Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een Antec Nine Hundred behuizing. Echter ben ik hier niet tevreden over. Het ding vreet stof, zeker sinds de komst van een huisdier. (icm vriendin, had geen keus)
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kast;

Via diverse reviews (o.a. hier op tweakers) en de [BBG] Special: Stille PC - Mei 2010], kom ik eigenlijk op twee verschillende kasten uit;
  • Nexus Edge
  • Antec Performance One P183
Die twee kasten zien er, wat mij betreft, het meest gelikt uit. Beide zijn ze stil, hebben ze stoffilters.

De verschillen:
Nexus
+/- Groter (full tower)
+ dempende matten
+ stille fans (14cm)
- bovenkant lijkt/schijnt wat goedkoop aan te voelen/uit te zien
- uitstekend deel op zijpaneel (incl. slot om te vergrendelen)

Performance One
+/- Normaal formaat (midi tower)
+ kabelmanagement (achter het moederbord te verbergen)
- luidruchtigere fans (12cm)
+ uitneembare stoffilters (hoe zit dit bij de Nexus?)

Het formaat is dus niet zo heel belangrijk bij mij.

Beide kasten hebben dus hun voor- en nadelen. Natuurlijk kan ik voor de P183 ook dempende matten en stille fans kopen. Ik ben toch erg benieuwd naar jullie mening. In de BBG (zie boven) wordt er in eerste instantie gesproken over de Edge, maar later als alternatief ook over de P183 met stille fans en matten.
De prijs is intussen ook nagenoeg gelijk.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23

LithoMan

Toemaar

Sinds kort heb ik de Antec P183 en ben er erg tevreden over. De standaard fans heb ik vervangen door Noiseblocker MF-S2 en heb er ook 2 aan de voorzijde geplaatst. De in totaal 4 fans heb ik aangesloten op een Scythe Kazemaster Ace fancrontroller die ik heb ingebouwd. De CPU fan, een Scythe Mugen 2 rev.b wordt aangestuurd door het moederbord. Het resultaat is een stille kast waarin de componenten goed gekoeld worden.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Kijk ook eens naar de Fractal Define R2 kast (zie mijn review daarover). Heeft standaard al geluidsdemping in de vorm van bitumen dat tegen de zijkanten en bovenkant aanzit.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Kensei schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:51:
Kijk ook eens naar de Fractal Define R2 kast (zie mijn review daarover). Heeft standaard al geluidsdemping in de vorm van bitumen dat tegen de zijkanten en bovenkant aanzit.
Hoewel de kast er echt super uit ziet, lijkt hij mij een beetje krap. Dat lees ik ook in de review van tweakers. Echter heb jij daar totaal geen last van lees ik in je (goede) review!

Daarnaast kan het deurtje niet zo heel ver open blijkt, bij de 183 kan het deurtje 270 graden open. (Ik heb nog nooit een deurtje gehad, dus wellicht is dit niet boeiend :-))

Hoewel ik gehoopt had op het tegenovergestelde (minder ipv meer keuzes) is dit toch ook een erg interessant kast! Bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:37
ik sta ook op het punt een kast te kopen, zoek eigenlijk een desktop/htpc kast die aan mijn voorwaarden voldoet en niet te kostelijk is (Advies bij ATX Desktop kast + evt koeler) maar ben daar langzaam de hoop van op aan het geven en toch een tower te nemen, vandaar dat ik dit topic met interesse bekijk.
Ik heb ook huisdieren: 2 ragdoll katten. Af en toe lijkt mijn huis onder de bank/het bed net een suikerspin machine qua haren. zo ook mijn pc.

Ik heb als oplossing de pc 1 meter van de grond geplaatst en dat lijkt oplossing te bieden tegen de stof.

Ik zat te kijken naar de cooler master centurion 690 II advanced.
Die fractal design lijkt niet erg goed te koelen en ruimte gebrek lijkt mij ook een issue. Persoonlijk vind ik die antec 183 te duur.
Die nexus is nog duurder en jezus wat een joekel is dat man.

