Sennheiser HD 595 of HD 650? Losse versterker erbij of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333078

Topicstarter
Omdat ik op kamers zit en toch goed geluid wil hebben, heb ik besloten om een goeie headset te kopen. Ik zal de headset vooral gebruiken om muziek te luisteren (hardstyle en hardcore). Omdat Sennheiser bekent staat als een headset met veel bass en omdat ik goede ervaringen ermee heb, heb ik besloten om weer één te kopen.

Op het internet worden de HD 595 en de HD 650 aangeprezen. Er wordt ook gezegd dat je voor beide sets een aparte versterker nodig hebt om er echt goed geluid uit te krijgen. Ik wil best wel wat betalen voor een headset en een versterker, maar het moet ook niet teveel worden. op head-fi.org heb ik al veel gelezen, maar daar hebben ze het vooral over veel te dure versterkers van €400 of meer. Zijn er ook versterkers van ongeveer €100 die goed genoeg zijn voor deze headsets? Ik weet dat de 650 een betere versterker nodig heeft, maar meer dan €130 wil ik eigenlijk niet uitgeven aan een versterker.

Dan heb ik nog één vraag. Is de 650 het geld wel waard als ik vooral mp3's luister? Het zijn wel bijna allemaal mp3's van 320kbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 333078 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:56:
Omdat ik op kamers zit en toch goed geluid wil hebben, heb ik besloten om een goeie headset te kopen. Ik zal de headset vooral gebruiken om muziek te luisteren (hardstyle en hardcore). Omdat Sennheiser bekent staat als een headset met veel bass en omdat ik goede ervaringen ermee heb, heb ik besloten om weer één te kopen.

Op het internet worden de HD 595 en de HD 650 aangeprezen. Er wordt ook gezegd dat je voor beide sets een aparte versterker nodig hebt om er echt goed geluid uit te krijgen. Ik wil best wel wat betalen voor een headset en een versterker, maar het moet ook niet teveel worden. op head-fi.org heb ik al veel gelezen, maar daar hebben ze het vooral over veel te dure versterkers van €400 of meer. Zijn er ook versterkers van ongeveer €100 die goed genoeg zijn voor deze headsets? Ik weet dat de 650 een betere versterker nodig heeft, maar meer dan €130 wil ik eigenlijk niet uitgeven aan een versterker.

Dan heb ik nog één vraag. Is de 650 het geld wel waard als ik vooral mp3's luister? Het zijn wel bijna allemaal mp3's van 320kbs
595 heeft maar een impedantie van 50 Ohm, dus in principe kan hij door de meeste geluidskaarten goed genoeg aangedreven worden (en zelfs icm mp3spelers gaat het nog wel).. Zou daar voor gaan.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Of je de 650 of 595 kiest moet je zelf beoordelen door ze te beluisteren.

Een aparte versterker kan best zin hebben, aangezien die meestal een veel lagere uitgangsimpedantie hebben dan geluidskaarten. Daardoor heeft de versterker meer controle, waardoor de bas wat strakker klinkt. Maar of je dat ook gaat horen bij hardstyle / hardcore weet ik niet.

Ook hebben sommige versterkers een mogelijkheid voor 'crossfeed', wat inhoudt dat de verschillen tussen het linkersignaal en het rechtersignaal wat kleiner worden gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door TBTL op 15-08-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen aparte geluidskaart in mijn pc zitten. Welk moederbord erin zit weet ik ook niet en kan ik pas aan het einde deze maand zien, als de studie weer begint. Dan is een losse versterker waarschijnlijk wel handig. Maar welke goed zijn voor een redelijke prijs, zou ik echt niet weten.

Bij mijn ouders heb ik de z2300 staan. Als ik een headset koop wil ik er het liefst niet op achteruit gaan. Ik heb er wel redelijk wat geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Je zou ook de koptelefoon kunnen kopen en dan bij een hifi-winkel een versterker kunnen lenen, mocht dat bevallen dan kan er altijd nog een kopen. Al denk ik dat een versterker zinloos is als je de onboard geluidskaart gebruikt (een nieuwe geluidskaart is een grotere verbetering).

De geluidskwaliteit van de HD595 en HD650 is overigens veel beter dan die van de Z2300, tenzij je alleen wilt dreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zonder twijfel de HD650 nemen, een hoofdtelefoon die zonder versterker al erg fijn is maar flink mee schaalt als je een versterker of andere apparaten toevoegt/upgradet.
Voor €130 kun je best leuke versterking vinden, ik heb er met de E-Mu 0404USB (externe geluidskaart) bijvoorbeeld erg veel plezier van gehad. Tweedehands (speaker) versterker kan ook een hoop goeds doen, bereid je in ieder geval alvast voor op de drang om toch te gaan upgraden :)

[ Voor 15% gewijzigd door mr.paaJ op 15-08-2010 15:08 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267970

Ik gebruik zelf een 'gemodde' HD555 icm een Bravo Tube Amp. Erg leuk versterkertje voor het geld, namelijk nog geen twee tientjes. Ik weet echter niet of een tube amp voldoet aan jouw eisen op het gebied van bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

Exirion

Gadgetfetisjist

TBTL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:03:
Je zou ook de koptelefoon kunnen kopen en dan bij een hifi-winkel een versterker kunnen lenen, mocht dat bevallen dan kan er altijd nog een kopen. Al denk ik dat een versterker zinloos is als je de onboard geluidskaart gebruikt (een nieuwe geluidskaart is een grotere verbetering).
Absoluut oneens. Op hoofdtelefoongebied stellen die geluidskaartuitgangen helemaal niks voor, en zeker niet als je een beetje hoogohmige hoofdtelefoon hebt. Zelf heb ik een AKG met 600 Ohm impedantie en de Sennheiser HD650 is 300 Ohm. Dan moet je wel wat signaal hebben om 'm goed aan te sturen en de meeste geluidskaartuitgangen zijn bedoeld voor 16 of 32 Ohm. Het geluid is zacht, vervormt snel en de laagweergave is slecht.

