Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus: Hoe kom ik er vanaf.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.788 views

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
Sinds gister heb ik een heel aggressief virus op mijn computer gekregen. Ik heb zelf geen virus scanner etc er op staan. Maar ik heb nu al wat terug gelezen om internet dat ik anti malware software moet downloaden, dit heb ik gedaan en ik had 9 geinfecteerde bestanden gevonden en allemaal verwijderd, na een reboot bleek het nog niet verholpen te zijn. Er waren nog een aantal programma's die aangeraden werden maar bij deze had ik allemaal internet net nodig, helaas kan ik windows alleen nog in veilige modus opstarten, in normale modus krijg ik direct een critical windows error.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen?

Bij voorbaat dank,

Marnix van der Veen

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
...

man.. wat jij hebt gedownload zijn waarschijnlijk programma's die juist geinfecteerd zijn, die zeggen dat ze jou helpen maar door die te downloaden maak je het alleen maar van kwaad tot erger. Je hebt geen virusscanner? Eigen schuld.

Welkom in het botnet! Grote dank voor de rekenkracht van jouw pc voor het kraken van wachtwoorden, het neerhalen van sites via ddos-attacks, hosting van malware-sites, versturen van spam etc.

Je kan deze windowsinstall wel op je buik schrijven. Volledig nieuwe installatie is de enige oplossing. (en ga daarna een cursus digitale snelweg volgen)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
beste oplossing backup maken & reinstall dan in sandbox ('virtual image) de HD laden
en dan deze scannen voor virussen op je NIEUWE windows met WEL antivirus software..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• SirMemeAlot
Dankjewel,

ik was daar al bang voor, maar dit was inderdaad op een stom moment gebeurt. Ik werk al 2 jaar zonder virusscanner etc en gister vroeg een programma om acces en ik was druk bezig met installeren voor spellen dus ik lette even niet op en heb op allow access gedrukt dus het was inderdaad dom, zat midden op een lan met wat vrienden. Ik heb daarna alleen nog maar in veilige modus gewerkt maar zelfs dan kunnen ze nog je computer hiervoor gebruiken? :(

edit; (en ga daarna een cursus digitale snelweg volgen) deze opmerking vind ik lichtelijk voorbarig ik weet normaal precies wat ik doe en werk al lang genoeg met computers dit was gebeurd in 1 moment van onoplettendheid.

De virus heet trouwens antimalware doctor. Die steeds met advertenties komt dat ik een anti virusscanner moet kopen...

[ Voor 27% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 13:29 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:24:
Dankjewel,

ik was daar al bang voor, maar dit was inderdaad op een stom moment gebeurt. Ik werk al 2 jaar zonder virusscanner etc en gister vroeg een programma om acces en ik was druk bezig met installeren voor spellen dus ik lette even niet op en heb op allow access gedrukt dus het was inderdaad dom, zat midden op een lan met wat vrienden. Ik heb daarna alleen nog maar in veilige modus gewerkt maar zelfs dan kunnen ze nog je computer hiervoor gebruiken? :(

edit; (en ga daarna een cursus digitale snelweg volgen) deze opmerking vind ik lichtelijk voorbarig ik weet normaal precies wat ik doe en werk al lang genoeg met computers dit was gebeurd in 1 moment van onoplettendheid
Virusscanners zijn zwaar overschat :)

Probeer dit eens: http://www.microsoft.com/...mputer/safetyscanner.mspx

Verder, McAfee Stinger is best goed.

Anders CCleaner wellicht nog, en Hitman Pro.

Zo, ik ben wel bereid je te helpen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
misschien voorbarig. maar bedenk wel dat de meeste malware onzichtbaar op je systeem werkt, en niet zichtbaar zoals nu. Misschien had je al een jaar lang onzichtbare meuk. met een virusscanner voorkom je het meeste ervan.

zichtbare malware is spul van lui die gewoon irritant zijn en erop gokken dat er hele domme mensen zijn. onzichtbare malware is spul van lui die zolang mogelijk en zoveel mogelijk gebruik willen maken van je systeem.

