Gaming headsets 2010

Pagina: 1
Acties:

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Nieuw jaar, nieuwe ronde.

Op dit moment ben ik opzoek naar een vervanging van mijn oude brakke sony koptelefoon, en het leek me wel aardig om eens een fatsoenlijke headset te nemen aangezien ik mijn speakers nauwelijks gebruik en ik wel veel muziek luister danwel game met koptelefoon op (vriendin deelt muzieksmaak en spellen niet).

We hebben een aantal opties:
-Goedkope doch redelijke headset nemen en hopen dat de spellen alle ruimtelijkheid door de onboard soundcard aansturen (iets wat sinds windows 7 niet echt lekker meer loopt moet ik bekennen) zoals bijvoorbeeld de Creative Fatal1ty headset USB variant
-een dure Audioheadphone nemen en een losse mic erbij nemen, denk aan een Beyer Dynamic DT770 met een losse mic die niet zoveel uitmaakt, wat me een beetje overkill lijkt voor dagelijks gebruik achter een PC en verder eigenlijk niet
-Een middenoplossing van een 5.1/7.1 headset (maar bij voorkeur wel met slechts 2 goede drivers) zoals bijvoorbeeld de Razer Megalodon waar ik veel goede verhalen over lees

Ik weet het echter niet, aangezien ik kwa koptelefoons een aardig eindje achterloop.

www.avpnews.com

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-01 12:27
Als het luisteren van muziek belangrijk is, dan zou ik gaan voor een "muziek" koptelefoon en een losse mic. Ik raad je dan echter wel aan om ook een headphone amp tussen je pc en koptelefoon te plaatsen of een geluidskaart te kopen met een headphone amp ingebouwd.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Muziek is belangrijk in die mate dat ik het geregeld luister, acceptabel 2.0 geluid vind ik wel belangrijk daarin. Draagcomfort en games komen op de tweede plaats.

Ik neig nu heel erg naar de Logitech G35 en de Razer Megalodon. Die amp kan ik gewoon bypassen als ik mijn Creative T-20's gebruik als versterker, right?

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 16-08-2010 19:45 ]

www.avpnews.com

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-01 12:27
Bij de twee headsets die je opnoemt zal een amp niet helpen, aangezien die een usb geluidskaart ingebouwd hebben. Maar nogmaals, als je muziek luisteren belangrijk vindt moet je niet voor een gaming headset gaan. Dan kan je beter doorsparen voor een goede muziek koptelefoon icm een geluidskaart die gericht is op muziek, maar game geluid ook fatsoenlijk doorgeeft (zoals bijvoorbeeld de Auzentech Bravura).

Ik heb zelf de Roccat Kave, omdat ik zelf game geluid op 1 zet en muziek op 2. Deze prefereer ik boven de G35 en Megalodon, vanwege de prijs, non-usb en true 5.1 geluid.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
True 5.1 geluid zou nog altijd uit 6 bronnen komen, niet uit een headphone ;).
Ik vind alleen dat veel spellen qua stereo performance te wensen over laten met mijn onboard geluid (mijn audigy2 doet het wel, maar geeft geen geluid meer af in W7 64B). BF2 werkt bijvoorbeeld perfect, kan prima op mijn gehoor spelen, maar alle nieuwere spellen vind ik vlak en omnidirectioneel qua geluid, wat ik werkelijk haat.

Die headphone-amp zou ik alleen vervangen als ik een BeyerDynamic DT770 Pro zou halen, wat op dit moment een vrij grote kans is overigens, maar ook die hebben ze op 80 Ohm.

G35/Megalodon ontlopen elkaar niet veel, en het liefst zou ik ze allen gewoon eens een week proberen.

www.avpnews.com

Verwijderd

Zelf heb ik liever een degelijke headset die in eerste instantie bedoeld is voor muziek en een losse microfoon.
Een beetje desktop-microfoon kost je misschien 2 tientjes bij bol en je hebt dan gewoon super geluid zonder dat je zon apparaat voor je mond hebt hangen.
In combinatie met een grado sr60 ofzo heb je een hele leuke combi om mee te gamen maar voor muziek doet het ding het net zo goed.

Ik geloof niet in die surround setjes en "gaming" headsets.
Zonde van het geld.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Het gaat de Beyerdynamic worden iig, al wil ik best nog eens die Razer proberen, ooit. Maar dat zit hem meer in het feit dat ik qua richting geen FUCK hoor in BFBC2... Ja, links en rechts, maar in BF2 kon ik mensen bijna op gehoor vinden.

www.avpnews.com

Verwijderd

Hmm, je weet toch dat gesloten hoofdtelefoons niet zo'n wijde stereoweergave hebben, niet echt ideaal voor games dus?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarom zouden die een minder wijde stereoweergave hebben?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik heb sinds een paar dagen de Creative World of Warcraft headset gekocht n.a.v. diverse reviews online waar deze headset geprezen wordt om het goede geluid in games. De meeste reviews testen verschillende games, films en muziek. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het geluid, ook is het instellen met de bijgeleverde software erg makkelijk. TS/Vent geven ook een goed geluid aan de "overkant" via de microfoon.

http://www.creative.com/s...ldofwarcraft/welcome.aspx

De headset is wel branded met 2 world of warcraft logo's en hoewel ik zelf wow speel heb ik deze uitgezet (zit led verlichting achter) waardoor ze nu gewoon zwart zijn.

