Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb een 24 Mbit internetverbinding van bbned (via concepts.nl) met bovenstaand modem/router.
Alles in aangesloten op een analoge lijn (annex a) en bedraad haal ik 17 Mbit download.

Echter, als ik WiFi aanzet, haal ik maar 4 Mbit.

Via WiFi heb ik een WPA2-PSK beveiliging en een MAC adres filter. Het modem geeft aan met de volgende gegevens verbonden te zijn:

ADSL-lijn
Maximale lijnsnelheid: 23620 kbps (downstream) / 1281 kbps (upstream)
Ruismarge: 5.9 dB (downstream) / 6.3 dB (upstream)
Lijndemping: 7.5 dB (downstream) / 4.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16.9 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Hebben meer mensen hier last van of kan iemand mij een oplossing aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Het is een G-WiFi wat hij aankan. Die wordt vaak gebruikt, dus...kan het zijn dat je op een channel zit waar meerdere G-routers bij je in de buurt op zitten? Oftewel...zet 'm eens op een ander kanaal.

WPA2 kan ook wat snelheid kosten...je zou eens kunnen testen met WPA en zien of dat (iets) helpt.

Theorestisch kan G een 54mbit aan, maar de praktijk komt meestal op de helft uit. Desondanks is jouw 4mbit wel errug laag.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Bedankt voor je reactie, heb hem nu op kanaal 3 gezet en dit scheelt idd 2 Mbit.
Ik twijfel een beetje op de versleuteling aan te pakken omdat mijn SSID ook gewoon aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
3mph schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:57:
Bedankt voor je reactie, heb hem nu op kanaal 3 gezet en dit scheelt idd 2 Mbit.
Ik twijfel een beetje op de versleuteling aan te pakken omdat mijn SSID ook gewoon aanstaat.
Het gaat om de WPA(2)-handshake voor het cracken van je key. Het uitzetten van je SSID of MAC-filtering maakt dus voor zo'n wardriver niks uit, MAC-adres is immers gemakkelijk te veranderen. Hoe langer en willekeuriger je key hoe beter. Bij voorkeur AES encryptie.
Kanaal 3 overlapt overigens met 1-7, dus afhankelijk van wat er in de buurt gebruikt wordt zou ik gewoon 1-6-11 als kanaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:51
3mph schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:57:
WPA of WPA2 maakt erg weinig uit.

Hoe is het bereik op de ontvanger? Als je geen goed bereik/signaal op de ontvangende pc hebt dan haal je de volle snelheid ook niet. Heb je mogelijkheid om op de ontvanger de antenne te verplaatsen?
Is je draadloze netwerkkaart een 11mbps of 54mbps variant?

Met dit programma kan je zien welke kanalen er nog vrij zijn: http://www.metageek.net/products/inssider
Daarna kan je mbv.van onderstaande afbeelding het meeste vrij kanaal kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/files/wifi_channel_chart_955.gif

[ Voor 3% gewijzigd door jjbstolk op 15-08-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
3mph schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:46:
Alles in aangesloten op een analoge lijn (annex a) en bedraad haal ik 17 Mbit download.

Echter, als ik WiFi aanzet, haal ik maar 4 Mbit.
Bedoel je alleen voor wifi, of zakt je bedrade snelheid ook in?
Pagina: 1