• SirMemeAlot
Alleen 1 probleem, ik kan niks downloaden op deze computer en alles alleen in veilige modus draaien. Misschien moet ik ze op een USBtje zetten en dan in veilige modus draaien?

Ik ben bang dat dit onzichtbaar malware is, ik heb anti malware al 3 keer gedraait, waarvan 1 keer een volledige scan wat 45 min duurde en 2 keer snel waar ik alle keren dezelfde files weer heb moeten verwijderen. Ik heb hitmenpro ook gedownload samen met nog een vergelijkbaar programma maar die hebben beide internet nodig 8-)

[ Voor 48% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 13:37 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en dit soort dingen al gepropbeert
http://www.2-spyware.com/remove-antimalware-doctor.html
Antimalware Doctor manual removal:
Kill processes:
Antimalware Doctor.exe setupapp7070010000.exe
HELP:
how to kill malicious processes

Delete registry values:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctor
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware Doctor
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun "Antimalware Doctor.exe"
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor Inc
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctor
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctordatarl1=KRoAGVdOQwQVExEoAAIQQRsl
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctordatarl2=KRoAGVdOQwQVExE3BAYNQRsl
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware DoctordatarlA=KRoAGVdOQwQVExEoAAIQQRsl
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctorinstall_time=4/12/2010 3:48:12 AM
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctordatabase_version=256
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctorvirus_signatures=62171
HKEY_CURRENT_USERSoftwareAntimalware Doctor IncAntimalware Doctoraffid=7070010000
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunsetupapp7070010000.exe=C:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Foldersetupapp7070010000.exe
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware Doctor
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorDisplayIcon=C:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Foldersetupapp7070010000.exe,0
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorDisplayName=Antimalware Doctor
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorUninstallString=C:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Foldersetupapp7070010000.exe /uninstall
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorInstallLocation=C:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Folder
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorNoModify=1
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUninstallAntimalware DoctorNoRepair=1
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsShellNoRoamMUICacheC:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Foldersetupapp7070010000.exe=
HELP:
how to remove registry entries

Unregister DLLs:
hookdll.dll

HELP:
how to unregister malicious DLLs

Delete files:
Antimalware Doctor.exe C:WindowsSystem32enemies-names.txt setupapp7070010000.exe enemies-names.txt hookdll.dll
HELP:
how to remove harmful files

Delete directories:
C:Documents and Settingsmalwarehelp.orgMy DocumentsNew Folder

[ Voor 93% gewijzigd door Fish op 15-08-2010 13:37 ]

Iperf

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:24:
edit; (en ga daarna een cursus digitale snelweg volgen) deze opmerking vind ik lichtelijk voorbarig ik weet normaal precies wat ik doe en werk al lang genoeg met computers dit was gebeurd in 1 moment van onoplettendheid.
En daarom heb je een goede, up to date antivirusscanner nodig. Dat het twee jaar goed is gegaan (dat denk je tenminste) maakt het niet minder dom. Je kunt ook altijd zonder handen fietsen maar een keer wordt het zonder tanden.
De virus heet trouwens antimalware doctor. Die steeds met advertenties komt dat ik een anti virusscanner moet kopen...
En nu stapel je blunder op fout. Een simpele zoektocht op antimalware doctor en je had geweten dat dit scare/malware is.

Installeer je computer helemaal opnieuw, neem een goede virusscanner en installeer geen illegale zooi meer. Of begin met de FAQ door te lezen over opschonen, maar als je en virus en malware over elkaar heen installeert dan kun je de installatie gewoon niet meer vertrouwen.

Leer ervan. Je hebt toch wel een recente backup?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SirMemeAlot
Ik heb inderdaad een aantal van deze handleidingen gebruikt, maar tot op heden niet succesvol helaas ik zal even proberen of deze wel werkt.

Ik heb het idee dat deze malware/virus telkens de namen van de geinfecteerde bestanden wijzigt want ik heb veel verschillende namen op het internet van programma's voorbij zien komen maar heel veel kan ik niet op mijn pc vinden, hetzelfde met deze setupapp7070010000.exe.

