Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27
Al een tijdje ben ik op zoek naar software om video te beheren. Nu kan Adobe Lightroom 3 in een beperkte mate video-bestanden indexeren in een bibliotheek, maar ondersteund voor zover ik weet niet AVCHD.
In ieder geval herkent hij niet het formaat dat mijn Panasonic camera uitpoept.

Nadeel van de Panasonic is dat hij elke keer weer opnieuw begint met nummeren (in tegenstelling tot mijn Panasonic foto-camera welke perfect samenwerkt met Lightroom). Als ik alles in dezelfde map zet overschrijft hij dus de bestaande bestanden.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Je kan altijd voordat je je camera leeghaalt een filmpje van 1 seconde opnemen (of desnoods vanaf je computer op je camera zetten) met als bestandsnaam het laatst gebruikte nummer, die er op laten staan en dan telt hij in ieder geval door daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
MPeek schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:44:
Je kan altijd voordat je je camera leeghaalt een filmpje van 1 seconde opnemen (of desnoods vanaf je computer op je camera zetten) met als bestandsnaam het laatst gebruikte nummer, die er op laten staan en dan telt hij in ieder geval door daarna.
Lol das wel een optie. :) Maar ja 1 keer vergeten en dan zit je.
Bestandsnamen is an sich niet eens het probleem. Als het net als Lightroom gewoon op datum kan worden onderverdeeld is het al prima.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-08-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Kuch... SCHOP!
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Adobe premiere?

Check de Adobe site maar eens voor specs van dat programma :)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

diedazz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:
Adobe premiere?

En de prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 16:53

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ten eerste, waarom zou je videobestanden in dezelfde map willen gooien? Het aanmaken van een nieuwe map voor iedere importeersessie is toch een basishandeling die je doet om een beetje overzicht te houden?

Welk besturingsyteem gebruik je? Frameline 47 is een videobeheerapplicatie voor Mac OS X maar richt zich vooral op (semi)professionele gebruikers met allerlei features die overkill zijn voor de meeste thuisgebruikers.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Johnny schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:33:
Ten eerste, waarom zou je videobestanden in dezelfde map willen gooien? Het aanmaken van een nieuwe map voor iedere importeersessie is toch een basishandeling die je doet om een beetje overzicht te houden?

Welk besturingsyteem gebruik je? Frameline 47 is een videobeheerapplicatie voor Mac OS X maar richt zich vooral op (semi)professionele gebruikers met allerlei features die overkill zijn voor de meeste thuisgebruikers.
Het is ook niet de bedoeling om alles in 1 map te gooien. Juist het fijne aan Lightroom is dat hij importeert en alles op datum in mappen zet. Kan natuurlijk bij video dat handmatig gaan doen maar dan moet ik voor elke clip gaan kijken wat de datum is en dat gaan aanmaken.
Als ik een project ga monteren dan maak ik natuurlijk een map aan. Maar het materiaal flikker ik daarna weg. Nu gaat het om veel shots van familie etc. en dat wil ik graag geordend bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

diedazz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:
Adobe premiere?

Ik zou denk ik naar Adobe Bridge kijken. Wordt standaard meeleverd bij elke Adobe Creative Suite.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben zelf ook een tijdje opzoek geweest; kijk (op de Mac) in de Mac App Store eens naar Usher. Een mooi indexatie programma voor al je video's zonder dat je de files hoeft te verplaatsen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor die tip die mijn vraag ook gelijk beantwoord. :Y
Pagina: 1