Ebay, Creditcards en Paypal

Pagina: 1
Acties:

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb vandaag voor het eerst iets via Ebay gekocht. Dit was internationaal, en ging om een bepaalde game die nieuw niet meer te krijgen is. Op de verkooppagina stond onder "overige betalingsmethoden" stonden apart paypal en creditcard genoemd. Ik heb geen paypal account, en na de negatieve verhalen erover die je hier en daar op het internet leest ook geen behoefte daaraan, maar nadat ik het spel had gekocht, en voor creditcard koos werd ik alsnog naar paypal doorgestuurd? Ik vroeg me af of dit klopt, en wat ik nu het beste kan doen?
Ik heb de verkoper inmiddels gemaild, en aan hem de vraag gesteld hoe ik alleen met mijn CC kan betalen.
Is er toevallig iemand hier die meer kennis van ebay en gebruik van je creditcard daar heeft en mij wat uitleg zou kunnen geven?

Voor de volledigheid: het gaat om een zogenaamde "bussiness seller".

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 22:56

PhilipvD

Ondertiteld

Je kan je creditcard of bankrekening aan je paypal account koppelen. Volgens mij kan je ook zonder paypal account met creditcard betalen. (geen account: wel via paypal)

Maar ik snap niet waarom paypal een probleem vormt? Naar mijn mening is er niks mis mee. Je kan dus ook alleen met je creditcard betalen alleen gaat dat wel via paypal en dat is veilig te noemen als je het mij vraagt. Er moet toch iets zijn dat de betaling van je cc verwerkt. :)

---

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01 22:20
PhilipvD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:29:
Je kan je creditcard of bankrekening aan je paypal account koppelen. Volgens mij kan je ook zonder paypal account met creditcard betalen. (geen account: wel via paypal)

Maar ik snap niet waarom paypal een probleem vormt? Naar mijn mening is er niks mis mee. Je kan dus ook alleen met je creditcard betalen alleen gaat dat wel via paypal en dat is veilig te noemen als je het mij vraagt. Er moet toch iets zijn dat de betaling van je cc verwerkt. :)
Zoals wel vaker zijn er veel verhalen op het web te vinden over gehackte PP accounts.
Als je dan je CC eraan hebt gekoppeld...
Kan het me terdege voorstellen dat de TS dat niet wil.

Ik heb zelf me bankrekening en CC weer los van PP gezet.
Stort er wel wat geld op.. (max 50 euro ofzo)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20

Croga

The Unreasonable Man

Hoyden schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:53:
Zoals wel vaker zijn er veel verhalen op het web te vinden over gehackte PP accounts.
Als je dan je CC eraan hebt gekoppeld dan bel je je CC maatschappij op en dan wordt het geld gewoon terug gevordert....

Als je dus echt zo bang bent voor Paypal dan koppel je niet je bankrekening maar gewoon je CC en dan ben je minstens net zo goed beschermd als wanneer je rechtstreeks met CC zou betalen....

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Paypal is toch wel redelijk goed beveiligd tegen fraude. Maar inderdaad ik kan me voorstellen dat je sowieso het risico niet wilt nemen. Ik meen dus dat je ook zonder een paypal account (en dus ook zonder de CC ergens aan te koppelen) een betaling kan uitvoeren.

Buiten Nederland weigert Paypal als het goed is directe betalingen via een bankrekening. (zal waarschijnlijk ook gelden voor creditcards)

---

Verwijderd

Als er staat dat er kopersbescherming wordt geboden zit je goed.

Als je namelijk niets thuisgestuurd krijgt krijg je een refund. Maar dat duurt wel even.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:12
Hoyden schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:53:
[...]

Kan het me terdege voorstellen dat de TS dat niet wil.

Ik heb zelf me bankrekening en CC weer los van PP gezet.
Stort er wel wat geld op.. (max 50 euro ofzo)
De meeste mensen hebben ook een pinpas, die worden ook geskimd.

Maw ipv niet onderbouwde uitlatingen te doen, kan je mensen beter adviseren hoe ze met PP om moeten gaan (sterk ww, ww niet in gebruik bij andere zaken, niet opslaan in browser, ik noem maar wat.

• Orian
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
PhilipvD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:29:

Probleem is dat het mijn vaders CC is, en daarnaast zoals in een aantal reacties is aangegeven: je hoort steeds vaker over gehackte accounts. En daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Ook al is de kans 0,01% of kleiner, ik wil niet morgen door mijn vader aangesproken worden met de vraag waarom er opeens 1000 euro is afgeschreven ;).

