Toon posts:

[W2K8] Preview (HTML) Policies, hoe worden deze gegenereerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je gebruik maakt van Policies binnen Server 2008, 2003 kan dit dacht ik ook al, kun je hier een webbased versie van bekijken om te zien wat ingesteld is.

Je hebt deze optie ook bij het managen van je Policy Backups.

Ik heb in mijn backup map gekeken, maar worden deze policies in HTML gegenereerd door XML's uit te lezen of iets dergelijks ? Ik kan daar bar weinig over vinden eigenlijk en vond het wel interessant :)

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 21:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Zelf gebruik ik geen Windows-server hier en hoe het precies zit kan ik je dus niet vertellen. Wel maak ik uit je verhaal op dat je enkel een aantal XML-bestanden gevonden hebt die in je browser omgezet worden in een website?

In dat geval vermoed ik namelijk dat het een combinatie is van een XML- en een XSL(T)-bestand. Het XML-bestand is een 'gewoon' XML-bestand. Het XSL(T)-bestand zorgt voor de weergave en opmaak van het XML-bestand en ziet er dus uit als een gewone website.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog aan het spitten in de XML's!

Wat ik ik gemerkt heb ik dat iedere policy bij een backup in een soort string genaamde map staat. Dit zal wel zo zijn omdat dit weer in de registry op een dergelijke manier opgeslagen is, etc.

Mijn doel is er iets leesbaars van te maken dat ik enigzins kan gebruiken of om kan vormen tot policy om een beetje mee te spelen.

Dat laatste lijkt me lastig overigens.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 21:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Er "iets leesbaars van maken" is op zich niet zo moeilijk te doen met een scripttaal als PHP. Heb je zelf kennis van een scripttaal waarmee dit kan?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak anders GPMC erbij. Daarvoor moet je sowieso een XML parser geinstalleerd hebben (maar da's tegenwoordig al default aanwezig).
Die genereert die reports door de ADM(X)en te parsen en de rest.

Die strings zijn GUIDs (en ja, die worden ook als ID gebruikt in je registry onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy ).

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 15-08-2010 21:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
jhogervorst schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:26:
Er "iets leesbaars van maken" is op zich niet zo moeilijk te doen met een scripttaal als PHP. Heb je zelf kennis van een scripttaal waarmee dit kan?
Ja, beetje PHP-en moet wel lukken ;)

Ik kom er overigens achter dat gewoon een XML raportje backuppen veel makkelijker is, of direct in HTML... nu even kijken of ik dat via de commandline kan fixen :)
Pagina: 1