Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] HTPC én remote desktop (wachtwoord vraag)

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 19:17
Beste allen,

Ik heb hier een Windows 7 Ultimate HTPC. Ik log regelmatig via Remote Desktop in op deze PC, om deze reden heb ik dus een wachtwoord ingesteld op mijn account.
Vaak moet ik dan bij de huidige account's Downloads map.

Nu is het probleem, dat als ik thuis op de bank zit en een filmpje ofzo wil kijken op die HTPC, dat ik het toetsenbord moet zoeken/pakken om het wachtwoord in te typen en mij aan te melden, terwijl ik dat thuis niet zou willen.
Dit wachtwoord is er puur voor remote desktop.

Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen zónder een extra user account aan te maken voor bijvoorbeeld remote desktop?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan gewoon het passwoord saven thuis :?

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:QB4q0zOJ0tGKlM:http://www.red-green.co.uk/web/photos/mstsc.JPG&t=1

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 15-08-2010 15:58 ]

Iperf

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 20:25
fish schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:57:
je kan gewoon het passwoord saven thuis :?

[afbeelding]
Ik denk dat hij bedoeld, dat na een RDP sessie, hij wanneer hij de HTPC wil gebruiken moet inloggen, en dat niet kan i.v.m. invoeren van het wachtwoord.

Waar je naar kan zoeken is "Multiple RDP sessions Windows 7" of "Concurrent Sessions Windows 7". Hiermee kan je een RDP sessie starten, zonder dat de huidige ingelogde gebruiker wordt uitgelogd. (Had dit in een ver verleden ook weleens ingesteld echter kan de link niet meer vinden waarmee ik het ingesteld had).

edit: Idd zoals Mr_Blobby aangeeft, als je problemen hebt met het invoeren van een wachtwoord bij het opstarten van windows, zoek dan op "Autologon Windows 7"

edit: Bijvoorbeeld http://www.missingremote....ask=view&id=3293&Itemid=1 (proberen op eigen risico, zelf niet geprobeerd)

[ Voor 17% gewijzigd door JustAnotherDev op 15-08-2010 16:11 ]

• plofkip
Ziet er goed uit, ga het gelijk even proberen en laat mijn bevindingen hier achter :) !
Chooman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld, dat na een RDP sessie, hij wanneer hij de HTPC wil gebruiken moet inloggen, en dat niet kan i.v.m. invoeren van het wachtwoord.

Waar je naar kan zoeken is "Multiple RDP sessions Windows 7" of "Concurrent Sessions Windows 7". Hiermee kan je een RDP sessie starten, zonder dat de huidige ingelogde gebruiker wordt uitgelogd. (Had dit in een ver verleden ook weleens ingesteld echter kan de link niet meer vinden waarmee ik het ingesteld had).

edit: Idd zoals Mr_Blobby aangeeft, als je problemen hebt met het invoeren van een wachtwoord bij het opstarten van windows, zoek dan op "Autologon Windows 7"

edit: Bijvoorbeeld http://www.missingremote....ask=view&id=3293&Itemid=1 (proberen op eigen risico, zelf niet geprobeerd)
Dat ziet er ook goed uit, alleen moet je dan twee of meer accounts hebben.

Het eerste (autologon) werkt prima, maar als je RDP opstart en afsluit en daarna de HTPC op de tv weergeeft, staat het aanmeld scherm open (er af gekicked door RDP).

Dus nog steeds niet echt een oplossing... Denk echt dat ik twee accounts zal moeten hebben, niet?

[ Voor 74% gewijzigd door plofkip op 15-08-2010 16:19 ]

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 20:25
Om te kunnen RDPen zonder uitgelogd te worden wel. Maar wat je kan doen is een soort van HTPC gebruiker maken die automatisch inlogged bij het opstarten van de HTPC, en een normale gebruiker is zonder admin rechten. En voor RDP een gebruiker met administrator rechten aanmaken. Maakt het allemaal ook net iets veiliger denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door JustAnotherDev op 15-08-2010 16:24 ]

• plofkip
Chooman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:22:
Om te kunnen RDPen zonder uitgelogd te worden wel. Maar wat je kan doen is een soort van HTPC gebruiker maken die automatisch inlogged bij het opstarten van de HTPC, en een normale gebruiker is zonder admin rechten. En voor RDP een gebruiker met administrator rechten aanmaken. Maakt het allemaal ook net iets veiliger denk ik.
Klopt, het enige is dat ik dan zit met die Persoonlijke mappen... Maar ik denk dat dit de enige optie is ja.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anders ga je op zoek naar een alternatief als Live Mesh / Live Sync - daarmee kan je zowel een remote desktop sessie gebruiken zonder dat de desktop aan de andere kant gelocked staat als bestanden uitwisselen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1