Maar zoals je al aangeeft moet er wel iemand zijn die de CC betaling verwerkt. Op ebay staat het volgende:
√ Your payment is secure. When you pay with a credit card using the eBay Checkout Pay Now button, your payment is processed without the seller ever seeing your credit card number. The seller receives email notification of your payment.
Hieruit begreep dat het ebay zelf was die de boel zou verwerken: ik voer eenmalig mijn CC gegevens in, die eenmalig worden gebruikt en weer worden gedelete. Nu moet ik echter een extra account aanmaken, wat bewaard wordt enz enz. Of is het mogelijk om ook eenmalig te betalen via paypal (= geen "rekening" aanmaken)?
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:05:
Als er staat dat er kopersbescherming wordt geboden zit je goed.

Als je namelijk niets thuisgestuurd krijgt krijg je een refund. Maar dat duurt wel even.
Dank je, ik ben ook niet bang dat ik niets krijg (99,5% positief op ruim 45000 verkopen), maar dat er iets anders met de CC gebeurd.

Iedereen heel erg bedankt nogmaals. Ik ben nu vooral benieuwd of het ook mogelijk is eenmalig via paypal te betalen met een CC, zonder heel account aan te maken?

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Ja, dat moet mogelijk zijn. Zoals ik in mijn vorige berichten ook al zei. Zie je als je de betaling start en je word doorverwezen naar paypal zoiets als dit: http://prntscr.com/qe6r ?

---

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ook al is de kans 0,01% of kleiner, ik wil niet morgen door mijn vader aangesproken worden met de vraag waarom er opeens 1000 euro is afgeschreven
De kans dat dat gebeurt is groter (veel groter) als je rechtstreeks met CC zou kunnen betalen (de verkoper zou dan immer als je CC gegevens kunnen zien, incl. CVV-code). Als je met PayPal betaalt kan alleen PayPal je CC informatie zien (en PP is gewoon geregistreerd als Luxemburgse bank, incl. bankvergunning), en ik kan je verzekeren dat PayPal erg goed omgaat met dat soort gevoelige informatie. De enige manier waarop er fraude gepleegd zou kunnen worden is via een beveiligingsprobleem op je eigen computer (virus, trojan, stealer e.d.) of dat je je gegevens invoert op een phisingpagina.

Gewoon doen dus.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PayPal is gewoon in deze een betalingsprovider, net zoals Ogone e.d. PayPal verzorgt de transactie voor de verkoper. Je zou dan geen account nodig moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Cadezo op 15-08-2010 23:53 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mijn PP is al jaren gekoppeld aan mijn CC. Wie heeft nog mijn CC? Hmz: Steam en Amazon o.a. Nooit problemen gehad, en ik koop veel op internet.

• Orian
  • Niet online
Opnieuw bedankt voor de reacties, ook de mensen die me aanraden toch een account aan te maken. Zoals ik al zei is het niet mijn CC (maar van mijn vader), waardoor ik dat niet zie zitten.

Het scherm wat ik krijg van paypal is de volgende:
Klik

Ik kan niets vinden zonder account, maar wellicht kijk ik eroverheen?

[ Voor 8% gewijzigd door Orian op 15-08-2010 22:43 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Orian schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:39:
Opnieuw bedankt voor de reacties, ook de mensen die me aanraden toch een account aan te maken. Zoals ik al zei is het niet mijn CC (maar van mijn vader), waardoor ik dat niet zie zitten.
Je kan nadat je het product ontvangen hebt toch gewoon het paypal account weer stop zetten? Het kost je niets, sterker nog, je kan na de betaling ook de creditcard gegevens weer weghalen (account opzeggen pas doen nadat je het product goed en wel ontvangen hebt).
Ik kan niets vinden zonder account, maar wellicht kijk ik eroverheen?
Grote kans dat de ontvangende partij alleen paypal ondersteund (ook logisch, want het is voor beide partijen een veilige en snelle manier van betalen) en daarmee dus ook creditcard betalingen.

• Orian
  • Niet online
Ik heb inmiddels email terug van de verkoper, waarin hij bevestigd inderdaad alleen paypal te ondersteunen. Ik denk nog even na wat ik doe: ik ben inmiddels alle pagina's van paypal aan het lezen, om te kijken of het mogelijk is een "rekening" te openen, waarbij ik alleen vanaf mijn ING rekening geld kan toeschrijven (dus niet dat zij het automatisch kunnen afschrijven), wat ik dan nog wel wil doen (mocht er dan iets gebeuren ben ik hoogstens die paar euro kwijt). Daarna hef ik het account weer op, of dat ik mijn excuses aanbiedt en uitleg dat ik helaas niet in staat ben te betalen door deze omstandigheden.
Met CC via paypal zie ik sowieso niet zitten, omdat het niet de mijne is. Hopen dus dat het via ING ook kan (zonder automatisch afschrijven).

