Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Beste Tweakers,

Ik krijg binnenkort een iphone 4 en wil deze ook graag als muziekspeler gebruiken.
Omdat ik niet de hele dag door het huis met oordopjes loop, wil ik graag de muziek draadloos naar mijn versterker versturen. De iphone dient dan gelijk als afstandsbediening.

Nu heb ik verschillende producten gevonden die dit mogelijk maken:
Belkin bluetooth Music Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F8Z492/STD1_F8Z492.jpg

49 euro
GEAR4 blustream RX Bluetooth ontvanger
Afbeeldingslocatie: http://www.bestedagaanbieding.nl/afbeeldingen/gear4-blustream-rx-bluetooth-ontvanger.jpg

79 euro

Ik vraag mij af wat de kwaliteit is van de gestreamde audio. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een antwoord! Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn die een soort gelijk product hebben / gebruiken, en wat de ervaringen hiermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-07 23:08
Ik heb zelf ervaring met een Belkin Tunestage voor iPod. Die kun je ook gebruiken als 'koptelefoon' profiel voor je PC. Ik vond de kwaliteit werkelijk bagger: geluid klonk waterig (vergeleken met een bedrade verbinding) en af en toe hick-ups.
Volgens mij is bleutooth niet wat je 'wilt' als het op draadloos muziek streamen aan komt. Ik heb echter geen ervaring met bovengenoemde producten.

Je hebt neem ik aan ook een Airport Express overwogen? Je kunt dan je iPhone als afstandsbediening gebruiken - de muziek zelf wordt vanaf je PC/Mac naar je versterker gestreamed. Ik gebruik deze oplossing en ben er erg tevreden over. Nadeel kan voor sommigen zijn, dat je computer&iTunes aan moeten staan, wil je muziek kunnen luisteren.

[ Voor 14% gewijzigd door autoreverse op 15-08-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07 13:39

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

autoreverse schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:10:
Je hebt neem ik aan ook een Airport Express overwogen? Je kunt dan je iPhone als afstandsbediening gebruiken - de muziek zelf wordt vanaf je PC/Mac naar je versterker gestreamed. Ik gebruik deze oplossing en ben er erg tevreden over. Nadeel kan voor sommigen zijn, dat je computer&iTunes aan moeten staan, wil je muziek kunnen luisteren.
Deze optie zou ik je ook aan willen raden. Voordeel is dat je goede kwaliteit hebt, geen gedoe met bereik hebt (een stap te veel en de muziek valt weg) en je oneindig veel muziek kunt spelen (en niet gelimiteerd bent tot de 16GB/32GB van je iPhone).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 23:27
Alternatief zou ook een dock aan je stereoset kunnen zijn. Je kunt dan je iPhone hierin plaatsen en dan werkt het gewoon met een touwtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
jhogervorst schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:32:
[...]

Deze optie zou ik je ook aan willen raden. Voordeel is dat je goede kwaliteit hebt, geen gedoe met bereik hebt (een stap te veel en de muziek valt weg) en je oneindig veel muziek kunt spelen (en niet gelimiteerd bent tot de 16GB/32GB van je iPhone).
Groot nadeel is dat je PC aan moet staan, en dit is dus precies wat ik niet wil! Zelf heb ik een Popcorn C-200 staan, dit is ook prima als mediaserver te gebruiken.
Nadeel is alleen dat je je TV aan moet hebben staan om je playlist te zien.... Aangezien dit een Plasma P42-G20 is, en ik geen uren statisch beeld op me TV scherm wil hebben ivm inbranden is dit eigenlijk ook geen optie.

Ik had ook een dock gevonden met afstandsbediening, nadeel is hiervan dat je niet direct je playlist ziet (tenzij je dichtbij je iphone staat, maar dan is het nut van een afstandsbediening ook twijfelachtig :+

Zijn er geen producten die muziek kunnen streamen d.m.v. een wifi connectie met de iphone?
Misschien de Logitech Squezebox?

[ Voor 5% gewijzigd door Felke op 16-08-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
De app Audioln kan van je pc naar je iphone streamen. Maar niet werkt niet heel goed omdat wifi daar niet continu snel genoeg voor is. En als ik mijn ipod omdraaide viel hij al uit. En met een iphone 4 die te koop staat met zijn uitermate perfecte antennes...

