Outlook Ontvang geen e-mails meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Hallo mede tweakers

Sinds kort ervaar problemen met outlook 2007. ik gebruik Windows 7.
Mensen bellen me op en vragen waarom ik niet antwoord op hun mails.
Ik gebruik Gmail en UPC mail.
Ik heb mijn instellingen(wachtwoord en adres) nagekeken alles lijkt in orde.
Maar als ik vraag aan iemand om mij een mail te sturen en ik klik 1 minuut later op ''e-mails ophalen''
dan krijg ik het gewoon binnen. Het lijkt alsof ik alleen e-mails binnen krijg als ik weet dat ik ze krijg.
Ligt dit aan Outlook 2007 of aan iets anders?
Het is best wel dringend omdat ik weer moet gaan werken en misschien mis ik de belangrijke informatie die ik nodig heb.

Mvg.
CR9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien its heel simpels als automatisch binnenhalen om de x minuten (hoeveel kun je instellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat lijkt erop dat je verstuurde emails niet aankomen, mogelijk staan je instellingen verkeerd voor de SMTP server, en worden ze als spam aangemerkt. Maar dat is moeilijk te beoordelen omdat je geen enkele specifieke informatie geeft, zoals instellingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 18:43
Als je klanten zeggen dat je niet antwoord en je wel mail van hen ontvangt is er toch niets mis met de ontvangst van de email, dan gaat het er juist om dat je vraagt of een klant nu een mail van jou ontvangen heeft.

Als het bovenstaande klopt, dan lijkt het er op alsof je op een blacklist staat of natuurlijk dat wat hierboven al genoemd is. Kun je testen op iets als http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx .

[ Voor 5% gewijzigd door beefstick op 16-08-2010 03:26 . Reden: Ik was een beetje dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Maar hij geeft aan dat hij wél mail ontvangt, alleen handmatig moet binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Dus, zie Sanction in "Outlook Ontvang geen e-mails meer", stel in dat de mail elke 5 minuten wordt opgehaald.

Dus:
  • Check of Outlook niet in de offline modus staat: Menu Bestand => Offline werken uitvinken
  • Schakel automatisch bnnenhalen in: Ctrl-Alt-S => vinkje zetten bij Automatisch verzenden, en zet er een zinnige periode neeer (bijv elke 10 minuten).
Edit: of idd onderstaande. Omschrijf even duidelijker wat er nu precies wanneer wel/niet gebeurt :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 16-08-2010 06:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 15:32

Reptile209

- gers -

Krijg je dan samen met het testmailtje dat je beschreef, ook de andere missende emails binnen? Zo niet, dan lijkt het er eerder op dat een andere email client je mailbox steeds leegtrekt (alleen als je 'direct' na het verzenden van een mail gaat checken, krijg je wel wat binnen omdat je dan de andere client voor bent).
Is er een andere PC of user die dezelfde mailbox checkt, en die dus mogelijk jouw email binnenhaalt? Makkelijkste oplossing daarvoor: verander je UPC emailwachtwoord eens, en pas hem alleen in je outlook 2007 aan. Dan weet je zeker dat dat de enige gaat zijn die mail binnenhaalt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Reptile209 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:48:
Krijg je dan samen met het testmailtje dat je beschreef, ook de andere missende emails binnen? Zo niet, dan lijkt het er eerder op dat een andere email client je mailbox steeds leegtrekt (alleen als je 'direct' na het verzenden van een mail gaat checken, krijg je wel wat binnen omdat je dan de andere client voor bent).
Is er een andere PC of user die dezelfde mailbox checkt, en die dus mogelijk jouw email binnenhaalt? Makkelijkste oplossing daarvoor: verander je UPC emailwachtwoord eens, en pas hem alleen in je outlook 2007 aan. Dan weet je zeker dat dat de enige gaat zijn die mail binnenhaalt.
Inderdaad wat jij zegt ik krijg alleen mijn test berichten binnen.
Maar ik heb 2 computers maar alleen 1 computer is ingelogd op de 2 e-mails.
F_J_K schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:28:
Inderdaad. Dus, zie Sanction in "Outlook Ontvang geen e-mails meer", stel in dat de mail elke 5 minuten wordt opgehaald.

Dus:
  • Check of Outlook niet in de offline modus staat: Menu Bestand => Offline werken uitvinken
  • Schakel automatisch bnnenhalen in: Ctrl-Alt-S => vinkje zetten bij Automatisch verzenden, en zet er een zinnige periode neeer (bijv elke 10 minuten).
Edit: of idd onderstaande. Omschrijf even duidelijker wat er nu precies wanneer wel/niet gebeurt :Y)
Het zit zo.
In principe als mijn collega's mij willen e-mailen dan moeten zij mij iedere keer bellen om te zeggen dat zij het hebben verstuurd. Maar dat doen ze niet.
Maar normaal verstuur je gewoon een e-mail met de verwachting dat hij aankomt dus je belt niet.
Dus stel e-mail die ik niet verwacht, dus niet weet dat ze worden verzonden komen niet aan.

