Verwijderd

Topicstarter
Dag Hardware forum!

(Ik ben nieuw hier dus sorry als ik het in de verkeerde afdeling heb gepost)

Mijn moederbord heeft geen onboard video aansluiting, dus heb ik een videokaart erin gezet maar ik krijg geen beeld? hoe kan dit? Ik heb geen idee wat ik moet doen. Wat ik wel al heb geprobeerd is...

-Ik heb een andere videokaart gebruikt o.a. een GT220 maar die heeft ook niet gewerkt.

-Ik heb mijn videokaart meerdere malen eruit gehaald en erin gezet, heeft ook niet mogen werken.

-Als ik mijn beeldscherm aansluit op mijn videokaart staat hij op No Signal, unplug ik mijn monitor staat er Cable Not Connected. Ik gebruik een DVI>DVI kabel, kan VGA>VGA>adapter DVI of een DVI > HDMI kabel gebruiken.

-Eerst zat ik te twijfelen of het zou komen omdat mijn videokaart er niet helemaal in past (zie foto, kan iemand mij helpen de foto te verkleinen?:-()
http://i35.tinypic.com/2iu6xbr.jpg
Bij punt 1 kan hij niet verder omdat hij al stevig zit tegen de behuizing dus gevolg is dat hij bij punt 2 niet helemaal erin is als bij punt 3, Maar ik had de backplate van mijn videokaart eraf gehaald en uiteindelijk kreeg ik nog steeds geen beeld nadat hij er helemaal in zat

-In de monitor instellingen kom ik ook niet bepaald ver. Ik heb de "Input Source" van D-Sub naar DVI veranderd maar ik denk dat mijn beeldscherm automatisch aanpast aan de kabel

-Als ik mijn RAM eruit haal dan hoor ik wel piepjes, ik heb de piepjes code opgezocht en het klopte. De code zei dat er geen RAM aanwezig was

-Bij mijn vorige PC gebruikte ik een DVI>DVI kabel met de zelfde beeldscherm

-Voeding werkt prima, Cold Cathodes gaan aan, Processor Fan gaat gewoon aan net als de 2 andere fans

-Ik heb ook geprobeerd alle DVD/CD writers, HDD's te unpluggen heeft ook niet mogen werken.

Videokaart specs
-Merk is XFX
-Type is 5670
-Ik gebruik een PCI-E aansluiting
-Videokaart heeft geen externe voeding
-Actieve koeling
-Aansluitingen zijn DVI, HDMI & Displayport

Moederboard specs
- Merk is ASRock
- Type4Core 1600Twins-P35D

Beeldscherm specs
-Merk is Acer
-Type x223w
-Aansluitingen zijn VGA & DVI

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Welke voeding gebruik je? Gaat de fan van de videokaart wel aan?

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:15 ]

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2025
Is het een nieuw moederbord? of is het een dat je nog had liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:07:
Welke voeding gebruik je? Gaat de fan van de videokaart wel aan?
Ik gebruik een OCZ 500W 80+ & ja de fan van de videokaart gaat aan
florejaen schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:07:
Is het een nieuw moederbord? of is het een dat je nog had liggen?
Het is een nieuwe moederboard

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt er op dat hij er toch niet goed in zit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je hebt de kaart in het verkeerde slot zitten (met dank voor je foto in dat geval):
2.6 Expansion Slots (PCI, PCI Express, and AGI Express
Slots)
There are 3 PCI slots, 1 PCI Express slot, and 1 AGI Express slot (PCI Express x4) on
this motherboard.
PCI slots: PCI slots are used to install expansion cards that have the 32-bit PCI
interface.
PCIE slots: PCIE1 (PCIE x16 slot) is used for PCI Express cards with x16 lane
width graphics cards.
AGI Express slot (PCI Express x4):
AGI Express slot (PCI Express x4) is used to install PCI Express expansion
cards.
If you plan to install only one PCI Express card on this motherboard, please
install it on PCIE1 (PCIE x16 slot).
RTFM in dit geval...
2e 'AGI Express slot' (= PCIe x4) is wanneer je crossfire wilt draaien.

Pak het 'echte' PCIe slot, maak je niet druk over dat de kaart 'er niet helemaal in past': dat is de bedoeling.
Problem solved.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 16-08-2010 07:29 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:18
Volgens de foto zit ie dus echt wel in het goede slot.

Het AGI slot is PAARS!
Misschien kan het zijn dat het slot niet compatible is met PCIe 2.0, dat zou je eens na moeten gaan. Misschien dat een BIOS update hier kan helpen.

Heb je in de BIOS bij advanced, chipset configuration de primary display adapter op PCI express gezet?

[ Voor 18% gewijzigd door R.E. op 16-08-2010 09:33 ]

Vette shit!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
Hoewel het niet nodig zou moeten zijn met een enkele kaart zou je kunnen proberen de SLI / XFire Power Connector aan te sluiten. Aangezien de kaart geen eigen connector heeft trekt deze misschien net wat teveel uit het PCI-e slot.

/edit: Is het trouwens een net in elkaar gezet systeem? Want dat je geen beeld krijgt hoeft natuurlijk helemaal niets met de videokaart te maken te hebben, kan bv net zo goed zijn dat je cpu niet door het mobo/bios ondersteund wordt. Geef dus eens de complete specs, ook bv wat geheugen betreft. Kijk verder ook eens in dit topic: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 46% gewijzigd door Nielson op 16-08-2010 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:28:
Volgens de foto zit ie dus echt wel in het goede slot.

Het AGI slot is PAARS!
Misschien kan het zijn dat het slot niet compatible is met PCIe 2.0, dat zou je eens na moeten gaan. Misschien dat een BIOS update hier kan helpen.

