Games die werken op een PCI gpu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Topicstarter
Beste Tweakers, ik ben op zoek naar wat leuke games om te spelen op een systeem waar de agp slot van kapot is. De genre maakt me weinig uit. Zolang het maar draait op dit systeem. (Games die dus volledig op Software mode werken kunnen dus ook :) )

Games die ik al heb geinstalleerd :D

Age of Empires
Little Big Adventure
Little Big Adventure 2
OpenTTD

Ik sta voor elke game open en ik zal dus ook direct proberen deze lijst bij te houden (nadat ik ze getest heb) als een general lijst van games die zonder redelijke videokaart werken :P

Ik hoop dat jullie Tweakers samen een leuk lijstje kunnen samenstellen of iig wat leuke suggesties! :D

(Dit systeem staat overigens gekoppeld aan een leuk LCD-tvtje :D)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Welk systeem? Er staan helemaal geen specs in je post.

Live for Speed vraagt niet veel van de videokaart en is leuk als je een stuurtje hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unreal Tournament
Quake III Arena (misschien)
Half Life / Counterstrike
Mech Warrior I+II
Starwars: Pod Racer
The Settlers 1+2
Red Alert
Heroes of Might and magic 1+2

Ik kan nog even zoeken voor je van de week in het archief, maar dit waren voor mij echt de toppers destijds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Commander keen 1 - 6 + dreams
- Doom 1+2
- Duke Nukem
- Captain Comic
- Wolvenstein
- Heretic
- Carmageddon+splat pack

- Abe's Oddesey + Exodus
(Zo jammer dat er maar 2 goede delen van uit zijn gekomen in deze vorm, 3d is het een beetje minder) ;(

Spellen die dan wel oud zijn maar om nostalgische reden alsnog voor een hoop vermaak kunnen zorgen. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-08-2010 11:59 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

Rainbow Six Ravenshield deed het altijd redelijk op mijn PCI Ati 9200 :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simcity 3000
Diablo 2
Starcraft
Tropico

En verder eigenlijk elke game wel van voor 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 05:57:
Welk systeem? Er staan helemaal geen specs in je post.

Live for Speed vraagt niet veel van de videokaart en is leuk als je een stuurtje hebt.
Pentium 4tje met 2,8 Ghz en 2GB ram. PCI Videokaart~ Dus geen AGP of PCIe dat betekent dus ook geen goede 3d accelerator :P Windows 7 geinstalleerd~

Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen. (Heerlijk dat abandonware :D)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Pentium 4tje met 2,8 Ghz en 2GB ram. PCI Videokaart~ Dus geen AGP of PCIe dat betekent dus ook geen goede 3d accelerator :P Windows 7 geinstalleerd~

Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen.
Maar wat voor grafische kaart dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
anandus schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:31:
[...]
Maar wat voor grafische kaart dan?
Lach maar :P

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6905/cardc.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wolfenstein :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Geen drivers voor?

Maar Matrox-kaartjes zijn over het algemeen geen game-kaartjes, nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wat voor Matrox is het? Nu draai je namelijk op de standaard VESA-driver van Windows, en dat betekent dat echt ALLE werk door je CPU gedaan wordt. Dat is met Quake III en consorten al echt geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
RollerCoaster Tycoon :d

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
BèR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:54:
Wat voor Matrox is het? Nu draai je namelijk op de standaard VESA-driver van Windows, en dat betekent dat echt ALLE werk door je CPU gedaan wordt. Dat is met Quake III en consorten al echt geen pretje.
Heb echt geen flauw idee, ik heb op de kaart gekeken maar er staat niet eens een serial nummer op :S Weten jullie nog een programma die redelijk gelijk is aan everest home maar die nog werkt op windows 7 enzo? :P

En nee tis niet echt een gamekaart, dit was een noodoplossing omdat de gpu slot kapot was. Me pa heeft zelf al een nieuwe pc en hebben deze kaart maar aangesloten op de pc :P

Dit ding zal overigens vast geen Windows 7 drivers hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 09:06

Anno

Griefmaker#2862

Wacky Wheels 8) en dan splitscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

Heb echt geen flauw idee, ik heb op de kaart gekeken maar er staat niet eens een serial nummer op :S Weten jullie nog een programma die redelijk gelijk is aan everest home maar die nog werkt op windows 7 enzo? :P
Wat staat er op de chips zelf? heb je anders misschien een foto van de kaart? misschien dat iemand op tweakers hem herkent. ik heb zelf nog een aantal oude pci kaartjes liggen (matrox:'( en tseng8)) dus misschien herken ik m zelfs. :)

Ook zou je de 5.82.018 driver kunnen proberen, dat is de XP driver van de meeste legacy kaartjes van matrox:
http://www.matrox.com/gra...drivers/files/w2k_582.cfm
http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/latest/