Ik vind de geluidskwaliteit erg goed (beter dan mijn fatality 1 headset in combinatie met X-Fi titanium PCI-E, welke nu weer in de doos zit aangezien deze headset usb is. :P )

Deze usb headset heeft Hardware? ondersteuning voor OpenAL en alchemy en wat zeker een voordeel is. Ook is er THX ondersteuning aanwezig.

De prijs is er wel naar, bij een prijs van 100 tot 120 euro is het geen goedkope headset.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:56:
Hmm, je weet toch dat gesloten hoofdtelefoons niet zo'n wijde stereoweergave hebben, niet echt ideaal voor games dus?
Ik snap wat je bedoelt, maar das een kwestie van voorkeur... Met in-ear kun je immers ook prima spelen.

www.avpnews.com

Verwijderd

skullsplitter schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar das een kwestie van voorkeur... Met in-ear kun je immers ook prima spelen.
Ik zou toch niet echt zeggen dat het een kwestie van voorkeur is, open headphones hebben meestal een grotere soundstage (ik denk doordat er contact is met de buitenlucht, niet zeker though) en daardoor kan je dus makkelijker en precieser bepalen welk geluid van waar komt, geeft een ruimtelijk gevoel bij muziek en laat je vijanden iets preciezer lokaliseren in games ed.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:04:
[...]

Ik zou toch niet echt zeggen dat het een kwestie van voorkeur is, open headphones hebben meestal een grotere soundstage (ik denk doordat er contact is met de buitenlucht, niet zeker though) en daardoor kan je dus makkelijker en precieser bepalen welk geluid van waar komt, geeft een ruimtelijk gevoel bij muziek en laat je vijanden iets preciezer lokaliseren in games ed.
Ik zit in een sociale huurwoning, heb in totaal 8 buurkinderen om me heen rennen de godganse dag, en de Grado SR80 die ik geprobeerd heb in de enige hi-fi shop in Delft vond ik weliswaar heerlijk geluid geven, maar ook zoveel omgevingsgeluid lekken dat ik er geirriteerd van werd :').

Met zowel gesloten systemen en open systemen kan ik overigens prima horen mits de geluidskaart dit goed aanstuurt. Gesloten heeft nu mijn voorkeur vanwege de volledige afsluiting. Met lekkend geluid moet ik het geluid teringhard zetten om iets te kunnen horen wat fluistersterkte is.

Nee, open is leuk als je in een stille kamer zit zonder medemensen in de buurt of ook maar verkeer.

Woensdag ga ik naar Rotterdam, Peter Verspuy, paar headphones proberen qua geluid en comfort. Tevens een astro mixamp besteld voor wat ruimtelijker geluid in games en als ik op de Xbox wil gamen.

www.avpnews.com

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 20:40
ik heb een vraagje,

Ik heb nu een logitech usb headset.
Heeft het zin om een goede geluidskaart te halen om de geluids presentaties te verbeteren ?

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Verwijderd

GeenAngst schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:35:
ik heb een vraagje,

Ik heb nu een logitech usb headset.
Heeft het zin om een goede geluidskaart te halen om de geluids presentaties te verbeteren ?
Nee, omdat je headset via USB werkt maakt hij gebruik van een DAC in de hoofdtelefoon, en heeft een (PCI/PCI-e) geluidskaart niks te maken met de geluidskwaliteit van je hoofdtelefoon.

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 20:40
Bedankt ;) ik kon het niet vinden op internet.

Volgende keer iets beter zoeken, want het is zeker wel terug te vinden. Idem met dat je nu een topic kaapt wat ook niet heel netjes is :>

[ Voor 62% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 18:59 ]

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
[b][message=34569322,noline]

[MBR]Volgende keer iets beter zoeken, want het is zeker wel terug te vinden. Idem met dat je nu een topic kaapt wat ook niet heel netjes is :> [/]
Volgens mij gaat het in het topic in het algemeen over headsets. Dat ik een vraag had staat niet in de weg dat anderen hun headsetvragen ook neer kunnen gooien :)

www.avpnews.com

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 16:03

Hakker

a.k.a The Dude

Je kan ook de Beyerdynamic 880 proberen aangezien die half open zijn.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Hakker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:43:
Je kan ook de Beyerdynamic 880 proberen aangezien die half open zijn.
Die bedoel ik, my mistake :D

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Ja, niet dus, het is de 770 pro geworden, 250 Ohm versie, en draait nu proef en bevalt MEER dan uitstekend om eerlijk te zijn... Eindelijk fatsoenlijk geluid achter de PC zonder speakers of crappy koptelefoons, wat een verschil...

www.avpnews.com

Pagina: 1