Toon posts:

Kastie open of dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van m'n PC-tjes staat nu al enige tijd continu open (veel kaartjes verwisselen):Y)

Nou vraag ik me af; is dit slecht of juist goed voor m'n hardeware?

Ik lees veel topics over fannetjes inbouwen, als ik het geod begrijp moet er dus gewoon een orkaan tekeer gaan in je kast. :7
Correct me if i'm wrong

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
ik denk dat een fannetje wel beter is voor je hardware.....want als je je kast open laat staan komt er ook meer stof in....ik weet niet of het heel erg is hoor (ik heb mijn kast zelf ook open :))

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Als je kast open is heb je geen extra fans nodig om de lucht in je kast te verversen en dus is erg goed voor de koeling.
Nadelen zijn dat het sneller kapot gaat door stof en ruw handelen. Ook ziet het er niet uit.

Verwijderd

Hmmm 't is natuurlijk beter om hem dicht te laten...
Ik heb mijn kast er gewoon los opzitten, kan natuurlijk ook...
Gewoon geen schroefjes, want dat is ellende! Heb net mijn nieuwe kast uit elkaar gehaald, was half uur bezig met 1 schroefje :D
(ben niet zo sterk :P)

Mijn 486 heeft een half jaar zonder kast gestaan... geen probs...

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Volgens mij is een kast met een goede airflow beter dan een open kast. De lucht staat bij een open kast relatief stil en bij die gesloten kast met een goede airflow dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik begrijp de boodschap; dicht dus. :)

Probleempje alleen bij de kaartjes, Daar zaten ooit eens metalen srtipjes die ik moest afbreken voor het plaatsen van een aantal kaarten. Dit zijn nu dus gapende gaten. |:(
Kan dus net zo goed de kast open laten staan. :?

Stelling:
-------> Stof is sneller als de fan. <------

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op maandag 12 maart 2001 11:28 schreef Compy het volgende:
Goed ik begrijp de boodschap; dicht dus. :)

Probleempje alleen bij de kaartjes, Daar zaten ooit eens metalen srtipjes die ik moest afbreken voor het plaatsen van een aantal kaarten. Dit zijn nu dus gapende gaten. |:(
Kan dus net zo goed de kast open laten staan. :?

Stelling:
-------> Stof is sneller als de fan. <------
Ooit gehoord van die metalen plaatjes die je in die gapende gaatjes stopt ????

nee?.. die zijn er echt hoor! , kost haast nix, ff naar de boer om de hoek en vraag naar brackets voor op je gaatjes waar normaal de insteekkaaarten in gaan..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Mijn pc is nudist for life :) :o

Verwijderd

het lijkt me dat qua temperatuur de kast open het beste is....fans doen nix anders dan lucht van buiten de kast naar binnen blazen zodat de temperatuur in de kast zo dicht mogelijk bij de temperatuur buiten de kast komt.. met open kast is de temp.in de kast gelijk aan temp. buiten de kast :P

Verwijderd

bij mij is de temp minimaal 5c lager met een open kast

Verwijderd

Waarom zet je als het warm is een ventilator op je bureau. De lucht blijft toch even warm :? De beweging in de lucht is belangrijk om af te koelen. Zo voorkom je dat lucht blijft "hangen" in de kast. Ookal is ie open. Als jij je kast open hebt kan et best zijn dat de temp op sommige plekken warmer word dan gesloten kast + goede fans. Een groot verschil zal et nooit zijn maja.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op maandag 12 maart 2001 10:56 schreef paragon het volgende:
Volgens mij is een kast met een goede airflow beter dan een open kast. De lucht staat bij een open kast relatief stil en bij die gesloten kast met een goede airflow dus niet.
Niet helemaal mee eens, warme lucht stijgt namelijk op (duuh) en kan dus makkelijker je kastje verlaten als ie openstaat.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb mijn kast zoveel mogelijk open
want het scheelt bijna 6 graden in temp
ik ga er een gat in boren zodat er makkelijk vers lucht bij kan
Pagina: 1