[ Voor 17% gewijzigd door Elephtera op 16-08-2010 15:12 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Elephtera schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

Wat staat er op de chips zelf? heb je anders misschien een foto van de kaart? misschien dat iemand op tweakers hem herkent. ik heb zelf nog een aantal oude pci kaartjes liggen (matrox:'( en tseng8)) dus misschien herken ik m zelfs. :)

Ook zou je de 5.82.018 driver kunnen proberen, dat is de XP driver van de meeste legacy kaartjes van matrox:
http://www.matrox.com/gra...drivers/files/w2k_582.cfm
http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/latest/
Ben dr al achter gekomen wat het is~
een Matrox Mystique

Ben nu een driver aan het downloaden van hier: http://www.matrox.com/gra...drivers/previous/display/

Dus maar kijken of dat misschien het werk een beetje verlicht :P

Die wilt dus niet werken, ben nu die XP Driver aan het proberen....

Blijkt niet te werken~ Denk niet dat ik nog een driver ga vinden, kan de vista driver ook nergens vinden~ >.<

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffroiscool op 16-08-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Verdomme, Diablo 2 start niet zonder een 3d accelerator~ Ik heb echt een driver nodig of ik moet gaan downgraden naar XP :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
heb je de xp driver al in comptabiliteits modus geprobeerd?

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Heeft je moederbord ook geen agp slot?

Edit sorry niet goed gelezen.

[ Voor 34% gewijzigd door dewil1990 op 17-08-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sinds de start van het topique had ik al genoeg statiegeldflessen bij elkaar gevonden om een degelijk videokaartje te kopen die wel Windows 7 compatible is ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
whiplash1990 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:15:
Ebayzo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:17:
Sinds de start van het topique had ik al genoeg statiegeldflessen bij elkaar gevonden om een degelijk videokaartje te kopen die wel Windows 7 compatible is ;)
Altijd leuk om te zien hoe mensen niet eens de moeite nemen om het bericht FATSOENLIJK door te lezen.

Zoals ik al zei, DE AGP SLOT IS KADEUK. Werkt niet meer, is brak, accepteert niks.

Dit is zoals ik al zei een noodoplossing om het moederboord niet weg te hoeven pleuren. Dit is al de 2e keer dat de agp slot kadeuk gaat van dit type moederboord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
whiplash1990 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:15:
Uit de TS:
Beste Tweakers, ik ben op zoek naar wat leuke games om te spelen op een systeem waar de agp slot van kapot is
Dus ja, hij heeft een AGP-slot, maar nee, die werkt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Command & Conquer en Red Alert 1 doen het ook wel met dat soort specs.

Je specs vind ik btw nergens...maar waarom Vista? Met dit soort oude meuk ga je daar bijna geen drivers voor vinden ;)

Misschien dat je Baldur's Gate e.d. ook wel moet kunnen draaien, als je Diablo II tof vind kan je daar aardig wat uurtjes in storten denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Cronax op 16-08-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cronax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:31:
Je specs vind ik btw nergens...maar waarom Vista? Met dit soort oude meuk ga je daar bijna geen drivers voor vinden ;)
Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen. (Heerlijk dat abandonware :D)
..... :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Cronax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:31:
Command & Conquer en Red Alert 1 doen het ook wel met dat soort specs.

Misschien dat je Baldur's Gate e.d. ook wel moet kunnen draaien, als je Diablo II tof vind kan je daar aardig wat uurtjes in storten denk ik.
Ik heb er WIndows 7 op staan ik zei Windows vista driver zoeken omdat die meestal wel werken :P
Elephtera schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:11:
heb je de xp driver al in comptabiliteits modus geprobeerd?
Cheers, al had ik het niet verwacht dit werkte o.O

Ik kreeg wel eerst no signal op de tv maar opstarting in 640x480 en daarna weer naar 1024x768 zetten werkte :D Hiermee is DirectDraw ook enabled en werkt Diablo 2 Perfect :D

Vele dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Ja mensen houden van minimaal lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zag het al paar keer op vorige de pagina :P

Maar damn, gamen op een PCI kaart icm Windows 7?
Eerste wat ik dacht, drivers zullen vast niet meer bestaan.... en toen de games die nog goed werken op een dergelijke videokaart doen het vast niet onder 7, what was I wrong. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-08-2010 16:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:31
Half life? Unreal? Die ondersteunen zelfs nog Glide! Uiteraard gretig gebruik van gemaakt toen ik nog m'n Voodoo Banshee had. Goeie ouwe tijd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Raven schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:44:
Zag het al paar keer op vorige de pagina :P

Maar damn, gamen op een PCI kaart icm Windows 7?
Eerste wat ik dacht, drivers zullen vast niet meer bestaan.... en toen de games die nog goed werken op een dergelijke videokaart doen het vast niet onder 7, what was I wrong. :+
Yeah, ik geniet weer van Little Big Adventure 1 en 2 ^_^

Diablo werkt heerlijk. Ik dacht ook dat ik out of luck was met die driver, maar blijkbaar is het er wel xD Windows 7 is geweldig en daarom gebruik ik het ook nog overal op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

http://www.dosbox.com/
http://www.scummvm.org/

En dan alle oude klassiekers spelen _O_

Tevens zijn er legio emulatoren voor allerlei verschillende consoles waar je je úúúúúúúúúren mee kunt vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:24:
[...]

