• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Beste tweakers,

Sinds kort draait me cpu op 100% waarvan 80% door hpcmpmgr.exe komt.
De HP Component Manager heb ik nu uitgezet en me cpu is gedaald naar 0.7%, wat een stilte gelijk.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit voorgoed uit kan zetten?

Alvast bedankt.

ps Heb hele avond op google gezeten en forums gelezen maar niemand heeft gelijkwaardige probleem |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Blueberry33 op 15-08-2010 23:23 ]

Apple

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je al gezocht naar updates voor het programma op de HP website? En voor welke apparaat geld het? Wat is je OS?

Zijn nog een paar vragen onbeantwoord ;).

Self reflection is the school of wisdom

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Via start -> run/uitvoeren

typ "msconfig"

Druk op enter.

Je krijgt nu een overzicht van alle programma's die worden opgestart als jouw PC boot. Zoek HP component manager op en vink m uit, dan zal hij bij de volgende boot niet meer worden gestart :)

Hoe het verder komt dat ie 100% CPU pakt kan ik je niet vertellen, maar dit helpt sowieso. Veel programma's hebben de hinderlijke gewoonte om zichzelf na installatie bij elke startup te activeren, en zeker als je ze niet/weinig gebruikt en je systeem niet zo snel is, scheelt het enorm om er een paar uit te zetten via MSconfig.

Ik raad je wel aan om eerst in het betreffende programma te zoeken naar een optie om de autostartup functie te deactiveren, en pas als deze er niet is MSconfig erbij te pakken, anders kan het zijn dat je bij elke startup geplaagd wordt door error messages...

[ Voor 53% gewijzigd door Singular1ty op 15-08-2010 23:33 ]

• foetus_
  • Laatst online: 12-11-2025
Kon je waarschijnlijk zelf ook op gekomen zijn met een beetje logisch nadenken en moeite

1/ HP software verwijderen en laatste versie installeren via support site (ik denk vooral aan printer suites..)
2/ HP software update (zou onder alle programma's moeten staan) laten draaien en updates installeren, lossen je probleem misschien op
3/ msconfig -> opstarten -> hpcmpmgr.exe vinkje uitzetten, opslaan en item zal niet meer laden bij starten van windows. Eventueel vinkje aanzetten om melding kader bij volgende reboot niet meer te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door foetus_ op 15-08-2010 23:32 ]

Verwijderd

Singular1ty schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:30:

typ "msconfig"

Druk op enter.

Je krijgt nu een overzicht van alle programma's die worden opgestart als jouw PC boot. Zoek HP component manager op en vink m uit, dan zal hij bij de volgende boot niet meer worden gestart :)
Je kan beter even autoruns gebruiken.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 19:18
dit heeft te maken met een probleem in de besturende programma's van de HP software.
waarschijnlijk heb je een HP printer of ander soort randappartuur van HP makelij.

als je geen gebruik maakt van de programma onderdelen van HP kun je het volgende doen:
als je het wil uitschakelen, dan kun je dat doen via het start menu:

* open msconfig.exe (via het start menu)
* ga dan naar het tabblad opstarten
* vink daar hpcmpmgr.exe uit,
* de computer daarna opnieuw opstarten
* vink dit bericht niet op nieuw weergeven als hij met de melding komt dat bepaalde
programma's tijdens het opstarten zijn geblokkeerd.
waarschijnlijk zijn je problemen verholpen.

anders kun je proberen om een fix (lees: update) te downloaden van de website van HP

succes met het oplossen van je probleem!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Je kan beter even autoruns gebruiken.
Het helpt om een alternatieve oplossing uit te leggen voor je hem aandraagt :?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58
Singular1ty schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:34:
[...]

Het helpt om een alternatieve oplossing uit te leggen voor je hem aandraagt :?
Het doet in principe hetzelfde, maar het programma heeft wat meer mogelijkheden. Het is mij overigens ook een raadsel waarom hij adviseert om extra software te installeren wanneer er al een relatief eenvoudige oplossing is aangedragen welke prima voldoet.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2010 23:38 ]

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:37:
[...]

Het doet in principe hetzelfde, maar het programma heeft wat meer mogelijkheden. Het is mij overigens ook een raadsel waarom hij adviseert om extra software te installeren wanneer er al een relatief eenvoudige oplossing is aangedragen welke prima voldoet.
Omdat ik er vanuit ga dat elke tweaker wel de tooltjes van sysinternals gebruikt. Autoruns is overigens geen alternatief. Autoruns kijkt op tig meer plaatsen dan msconfig. Ik ga inderdaad autoruns niet uitleggen omdat het tenslotte een Windows programma is en de TS ook zelf wel kan googlen.

• Blueberry33
  • Laatst online: 31-01-2023
Singular1ty schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:30:

typ "msconfig"

Druk op enter.

Hoe het verder komt dat ie 100% CPU pakt kan ik je niet vertellen, maar dit helpt sowieso. Veel programma's hebben de hinderlijke gewoonte om zichzelf na installatie bij elke startup te activeren, en zeker als je ze niet/weinig gebruikt en je systeem niet zo snel is, scheelt het enorm om er een paar uit te zetten via MSconfig.

Ik raad je wel aan om eerst in het betreffende programma te zoeken naar een optie om de autostartup functie te deactiveren, en pas als deze er niet is MSconfig erbij te pakken, anders kan het zijn dat je bij elke startup geplaagd wordt door error messages...
Ik heb daar gekeken maar bij geen een tabblad staat de hp component manager, wel me hp photosmart printer.

Voorderest is geen update beschikbaar als je windows 7 hebt, staat alleen dat je usb kabel aan moet sluiten en windows doet de rest vanzelf hier staat het.
foetus_ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:31:
Kon je waarschijnlijk zelf ook op gekomen zijn met een beetje logisch nadenken en moeite

1/ HP software verwijderen en laatste versie installeren via support site (ik denk vooral aan printer suites..)
2/ HP software update (zou onder alle programma's moeten staan) laten draaien en updates installeren, lossen je probleem misschien op
3/ msconfig -> opstarten -> hpcmpmgr.exe vinkje uitzetten, opslaan en item zal niet meer laden bij starten van windows. Eventueel vinkje aanzetten om melding kader bij volgende reboot niet meer te krijgen.
Bedankt voor jullie snelle reacties ik zal is proberen de hp software eraf te gooien misschien helpt dat idd.

Apple

Pagina: 1