Onverklaarbare lag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,

Ik zit al een hele tijd met een probleem met mijn computer die ik niet egt kan verklaren. Ik heb namelijk een laptop met geen slechte specs, nmlk:
Processor: Intel core 2 quad Q9000
Geheugen: 4GB DDR3 SDRAM
Videokaart: nVidia GeForce GT130M
Geluid: Onboard realtek hd
En ook tijdens het gamen van de meeste spellen heb ik gewoon een goede FPS. Maar toch heb ik ook bij diezelfde spellen regelmatig (elke 1 a 2 minuten) dat de FPS opeens een paar tellen instort naar slechts enkele beeldjes per seconde, zelfs als de gemiddelde FPS ver boven de 60 ligt. Ik heb al verschillende benchmarks gedraaid, maar ook die geven totaal geen problemen. Het enige probleem wat ik tegenkom is dat de geluidskaart niet egt heel goed is, en af en toe lagt. Maar dat kan er toch verder niet voor zorgen dat ook mijn grafische output gaat laggen? Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en vooral hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!!

update: Heb net ook geprobeerd te spelen met uitgeschakelde geluidskaart, zelfde problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Nou zo denderend is die Nvidia chip niet. Maar houd voor de grap eens je disk activiteit in de gaten tijdens die lags. Ohja en meer info please, welke spellen, welke benchmarks, etc. Meer feiten graag :)
edit: ohja en drivers al geupdate?

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 16-08-2010 11:53 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:59
Je speelt zeker via een draadloze verbinding? In dat geval is je wlan service ("wlan autoconfig" uit mijn hoofd) om de zoveel minuten op zoek naar nieuwe SSID's. Ik heb nog geen manier gevonden om het uit te zetten, behalve een kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke spellen: Ongeveer alle. Spel waar ik laatste tijd veel problemen mee heb is GTR Evolution. Kan het spel makkelijk op max settings draaien (is nou ook niet het meest nieuwe spel), maar zelfs op low settings lagt ie nog eens in de zoveel tijd. En ik weet dat mn nvidia chip niet de allernieuwste is, maar hij is ook zeker niet slecht, zeker niet voor een notebook. Benchmarks: oa. Passmark BurnInTest (gaf alleen fouten bij geluidskaart), freestone video card stability test, Passmark Performance Test, PC Pitstop PC Matic, Futuremark 3DMark Vantage en PCMark Vantage. En zoals ik al zei, kreeg ik alleen voor mijn geluid foutmeldingen en problemen. En drivers heb ik vanzelfsprekend al geupdate;)

edit:Heb net ook met uitgeschakelde geluidskaart proberen te spelen, zelfde probleem
edit2: Disk activiteit geeft niks bijzonders aan, is gewoon constant tijdens lags en normaal spelen;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

ik had op mijn pc problemen met lag, precies hetzelfde als bij jou.. goeie FPS.. maar soms so een inzakker..

na wat rond geneuzeld te hebben kwam ik er achter dat het probleem vanuit mijn wifi kaart kwam. Dit in combinatie met Windows Vista/7. Deze besturingssystemen scannen standaard om de x aantal seconden naar een nieuw/beter wifi signaal. Hierdoor had ik zelf een aantal miliseconden lag, en het hele systeem had er dan even moeite mee.

Uiteindelijk dit gefixed door een Wlan optimizer te installeren. Hiermee kun je het automatsch scannen naar wifi netwerken uitzetten.

Maar dit zal jou alleen maar helpen als je ook wifi gamed (wat ik zo even niet terug kan vinden in je OP.. hoe je verbonden bent aan je netwerk)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd verbonden via wifi, maar ik speel offline. Maar ik zal eventjes kijken of het lukt met uitgeschakelde wifi ofso;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, de Wlan optimizer deed het m;)
Pagina: 1