Wat instelling bertreft
Van UPC:
POP3 server : pop.upcmail.nl
SMTP server : smtp.upcmail.nl

Van GMail:
POP3: pop.gmail.com
SMTP: smtp.gmail.com

Offline werken is uitgevinkt

Ik weet niet wat ik er verder bij moet zetten misschien als jullie me daarbij willen helpen zeggen

Edit: Ik merk net op dat mijn in UPC webmail leeg is. Lijkt me raar want ik heb wel e-mails ontvangen dat adres terwijl ik op GMail ingelogd ben wel al mijn e-mails zie

[ Voor 28% gewijzigd door CR9 op 16-08-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Ik ga voorlopig toch voor de test van Reptile209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

CR9 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:21:
[...]
Edit: Ik merk net op dat mijn in UPC webmail leeg is. Lijkt me raar want ik heb wel e-mails ontvangen dat adres terwijl ik op GMail ingelogd ben wel al mijn e-mails zie
Let op, je vergelijkt nu appels met peren! UPC werkt met POP3, dat wil zeggen dat je mailprogramma normaalgesproken bij het binnehalen van de email de mails van de mailserver verwijdert. Ze zijn dan (dus) ook niet meer in webmail zichtbaar. Dat is ook het scenario dat ik probeerde te schetsen: als een andere PC of ander mailprogramma je mails al binnenhaalt, is er niks meer voor Outlook over.
GMail laat alle emails op de server staan (IMAP-model), waardoor je daar altijd alle berichten kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Reptile209 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Let op, je vergelijkt nu appels met peren! UPC werkt met POP3, dat wil zeggen dat je mailprogramma normaalgesproken bij het binnehalen van de email de mails van de mailserver verwijdert. Ze zijn dan (dus) ook niet meer in webmail zichtbaar. Dat is ook het scenario dat ik probeerde te schetsen: als een andere PC of ander mailprogramma je mails al binnenhaalt, is er niks meer voor Outlook over.
GMail laat alle emails op de server staan (IMAP-model), waardoor je daar altijd alle berichten kunt zien.
Maar dat helpt mij toch niet?
Ik snap het niet meer hoor
De instelling kloppen wel en geen andere pc haalt mijn e-mails binnen wat is het dan
Automatisch verzenden/ontvangen blijkt nog niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je gaf een vergelijking die niet klopte (GMail vs. UPC) en daar heb ik je geprobeerd te corrigeren. Dat helpt je inderdaad niet direct. Als je naar mijn eerdere post kijkt (Reptile209 in "Outlook Ontvang geen e-mails meer") dan staan daar nog wat vragen en tips in waar je wèl concreet mee aan de slag kunt.

Kort samengevat: komen je 'missende' emails (waarvan je niet wist dat ze zouden komen) op een later moment alsnog binnen? Zo nee, verander dan je UPC wachtwoord eens (bij UPC en in Outlook 2007). Ik ben er bijna zeker van dat je probleem dan weg is, omdat geen enkele andere applicatie dan per ongeluk je mailbox kan leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verander beide passwords even: zowel van Gmail als de UPC-mailbox. Eerst in de web-omgeving, daarna natuurlijk ook in deze ene Outlook-omgeving. Dan weet je tenminste zeker dat je het niet bijv ook op je telefoon binnenhaalt.

Dit aangenomen dat je niet in de webmail ingesteld hebt dat mails worden doorgestuurd naar een ander adres.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:28
Je kan in de instellingen van het account ook aangeven dat een "kopie van de mails" op de server moet achterblijven. Als het geen probleem is dat die vol loopt, dan zou je dat in kunnen stellen. (doe dit op Alle plekken waar de mail binnengehaald wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Jullie vinden dit vast raar klink maar ik heb geen flauw idee hoe ik mijn UPC wachtwoord moet veranderen
Ik heb bij instelling gekeken niets te vinden over wachtwoorden veranderen..
Ben een beetje radeloos nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Kijk hier eens naar, volgens mij is dat (ook) het wachtwoord voor je UPC-email. Zorg wel dat je dit nieuwe wachtwoord onthoudt! Outlook komt vervolgens zelf met een melding dat je password onjuist is, vul daar dan ook de nieuwe in (of pas het meteen in Outlook aan onder Tools > Accounts of Extra > Emailaccounts).

