Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Heb hier een 2.5" harde schijf liggen van Samsung in een externe behuizing, ook van Samsung.
Het model: HM500JI, 500GB/5400RPM/8M.

Op het moment dat ik deze schijf kreeg was deze geformatteerd als een FAT32. Ik wilde hier NTFS van maken en heb hem dan ook aan mijn laptop gekoppeld en aan het formatteren gezet, alleen door een stomme actie heb ik tijdens het formatteren de harde schijf eruit getrokken, waardoor hij dus tijdens het formatteren onderbroken werd.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid er meer een normale bruikbare schijf van gemaakt. Heb in Windows zelf (Windows Vista, 32 bit) via schijfbeheer geprobeerd om een partitie aan te maken en vervolgens deze als NTFS te formatteren. Dit wil niet lukken, de ene keer doet die helemaal niks, de andere keer blijft die steken op 16%.

Vervolgens met HP USB Disk Storage Format Tool geprobeerd om hem te formatteren. Vaak wil dit niet, maar een keer is het gelukt en toen was het weer een fat32. Tijdens het converteren naar NTFS hield hij er halverwege weer mee op waardoor ik weer een onbruikbare schijf had.

Vervolgens met wat Linux programma's en dos programma's geprobeerd om de schijf te formatteren, ook vanuit Windows een Low Level Format tool geprobeerd, maar hier loopt hij op vast.

Wat ik nog even moet proberen is om vanuit Dos de sectoren te gaan bekijken en die proberen te repareren (als hier wat fout is). Was van plan dit vanavond te gaan doen.

Hebben anderen nog tips of dingen om deze harde schijf weer aan de praat te krijgen?

In windows wordt er wel aangegeven dat de schijf Healty is.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 15-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Kan je niet vauit DOS booten en daar een low-level format starten? Ik zie dat je de LLF wel vanuit Windows hebt geprobeerd, maar niet vanuit DOS?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Kensei schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:45:
Kan je niet vauit DOS booten en daar een low-level format starten? Ik zie dat je de LLF wel vanuit Windows hebt geprobeerd, maar niet vanuit DOS?
Dit zou ik inderdaad nog even kunnen proberen. Vanavond even doen want daar zal die wel enkele uren voor nodig hebben. Wel heb ik ergens twijfels of dit gaat lukken omdat ook een partitie maken en vervolgens een format doen vanuit dos niet wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Robbie T op 15-08-2010 14:03 ]