Verwijderd

Ik heb ook een paypal account. nog nooit problemen mee gehad. makkerlijker betalen is er niet. Hoe wou je anders betalen dan met banktransfer, dan heb je toch ook geen garantie. en trouwns als je met creditcards betaalt via paypal heb je geen account nodig

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Orian schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:48:
of dat ik mijn excuses aanbiedt en uitleg dat ik helaas niet in staat ben te betalen door deze omstandigheden.
Je wist van te voren wat de betaalmogelijkheden waren, dus je komt er niet zo makkelijk onderuit, juist door dat soort acties krijgen paypal en ebay etc een slechte naam ;)
Met CC via paypal zie ik sowieso niet zitten, omdat het niet de mijne is. Hopen dus dat het via ING ook kan (zonder automatisch afschrijven).
Wat ik niet snap is dat je wel die CC gegevens op een andere manier had willen verstrekken, maar niet via het veiligere paypal?

Ik denk dat je te paranoide bent voor online bestellen als ik het zo lees. Paypal is goed te vertrouwen, en de slechte bercihten die je leest komen van mensen die of een te eenvoudig password hebben of ingaan op phising acties die je overigens bij elke bank tegenkomt.

• Orian
  • Niet online
Erkens schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:13:
[...]

Je wist van te voren wat de betaalmogelijkheden waren, dus je komt er niet zo makkelijk onderuit, juist door dat soort acties krijgen paypal en ebay etc een slechte naam ;)
Uiteraard niet, maar in de advertentie stond duidelijk dat je zowel met paypal, als met CC kon betalen. Daardoor ging ik ervan uit dat het ook zonder paypal tussenkomst kon.

Anyways: ik heb inmiddels de boel gelezen, en (tijdelijk) een account gekoppeld aan mijn bankrekening. Hiermee ga ik dan ook betalen, en daarna zeg ik de boel weer op (na het pakketje binnen te hebben uiteraard).
Ook ik ben het er uiteraard mee eens dat je gewoon moet betalen, en dat is dus ook wat ik van plan ben (ik wil immers ook gewoon graag het spel hebben, anders had ik het niet gekocht). Ik ga nu mailen dat ik een account heb geopend, en of ze nog enkele dagen geduld willen hebben, omdat ik moet wachten tot de 2 kleine bedragen ter bevestiging op mijn rekening staan (moet je die btw terugbetalen?).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Orian schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:21:
Uiteraard niet, maar in de advertentie stond duidelijk dat je zowel met paypal, als met CC kon betalen. Daardoor ging ik ervan uit dat het ook zonder paypal tussenkomst kon.
Toch blijf ik het raar vinden dat je wel die CC gegevens aan een onbekende wilt geven en niet aan een (betrouwbare en als bank geregistreerde) tussenpersoon.
Waarom er staat dat je ook met CC kan betalen is omdat het daardoor duidelijk is dat je ook met CC kan betalen, er zijn nog genoeg mensen die niet precies weten wat paypal is, en op deze manier kan je toch met een CC betalen bij die persoon (ook al accepteerd deze alleen paypal). Sowieso wil je op ebay eigenlijk alleen met paypal betalen vanwege de goede integratie (logisch ook, het is hetzelfde bedrijf) en de ondersteuning van beide in geval van problemen.

In ieder geval mooi om te horen dat het "opgelost" is.

Verwijderd

*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door Orion84 op 18-08-2010 11:21 ]

• Orian
  • Niet online
En de relatie met mijn vraag is?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Cadezo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:48:
PayPal is gewoon in deze een betalingsprovider, net zoals Ogone e.d. PayPal verzorgt de transactie voor de verkoper. Je zou dan geen account nodig moeten hebben.
Dit kan ik bijtreden. Als verkoper kost het je wel een klein fortuin als iemand met een CC betaalt, maar het kan zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door Lulukai op 21-08-2010 15:27 ]

.

• Orian
  • Niet online
Even een kickje. Ik heb inmiddels dus al geruime tijd geleden de opdracht gegeven te betalen, en ook het geld is al van mijn bankrekening afgeschreven. Echter, op paypal staat hij "in behandeling". Dit zou uiterlijk tot (en met?) vandaag zijn. Inmiddels zijn werktijden voorbij, en het lijkt me niet dat er nu nog iets verandert (uiteraard is het allemaal electronisch, maar waarom zou het nu wel veranderen en vanmiddag niet). Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ga denk ik morgen een mailtje sturen naar paypal, maar vroeg me af of hier iemand was die dit ook wel eens meegemaakt had?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gewoon nog even geduld hebben.

• Orian
  • Niet online
Update: 2 dagen later toch nog automatisch de overmaking. Vreemd dat het zo lang duurde, maar blij dat het gebeurd is :)
Pagina: 1