[ Voor 49% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 13:45 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Je hebt ook "Veilige modus met netwerkondersteuning". Die kun je eens proberen. Daar heb je namelijk wel toegang tot internet. Volgens mij hebben alleen Vista en 7 deze optie, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 23% gewijzigd door Saeverix op 15-08-2010 13:42 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Haan

dotnetter

Gewoon geen tijd meer verspillen aan herstel, maar direct een reinstall doen. Daar doe je jezelf en je medemensen het meest plezier mee. Daarna ook een virusscanner installeren, want geen virusscanner hebben (als je Windows gebruikt) is gewoon dom.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou gewoon kritieke data backuppen naar een extere schijf. En hierna een schone OS installatie doen. En deze keer MET Scanner, veel mensen onderschatten het. En denken "Ik krijg nooit een virus, en het vertraagt mijn PC alleen maar" Nee, de scanner houd juist alle kleine virussen tegen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SirMemeAlot
Saeverix schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:41:
Je hebt ook "Veilige modus met netwerkondersteuning". Die kun je eens proberen. Daar heb je namelijk wel toegang tot internet. Volgens mij hebben alleen Vista en 7 deze optie, maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan de pc helaas ook niet meer opstarten in die modus, dan krijg ik ook direct windows encountert an critical error and will reboot within a minut..

Ik heb wel in de gaten dat de enige optie is format c: en een schone windows install en dan er toch maar een keer aan moeten geloven al had de virus scanner dit denk ik niet kunnen voorkomen omdat ik ze zelf toegang gaf in mijn computer door op allow acces te drukken en er van uit gaande dat het van het spel was.

[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 13:51 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:48:
en dan er toch maar een keer aan moeten geloven al had de virus scanner dit denk ik niet kunnen voorkomen omdat ik ze zelf toegang gaf in mijn computer door op allow acces te drukken en er van uit gaande dat het van het spel was.
Een virusscanner is nooit een 100% bescherming; user-stommiteiten kunnen de deur altijd openzetten. Alleen is de kans daarop zoveel kleiner dat het verstandig is, zeker voor mensen die niet nadenken voor ze iets toestaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SirMemeAlot
gambieter schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

Een virusscanner is nooit een 100% bescherming; user-stommiteiten kunnen de deur altijd openzetten. Alleen is de kans daarop zoveel kleiner dat het verstandig is, zeker voor mensen die niet nadenken voor ze iets toestaan.
normaal kijk ik altijd twee keer voordat ik zoiets toelaat maar ik was aan het lannen en het liep een beetje verkeerd dus , dus waren niet helemaal in het beste humeur en het gebeurde in seconde van onoplettendheid, nou ja bedankt voor jullie hulp en hopelijk heb ik jullie expertise over dit onderwerp niet weer nodig :-)

Weten jullie of er ook een boot disk is voor windows 7?

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 14:23 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Haan

dotnetter

Een goede virusscanner blokkeert gewoon de toegang voor malware, dan komt het niet eens zover dat je überhaupt ergens op kan klikken, want dat is daar voor al geblokt ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Die fake anti malware pakketten helpt een virusscanner ook weinig tegen. (edit: ook al geef je toestemming dan zou een viruspakket d.m.v. de activiteit al moeten kunnen analyseren dat het niet ok is en blokkeren, bij de anti malware pakketten is mijn ervaring dat een gemiddelde virusscanner wel wat pakt maar lang niet alles en vaak is het dan al te laat omdat zo'n anti malware pakket ook nog eens de virusscanner om zeep helpt). Desondanks is het voor de doorsnee gebruiker toch niet onverstandig om een virusscanner te hebben.

Bij 1 of 2 virussen kun je nog overwegen alles handmatig bij langs te lopen en de boel te repareren maar als je éénmaal zo'n fake anti malware pakket hebt staan op je pc is een format en reinstall imho de snelste en vooral de beste oplossing.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 14:13 ]

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Zó moeilijk is een virus toch niet weg te krijgen zeg...

Je download & zet op een USB stick (en runned in deze volgorde)

1. CCleaner Alles aanvinken & Opschonen (behalve wis vrije ruimte)
2. MBAM
3. MBAM-rules (de updates dus van MBAM, die gebruik je na de installatie)
4. SUPERAntiSpyware Portable
5. Deze geldt niet voor Win. 7 en x64 Vista: ComboFix. Deze moet je runnen v.a. je Bureaublad.

