League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Live for Speed vraagt niet veel van de videokaart en is leuk als je een stuurtje hebt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Quake III Arena (misschien)
Half Life / Counterstrike
Mech Warrior I+II
Starwars: Pod Racer
The Settlers 1+2
Red Alert
Heroes of Might and magic 1+2
Ik kan nog even zoeken voor je van de week in het archief, maar dit waren voor mij echt de toppers destijds!
- Doom 1+2
- Duke Nukem
- Captain Comic
- Wolvenstein
- Heretic
- Carmageddon+splat pack
- Abe's Oddesey + Exodus
Spellen die dan wel oud zijn maar om nostalgische reden alsnog voor een hoop vermaak kunnen zorgen.
[ Voor 34% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-08-2010 11:59 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Pentium 4tje met 2,8 Ghz en 2GB ram. PCI Videokaart~ Dus geen AGP of PCIe dat betekent dus ook geen goede 3d acceleratorMarzman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 05:57:
Welk systeem? Er staan helemaal geen specs in je post.
Live for Speed vraagt niet veel van de videokaart en is leuk als je een stuurtje hebt.
Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen. (Heerlijk dat abandonware
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Maar wat voor grafische kaart dan?Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
[...]
Pentium 4tje met 2,8 Ghz en 2GB ram. PCI Videokaart~ Dus geen AGP of PCIe dat betekent dus ook geen goede 3d acceleratorWindows 7 geinstalleerd~
Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Geen drivers voor?
Maar Matrox-kaartjes zijn over het algemeen geen game-kaartjes, nee
Homey — Critics are those without skills to create.
Heb echt geen flauw idee, ik heb op de kaart gekeken maar er staat niet eens een serial nummer opBèR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:54:
Wat voor Matrox is het? Nu draai je namelijk op de standaard VESA-driver van Windows, en dat betekent dat echt ALLE werk door je CPU gedaan wordt. Dat is met Quake III en consorten al echt geen pretje.
En nee tis niet echt een gamekaart, dit was een noodoplossing omdat de gpu slot kapot was. Me pa heeft zelf al een nieuwe pc en hebben deze kaart maar aangesloten op de pc
Dit ding zal overigens vast geen Windows 7 drivers hebben
Wat staat er op de chips zelf? heb je anders misschien een foto van de kaart? misschien dat iemand op tweakers hem herkent. ik heb zelf nog een aantal oude pci kaartjes liggen (matrox:'( en tseng8)) dus misschien herken ik m zelfs.Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:00:
[...]
Heb echt geen flauw idee, ik heb op de kaart gekeken maar er staat niet eens een serial nummer opWeten jullie nog een programma die redelijk gelijk is aan everest home maar die nog werkt op windows 7 enzo?
Ook zou je de 5.82.018 driver kunnen proberen, dat is de XP driver van de meeste legacy kaartjes van matrox:
http://www.matrox.com/gra...drivers/files/w2k_582.cfm
http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/latest/
[ Voor 17% gewijzigd door Elephtera op 16-08-2010 15:12 ]
“An elephant is a mouse with an operating system”
Ben dr al achter gekomen wat het is~Elephtera schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:08:
[...]
Wat staat er op de chips zelf? heb je anders misschien een foto van de kaart? misschien dat iemand op tweakers hem herkent. ik heb zelf nog een aantal oude pci kaartjes liggen (matrox:'( en tseng8)) dus misschien herken ik m zelfs.
Ook zou je de 5.82.018 driver kunnen proberen, dat is de XP driver van de meeste legacy kaartjes van matrox:
http://www.matrox.com/gra...drivers/files/w2k_582.cfm
http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/latest/
een Matrox Mystique
Ben nu een driver aan het downloaden van hier: http://www.matrox.com/gra...drivers/previous/display/
Dus maar kijken of dat misschien het werk een beetje verlicht
Die wilt dus niet werken, ben nu die XP Driver aan het proberen....
Blijkt niet te werken~ Denk niet dat ik nog een driver ga vinden, kan de vista driver ook nergens vinden~ >.<
[ Voor 9% gewijzigd door Jeffroiscool op 16-08-2010 15:29 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”
Edit sorry niet goed gelezen.
[ Voor 34% gewijzigd door dewil1990 op 17-08-2010 09:01 ]
Default blanke hetero
whiplash1990 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:15:
Heeft je moederbord ook geen agp slot?
Altijd leuk om te zien hoe mensen niet eens de moeite nemen om het bericht FATSOENLIJK door te lezen.Ebayzo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:17:
Sinds de start van het topique had ik al genoeg statiegeldflessen bij elkaar gevonden om een degelijk videokaartje te kopen die wel Windows 7 compatible is
Zoals ik al zei, DE AGP SLOT IS KADEUK. Werkt niet meer, is brak, accepteert niks.
Dit is zoals ik al zei een noodoplossing om het moederboord niet weg te hoeven pleuren. Dit is al de 2e keer dat de agp slot kadeuk gaat van dit type moederboord...
Uit de TS:whiplash1990 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:15:
Heeft je moederbord ook geen agp slot?
Dus ja, hij heeft een AGP-slot, maar nee, die werkt nietBeste Tweakers, ik ben op zoek naar wat leuke games om te spelen op een systeem waar de agp slot van kapot is
Je specs vind ik btw nergens...maar waarom Vista? Met dit soort oude meuk ga je daar bijna geen drivers voor vinden
Misschien dat je Baldur's Gate e.d. ook wel moet kunnen draaien, als je Diablo II tof vind kan je daar aardig wat uurtjes in storten denk ik.