@ TS, ik zou niet voor de stof motivatie een nieuwe kast kopen. Die antec nine hundred heeft wat andere makken (onder andere de 3.5" sloten ongemakken) een nieuwe kast willen in jouw positie, maar anderzijds kun je beter een oplossing vinden voor het stof dan een andere kast te nemen in mijn mening.
Stof komt er altijd wel in...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Razwer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:45:
@ TS, ik zou niet voor de stof motivatie een nieuwe kast kopen. Die antec nine hundred heeft wat andere makken (onder andere de 3.5" sloten ongemakken) een nieuwe kast willen in jouw positie, maar anderzijds kun je beter een oplossing vinden voor het stof dan een andere kast te nemen in mijn mening.
Stof komt er altijd wel in...
Ik heb geprobeerd om met stoffilters te werken, maar dat wil niet zo lekker bij de 900. Je zult het toch met regelmaat schoon moeten maken, en op dit moment houdt dat in dat ik de kast open moet schroeven. Verre van optimaal.
Daarnaast vind ik ook dat de kast iets te luidruchtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
wat voor hardware wil je er eigenlijk in proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Razwer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:37:
wat voor hardware wil je er eigenlijk in proppen?
De bestaande hardware, ben (nog) niet van plan om nieuwe te kopen.

Moederbord: ASUS p5K3
Processor: E8400
Videokaart: Geforce 8600 GS silent

Meer details zou ik ff op moeten zoeken. (koeler e.d. kan ik even niet opkomen)
Op de wishlist staat wel een nieuwe videokaart (maar is nu nog niet nodig) en een quadcore processor (idem)

Het is dus niet zo dat ik perse een full tower nodig heb. :-) Vandaar dat de grootte mij ook niet zo uitmaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Rhapsody op 16-08-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Razwer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:45:

Die fractal design lijkt niet erg goed te koelen en ruimte gebrek lijkt mij ook een issue. Persoonlijk vind ik die antec 183 te duur.
Excuse me? Niet goed koelen? Dan moet je nog eens de specs lezen :) Ding heeft ruimte voor 2x 140mm fans. de zijkant voor 1x 120mm fan. Aan de voorkan is ruimte voor 2x 120mm fans en achterin zit ook een 120(of140)mm fan.
Hoe kom je er dan bij dat die niet goed 'lijkt' te koelen?

Ruimtegebrek? Joh, en is zat ruimte in die kast : je hebt plek voor 8 HDD's op removable brackets.

Ik snap dus werkelijk niet waar je die aanname vandaan tovert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ik zie dat de opvolger van de R2 er is: nieuws: Fractal Design introduceert Define R3-behuizing

Zijn de stoffilters eigenlijk te verwijderen bij die R2/R3?

[ Voor 13% gewijzigd door Rhapsody op 18-08-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ja, stoffilters zijn te verwijderen. Spoel ze zelf regelmatig af onder de kraan (2 katten thuis dus dat moet wel met grote regelmaat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ben ik weer even, ik denk dat mijn keuze toch op de R3 gaat vallen.

Nog een laatste vraagje: dat deurtje van de Fractal Design R2/R3 hoever kan deze open? 270 graden, zoals bij de P183?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nee, volgens mij niet zo ver, maar ja..is dat dan zo belangrijk? De enige keer dat ik het deurtje open doe is om een DVD erin te frutsen of een SD kaartje in mijn cardreader (oftewel 1x per maand misschien). Deur gaat dus iets van 120graden open(?). meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ok, bedankt. Na al het uitzoekwerk en het lezen van reviews ga ik voor de R3. De minpunten van de R2 zijn voor een groot deel aangepast en gezien de prijs lijkt me dat een betere keuze dan de nexus edge. Plus dat ik de R3 ook mooier vindt dan zowel de Antec als de Nexus. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Kensei schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:20:
[...]

Excuse me? Niet goed koelen? Dan moet je nog eens de specs lezen :) Ding heeft ruimte voor 2x 140mm fans. de zijkant voor 1x 120mm fan. Aan de voorkan is ruimte voor 2x 120mm fans en achterin zit ook een 120(of140)mm fan.
Hoe kom je er dan bij dat die niet goed 'lijkt' te koelen?

