Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
Beste GoTters

De komst van onze 2e blaag ging bij mij gepaard met een DSLR virusje. Van een vriend mocht ik zijn "oude" D70 wel even gebruiken. Gister op visite geweest, e.e.a. uitgelegd. Heb gister en vanochtend nog een aantal foto's gemaakt. Wilde vandaag de resultaten wel eens goed bekijken. Omdat ik de card-reader niet kon vinden heb ik de camera via mini-USB kabel rechtstreeks op mijn PC aangesloten. Er gebeurde niks.... ander USB poortje gebruikt... geen resultaat.
Vervolgens wilde ik verder spelen met de camera maar kwam er toen achter dat de display niet meer werkte! De camera gaat nog wel aan en je kunt ook nog foto's maken. Overigens zonder deze daadwerkelijk weg te schrijven, want er wordt niks op de CF kaart weggeschreven. Ook staat er niet in het scherm hoeveel foto's je nog kunt maken (wat er volgens mij ook hoort te staan als de camera uit staat).

Heb volgende geprobeerd:

- reset knopje onderin meerdere keren ingedrukt (vervolgens gaat er een clock melding knipperen).
- gereset met 2 reset-knoppen
- andere CF kaart
- accu eruit gehaald, lange tijd gewacht en opnieuw erin gestopt (accu lijkt vol).

Al met al geen resultaat, geen enkel knopje of foto-actie doen de display aangaan. Het is wel extra zuur dat de camera al na 1 dag spelen het heeft begeven. Gelukkig heeft de vriend een D700 om mee te spelen en was het niet zijn primaire camera....

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Het lijkt me dat de processor in de body kapot is. Omdat ie geen foto's kan wegschrijven of weergeven. Dus dat heeft niks met het display te maken. Dit zijn dure reparaties, als er uberhubt al nieuwe onderdelen te vinden zijn. Ik denk ook niet dat het een virus is, want dat is niet normaal om een ander toestel/apparaat te besmetten en te vernielen, meestal zou het allen versprijden zijn. Deed de camera het nog op de dag dat je hem uitgeleend kreeg? Het is en blijft wel een ding van 6 jaar oud en die gaan over het algemeen sneller kapot bij normaal tot intensief gebruik voor zo'n periode. De oplossing lijkt me om je WA aan te spreken. Als je vriend een verzekring voor zijn camera spul heeft zou deze niet uitkeren, omdat de schade door een zou/is gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
photofreak schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:25:
Het lijkt me dat de processor in de body kapot is. Omdat ie geen foto's kan wegschrijven of weergeven. Dus dat heeft niks met het display te maken. Dit zijn dure reparaties, als er überhaupt al nieuwe onderdelen te vinden zijn. Ik denk ook niet dat het een virus is, want dat is niet normaal om een ander toestel/apparaat te besmetten en te vernielen, meestal zou het allen verspreiden zijn. Deed de camera het nog op de dag dat je hem uitgeleend kreeg? Het is en blijft wel een ding van 6 jaar oud en die gaan over het algemeen sneller kapot bij normaal tot intensief gebruik voor zo'n periode. De oplossing lijkt me om je WA aan te spreken. Als je vriend een verzekering voor zijn camera spul heeft zou deze niet uitkeren, omdat de schade door een zou/is gemaakt zijn.
Ik had er gister nog ongeveer 50 foto's mee gemaakt en vanochtend ongeveer 5. Alles deed het nog totdat ik de USB stekker erin stopte. Vervolgens deed ie het niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Red devil schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:31:
Ik had er gister nog ongeveer 50 foto's mee gemaakt en vanochtend ongeveer 5. Alles deed het nog totdat ik de USB stekker erin stopte. Vervolgens deed ie het niet goed meer.
Het zou een gevalletje statische electriciteit kunnen zijn. Op het moment dat je 'm via USB aansluit op een computer kan er even een behoorlijk spanningsverschil zijn. Het gebeurt vaker, maar dan meestal in de winter en zeker niet met vochtig weer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Dan kan een virus wat meer aannemelijker worden, of een programma dat stoort op de D70. Maar het kan ook toeval zijn vanwege de ouderdom.