[ Voor 27% gewijzigd door Cronax op 16-08-2010 16:33 ]
Cronax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:31:
Je specs vind ik btw nergens...maar waarom Vista? Met dit soort oude meuk ga je daar bijna geen drivers voor vinden
.....Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
[...]
Pentium 4tje met 2,8 Ghz en 2GB ram. PCI Videokaart~ Dus geen AGP of PCIe dat betekent dus ook geen goede 3d acceleratorWindows 7 geinstalleerd~
Voor de rest van de posts ga ik de meeste ff uitproberen. (Heerlijk dat abandonware)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb er WIndows 7 op staan ik zei Windows vista driver zoeken omdat die meestal wel werkenCronax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:31:
Command & Conquer en Red Alert 1 doen het ook wel met dat soort specs.
Misschien dat je Baldur's Gate e.d. ook wel moet kunnen draaien, als je Diablo II tof vind kan je daar aardig wat uurtjes in storten denk ik.
Cheers, al had ik het niet verwacht dit werkte o.OElephtera schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:11:
heb je de xp driver al in comptabiliteits modus geprobeerd?
Ik kreeg wel eerst no signal op de tv maar opstarting in 640x480 en daarna weer naar 1024x768 zetten werkte
Vele dank
Maar damn, gamen op een PCI kaart icm Windows 7?
Eerste wat ik dacht, drivers zullen vast niet meer bestaan.... en toen de games die nog goed werken op een dergelijke videokaart doen het vast niet onder 7, what was I wrong.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-08-2010 16:44 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Yeah, ik geniet weer van Little Big Adventure 1 en 2 ^_^Raven schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:44:
Zag het al paar keer op vorige de pagina
Maar damn, gamen op een PCI kaart icm Windows 7?
Eerste wat ik dacht, drivers zullen vast niet meer bestaan.... en toen de games die nog goed werken op een dergelijke videokaart doen het vast niet onder 7, what was I wrong.
Diablo werkt heerlijk. Ik dacht ook dat ik out of luck was met die driver, maar blijkbaar is het er wel xD Windows 7 is geweldig en daarom gebruik ik het ook nog overal op
http://www.scummvm.org/
En dan alle oude klassiekers spelen
Tevens zijn er legio emulatoren voor allerlei verschillende consoles waar je je úúúúúúúúúren mee kunt vermaken.
Ik zei nergens AGP videokaart. Er zijn nog zat leuke PCI videokaarten te vinden... Moeilijk hè lezen?Jeffroiscool schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:24:
[...]
[...]
Altijd leuk om te zien hoe mensen niet eens de moeite nemen om het bericht FATSOENLIJK door te lezen.
Zoals ik al zei, DE AGP SLOT IS KADEUK. Werkt niet meer, is brak, accepteert niks.
Dit is zoals ik al zei een noodoplossing om het moederboord niet weg te hoeven pleuren. Dit is al de 2e keer dat de agp slot kadeuk gaat van dit type moederboord...
Default blanke hetero
Ja ok sorry, ik dacht misschien dat je post afgeleid was van de vorige post, maar anyway nieuwe PCI kaarten zijn 40 euro minimum~ Ga ik niet uitgeven als dit ook werktEbayzo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:00:
[...]
Ik zei nergens AGP videokaart. Er zijn nog zat leuke PCI videokaarten te vinden... Moeilijk hè lezen?
Veel plezier he
edit: ach, krent.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 16-08-2010 17:03 ]
mace schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:03:
Hier: http://tweakers.net/price...XNjps98ufTMbPmqTNrDJbW2h8
Veel plezier he
edit: ach, krent.
Ik zou die link even weghalen
Abandonware valt hier op GoT onder het kopje Warez, afaik
Oh, ze hebben duidelijkere regels, blijkbaar, het mag wel, mits het expliciet aangegeven is dat het vrij gedistribueerd mag worden
Linkje naar beleid erbij :
Abandonwarez
Abandonsoftware zijn programma's waarvan de leverancier expliciet heeft aangegeven dat deze vrijelijk te verspreiden zijn. Programma's als Windows 3.11 zijn dit echter niet; deze zijn alleen onder de term abandonwarez te vinden. Verzeker jezelf ervan dat een programma inderdaad vrijelijk te verspreiden is, anders zijn het namelijk gewoon warez die je aanbiedt / verzoekt. Maak in je reactie duidelijk dat het om vrijelijk te verspreiden spul gaat en 'bewijs' dit.
[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 16-08-2010 18:17 ]
Ja! Die is epic!spNk schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:17:
The Incredible Machine natuurlijk! Alle delen.
Default blanke hetero
Commandos: Beyond the Call of Duty
Commandos 2: Men of Courage
Commandos 3: Destination Berlin
Commandos: Strike Force
Of je Destination Berlin kan draaien en verder durf ik niet te zeggen maar de eerste 3 gaan wel lukken, Behind & Beyond rolde ik zelfs vroega op een 800mhz gpu. Een geweldige serie commando's, ik heb er letterlijk 100 den uren in deze serie gepropt.
Je moet er wel van houden, posities kiezen van je ventjes. Kijken wie en hoe je stilletjes kan killen enz.
De game is in top down te spelen...
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Het is en blijft een leuke online race game.
Field Service Engineer Mobile
Jep, Wikipedia: Cannon Fodder
Die was echt vermakelijk
Default blanke hetero