Nieuwe DVD brander gezocht, maar aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Het is alweer erg lang geleden dat ik een kast hebt geopend. Helaas is mn DVD brander overleden, dus ben op zoek naar een nieuwe, maar ik krijg de aansluiting niet helder, ik heb een vermoeden dat dit een Serial Ata connector is, maar is dit wel zo? Wil een nieuwe kopen, maar zie sata-150 of sata-300, (dat is dus verschil in snelheid), dus ik zal zeggen; koop een sata-300, maar gaat dit werken / waar moet ik op leten met een nieuwe kopen, mogelijk heeft iemand een aanrader?

Gewoon afentoe videotje of dvdtje branden, meer niet.

Zat zelf te denken aan:
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

of

pricewatch: LG GH22NS50 Zwart

of

pricewatch: Sony Optiarc AD-7240S Zwart

Oja, mijn computer is een dell dimension 5100

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/95wmbm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/6786dz.jpg

E-Developing

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 18:17
Is idd sata, elke brander volstaat. Mijn Liteon 16 speed DVD brander was iets van 20 euro.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik krijg een melding bij het bezoeken van deze pagina ! (batsies.nl)

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-08-2010 20:53 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Dit is inderdaad een Sata aansluiting. 15 pins voor de stroom en 7 pins voor de data. De meeste branders zijn Sata 150 (Sata 1.5 Gbps) en kan je gewoon aanstluiten op een Sata 300 (Sata 3.0 Gbps) aansluiting.
Sata is backward compatible namelijk. Je kan dus gewoon een brander kopen met een Sata aansluiting.

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 23:49

R15

Ach ja, die dingen kosten tegenwoordig niks meer (€20). Je zou ook kunnen overwegen om gelijk een Blu-ray brander te kopen, daarmee kun je ook gewoon dvd'tjes branden. Maar ja, die keuze moet je zelf nemen. En de aansluiting hoef je eigenlijk niet naar te kijken, dat is gewoon allemaal sata.

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:53:
ik krijg een melding bij het bezoeken van deze pagina ! (batsies.nl)
Dit is al opgelost die melding, maar blijft op bepaalde sites staan. mn account was 'gehackt' , maar ben inmiddels verhuist van een partij in Florida naar een normale nederlandse provider :). Tips om weer gezond op het net te verschijnen?

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Topicstarter
R15 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:55:
Ach ja, die dingen kosten tegenwoordig niks meer (€20). Je zou ook kunnen overwegen om gelijk een Blu-ray brander te kopen, daarmee kun je ook gewoon dvd'tjes branden. Maar ja, die keuze moet je zelf nemen. En de aansluiting hoef je eigenlijk niet naar te kijken, dat is gewoon allemaal sata.
Blu ray kom ik op dit uit:
pricewatch: LG BH10LS30

Deze past dus?

E-Developing

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 18:17
Batsies schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Blu ray kom ik op dit uit:
pricewatch: LG BH10LS30

Deze past dus?
Die gaat idd passen :)

Verwijderd

Bij Blu-ray vraag ik mezelf het eerst af of ik het wel nodig zal hebben. De media is duur en dat geldt ook voor de hardware. Voor het geld van 1 Blu-raybrander koop ik liever 5 dvdbranders, simpelweg omdat Blu-ray voor mij niet echt nodig is. Het is het overwegen waard om er even over na te denken. Aan de andere kant kan je dan wel Blu-ray films branden. Ieder voordeel hebt zijn nadeel.
Pagina: 1