[Ipod Classic] Itunes crasht bij aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athanatos1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 14:44
Als ik mijn ipod thuis aansluit (terwijl Itunes al aan staat) crasht Itunes voordat er verbinding is gemaakt met de ipod. Dit is (waarschijnlijk) veroorzaakt door het volgende:

Ik heb mijn Ipod classic op iemand anders' PC aangesloten. Toen itunes vanzelf opstartte heb ik heb ik Itunes direct weer afgesloten in een poging te voorkomen dat mijn muziek zou worden gecorrumpeerd (domdomdom). Na de Ipod te disconnecten kon ik (vanaf de ipod) niet meer bij mijn muziek. Als ik de Ipod nu benader via windows verkenner zie ik wel dat de harde schijf nog steeds vol data staat.

Om het probleem te verhelpen heb ik al

- computer herstart
- itunes opnieuw geinstalleerd
- ipod gereset (menu en middle button een paar seconden vasthouden)

maar het probleem blijft. Nu zou ik graag mijn ipod willen `restoren'. Ik wil graag weten hoe ik dat voor elkaar krijg zonder Itunes. De data op de Ipod is mij niet dierbaar, alles staat ook op de harde schijf van mijn pc.

Het gaat om een Ipod Classic 80 GB
Ik draai windows 7 ultimate met Itunes versie 9.2.1.5

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:16

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

De eenvoudigste optie lijkt me om op een andere pc iTunes te installeren en je iPod aan te sluiten. Als dat goed gaat kan je op "Herstellen" drukken en wordt je hele iPod leeggemaakt en weer hersteld naar de beginstaat. Als dat allemaal gelukt is kan je hem weer aansluiten aan je eigen pc om je muziek erop te zetten.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athanatos1
Dat helpt niet. Ook op een andere computer (windows xp, nieuwste itunes) crasht Itunes een paar seconden na het inpluggen van de Ipod. Wat gebeurt er als ik hem via windows verkenner formatteer? Of bestaat er een stukje software om dat netjes voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Athanatos1 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:09:
Dat helpt niet. Ook op een andere computer (windows xp, nieuwste itunes) crasht Itunes een paar seconden na het inpluggen van de Ipod. Wat gebeurt er als ik hem via windows verkenner formatteer? Of bestaat er een stukje software om dat netjes voor elkaar te krijgen?
Ik weet niet precies wat er op de schijf staat die je in verkenner ziet. Is dit de volledige opslag (inclusief OS) of alleen het USB-stickgedeelte? Misschien kan je dat bepalen door naar de grootte te kijken (is de schijf in verkenner zo groot als de schijf in je iPod?).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athanatos1
Probleem opgelost.

Eerst heb ik geprobeerd mijn iPod aan te sluiten op een iMac op mijn stage, maar ook hier crashte iTunes voordat de iPod uberhaupt werd herkend.
Daarna ben ik naar de iPod reseller in de stad geweest. Toen ze hem daar op een Macbook aansloten, crashte iTunes gek genoeg niet. Daar hebben ze hem `hersteld' (`recover'). Ik weet niet of ze daar een andere versie van iTunes of OS X draaiden, vergeten te vragen.
Nu heb ik de iPod thuis met behulp van iTunes nogmaals hersteld zodat hij weer windows-compatible is, en alles lijkt te werken. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Athanatos1 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:04:
Probleem opgelost.

Eerst heb ik geprobeerd mijn iPod aan te sluiten op een iMac op mijn stage, maar ook hier crashte iTunes voordat de iPod uberhaupt werd herkend.
Daarna ben ik naar de iPod reseller in de stad geweest. Toen ze hem daar op een Macbook aansloten, crashte iTunes gek genoeg niet. Daar hebben ze hem `hersteld' (`recover'). Ik weet niet of ze daar een andere versie van iTunes of OS X draaiden, vergeten te vragen.
Nu heb ik de iPod thuis met behulp van iTunes nogmaals hersteld zodat hij weer windows-compatible is, en alles lijkt te werken. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Vreemd probleem, maar fijn dat het opgelost is. Veel plezier met je iPod!

Pagina: 1