Als je een versterkert gaat kopen, test het even want er zijn grote verschillen. Zelf had ik mazzel met een Denon PM260 die ik voor 30 euro op Marktplaats kocht, en die stuurt 'm heel goed aan. Inmiddels draai ik met een Cambridge Audio 340R die ook prima klinkt, maar hoofdtelefoonuitgangen zijn vaak een ondergeschoven kindje en schieten voor de hoogohmige hoofdtelefoons tekort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik had dat ook een tijd geleden. Wou een headphone amp (voor mijn AKG K701) maar wilde er geen +200 euro aan geven.
Nu heb ik een Pro-Ject head Box II van iets meer dan 100€ en dat bevalt me prima! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Flatmo op 16-08-2010 14:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08

FeaR

In GoT we trust

Ik heb hier zelf de HD595 aangezien ik de meerprijs ten opzichte van een HD650 het niet waard vond. Natuurlijk heeft die HD650 beter geluid, maar voor de honderd euro die ik voor de HD595 neer heb moeten leggen klaag ik niet. Plus het voordeel is inderdaad dat de HD595 ook zonder voorversterker kan, natuurlijk is het geluid met mooier en gecontroleerder maar je kan even zonder. Met de HD650 zou ik het niet eens aandurven om die zomaar in mijn pc of MP3-speler te steken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flatmo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:01:
Ik had dat ook een tijd gelden. Wou een headphone amp (voor mijn AKG K701) maar wilde er geen +200 euro aan geven.
Nu heb ik een Pro-Ject head Box II van iets meer dan 100€ en dat bevalt me prima! :)
Deze ziet er inderdaad goed uit. Hoor je ook echt veel verschil als je de amp gebruikt? Ik lees ook negatieve berichten over deze versterker, maar volgens mij zijn dat de mensen die een paar honderd euro uitgeven aan de versterkers.

Tot nu toe lijkt het erop dat ik de HD 650 met de head box II ga kopen.
Natuurlijk sta ik nog steeds open voor suggesties. Van versterkers weet ik zelf heel weinig, dus tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
ik heb een 595 en die klinkt echt kut zonder amp, als je nog een mooie amp zoekt is de sparrow van audio-gd mischien wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De goedkoopste Pro-Ject Head Box II die ik heb gevonden kost €119. Ik heb nu ook nog een andere versterker gevonden die erg goed lijkt, de Musical Fidelity V-CAN. De goedkoopste daarvan is tot nu toe €130 euro.

Weet iemand welke van de twee beter is? Of zijn er nog andere versterkers, het liefst kleine, die beter of goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik ben heel content met mijn Pro-Ject Audio headbox II.
De Musical Fidelity V-CAN heb ik nog niet gehoord maar naar het schijnt is die ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

BHQ

Een HD595 doet het opzich prima zonder amp mits de geluidsbron een beetje in orde is. Een koptelefoonversterker aan een matige bron hangen (Onboard geluidskaartje).. tsja.

Kan je beter een geluidskaart nemen met goede headphone output, denk idd aan Emu kaartjes of een losse DAC via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Hmm, U zegt dat Sennheiser aangeprezen staat als hoofdtelefoons met veel bass, ik weet dat nog zo niet, mijn HD555 (die dezelfde drivers gebruikt als de HD595) heeft wel wat bass maar zeker niet veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

De 555 en 595 zijn praktisch hetzelfde inderdaad.

Veel bas hebben ze inderdaad niet, het is meer in balans met de rest van het geluid te noemen. Het is en blijft een open koptelefoon.

Wil je een basmonster, kan je beter naar een Beyer 770 of Sennheiser HD25 :) Iets wat gesloten is in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 16-08-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Sennheiser koptelefoons staan erom bekend dat ze -over het algemeen- veel bas hebben, dat kan je ook wel zien bij de bij de 'frequency response' (dat grafiekje):

http://www.headphone.com/headphones/sennheiser-hd-595.php
http://www.headphone.com/headphones/sennheiser-hd-650.php

Je ziet dat de lijn links (bij de bassen dus) hoger is dan rechts (bij de hoge tonen), vooral bij de HD650. Al is een paar decibel meer bas wel nodig om neutraal te klinken, aangezien je niet de fysieke druk kan voelen die je met luidsprekers hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door TBTL op 16-08-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=683
Veel bas? Nope. Neutraal op het gehoor eerder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 267970 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:11:
Ik gebruik zelf een 'gemodde' HD555 icm een Bravo Tube Amp. Erg leuk versterkertje voor het geld, namelijk nog geen twee tientjes. Ik weet echter niet of een tube amp voldoet aan jouw eisen op het gebied van bass.
Misschien niet geheel relevant voor dit topic en de TS... Maar kun je misschien wat meer info over dat ampje geven? :) Het liefste uit eigen persoon ;) Desnoods via de DM :)
Jarpse schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:17:
[afbeelding]
Veel bas? Nope. Neutraal op het gehoor eerder..
Dan wil ik niet weten wat een basrijke koptelefoon doet :o Aangezien een vriend van mij de HD595 heeft en dat geluid vind ik bijzonder vol en basrijk klinken :X Ben zelf wat neutralere koptelefoons gewend (vind ik fijner om mee te luisteren) maar relatief gezien produceert de HD595 wel degelijk een bijzonder mooie diepe harde bass....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de hd 650 ga. Een basmonster hoef ik niet, het moet wel een beetje in evenwicht zijn.
Als er maar genoeg bas in zit.

