Toon posts:

GeCube Radeon 4850, pc boot niet voeding geeft waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een GeCube Radeon 4850 1GB DDR3 gekregen maar als ik deze installeer valt bij het indrukken van de power knop meteen de hele pc uit en schiet de voeding in protection mode. Ik kan helaas niet zien wat het probleem is omdat het waarschuwingslampje op de voeding kan betekenen dat er kortsluiting is maar ook dat de voeding overbelast is.
Jullie zijn ook niet magisch en kunnen hem door de kracht van het internet fixen maar misschien kunnen jullie helpen met het al dan niet uitsluiten van overbelasting van de voeding.
Het systeem bestaat uit:
Proc: Athlon II x3 440 unlocked naar 4 cores standaard clock
Mobo: M4A88TD-V EVO/USB3
Ram: 2x 2GB XMS3 1333mhz cl9
HD: 2x 500GB Wester Digital (1 is een greenpower)
DvD: 1x samsung 18x dvd brander (pata)
Geluid: X-Fi extreme audio pci-e
1x 80mm en 3x 120mm fans met controller
en dan tenslotte, eerst een GeForce 8800GS die het altijd gedaan heeft en het nogsteeds doet of een Radeon 4850 die ik nooit in een ander systeem heb zien werken....

Dit alles draait op een CoolerMaster Real Power 520m, dus een 520 watter, ikzelf denk dat die toch zeker voldoende power moet leveren en dat de kaart kortsluit maar ik zou graag iemand anders zijn meding daar over horen. :'(

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om je 4850 in een ander systeem te testen? (vrienden, kennisen etc) Dan kun je eens kijken of hij bij die poging precies hetzelfde doet.
Je voeding zou meer dan genoeg stroom moeten leveren om dit geheel aan de gang te houden dus het lijkt mij stug dat die overbelast is.

Vind het een beetje vreemd klinken, hopelijk geen doa.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hoewel mijns inziens die 520 het wel moet trekken zou je kunnen kijken wat je systeem doet met zo min mogelijk verbruikers aangesloten, dus geen HDD's, DVD. geluidskaart en extra fans.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd zonder DVD brander en met maar 1 HDD maar dat mocht niet baten.
Vreemd is ook dat er geen enkel zichtbaar spoor is van dat er iets doorgebrand is op de kaart en alles ziet er prima uit, daarom zou ik kortsluiting ook wat appart vinden. Met dode chip zou de voeding toch niet metteen uit schieten?
Oh en zal morgen kijken of iemand met een krachtigere voeding hem kan testen, al zou ik zo gouw niet iemand weten die dat heeft :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 00:03 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

onzin dat die voeding het (normaal) niet aankan, ik heb m zelf ook met zn grote broertje, de hd4870, een q6600 en een achterlijke hoeveelheid disks.
wat wel kan zijn is dat of de kaart of de voeding stuk is, de 8800gs, die heeft neem ik aan ook 2x 6 pins nodig? heeft iig ongeveer evenveel power nodig als je nieuwe kaart. dus alles wijst naar de kaart, daar zou ik eerst kijken, heb je niet iemand waar je die kaart ff kan testen? (ja, ik zou je zo laten testen hier, ware het niet dat ik helemaal aan de andere kant van t land woon (kijkende naar profiel))

oh, en doet je pc het nog wel met de 8800gs dr in? (mijn 1e m520 heeft t 1 week volgehouden en is toen vanzelf dood gegaan met dat lampje aan, de 2e houd het al 2 jaar vol)

Verwijderd

Topicstarter
Met de 8800gs is er geen vuiltje aan de lucht, ik kan het hele systeem probleemloos stressen met die kaart er in. Overigens hebben beide kaarten slechts 1x een 6 pins pci-e connector, wat mijn ook al deed vermoeden dat de voeding het wel aan moet kunnen omdat de voeding er 2 heeft. Ik zal eens kijken of de lokale Mycom hem even voor mij kan aansluiten want iedereens die ik ken heeft zwakke OEM voedinkjes :-(
Pagina: 1