Ruimtegebrek? Joh, en is zat ruimte in die kast : je hebt plek voor 8 HDD's op removable brackets.

Ik snap dus werkelijk niet waar je die aanname vandaan tovert :?
onder andere tweakers review
reviews: Fractal Design: Define R2, minder is meer?

maar er zijn nog meer reviews. Het is niet de meest koele kast (en ook niet coole, maar dat is mening :)) en ruimte is niet "je van het".

zoek en gij zult vinden: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=8637268cbe536c3e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Met de R3 zou juist die ruimte verbeterd zijn (kabelmanagement enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Razwer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

onder andere tweakers review
reviews: Fractal Design: Define R2, minder is meer?

maar er zijn nog meer reviews. Het is niet de meest koele kast (en ook niet coole, maar dat is mening :)) en ruimte is niet "je van het".

zoek en gij zult vinden: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=8637268cbe536c3e
Zelfs dan snap ik niet waar ze het vandaan halen dat ie krap is. Ik vermoed wel dat het ook te maken heeft met je kabelmanagement. Als je dat niet op orde hebt kan het krap overkomen, maar het is zeker geen kleine kast. Ik heb een Noctua koelblok erin zitten (zie mijn specs) en een GTX275 en heb zat ruimte.

Lees ook dit:
Ruimte
De kast is breed genoeg om de Scythe ruimte te bieden zonder dat deze tegen de zijkant van de kast aankomt. Mijn GTX275 past prima in de kast. Omdat alle HDD's dwars op de kast staan, heb je nergens een probleem met krappe ruimtes. De beide 6pins PCI-e pwrkabels komen van achterlangs de backplane weer naar voren, op de juiste hoogte. Door de kabels zoveel mogelijk te verplaatsen naar de achterkant van de backplane lijkt er een zee van ruimte te zijn aan de voorkant...zo hoort een kast er eigenlijk uit te zien! Kan de reviewer bij Tweakers nog een voorbeeld aan nemen
Ook al wist ik dat deze kast maar 2x 5,25" bays aanbiedt, zou het voor een volgend model beter zijn als ze 3x 5,25" aanbieden. Reden is dat je dan tenminste nog een kleine hotswapbay voor 3 HDD's erin kan plaatsen, zoals een Icy box. Nu kan dat niet omdat bijna iedereen 1 slot al kwijt is aan een DVD (re)writer

productreview: Fractal Design Define R2 review door Tallguy

Dat was toen ik nog een Scythe ninja erin had zitten (de Noctua is nog groter). Zie ook de screenhot.

Maar goed...als iemand liever een nog grotere kast wil waar hij bijna in kan wonen, dan is dat zijn eigen keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Je hebt mij overtuigd Kensei; mooie review en zeker de verbeteringen bij de R3 hebben mij de kast doen bestellen.
Ik zal proberen er ook een review van te maken. Mijn setup ziet er ongeveer hetzelfde uit als op jouw foto's, dus die ruimte zal geen probleem zijn.

De Nexus Edge was toch wel erg groot en vond ik er ook wat minder strak uit zien. Daarnaast kun je dan in de problemen komen met de lengte van de kabels.

En na het zien van de R3 was de Antec P183 eigenlijk ook niet meer zo mooi als voorheen :P Hoewel ik het nu nog niet nodig heb is er bij de P183 ook minder ruimte voor HDD/SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Tsja...ik hou zelf erg veel van het strakke in een PC kast. Geen tierlantijntjes, geen gaten, geen vreemde kleuren...gewoon straight & simple.
Ik ben wel blij dat ze met de R3 wat aanpassingen hebben gedaan oa voor de kabels...zoals je hebt gelezen vond ik dat daar wel iets aan verbterd kon worden net als de opening achte je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Inderdaad, juist een aantal van de punten die jij aangaf zouden zijn aangepast :-)
Zelf ben ik ook meer van strak.

Pagina: 1