Dan moet ik alleen nog kijken of ik een versterker of geluidskaart of zoiets wil. De ene zegt dat een geluidskaart te weinig kracht heeft voor zo'n headset. Andere zeggen weer, dat een amp aansluiten op een pc met onboard geluidskaart, niet handig is. Ik heb nu echt geen idee wat ik erbij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
De HD595 is wel wat neutraler, ik doelde meer op Sennheiser koptelefoons in het algemeen.

Frequentierespons van de HD595 vergeleken met de HD650 (de AKG K701 heb ik er ook bijgedaan, want die staat erom bekend dat hij vrij neutraal klinkt):
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=683&graphID%5B%5D=703&graphID%5B%5D=853

[ Voor 26% gewijzigd door TBTL op 16-08-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Touchdomex schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:23:
Dan wil ik niet weten wat een basrijke koptelefoon doet :o Aangezien een vriend van mij de HD595 heeft en dat geluid vind ik bijzonder vol en basrijk klinken :X Ben zelf wat neutralere koptelefoons gewend (vind ik fijner om mee te luisteren) maar relatief gezien produceert de HD595 wel degelijk een bijzonder mooie diepe harde bass....
Hmm, ik vind van niet :+

Kan natuurlijk ook het genre zijn wat ik luister. In elektronische muziek is de aanwezigheid van bas altijd veel duidelijker tov. de groffere metal-soorten.. (Best ironisch overigens, je zou verwachten dat in die laatste ook een flinke berg bas zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jarpse schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:29:
[...]

Hmm, ik vind van niet :+

Kan natuurlijk ook het genre zijn wat ik luister. In elektronische muziek is de aanwezigheid van bas altijd veel duidelijker tov. de groffere metal-soorten.. (Best ironisch overigens, je zou verwachten dat in die laatste ook een flinke berg bas zat)
electronisch heb je ook weer verschil in de soort bas :> je hoort ook erg duidelijk wanneer het kapot is gecompressed en wanneer de bas nog wel goed is! Infected Mushroom is hier bijzonder goed in bijvoorbeeld. Ondanks dat er een stevige en diepe bas inzit het alsnog helder maken!

Metal is juist het beste als het zo neutraal mogelijk is qua klank. Dan hoor je alle instrumenten beter ;) :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
595 is redelijk neutraal, en naar mening ook te licht voor jouw genre muziek. (wat ik random boenke boenke noem, maar dat is een ander punt :)).

HD600 / 650 heb je een amp voor nodig. Hoe beter de amp, hoe beter je can mee zal stijgen in kwaliteit. Hang je dit alles natuurlijk aan je onboard geluidskaartje, mja.. brol versterken blijft brol natuurlijk :).

AKG 601/701/702 is ook totaal niet waar je naartoe zoekt mocht je die op het oog hebben ook.

Zoals Jarpse aangeeft, kun je best gaan kijken in de reeks van BeyerDynamic (770/880/990) of de DJ reeks van sennheiser of AKG, waar je wel die zware bassen terug zult vinden. Of je gaat richting de Denon adh2000, welke een bassmonster is en gemakkelijk aan te drijven.
Opgelet, de Beyers hebben weer een amp nodig om goed hun ding te kunnen doen.

Over amps, mja, iedereen heeft andere oren en voorkeuren, en er is een overvloed een keuze.
Veel amp voor weinig geld (zelfbouw of laten bouwen) is bv de Millet Hybrid Starving Student. Op ebay kun je merken proberen zoals little dot en darkvoice met buisjes.

Eventueel nog een betere keus is een dac/amp in 1 zoeken, verbeter je je bron en kun je een koptelefoon gebruiken die nut heeft bij versterking ( wat trouwens imho bij de 595 1% nog niet is ).
Voorbeelden zijn de HeadAmp Pico, Hifiman EF2 en audio-gd FUN. Deze worden alle 3 redelijk hoog geprezen gezien hun kostprijs / kwaliteit verhouding. Kun je in Europa gemakkelijk kopen via geen reclame.

Uiteindelijk is het beste advies : indien er een zaak is in de buurt -> luisteren, luisteren & luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Touchdomex schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:35:
[...]

electronisch heb je ook weer verschil in de soort bas :> je hoort ook erg duidelijk wanneer het kapot is gecompressed en wanneer de bas nog wel goed is! Infected Mushroom is hier bijzonder goed in bijvoorbeeld. Ondanks dat er een stevige en diepe bas inzit het alsnog helder maken!
Compressie uberhaupt :X Een beetje om het wat fijner op het gehoor te laten klinken best, maar zoals men het tegenwoordig gebruikt..
Metal is juist het beste als het zo neutraal mogelijk is qua klank. Dan hoor je alle instrumenten beter ;) :+
Hehe, yeah. Hoe complexer de muziek, hoe blijer je bent met een goede koptelefoon cq. speakers. Laat (goede) metal nou verdomde complex zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
foetus_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:39:
kun je best gaan kijken in de reeks van BeyerDynamic (770/880/990)
Die DT 770 en 880 hebben toch niet meer bas dan een Sennheiser HD595?
foetus_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:39:
Uiteindelijk is het beste advies : indien er een zaak is in de buurt -> luisteren, luisteren & luisteren.
Eigenlijk is dat de enige goede manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
TBTL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

[...]

