Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tekst scannen met webcam

Pagina: 1
Acties:

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 02:12
Hallo,

Graag zou ik tekst willen kunnen scannen m.b.v. een webcam. Ik zat dan erover te denken om bepaalde cijfers/(tekst) te scannen van mijn weerstation, dan heb ik op de computer de cijfers en zo zou ik dan bijvoorbeeld die cijfers weer op een website kunnen zetten (m.b.v. een script o.i.d.). Nou heb ik ook al met Google gezocht naar software, maar ik kon enkel software vinden om tekst te scannen m.b.v. een scanner. Is er software die tekst kan scannen met een webcam?
Als dat mogelijk zou zijn, zou dat erg mooi zijn.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zoeken op OCR, webcam?

Edit: Zoiets?

[ Voor 63% gewijzigd door warhamstr op 15-08-2010 20:46 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• R15
Oke _/-\o_ , op die site lijkt het dus ook met een webcam te kunnen werken :P . Met Google kreeg ik ook al steeds dat OCR, maar het leek me dat dat niet met een webcam kan werken. Ik ga het uitproberen, zodra ik dat kan! Bedankt, aanvullingen zijn altijd welkom! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door R15 op 15-08-2010 20:51 ]

• R15
Helaas, met OCR werkt het niet. De driver is niet goed??

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OCR is Optical character recognition en dat is wat je wilt doen met je webcam. Het is geen specifieke software ofzo (uit je posts krijg ik het idee dat je dat denkt). De driver die je gebruikt is gewoon de driver van je webcam.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• R15
Ja, ik wist dat OCR stond voor Optical characterer recognition, maar je hebt ook wel andere software voor dit. Alleen dat is naar mijn weten, helaas, niet gratis. Maar als ik op die link klik van warhamstr, dan staat er ook iets van Microsoft Office. Dat heb ik niet tussen dat rijtje met hulpprogramma's staan. Moet dat dan wel echt??

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij denk je te moeilijk. Je moet gewoon ff plaatje/fotootje maken met je webcam. En dan dat plaatje even door een OCR-programmaatje laten scannen zodat de tekst eruit komt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook open office gebruiken: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=19576 , uiteindelijk moet het toch een document worden dus dan is het wel handig als je het in een office pakket krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• R15
@u_nix_we_all

Ja, je hebt gelijk. Dom van mij, zo kan dat natuurlijk ook. Ik zat te denken dat dat programmaatje dan gewoon een foto maakt van het beeld en dat ie dat dan gelijk omzet in tekst. Maar je kunt het natuurlijk ook simpel doen, door gewoon een foto te maken met de webcam. Dat ga ik dus maar uitproberen. Ik wil het graag allemaal automatisch hebben. Gewoon een script/proggie dat draait, dat elke minuut een foto neemt van het beeld op mijn weerstation, en dat dat dan wordt omgezet in tekst.

• R15
Met OCR krijg ik er eigenlijk niks uit. Wel wat, maar dat slaat nergens op. Ik heb de webcam recht voor het scherm van mijn weerstation geplaatst en de hoogste resoulutie geselecteerd (1280x1024). Volgensmij ligt het dus aan de webcam (Trust 15007), teveel ruis. Ik heb ook een lamp erbij, maar dat helpt ook niet.
Pagina: 1