Zo'n bluetooth apparaat is zonde. Ik heb zo'n headset apparaat. Met techno en dance muziek gaat het nog wel. Dat zijn niet zulke ingewikkelde klanken. Maar als je echte instrumenten hebt, rock, metal hoor je vaak "tic tic tic" dat hij aan zijn limiet zit. En met mijn ipod touch 3 werkte het echt prachtig! NOT. Pak je hem vast, weg muziek.
Dus als je de kamer uit loop mag je hem opnieuw pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer ergens een tweedehands Apple TV op de kop te tikken. Kost weinig aan stroom en via de Remote App van Apple bestuur je je playlists en muziek. Hetgeen je zoekt werkt niet (of niet afdoende) als ik zo deze reacties lees en uit eigen ervaring heb ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

KroeT

[...]

Overigens gebruik ik een bluetoothstreamoplossing (zonder verbindingsstreepjes vandaag) en de geluidskwaliteit is (iig met 4.0.1) erbarmelijk. Ik heb gehoord dat dat ligt aan de wijze waarop Apple AD2P heeft verwerkt in iOS. Wellicht dat dat in 4.1 wordt opgepakt, maar in de huidige situatie is bluetooth simpelweg ongeschikt om audio mee te streamen vanaf je iPhone

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
D-Ed schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:13:
Probeer ergens een tweedehands Apple TV op de kop te tikken. Kost weinig aan stroom en via de Remote App van Apple bestuur je je playlists en muziek. Hetgeen je zoekt werkt niet (of niet afdoende) als ik zo deze reacties lees en uit eigen ervaring heb ondervonden ;)
Kan ik mijn muziek dan gewoon op mijn iphone laten staan? En dmv wifi? De telefoon verbinden met de apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Felke schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Kan ik mijn muziek dan gewoon op mijn iphone laten staan? En dmv wifi? De telefoon verbinden met de apple tv?
Poeh, dat is moeilijk te zeggen … Zelf heb ik geen Apple TV dus kan ik het niet voor je uittesten. Als ik echter op de Apple-site de pagina over de Remote-app bekijk, zie je linksonderaan dat je tv wel degelijk aan moet staan. Woon je misschien in de buurt van een APR zodat je het daar kunt vragen of uitproberen? Of zijn er misschien Tweakers met een Apple TV en iPhone?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
jhogervorst schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Poeh, dat is moeilijk te zeggen … Zelf heb ik geen Apple TV dus kan ik het niet voor je uittesten. Als ik echter op de Apple-site de pagina over de Remote-app bekijk, zie je linksonderaan dat je tv wel degelijk aan moet staan. Woon je misschien in de buurt van een APR zodat je het daar kunt vragen of uitproberen? Of zijn er misschien Tweakers met een Apple TV en iPhone?
volgens mij hoeft je tv niet aan te staan. In principe is je tv hetzelfde als je iphone (tenminste dat neem ik aan). Beide laten gewoon een playlist zien.
De vraag is alleen, of je de muziek op de apple tv zelf moet hebben staan... of dat je deze vanaf de iphone dmv wifi streamed naar de apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Felke schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:18:
[...]

volgens mij hoeft je tv niet aan te staan. In principe is je tv hetzelfde als je iphone (tenminste dat neem ik aan). Beide laten gewoon een playlist zien.
De vraag is alleen, of je de muziek op de apple tv zelf moet hebben staan... of dat je deze vanaf de iphone dmv wifi streamed naar de apple tv.
Maar heb je dit ook bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Felke schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:57:
[...]

Groot nadeel is dat je PC aan moet staan, en dit is dus precies wat ik niet wil! Zelf heb ik een Popcorn C-200 staan, dit is ook prima als mediaserver te gebruiken.
Nadeel is alleen dat je je TV aan moet hebben staan om je playlist te zien.... Aangezien dit een Plasma P42-G20 is, en ik geen uren statisch beeld op me TV scherm wil hebben ivm inbranden is dit eigenlijk ook geen optie.

Ik had ook een dock gevonden met afstandsbediening, nadeel is hiervan dat je niet direct je playlist ziet (tenzij je dichtbij je iphone staat, maar dan is het nut van een afstandsbediening ook twijfelachtig :+

Zijn er geen producten die muziek kunnen streamen d.m.v. een wifi connectie met de iphone?
Misschien de Logitech Squezebox?
Aangezien ik zie dat je een PCH-C200 hebt wil ik je even hiernaar doorverwijzen: http://itunes.apple.com/gr/app/nmt-remote/id356705187?mt=8

Met als ondersteuningspagina:

http://capekael.blogspot.com/

Het is een applicatie waarmee je op je a-110 (en binnenkort de C-200) de mappen kan doorbladeren en muziek kan opzetten via je iPhone. Ook kan je dit even proberen: http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20073

Dit is hetzelfde programma maar dan Gratis, ik weet alleen niet of het werkt voor op de C-200

Voor verdere vragen, PM mij maar even.
Pagina: 1