[...]

Altijd leuk om te zien hoe mensen niet eens de moeite nemen om het bericht FATSOENLIJK door te lezen.

Zoals ik al zei, DE AGP SLOT IS KADEUK. Werkt niet meer, is brak, accepteert niks.

Dit is zoals ik al zei een noodoplossing om het moederboord niet weg te hoeven pleuren. Dit is al de 2e keer dat de agp slot kadeuk gaat van dit type moederboord...
Ik zei nergens AGP videokaart. Er zijn nog zat leuke PCI videokaarten te vinden... Moeilijk hè lezen? ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Ebayzo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:00:
[...]
Ik zei nergens AGP videokaart. Er zijn nog zat leuke PCI videokaarten te vinden... Moeilijk hè lezen? ;)
Ja ok sorry, ik dacht misschien dat je post afgeleid was van de vorige post, maar anyway nieuwe PCI kaarten zijn 40 euro minimum~ Ga ik niet uitgeven als dit ook werkt :P Beter ga je toch niet vinden voor normale PCI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hier: http://tweakers.net/price...XNjps98ufTMbPmqTNrDJbW2h8

Veel plezier he :P

edit: ach, krent. :P

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 16-08-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
:P Als ik nieuwere games echt wil spelen speel ik ze wel op m'n I7 :D Ben nu alleen ff bij me vader en die dat deze pc nog staan. Dus ik maak hier optimaal gebruik van en ik dacht hmm. Nostalgia games kunnen ook leuk zijn ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

In ieder geval: http://www.abandonia.com/ + dosbox = _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mace schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:16:
In ieder geval: knip + dosbox = _O_
offtopic:
Ik zou die link even weghalen ;)
Abandonware valt hier op GoT onder het kopje Warez, afaik :) .

edit:
Oh, ze hebben duidelijkere regels, blijkbaar, het mag wel, mits het expliciet aangegeven is dat het vrij gedistribueerd mag worden :)

edit:
Linkje naar beleid erbij :
Abandonwarez

Abandonsoftware zijn programma's waarvan de leverancier expliciet heeft aangegeven dat deze vrijelijk te verspreiden zijn. Programma's als Windows 3.11 zijn dit echter niet; deze zijn alleen onder de term abandonwarez te vinden. Verzeker jezelf ervan dat een programma inderdaad vrijelijk te verspreiden is, anders zijn het namelijk gewoon warez die je aanbiedt / verzoekt. Maak in je reactie duidelijk dat het om vrijelijk te verspreiden spul gaat en 'bewijs' dit.

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 16-08-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
The Incredible Machine natuurlijk! Alle delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Theme park, theme hospital, commandos (gaat ook fors veel tijd in zitten),(open)TTD?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

spNk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:17:
The Incredible Machine natuurlijk! Alle delen.
Ja! Die is epic!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Men vergeet hierbij de epische schooter Soldat te noemen. Nog steeds een veelgespeelde online shooter die zéér verslavend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Total Annihilation _/-\o_

Draait zelfs nog op 1440 x 900 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Laatst online: 19-05 17:20
Commandos: Behind Enemy Lines
Commandos: Beyond the Call of Duty
Commandos 2: Men of Courage
Commandos 3: Destination Berlin
Commandos: Strike Force

Of je Destination Berlin kan draaien en verder durf ik niet te zeggen maar de eerste 3 gaan wel lukken, Behind & Beyond rolde ik zelfs vroega op een 800mhz gpu. Een geweldige serie commando's, ik heb er letterlijk 100 den uren in deze serie gepropt.

Je moet er wel van houden, posities kiezen van je ventjes. Kijken wie en hoe je stilletjes kan killen enz.
De game is in top down te spelen...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:49

ktkaas

Mobile netwerk fixer

TrackmaniaNationsForever!!
Het is en blijft een leuke online race game.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
dx ball :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Vroeger speelde ik zo'n spel met, volgens mij een stel soldaatjes, in winter setting. Cannonfoder o.i.d.?\

Die was echt vermakelijk :D

Default blanke hetero

Pagina: 1