[ Voor 28% gewijzigd door Reptile209 op 16-08-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Reptile209 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
Kijk hier eens naar, volgens mij is dat (ook) het wachtwoord voor je UPC-email. Zorg wel dat je dit nieuwe wachtwoord onthoudt! Outlook komt vervolgens zelf met een melding dat je password onjuist is, vul daar dan ook de nieuwe in (of pas het meteen in Outlook aan onder Tools > Accounts of Extra > Emailaccounts).
Zelfs dan vind ik het niet..
Ongelofelijk van UPC ik zie nergens iets over een wachtwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
UPDATE

Ik heb net het wachtwoord van GMail veranderd merk niet zo een verschil maar met UPC wil het niet lukken.
Maar heeft een van jullie niet het idee gehad dat het aan mijn Virus scanner kan liggen?
Ik gebruik AVG 9 plus firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee

Probeer eerst nou maar je UPC wachtwoord te wijzigen en daarna kun je testen of het probleem zich nog steeds voordoet. Tot die tijd is er weinig wat wij nog voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CR9 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:43:
UPDATE

Ik heb net het wachtwoord van GMail veranderd merk niet zo een verschil maar met UPC wil het niet lukken.
Maar heeft een van jullie niet het idee gehad dat het aan mijn Virus scanner kan liggen?
Ik gebruik AVG 9 plus firewall
Maar je krijgt ze wel binnnen als je ze handmatig ophaald? Denk nog steeds dat het niets met je ww te maken heeft. Stuur jezelf eens een mailtje en probeer na 5 minuten handimatig te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Sanction: het heeft ook niks met het wachtwoord zelf te maken, maar als ik gelijk heb is dat wel de makkelijkste manier om het op te lossen. Afhankelijk van het moment waarop de vermoedelijke andere client de mails ophaalt, is die 5 min ook maar een wilde gok. Jouw test is in feite wat TS al doet: iemand anders een mail laten sturen en 1 min later op sen/receive klikken: mail komt binnen.

Overigens heeft TS jouw (en mijn) vraag nog niet beantwoord: "Maar je krijgt [onaangekondigde emails] wel binnnen als je ze handmatig ophaalt?"

TS: doe even een belletje naar de UPC helpdesk met de vraag hoe je je email password kunt wijzigen als je er zelf niet uit komt.
En ja - voor je er eventueel zelf over begint - dat kost misschien een paar cent telefoonkosten, maar wil je nou email of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Reptile209 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:21:
Sanction: het heeft ook niks met het wachtwoord zelf te maken, maar als ik gelijk heb is dat wel de makkelijkste manier om het op te lossen. Afhankelijk van het moment waarop de vermoedelijke andere client de mails ophaalt, is die 5 min ook maar een wilde gok. Jouw test is in feite wat TS al doet: iemand anders een mail laten sturen en 1 min later op sen/receive klikken: mail komt binnen.

Overigens heeft TS jouw (en mijn) vraag nog niet beantwoord: "Maar je krijgt [onaangekondigde emails] wel binnnen als je ze handmatig ophaalt?"

TS: doe even een belletje naar de UPC helpdesk met de vraag hoe je je email password kunt wijzigen als je er zelf niet uit komt.
En ja - voor je er eventueel zelf over begint - dat kost misschien een paar cent telefoonkosten, maar wil je nou email of niet. :)
Hoe bedoel je 'handmatig ophalen'?
Ik druk gewoon in Outlook op verzenden/ontvangen.
Ik ga nu een e-mail sturen naar mijn 2 adressen en dan haal ik ze pas morgen
Als ik ze dan krijg lijkt me alles normaal.
Ik heb ook naar UPC gebeld ze zeggen dat het niet nodig is om mijn WW te veranderen zij hebben zelfs een mailtje gestuurd naar mij om te testen
Maar ik heb een uur gewacht met ophalen en ik kreeg alsnog binnen.
Mijn eerdere 'verloren' e-mailtjes krijg ik niet meer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

lier

MikroTik nerd

CR9 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:57:
Ik heb ook naar UPC gebeld ze zeggen dat het niet nodig is om mijn WW te veranderen zij hebben zelfs een mailtje gestuurd naar mij om te testen
Hahahaha..en dat bepaalt je provider !?
Wederom bellen en twee keuzes geven:

- logging van pop server voor jouw account opvragen (blijkbaar wordt je mailbox door "iets" leeg getrokken
- ww alsnog wijzigen.

Heb je niet ooit een andere pc (eventueel in een Internet café) gehad waarmee je gebruik maakte van mail ?

Overigens heb je met het gebruik van mail geen garantie dat je mail aan komt (net als je gewone post verstuurd).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CR9 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Hoe bedoel je 'handmatig ophalen'?
Ik druk gewoon in Outlook op verzenden/ontvangen.
Ik ga nu een e-mail sturen naar mijn 2 adressen en dan haal ik ze pas morgen
Waarom wachten tot morgen? Druk nu eens op verzenden/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sanction schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:54:
[...]

Waarom wachten tot morgen? Druk nu eens op verzenden/ontvangen.
Jij hebt echt de bedoeling van het verhaal niet begrepen. En het is je nog wel uitgelegd. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 17-08-2010 18:19 ]

Pagina: 1