Eigenlijk is dat de enige goede manier. ;)
Je vergelijkt een heleboel neutrale koptelefoons met elkaar.
Zou goed kunnen dat de HD595 dan relatief wat meer bas heeft.
Eigenlijk zijn ze ontzettend neutraal en tegen het saaie aan.
Niks overheerst, prima als je een weergave wilt hebben tegen het orgineel aan, maar voor mij heeft het gewoon te weinig leven.

Een advies voor een koptelefoon is bijna onmogelijk, probleem is alleen dat een hele boel types niet overal te beluisteren zijn.
Alles hangt van van de muziek smaak, Sennheisers zijn vooral goed voor klassieke muziek.

[ Voor 16% gewijzigd door Sinned123 op 16-08-2010 20:36 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sinned123 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Je vergelijkt een heleboel neutrale koptelefoons met elkaar.
Zou goed kunnen dat de HD595 dan relatief wat meer bas heeft.
Eigenlijk zijn ze ontzettend neutraal en tegen het saaie aan.
Niks overheerst, prima als je een weergave wilt hebben tegen het orgineel aan, maar voor mij heeft het gewoon te weinig leven.
Dat stel je toch af op je versterker of met je EQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb, denk ik, een goeie zaak gevonden in Nijmegen, waar ik woon. Over 2 weken zit ik daar weer en zal even langs gaan om te luisteren. Als ik zo naar hun merken kijk, zal het wel goed gaan.

Ik ga daar wel een aantal headsets proberen met amps erbij en zonder. Dan zie ik vanzelf wel welke het beste is voor mij.

Deze zaak is het http://www.mijnhifi.nl/Default.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333078 op 16-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:14:
[...]

Absoluut oneens. Op hoofdtelefoongebied stellen die geluidskaartuitgangen helemaal niks voor, en zeker niet als je een beetje hoogohmige hoofdtelefoon hebt. Zelf heb ik een AKG met 600 Ohm impedantie en de Sennheiser HD650 is 300 Ohm. Dan moet je wel wat signaal hebben om 'm goed aan te sturen en de meeste geluidskaartuitgangen zijn bedoeld voor 16 of 32 Ohm. Het geluid is zacht, vervormt snel en de laagweergave is slecht.

Als je een versterkert gaat kopen, test het even want er zijn grote verschillen. Zelf had ik mazzel met een Denon PM260 die ik voor 30 euro op Marktplaats kocht, en die stuurt 'm heel goed aan. Inmiddels draai ik met een Cambridge Audio 340R die ook prima klinkt, maar hoofdtelefoonuitgangen zijn vaak een ondergeschoven kindje en schieten voor de hoogohmige hoofdtelefoons tekort.
Ik vind zelf dat een goede geluidskaart het zeker beter presteerd dan een goedkope onboard chip. Dan kun je nog zon goede versterker er tussen hangen, maar als de bron slecht is wordt het er ook niet veel beter op. Luister maar eens naar een goede X-Fi geluidskaart die zijn stukken beter dan een soundmax AC97 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Bulls schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:42:
Luister maar eens naar een goede X-Fi geluidskaart die zijn stukken beter dan een soundmax AC97 chip.
Geloof me, een 300 of 600 Ohm hoofdtelefoon kan niks met zo'n uitgang. Kan die geluidskaart nog zo goed zijn, maar die uitgangen zijn daar niet voor gemaakt. Je hebt een versterker nodig met een lage uitgangsimpedantie en voldoende signaalniveau.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

TBTL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:27:
[...]
Ooit eens een 770 op je hoofd gehad?

Die heeft echt veel bas. Laatste keer dat ik 'm gehoord heb in ieder geval wel tov. een 595.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

Geloof me, een 300 of 600 Ohm hoofdtelefoon kan niks met zo'n uitgang. Kan die geluidskaart nog zo goed zijn, maar die uitgangen zijn daar niet voor gemaakt. Je hebt een versterker nodig met een lage uitgangsimpedantie en voldoende signaalniveau.
Ok dat kan zo zijn maar zonder goede geluidskaart kun je alsnog slecht muziek eruit krijgen hoe goed je het ook versterkt.

Dit bedoelde ik ook meer op deze reply:
TBTL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:03:
Al denk ik dat een versterker zinloos is als je de onboard geluidskaart gebruikt (een nieuwe geluidskaart is een grotere verbetering).
Maar als je dan te weinig Ohm aan kan sturen moet je het nog wel versterken. alleen zonder goede bron word het uiteindelijke signaal niet veel beter. Al worden de onboard geluidskaarten wel steeds beter.

[ Voor 33% gewijzigd door Bulls op 17-08-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het valt of staat met de DAC die op een moederbord hangt. Als dat een Realtek chipje van een paar cent is, mja..

Ik blijf erbij, een USB/firewire kaartje van een beetje merk doet het (veel) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 333078 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:34:
Ik heb, denk ik, een goeie zaak gevonden in Nijmegen, waar ik woon. Over 2 weken zit ik daar weer en zal even langs gaan om te luisteren. Als ik zo naar hun merken kijk, zal het wel goed gaan.

Ik ga daar wel een aantal headsets proberen met amps erbij en zonder. Dan zie ik vanzelf wel welke het beste is voor mij.

Deze zaak is het http://www.mijnhifi.nl/Default.aspx
Ik kom daar wel eens kijken, maar het is en blijft een dure winkel. geen idee of ze ook veel hoofdtelefoons hebben.