Heb je in de BIOS bij advanced, chipset configuration de primary display adapter op PCI express gezet?
Ik heb gezocht of de slot compatible is maar ik kan het nergens vinden? Niet op de site of in de manual & ik kan geen bios update doen want ik heb de pc pas net in elkaar gezet dus ik heb nooit beeld gekregen

Maar in de manual staat dat de PCI-E slot als PCI-E slot wordt benoemd en het paarse slot als AGI wordt benoemd... wat is het verschil want sommige zeggen AGI?
Nielson schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:40:
Hoewel het niet nodig zou moeten zijn met een enkele kaart zou je kunnen proberen de SLI / XFire Power Connector aan te sluiten. Aangezien de kaart geen eigen connector heeft trekt deze misschien net wat teveel uit het PCI-e slot.

/edit: Is het trouwens een net in elkaar gezet systeem? Want dat je geen beeld krijgt hoeft natuurlijk helemaal niets met de videokaart te maken te hebben, kan bv net zo goed zijn dat je cpu niet door het mobo/bios ondersteund wordt. Geef dus eens de complete specs, ook bv wat geheugen betreft. Kijk verder ook eens in dit topic: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb net geprobeerd een molex aan te sluiten maar nog steeds geen beeld, en ja het is al een paar weken geleden in elkaar gezet maar sindsdien nog niets meegedaan beeld heb ik dus nooit gekregen.

Mijn verdere specs

CPU - Celeron D (dat zou veranderd worden & in de manual staat dat het wordt ondersteund)
RAM - 2gb Nanya 667mhz + gekoeld door Scythe Kama Wing
HDD - 500gb Western Digital Green + 80gb Western Digital
Voeding - OCZ 500W 80+
Koeler - Coolermaster TX3
Besturingssysteem - geen

anders nog iets? :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zie boven de videokaart, op het moederbord, een stroom aansluiting zitten.
Plemp daar eens een stekker in...
Kijk dan eens wat er gebeurt? Sommige mobo's starten namelijk niet door als niet alle stroomstekkers er in zitten.

Edit:
Oh, en reset de CMOS eens, misschien zet dat zoden aan de dijk.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 16-08-2010 19:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
@ McKaamos

Heb ik ook geprobeerd stroomstekker in de molex, CMOS gereset aangedaan, maar het enige wat gebeurde was de videokaart fan die nog harder ging draaien

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:18
De videokaart moet zeker in het witte slot, niet het paarse. Ik neem aan dat het geheugen niet DDR3 en DDR2 is? Je kan alleen 1 soort gebruiken, niet alle 2 tegelijk.

Heb je al eens geprobeerd met ander geheugen te booten? Persoonlijke ervaring op het gebied van mixed geheugen borden, is over het algemeen dat je maar 1 soort kunt gebruiken en hij met de andere niet werkt, maar dat kan ook aan de gare pc liggen waarmee ik dat had.

Edit:
Andere opties: het klinkt namelijk als niet genoeg power naar de CPU (alles draait, maar geen post). Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het plaatsen van het moederbord? (Zou ook het niet helemaal passen van de kaart verklaren). Andere opties is de EPS12V connector niet aangesloten, maar je geeft aan dat die er wel in zit.
Hoe past het moederbord in de kast? Kloppen de uitgangen van het moederbord met het gat dat daarvoor in de kast zit (ik zie dat het shield er niet in zit op je foto, heeft dat een rede)?
Check je bord voor kortsluitingen.

[ Voor 38% gewijzigd door R.E. op 17-08-2010 11:13 ]

Vette shit!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:09:
De videokaart moet zeker in het witte slot, niet het paarse. Ik neem aan dat het geheugen niet DDR3 en DDR2 is? Je kan alleen 1 soort gebruiken, niet alle 2 tegelijk.

Heb je al eens geprobeerd met ander geheugen te booten? Persoonlijke ervaring op het gebied van mixed geheugen borden, is over het algemeen dat je maar 1 soort kunt gebruiken en hij met de andere niet werkt, maar dat kan ook aan de gare pc liggen waarmee ik dat had.

Edit:
Andere opties: het klinkt namelijk als niet genoeg power naar de CPU (alles draait, maar geen post). Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het plaatsen van het moederbord? (Zou ook het niet helemaal passen van de kaart verklaren). Andere opties is de EPS12V connector niet aangesloten, maar je geeft aan dat die er wel in zit.
Hoe past het moederbord in de kast? Kloppen de uitgangen van het moederbord met het gat dat daarvoor in de kast zit (ik zie dat het shield er niet in zit op je foto, heeft dat een rede)?
Check je bord voor kortsluitingen.
Hmm ja de videokaart is in het witte slot gezet en ik gebruik DDR2 geheugen de manual zei ook al dat je geen DDR2 en DDR3 tegelijk kunt gebruiken

Ik heb jammer genoeg geen andere geheugen liggen... ;( maarja ik heb natuurlijk afstandsbusjes gebruikt lol alles lijkt te zitten hoor ik heb niets geforceerd en de I/O shield heb ik niet erbij gekregen vandaar dat er daar niets is.. ehmm

Hoe kan ik checken voor kortsluitingen? ...anders moet ik alles maar even uit de kast halen en buiten de kast aansluiten zien hoe hij het dan doet?

Erg bedankt voor de hulp iedereen btw :)

• Gerardts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Exquizzite heb je het probleem al weten op te lossen? Ik zit namelijk met het exact hetzelfde probleem.

Specs
ATI HD 5670
Monitor Samsung Syncmaster P2270
MSI g45-775
Phenom II 3,2ghz

Ik krijg ook geen beeld, alleen bij de dvi-vga kabel. Het lijkt mij een probleempje met de videokaart.
Pagina: 1