Edit: heb je de USB veilig verwijderd? Dit kan ook de oorzaak zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door photofreak op 15-08-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Het zou een gevalletje statische electriciteit kunnen zijn. Op het moment dat je 'm via USB aansluit op een computer kan er even een behoorlijk spanningsverschil zijn. Het gebeurt vaker, maar dan meestal in de winter en zeker niet met vochtig weer.
Mmm wel vaag, op dezelfde manier sluit ik ook altijd mijn oude Canon G5 aan en dat werkt altijd. Wellicht is de D70 een beetje gevoeliger.
photofreak schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:36:
Dan kan een virus wat meer aannemelijker worden, of een programma dat stoort op de D70. Maar het kan ook toeval zijn vanwege de ouderdom.
Edit: heb je de USB veilig verwijderd? Dit kan ook de oorzaak zijn.
Een virus? Er gebeurde niks toen ik de D70 via USB had aangesloten, kon dus ook niet de boel veilig laten verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Een virus is het denk ik dan niet, maar misschien een storing door software op je computer. Welk besturingprogramma gebruik je? Als er al lang geen updates zijn uitgevoerd is ie alleen voor XP of ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
photofreak schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:56:
Een virus is het denk ik dan niet, maar misschien een storing door software op je computer. Welk besturingprogramma gebruik je? Als er al lang geen updates zijn uitgevoerd is ie alleen voor XP of ouder.
Volgens die vriend heeft hij de laatste software. Zelf draai ik Windows 7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Beetje verwarrende titel. Niet stuk na 1 dag maar na 6 jaar :)
Repareren of opgeven bij de verzekering zal niet veel opleveren, maar meer kosten. 2e hands gaan ze voor minder dan €200 van de hand.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
vandijk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:57:
Beetje verwarrende titel. Niet stuk na 1 dag maar na 6 jaar :)
Repareren of opgeven bij de verzekering zal niet veel opleveren, maar meer kosten. 2e hands gaan ze voor minder dan €200 van de hand.
Mmm ja je hebt wel gelijk, maar blijft frappant dat er 6 jaar lang probleemloos mee gewerkt is en nu ineens bij mij na 1 dag kapot. Wat bedoel je met dat het meer zal kosten als ik het zou opgeven bij de verzekering? Ik zag idd al dat ze voor minder dan 200 euro van de hand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het palletje dat detecteert of het CF-deurtje dicht zit, is die nog goed.
Want je camera wil ook niet wegschrijven als hij denkt dat het klepje nog open staat. Daar kan je ook nog even naar kijken, misschien heb je daar wat beschadigd.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
jullie heb het over dat het apparaat niet functioneert. maar als je het menu in wilt moet volgens mij ten alle tijde kunnen en dat zul je toch echt op het scherm moeten zien. als je nog wel foto's kunt maken dan lijkt het mij vrij duidelijk dat er iets met display of de aansturing daarvan aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nomad schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:04:
Het palletje dat detecteert of het CF-deurtje dicht zit, is die nog goed.
Want je camera wil ook niet wegschrijven als hij denkt dat het klepje nog open staat. Daar kan je ook nog even naar kijken, misschien heb je daar wat beschadigd.
Heb het gechecked maar kon zo 123 niet een palletje ontdekken. Alles leek wel goed te zitten maar was geen verschil met een CF kaart die erin zat of toen hij eruit getrokken werd. Bleef vrolijk door flitsen en scherp stellen.

Heb het probleem ook @ Nikon forum gepost, daar opperde nog iemand dat de accu te leeg zou zijn. Heb toen 2 uur accu in de lader gestopt maar geen resultaat.
dezejongeman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:12:
jullie heb het over dat het apparaat niet functioneert. maar als je het menu in wilt moet volgens mij ten alle tijde kunnen en dat zul je toch echt op het scherm moeten zien. als je nog wel foto's kunt maken dan lijkt het mij vrij duidelijk dat er iets met display of de aansturing daarvan aan de hand is.
Hij lijkt foto's te maken maar hij schrijft ze niet weg. Dus misschien zit dat ook niet goed. Ook laat hij niet zien hoeveel foto's er nog gemaakt kunnen worden, dit laat het toestel zelfs zien als hij uit staat.

[ Voor 28% gewijzigd door Red devil op 15-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Red devil schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

Mmm ja je hebt wel gelijk, maar blijft frappant dat er 6 jaar lang probleemloos mee gewerkt is en nu ineens bij mij na 1 dag kapot. Wat bedoel je met dat het meer zal kosten als ik het zou opgeven bij de verzekering? Ik zag idd al dat ze voor minder dan 200 euro van de hand gaan.
Verzekering werkt vaak met een eigenrisico, of een bonus/malus regeling, die reparatie of vervanging voor een groot deel voor je eigen rekening zal doen uitkomen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
vandijk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:32:
[...]
Verzekering werkt vaak met een eigenrisico, of een bonus/malus regeling, die reparatie of vervanging voor een groot deel voor je eigen rekening zal doen uitkomen.
Ik zit bij Unive, die hebben geen eigen risico.

Vond ook nog een weinig bemoedigende post @ Nikonians.

[edit] en heb zelf maar iets gepost @ nikonians.

[ Voor 13% gewijzigd door Red devil op 15-08-2010 16:50 ]

Pagina: 1