Verder kan je voor versterkers ook eens kijken naar Firestone Audio, die hebben vaak ook acties waarbij een DAC/hoofdtelefoon versterker ineens erg betaalbaar wordt. Ik heb bijvoorbeeld de Fubar 4+ voor 125 gekocht terwijl die normaal rond de 300 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb zelf een HD650 en de karakteristieke impedantie daarvan valt heel erg mee. Hij is prima aan te sturen door een geluidskaart zonder versterker. Een versterker kan wat toevoegen, maar echt heel veel is dit niet. Je kunt voornamelijk harder\luider spelen met de koptelefoon. De geluidskwaliteit zal er niet echt drastisch door verbeteren (alhoewel veel mensen harder als beter ervaren).

Maar als je een HD650 (of HD595) koopt, dan doe je hem tekort met een interne geluidskaart. Als je toch het budget hebt voor een HD650, zou ik een HD595 kopen en van het overgebleven geld een geluidskaart aanschaffen/. Dat gaat vele malen beter klinken als een HD650 alleen. Als je toch een koptelefoon koopt met het idee op korte termijn (na wat sparen) ook een geluidskaart aan te schaffen, dan zou ik gaan voor de HD650.

De HD595 is zeker een erg mooie koptelefoon, helemaal niets mis mee, maar de HD650 legt de lat net iets hoger. De HD650 klinkt wat neutraler en is veel minder opdringerig dan de HD595. Over een tekort aan bas zou ik mij geen zorgen maken. Zowel de HD595 en HD650 zijn in staat om flinke bassen te produceren, zonder dat dit uit verband raakt met de rest van het geluidsbeeld. (flinke bassen voor een koptelefoon wel te verstaan. Dat is niet te vergelijken met een luidspreker. 40 Hz uit een koptelefoon hoor je wel degelijk, maar uit een luidspreker voel je hem ook, waardoor de bas veel 'zwaarder' lijkt).

Gewoon mijn 2 centen

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door alle verschillende reacties weet ik op dit moment echt even niet wat ik moet kopen. Een losse geluidskaart is blijkbaar erg goed voor de geluidskwaliteit. Dan is er nog een versterker die bij de HD 650 bijna verplicht is, als je goed geluid wil.

Nu heb ik een aantal opties waar ik uit kan kiezen. Voor de versterker reken ik nu €130 euro, omdat dat mijn max is. Ik heb gelezen dat de Asus Xonar DX en Asus Xonar D2 erg goed zijn, dus die gebruik ik nu ook in mijn berekeningen.

- HD 650 + versterker + DX €470
- HD 650 + versterker + D2 €520
- HD 650 + versterker €410
- HD 650 + DX €340
- HD 650 + D2 €390

- HD 595 + versterker + DX €310
- HD 595 + versterker + D2 €360
- HD 595 + versterker €250
- HD 595 + DX €180
- HD 595 + D2 €230

Aangezien de HD 650 eigenlijk wel een versterker nodig heeft en eigenlijk ook een geluidskaart, vallen een aantal opties al af. Een HD 595 kan waarschijnlijk wel gewoon zonder een versterker. Als ik de HD 650 normaal wil kunnen gebruiken zonder vervormingen en met een goede bron, ben ik al minimaal €470 kwijt. Een HD 595 kost me minimaal €180 en als het nodig is kan ik hier altijd nog een versterker bij kopen.

Ik neig nu naar de HD 595 met een geluidskaart erbij, omdat ik denk dat die €300 euro extra, voor de HD 650 met versterker, het niet waard is voor mij.

Dan weet ik alleen nog niet welke geluidskaart ik erbij moet nemen. De DX en D2 zijn allebei goed, maar ik kan nergens echt duidelijk de verschillen vinden. De een is PCI en de ander PCI-e 1x. Of ik voor allebei nog ruimte heb weet ik niet uit mijn hoofd, daar kijk ik wel naar als ik weer in Nijmegen ben. Ik zou wel blij zijn als iemand kan vertellen wat de verschillen zijn en of de D2 zoveel beter is dan de DX. Suggesties van andere geluidskaarten zijn ook welkom.

Anoniem: 203400

Ik heb een HD 650 op een Creative X-Fi Elite Pro en dat gaat prima zonder versterker. Ik denk wel dat je met onboard geluid de 650 tekort doet. Als je gaat luisteren zorg in elk geval dat je een ingespeeld exemplaar krijgt. Als geluidskaart zou je eigenlijk iets als een HT Omega Claro Halo moeten hebben, maar ik heb in deze contreien nog niemand gevonden die dat in het assortiment heeft.

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 21:44
Anoniem: 203400 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 01:17:
Als geluidskaart zou je eigenlijk iets als een HT Omega Claro Halo moeten hebben, maar ik heb in deze contreien nog niemand gevonden die dat in het assortiment heeft.
Ik heb contract gehad met HT Omega en er is in Nederland geen officieel verkooppunt. Mocht je de kaart willen kopen, dan kan dat rechtstreeks van HT Omega: $199 dollar voor de kaart + $15 shipping. Ik ben hierover aan het twijfelen, aangezien je voor hetzelfde geld ook een Asus Xonar Essence ST hebt.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 333078 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:10:
Door alle verschillende reacties weet ik op dit moment echt even niet wat ik moet kopen. Een losse geluidskaart is blijkbaar erg goed voor de geluidskwaliteit. Dan is er nog een versterker die bij de HD 650 bijna verplicht is, als je goed geluid wil.
Waarom geen Asus Xonar Essence kopen? Dan heb je een goede geluidskaart met ook nog eens een ingebouwde versterker voor koptelefoons. Moet wel zeggen dat ik niet weet hoe de Essence presteert ten opzichte van een Xonar DX/Xonar D2 met een losse versterker. Maar een Essence zou het overwegen waard kunnen zijn.

