Hallo,
Sinds een tijdje heb ik een Antec Nine Hundred behuizing. Echter ben ik hier niet tevreden over. Het ding vreet stof, zeker sinds de komst van een huisdier. (icm vriendin, had geen keus)
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kast;
Via diverse reviews (o.a. hier op tweakers) en de [BBG] Special: Stille PC - Mei 2010], kom ik eigenlijk op twee verschillende kasten uit;
De verschillen:
Nexus
+/- Groter (full tower)
+ dempende matten
+ stille fans (14cm)
- bovenkant lijkt/schijnt wat goedkoop aan te voelen/uit te zien
- uitstekend deel op zijpaneel (incl. slot om te vergrendelen)
Performance One
+/- Normaal formaat (midi tower)
+ kabelmanagement (achter het moederbord te verbergen)
- luidruchtigere fans (12cm)
+ uitneembare stoffilters (hoe zit dit bij de Nexus?)
Het formaat is dus niet zo heel belangrijk bij mij.
Beide kasten hebben dus hun voor- en nadelen. Natuurlijk kan ik voor de P183 ook dempende matten en stille fans kopen. Ik ben toch erg benieuwd naar jullie mening. In de BBG (zie boven) wordt er in eerste instantie gesproken over de Edge, maar later als alternatief ook over de P183 met stille fans en matten.
De prijs is intussen ook nagenoeg gelijk.
Sinds een tijdje heb ik een Antec Nine Hundred behuizing. Echter ben ik hier niet tevreden over. Het ding vreet stof, zeker sinds de komst van een huisdier. (icm vriendin, had geen keus)
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kast;
Via diverse reviews (o.a. hier op tweakers) en de [BBG] Special: Stille PC - Mei 2010], kom ik eigenlijk op twee verschillende kasten uit;
- Nexus Edge
- Antec Performance One P183
De verschillen:
Nexus
+/- Groter (full tower)
+ dempende matten
+ stille fans (14cm)
- bovenkant lijkt/schijnt wat goedkoop aan te voelen/uit te zien
- uitstekend deel op zijpaneel (incl. slot om te vergrendelen)
Performance One
+/- Normaal formaat (midi tower)
+ kabelmanagement (achter het moederbord te verbergen)
- luidruchtigere fans (12cm)
+ uitneembare stoffilters (hoe zit dit bij de Nexus?)
Het formaat is dus niet zo heel belangrijk bij mij.
Beide kasten hebben dus hun voor- en nadelen. Natuurlijk kan ik voor de P183 ook dempende matten en stille fans kopen. Ik ben toch erg benieuwd naar jullie mening. In de BBG (zie boven) wordt er in eerste instantie gesproken over de Edge, maar later als alternatief ook over de P183 met stille fans en matten.
De prijs is intussen ook nagenoeg gelijk.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering