Mail Server voor OSX clients

Pagina: 1
Acties:

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 09:59
Hi,

ik zoek een oplossing voor het volgende probleem: Ik werk vanaf 3 pc's (allemaal OSX) en een iphone. In totaal heb ik 6 email adressen, vanuit elke computer haal ik de mail op via pop3. Het probleem is echter dat
a) wanneer ik op de ene computer een mail heb verzonden, ik deze verzonden mail niet kan terugvinden op computer B.
b) Wanneer ik op computer A een mail verwijder, wordt deze op computer niet ook automatisch verwijderd.
c) Met MobileMe ben ik er denk niet, aangezien ik namens meerdere domeinen (bedrijf1.nl en bedrijf2.nl) mail wil kunnen versturen.

Een oplossing zou een mailserver zijn, maar o o o wat zijn er veel keuzes en ik weet niet waar te beginnen. Mijn omgeving kent de volgende zaken:

1. Ik heb een dedicated server met Debian/Dovecot. Hier haal ik momenteel alle email via pop3 binnen en verstuur het via smtp.
2. Alle computers hebben een MobileMe account, die ik overigens niet voor email gebruik.
3. Ik heb een Synology diskstation 210j, waarop ik in principe een mailserver zou kunnen installeren.
4. Ik werk deels remote / mobiel, en ook in die situatie moet alles mooi blijven werken.
5. Ik heb een MacMini met OSX die in principe ook als server zou kunnen fungeren voor SnowLeopard Server.

Wie heeft suggesties? Idealiter zie ik dus op elke computer dezelfde inbox en sent-items.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 18:11

chem

Reist de wereld rond

Leveren je mail-providers geen IMAP toegang? Dan heb je het probleem in 1x getackled, aangezien je dan al (!) je mail. (net als bv gmail/hotmail) op de server bewaard, ingaand en uitgaand.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je hebt al een server met Debian/Dovecot - zo te zien heb je er ook een mailserver op draaien ("Hier haal ik momenteel alle email via pop3 binnen en verstuur het via smtp.").
Lijkt mij dat je dan nog maar een hele kleine stap verwijderd bent van wat je wil - draai er een IMAP server op (Dovecot kan dat ook) in plaats van POP3 en al je mail staat op je server maar is vanaf elke machine op je netwerk via IMAP bereikbaar. Elk beetje mailclient kan IMAP praten - geen ervaring met OSX, maar ik verwacht dat de bijbehorende mailclient ook wel IMAP snapt. Met wat meer moeite en beveiliging kan je het zelfs internet-breed beschikbaar maken - en waarschijnlijk daarmee ook op de iPhone.

Het is in elk geval wel wat ik gedaan heb: Linux Debian server, Postfix, Dovecot en klaar. Apache & Squirrelmail als webmail geinstalleerd op diezelfde server zodat ik ook een webmail-mogelijkheid heb. Werkt perfect, ook overal bij m'n mail op een Symbian telefoon.

Ik weet alleen niet of je "Met MobileMe ben ik er denk niet, aangezien ik namens meerdere domeinen (bedrijf1.nl en bedrijf2.nl) mail wil kunnen versturen." daar ook mee oplost - maar ik gok dat ook dat soort dingen wel op te lossen zijn met een Linux mailserver.

[ Voor 22% gewijzigd door vanaalten op 15-08-2010 13:53 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
niet moeilijk doen en die MacMini inzetten als mailserver :)

http://www.apple.com/serv...atures/mail-services.html

A wise man's life is based around fuck you

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Is wel een behoorlijke uitgave voor iets wat ook prima met de huidige opstelling kan ;)

MobileMe is IMAP, dat werkt prima samen met de Mail client van OS X. Een eigen IMAP server moet dus gewoon net zo goed werken.

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 09:59
Bedankt voor de suggesties! Ben aan't proberen met een testaccount om het idd via de Debian server aan de gang te krijgen..minste moeite, want dan wordt e.e.a. automatich met de backup meegenomen. Inkomend authenticatie werkt, uitgaand nog niet...keep u posted!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01 21:56
Al shet niet gratis hoeft dan is kerio een hele goeie oplossing. Dit draait op Wintel/Linux/OSX en is een full featured mail server met ongeveer alles wat je zou willen. In combinatie met een smaprtphone is dit de oplossing voor je mail. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Xekdekisi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

Is wel een behoorlijke uitgave voor iets wat ook prima met de huidige opstelling kan ;)

MobileMe is IMAP, dat werkt prima samen met de Mail client van OS X. Een eigen IMAP server moet dus gewoon net zo goed werken.
ik was/ben in de veronderstelling dat er op die MacMini snowleopard server draait :>

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

OS X Server is gewoon BSD + Postfix (iig in 10.5 Server, 10.6 is het een ander open source server). Het enige wat je met OS X Server koopt is de interface, in jouw geval zou ik gewoon de Debian server voor IMAP configureren. Die interface van OS X Server heb je niet nodig, en is voor jouw doel nogal overpriced imho.
Pagina: 1