Stukje uit het artikel:
Daarnaast is de nieuwe geluidskaart van Asus uitgerust met een ingebouwde versterker die koptelefoons met een impedantie van maximaal 600 Ohm kan aansturen bij een vervorming van minder dan 0,001 procent. Ook beschikt de Xonar Essence ST over verwisselbare op-amps met elk een eigen klankkleur.
Anoniem: 333078 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:10:
Ik neig nu naar de HD 595 met een geluidskaart erbij, omdat ik denk dat die €300 euro extra, voor de HD 650 met versterker, het niet waard is voor mij.
Dat is de reden dat ik ook voor de HD595 heb gekozen: de HD650 geeft inderdaad een beter geluid. Maar het prijsverschil tussen de HD595 en de HD650 is me te groot. Als het nu net zo'n verschil was als tussen de HD555 en de HD595 had ik er nog over na willen denken, maar de HD650 was me echt te duur.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 19-08-2010 14:13 ]

Topicstarter
Als ik thuis ben zal ik zeker naar de xonar essence gaan kijken. Op die manier word het toch niet te duur. Ik wist ook niet dat dit soort kaarten bestonden. Hoe kan het eigenlijk dat zo'n kaart voldoende versterkt, terwijl versterkers normaal een stuk groter zijn?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 333078 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:14:
Als ik thuis ben zal ik zeker naar de xonar essence gaan kijken. Op die manier word het toch niet te duur. Ik wist ook niet dat dit soort kaarten bestonden.
Ben op dit moment ook aan het twijfelen om de Asus Xonar Essence te kopen. Puur omdat je dan voor een euro of 160 klaar bent voor een versterker én een goede geluidskaart. Oké de kaart kan alleen Dolby Digital Live! en geen DTS Connect, maar daar lig ik niet wakker van. Gaat mij vooral om de hoofdtelefoonaansluiting van de kaart. Gamen doe ik toch niet (meer).

Vraag me alleen af of het niet handiger is een externe versterker te nemen. Als je dan een exemplaar hebt met analoge ingangen (dus niet eentje met alleen USB in) dan kan je ook nog je MP3-speler er een keer op aansluiten. Ook kan je een externe versterker van de hobby/pc-kamer meeslepen naar de woonkamer om deze tijdens tv kijken te gebruiken. Al staat er hier in de woonkamer een Denon receiver die ook goed genoeg versterkt voor de Sennheiser. Dus de keuze hangt ook af van wat je al hebt staan.

Anoniem: 203400

Wouter Rebel schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:32:
[...]

Ik heb contract gehad met HT Omega en er is in Nederland geen officieel verkooppunt. Mocht je de kaart willen kopen, dan kan dat rechtstreeks van HT Omega: $199 dollar voor de kaart + $15 shipping. Ik ben hierover aan het twijfelen, aangezien je voor hetzelfde geld ook een Asus Xonar Essence ST hebt.
Dank voor de info! De Essence ST/STX hetb ik ook naar gekeken. Reviews zijn lovend maar gebruikerservaringen lopen zeer uiteen. Komende vanaf een Elite Pro is de één laaiend enthousiast terwijl een ander 'm meteen weer weg doet. En de halve gemeenschap lijkt met opamps en condensatoren in de weer te zijn. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Behalve zelf proberen natuurlijk ;-) Qua kosten in elk geval voordeliger dan de HT Omega.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:12

Patriek

edit koning

Heb zelf de HD595, maar die wil je echt niet voor hardcore en dergelijken! Voor jou kan ik ook Byerdynamic DT-770 aanraden, de lage weerstand versie dan hè. Gesloten koptelefoons geven doorgaans een bass beter door dan open modellen zoals de 595 en 650.

Zit eigenlijk nog steeds te wachten op een goede koptelefoon dac/amp bedoeld voor een 5.25" bay inbouw (op SPDIF). Gat in de markt lijkt me.
Trouwens, Asus en Sennheiser brengen samen een set uit (Essence + PC350 headset); genaamd Xense

[ Voor 37% gewijzigd door Patriek op 19-08-2010 22:32 ]

• BHQ

BHQ

Patriek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:26:
Heb zelf de HD595, maar die wil je echt niet voor hardcore en dergelijken! Voor jou kan ik ook Byerdynamic DT-770 aanraden, de lage weerstand versie dan hè. Gesloten koptelefoons geven doorgaans een bass beter door dan open modellen zoals de 595 en 650.
Told you..

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

'meer' bas is niet 'beter' bas, maar het benadrukt wel het belangrijkste: zelf luisteren!

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb zelf de HD555, en deze raad ik niet aan op draagbare mp3's of standaard geluidskaartjes.

Als ik deze koptelefoon in een porteble apparaat of geluidskaart van de PC steek, valt de bass voor een groot deel weg waardoor deze koptelefoon "kil" en soms scherp gaat klinken.

De koptelefoon uitgang van een simpele hifi-versterker is al voldoende.

De impedantie ligt namelijk veel hoger in het gebied van de lage tonen, en in dit gebied vraagt deze koptelefoon ook meer vermogen.

De HD595 gedraagd zich net zo.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=7&graphID%5B%5D=683

De HD650 is beter, ik zou het geluid als "voller/warmer" omschrijven. Maar de HD5*5 is imho een zeer goede koptelefoon.

Ik raad je aan om ergens bij de kringloper een goedkope versterker mee te nemen, losse dure koptelefoon versterkers zijn echt niet nodig naar mijn mening. Tis puur een questie van net iets meer vermogen.

