Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11
Ik loop tegen een aantal punten op.
Ik heb nog een stapel VHS banden op stapel liggen. Zowel van mn Vriendin die op school mee gedaan heeft met evenementen. Als van mezelf, vakantie films enz. Die banden zijn nog goed. Ik heb ook een VHS speler staan waar de video goed op af te spelen is. Echter Nu wil ik die video's omzetten naar digitaal format. Video banden zullen over een decenia misschien niet meer af te spelen zijn of er is geen apparatuur meer voor.

Nu ben ik dus op zoek hoe ik de de VHS recorder kan aansluiten op mn mac.
Ik heb een MacBook Pro van maart 2008 en een Mac Mini van augustus 2009

Hellaas heb ik geen video recorder die van een externe bron kan opnemen. Dus moet ik een VHS recorder/speler aansluiten op mn Laptop of mac Mini.

Nu zijn er natuurlijk tal van hardware matige oplossingen Zoals de Elgato Video Capture Deze kosten ongeveer 100 Euro. Nu vraag ik mij af of er meer mensen dit soort hardware hebben gekocht (voor de mac) en wat de resultaten zijn. Ik wil best 100 Euro of meer neer leggen. Maar dan wil ik wel een goed product hebben en geen miskoop.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Volgens mij kan dit ook met een $10 USB capture stick.
Zoals je bijvoorbeeld kunt vinden op Ebay en bij DealExtreme.
Deze bijvoorbeeld.
Als ik de reacties onderaan de pagina mag geloven werkt deze met Mac OS (maar ik heb alleen even snel gelezen).

[ Voor 45% gewijzigd door Gutteguttegut op 15-08-2010 16:03 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Heb de Elgato Video converter maar gekocht voor mijn moeders, het is wel degelijk z'n 100 euro waard.
Makkelijke interface voor op te nemen en de mogelijkheid om alles meteen op te slaan met de H.264 codec (scheelt weer ruimte).

Nadeel is dat hij de VHS converteert naar een 640x480 resolutie ipv van de 720x576.

Word geleverd met de kabels dus je hebt alleen nog een videorecorder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 22:09
Ik heb ooit de GrassValley ADVC110 gekocht.
Is wel duur (+/-250 euro), maar zijn geld dik en dwars waard.
Audio + Video wordt netjes gesynchroniseerd.

Als het een eenmalige kopieer-actie is, kun je wellicht ook volstaan met een apparaat van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 18:56
Mijn broertje is met exact hetzelfde bezig. Hij doet dit op z'n Macbook Pro met deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35826

Werkt perfect onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je het eens doet, maar daarna nooit meer kan je beter een service van bijv. de HEMA, Dixons of een andere zaak gebruiken, als de totale kosten onder de aanschaf prijs van eigen hardware komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Vergeet al het bovenstaande, ik heb ooit voor 50,- een Philips DVD recorder gekocht bij de Makro. Daar m'n VHS recoder aan gehangen, zet de VHS op Play, de DVD recorder op Rec en een uurtje later staat je VHS tape op DVD.

Dit is een letterlijke 1:1 kopie, gaat kwalitatief niets verloren en voor die 50,- hoef je het niet te laten. Je bent dag of 2 zoet, maar dan kan je al je VHS tapes weg flikkeren :D
Pagina: 1