Windows Media Player Avi issues

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn WMP speelt opeens geen bestanden die niet MWV zijn meer af!

Tot een paar weken geleden ging alles prima, en opeens hield hij ermee op. Geen geluid, niets, alleen een foutmelding: Windows Media Player kan dit bestand niet afspelen. WMV doet ie wel.

Ik heb ondertussen vijf verschillende Media codec packs geprobeerd, en ja, de bestanden zijn heel, VLC speelt ze prima af.
Herinstallatie van WMP heeft het programma ook niet geholpen (dat doe je trouwens onder Windows Essentials).
Ik heb Windows 7.

Mn Vista PC bij me ouders doet het nog gewoon wel!

someone please help?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
SuperSang schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:00:
Herinstallatie van WMP heeft het programma ook niet geholpen (dat doe je trouwens onder Windows Essentials).
Ik heb Windows 7.
Dat doe je bijvoorbeeld onder Configuratiescherm -> Programs & Features (sorry weet NL niet) -> Windows Features -> Windows Media -> Windows Media Player uitvinken

Dan Windows herstarten en Windows Media Player weer aanvinken en weer herstarten. Dit hersteld ook weer alle reg entries voor WMP.

Verder is het aan te raden niet meer als 1 codec pack te installeren. En bij codecs packs als K-lite codec pack niet leukraak bij installatie 20 registry fouten/D3D errors en zulke zonder na te lezen waarvoor het staat weg te gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 16-08-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Die heb ik nog niet geprobeerd ^^ es ff zien kijken, of het werkt!

Over die codec packs wist ik al, ik heb ook bij de installatie van elke codec pack, zijn voorganger gedeinstalleerd en me pc herstart ^^

*edit*
Ik heb de mediaonderdelen afgevinkt, herstart, aangevinkt, en toen wilde windows hem er niet meer opzetten, ik krijg alleen een foutmelding -_-"
wat nu :S

[ Voor 28% gewijzigd door SuperSang op 16-08-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Doe je Windows7 DVD erin terwijl je installeert. Eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn aangezien ik hier achter een Win7 x64 zit waar ik dit heb gebruikt. Windows 7 zou al deze files op je HD moeten zetten om dit te kunnen.

Indien dat niet werkt eens een SFC /scannow vanuit elevated command prompt. En dan herstarten opnieuw proberen.