[ Voor 12% gewijzigd door gastje13 op 20-08-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 00:40
gastje13 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:37:
Ik heb zelf de HD555, en deze raad ik niet aan op draagbare mp3's of standaard geluidskaartjes.

Als ik deze koptelefoon in een porteble apparaat of geluidskaart van de PC steek, valt de bass voor een groot deel weg waardoor deze koptelefoon "kil" en soms scherp gaat klinken.

De koptelefoon uitgang van een simpele hifi-versterker is al voldoende.

De impedantie ligt namelijk veel hoger in het gebied van de lage tonen, en in dit gebied vraagt deze koptelefoon ook meer vermogen.

De HD595 gedraagd zich net zo.

[afbeelding]

De HD650 is beter, ik zou het geluid als "voller/warmer" omschrijven. Maar de HD5*5 is imho een zeer goede koptelefoon.

Ik raad je aan om ergens bij de kringloper een goedkope versterker mee te nemen, losse dure koptelefoon versterkers zijn echt niet nodig naar mijn mening. Tis puur een questie van net iets meer vermogen.
De impedantie... Da's toch de weerstand zoals gezien door wisselspanning?
En.. een versterker die je voor koptelefoons gebruikt, die versterkt toch spanning? Dan is er onafhankelijk van de versterker gewoon een bepaald voltage nodig is voor een bepaald geluidsniveau.

Dan betekent de hoge impedantie rond de 100 Hz toch gewoon dat er erg weinig bass is volgens P = V^2 / R, dit valt dan toch ook niet op te lossen door een versterker te nemen met meer vermogen (tenzij je de equalizer gebruikt :9 )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Heb je inmiddels al een aankoop gedaan, TS?
Ik overweeg zelf ook om een Sennheiser HD 595 te kopen maar dan voor gebruik icm een iPod.
Een 650 icm headphone amp is 3 keer zo duur, vandaar ;)
Een ding is wel, ik heb op dit moment de PC-161. Deze zit wel redelijk maar ik vraag me af hoe het comfort van zo`n 595 is. Heb bv de Philips :X headphone van mn pa geprobeert maar dat was 3x niks. Die ging ook over de oren heen en wel meer factoren maken me toch wat terughoudend in het inschatten van het comfort ed van zon headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Een 595 is de lekkerst zittende koptelefoon die ik ooit heb opgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik dan nog een headphone amp nodig?
En zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 03-05 15:54
heeft er iemand ervaring met nuforce icon mobile.
Heeft een ingebouwde accu zo is ie icm mijn ipod te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The System schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:13:
heeft er iemand ervaring met nuforce icon mobile.
Heeft een ingebouwde accu zo is ie icm mijn ipod te gebruiken.
Ik ga denk voor deze(de pico portable)
http://www.headamp.com/pico/index.htm
Bevatten ook een accu.
Heb ik ook meteen iets unieks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 03-05 15:54
De nuforce heeft ook een usb DAC.\
En hij is ongeveer even groot als mijn ipod.

http://www.hifitogo.nl/nuforce-icon-mobile-zilver.html
Anoniem: 207968 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:50:
[...]

Ik ga denk voor deze(de pico portable)
http://www.headamp.com/pico/index.htm
Bevatten ook een accu.
Heb ik ook meteen iets unieks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

Is de HD595 ook geschikt qua bass voor (hard)rock? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Anoniem: 97569 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:54:
Is de HD595 ook geschikt qua bass voor (hard)rock? :)
Ik luister praktisch weinig anders dan rock/blues tot death metal, dus :+

Hangt er erg vanaf of het überhaupt in het nummer aanwezig is, hoe harder de muziek wordt hoe minder basgitaar er in de mix zit lijkt het wel.. Wat er aanwezig is hoor je, en soms is dat niet veel. Helaas..

Moet wel weer gezegd worden dat bij muziek waar echt pompende (synth) bas aanwezig is, de bas wel weer prominent aanwezig is. In dat opzicht redelijk neutraal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 15:02
Koop een HD555 en mod hem naar een HD595 ;)

http://hubpages.com/hub/M...iophile-Stereo-Headphones

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:11

rossinl

Audio/Videophile

Heb zelf een HD 650 in combinatie met een Xonar Essence STX en ik moet zeggen dat dat heel goed bevalt qua geluidskwaliteit. De Xonar heeft ook geen enkele moeite om de HD 650 aan te sturen. Wel moet ik zeggen dat de HD 650 waarschijnlijk niet de beste keus is als je alleen hardstyle en hardcore luistert, de bas is namelijk niet overweldigend, eerder gewoon droog/strak. Begrijp me niet verkeerd; er zit meer bas in dan menig andere hoofdtelefoon, maar een Beyer zal meer geschikt zijn voor baslovers. Ik luister zelf ook geregeld hardstyle, maar ik mis toch altijd net die 'oomph' ten opzichte van m'n Klipsch THX Ultra 2 set. Maargoed, niet de meest faire vergelijking misschien.
De HD 650 blinkt wat mij betreft vooral uit bij muziek met veel zang, vanwege de natuurlijke weergave van stemmen, en ook jazz klinkt erg goed. Al met al vind ik het een goede allroundkoptelefoon.

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

@ Rossinl. Een Beyer zal niet meer geschikt zijn voor baslovers, als een HD 650. Zelf heb ik een Beyerdynamic DT 990 Premium 2005 voor met name klassieke muziek. Beide zijn het hoogwaardige open Hifi-hoofdtelefoons en ontworpen voor akoestische vocale en instrumentale muziek.

