[iMac]Wit 17" (Intel) Strepen in scherm!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Ik heb een iMac 17" (Intel CoreDuo, early 2006) met strepen in het scherm en dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/petergerdes/IMG_0248_thumb.jpg

Voor degenen die het willen zien bewegen, ook een video'tje:

Als je er een extern scherm (in dit geval de TV die erachter staat) werkt het verder prima!
En nu mijn vraag is, is dit scherm gewoon stuk of kan 't ook nog aan de inverter (of nog iets anders) liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:02:
Ik heb een iMac 17" (Intel CoreDuo, early 2006) met strepen in het scherm en dat ziet er zo uit:

[afbeelding]

Voor degenen die het willen zien bewegen, ook een video'tje:

[video]

Als je er een extern scherm (in dit geval de TV die erachter staat) werkt het verder prima!
En nu mijn vraag is, is dit scherm gewoon stuk of kan 't ook nog aan de inverter (of nog iets anders) liggen?
Pff ziet er niet uit. Ik denk dat je videokaart t nog doet, maar ergens een connector is losgeraakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Heb achter het scherm gekeken, en alles zit er netjes in! Geen losse kabeltjes te bekennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 18:55
Bekend probleem met deze iMac, LCD panel is defect en moet je vervangen. Schrik maar alvast niet van de kosten of je kunt op eBay zoeken of je een replacement panel kan vinden...

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:02:
[afbeelding]
Hee Peddro,

Mijn 17'' iMac White heeft precies hetzelfde probleem.
Heel veel strepen over het scherm. Heb toen het panel laten vervangen door Apple, maar na een aantal maanden kwamen de eerste streep weer, en het zijn er nu zo'n 20. Ik heb dit opgelost door een Mini DVI naar VGA poort te kopen, en er een Samsung monitor op aan te sluiten. Mijn broertje gebruikt dit nu als computer, en ik heb een MacBook Pro aangeschaft. Weet zelf niet waar het aan ligt, maar ik zou óf een monitor kopen, óf de iMac vervangen.