Hardcore en hardstyle zijn nu niet bepaald muziekstijlen die uitblinken in Hifi-weergave. Als het maar hard is en zoveel mogelijk (boem)bas. Enige dynamiek ontbreekt door de z.g. loudness war. De liefhebber van hardcore etc. is dan ook beter af met een goedkope en gesloten hoofdtelefoon (zoals de Sennheiser HD 25) van enige tientjes voor het maximale resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

HD25 en enige tientjes? :+

Ik durf een HD25 een van de beste koptelefoons te noemen die Sennheiser maakt. Niet de SP-versie, maar de versie met 2 hoofdbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de HD595 en de Musical Fidelity V-CAN, als bron gebruik ik een EMU 404 PCI.
Deze opstelling klinkt behoorlijk goed, maar bassen worden wel benadrukt. Dit was voorheen met een X-Fi van creative(platinum met zo'n frontpanel) veel minder. Die versterker maakt echt een groot verschil op met harder afspelen. Maar de geluidskaart scheelde ook veel, alles klinkt nu veel strakker. De geluidskaart heb ik voor 50 euro over kunnen nemen, is nu 99 euro bij feedback.nl(aanrader voor dit soort spul). Deze kaart is voor mij ideaal omdat ik er nooit spellen mee ga spelen.

Ik heb de versterker ook bij Mijn Hifi in Nijmegen gehaald, maar hij moest wel besteld worden ze hadden alleen in het duurdere segment op voorraad. Verder wel een goede winkel, veel uitleg geen druk om een aankoop te doen.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 18:33
Jarpse schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:11:

Ik durf een HD25 een van de beste koptelefoons te noemen die Sennheiser maakt. Niet de SP-versie, maar de versie met 2 hoofdbanden.
LOL ja, precies wat ik dacht! De HD 25 zal best cool klinken met hardstyle/hardcore, maar is daar denk ik weer veel te strak voor. Voor die muziekstijilen heb je toch Skullcandy? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Jarpse schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:11:

Ik bedoelde eigenlijk de Sennheiser HD 218. Die heeft een ronkende bass.........! ;) Kost slechts 50 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-02 09:16
Het topic is misschien al wat ouder.. Maar ik zal mijn ervaringen er ook bij zetten. +- zo'n jaar in gebruik nu.

Hier een HD 595 + Auzentech Forte 7.1(Creative X-Fi chip met ingebouwde versterker). De auzentech is gekozen zodat ik ook mijn 5.1 setje kan aansturen anders had ik de Asus Essence genomen. Maar die heeft alleen stero geluid en ik wil ook wel eens een film kijken met 5.1. Over het modden van die asus essence zou ik me geen zorgen maken. Wat ik heb gelezen wordt dat meer gedaan door de echte die-hards die dus ook de kabels van de can vervangen :)
De auzentech is oke... Maar de support(Drivers) is helemaal ruk. Die drivers moeten natuurlijk via creative komen maar jees een lading bugs en whatnot in die kaarten. Als ik dit van te voren had geweten had ik een DAC/AMP gekocht met een S/PDIF ingang en gewoon de 5.1 via de onboard laten lopen. Kwa geluid zit er een fijn verschil tussen mijn realtek onboard. Het klinkt voller en ik denk dat ik meer details kan horen.

Kwa verschil tussen de 650 en 595 is er kwa comfort niks anders. Ze zitten echt heeeeerlijk een echte verademing na die honderden (nep)leren/schuim gevallen op de markt. Ik zal het eerlijk zeggen... Als ik het geld had zat er nu een 650 op mijn hoofd en geen 595. Maar ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop. Ik ga nu liever voor een DAC/AMP combinatie. Ik weet nog niet wat ik wil aangezien ik altijd de oude versterker van pa heb gebruikt.
Kwa "geluidskwaliteit" wat in mijn oren heeeel erg persoonlijk is... blaast de hd595 alles omver wat je kwa computer 2.1/5.1/7.1 setjes kan krijgen. Mijn creative 5.1 setje lijkt op zo'n 2.0 setje van 10 jaar terug die je voor 10 gulden bij een pc kocht. En ja die HD650 doet er nog een schepje bovenop.

Ik heb zelf nog geen evaring met een DAC/AMP. Maar wat ik heb gelezen maakt dat eigenlijk de geluidskaart overbodig aangezien het via usb gaat of via een coax / S/PDIF gaat. Hoewel er soms een limiet is voor de usb variaties die niet meer als 24bit/48khz gebruiken. Of een ouder moederbord dat ook niet meer kan sturen via de out. Maar zoals ik zei ben ik er nog niet helemaal uit. Mijn kaart doet 24bit/92khz via S/PDIF. Tenzij hier iemand het beter kan uitleggen dan zou je mij erg blij maken.

Let er wel op dat dit mijn mening is. En als het om geluid gaat is het heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Staar je niet blind op 1 merk, Sennheiser is zeker niet slecht maar is ook niet onbetwist het beste merk met bas. Ze klinken als natte kartonnen dozen is mij eens verteld maar dat is ook overdreven.

BeyerDynamic, AKG, Audio Technica en Grado zijn zeker het luisteren waard. Zelf had ik altijd Sennheiser maar nu een Beyer DT-880 en een Grado SR-80. Vind het klankbeeld meer uitgesproken dan een Senn die wat meer laid back is.

Voor veel duurdere hoofdtelefoons heb je zeker een amp nodig, anders kun je net zo goed een goedkopere hoofdtelefoon nemen. Grado SR-325 is erg fraai. Online kun je nu hele goede prijzen vinden, www.thomann.de of op e-bay.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/2204/gradosr3250017lrg.jpg
Pagina: 1