Daarna kun je het logje van Combofix hier plaatsen :)

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
De reden is dat je niks kan istaleren ,
is dat die het program opstart als je windows start.

oplossing : start uitvoeren typ daar msconfig,

haal bij opstarten vinkje weg bij program ,
Waarschijnlijk dbf70700.exe
of Antimalware Doctor .exe.
herstart pc
download dan http://www.superantispywa...antispywarefreevspro.html

of http://www.malwarebytes.org/

pc scannen als die klaar is herstart en dan zou die weg moeten zijn.

• SirMemeAlot
CCcleaner heb ik gepbeert alleen bij het installeren heeft deze internet nodig :(

Ik wil mijn hardeschijf nu leeg gooien er staat nog weinig belangrijke informatie op omdat ik recentelijk windows 7 er op heb gezet, enig idee hoe ik format c: kan doen?

Ik krijg een windows critical windows fout, en die zegt dat hij opnieuw opstart binnen een minuut ik denk dat de virus in een belangrijk bestand is gaan zitten die ik verwijderd heb met anti malware waardoor windows niet meer optimaal functioneert

[ Voor 33% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 14:27 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:26:
Ik wil mijn hardeschijf nu leeg gooien er staat nog weinig belangrijke informatie op omdat ik recentelijk windows 7 er op heb gezet, enig idee hoe ik format c: kan doen?
Gewoon booten vanaf je Win7 dvd.

• wizkid_niels
SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:26:
CCcleaner heb ik gepbeert alleen bij het installeren heeft deze internet nodig :(

Ik krijg een windows critical windows fout, en die zegt dat hij opnieuw opstart binnen een minuut ik denk dat de virus in een belangrijk bestand is gaan zitten die ik verwijderd heb met anti malware waardoor windows niet meer optimaal functioneert
Kan nooit, ik heb op heel veel pc's Antimalwaredoctor verwijderd zonder problemen.. CCleaner zou ook gewoon moeten installeren zonder internet. (Mits je de vinkjes maar uitzet tijdens de installatie)

Maargoed, wil je toch een reinstall dan boot je gewoon vanaf de Windows CD en formateerd je C:\ Partitie.

• SirMemeAlot
Ik wil nu mijn windows er opnieuw opzetten, ik heb windows dvd er in en in de bios first boot device dvd rom gezet, maar 1 of andere manier blijft hij gewoon windows opstarten terwijl ik de setup in wil via de windows schijf! iemand enig idee wat er mis is?

Ik heb de rest allemaal disabled, dus enige boot device blijft de dvdrom! Ik word hier echt gek van, iemand enig idee hoe ik op een andere manier de c: schijf kan leeg gooien en windows er opnieuw opzetten?

[ Voor 29% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 15:21 ]

• pennywiser
  • Laatst online: 29-11 17:37
SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:18:
Ik wil nu mijn windows er opnieuw opzetten, ik heb windows dvd er in en in de bios first boot device dvd rom gezet, maar 1 of andere manier blijft hij gewoon windows opstarten terwijl ik de setup in wil via de windows schijf! iemand enig idee wat er mis is?

Ik heb de rest allemaal disabled, dus enige boot device blijft de dvdrom! Ik word hier echt gek van, iemand enig idee hoe ik op een andere manier de c: schijf kan leeg gooien en windows er opnieuw opzetten?
Dat is weer een hele nieuwe vraag, welke ergens anders hoort..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarchijnlijk krijg je melding in het begin, iets van "press any key to boot from cd/dvd"

en doe je dat niet

Iperf

• SirMemeAlot
Dat snap ik, maar aangezien we hier toch een discussie zijn gestart dan lijkt het me onnodig om voor zoiets een nieuwe topic te openen.

• SirMemeAlot
fish schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:26:
Waarchijnlijk krijg je melding in het begin, iets van "press any key to boot from cd/dvd"

en doe je dat niet
Ja dat doe ik wel, maar ik blijf de gewone windows opstarten... :/

als ik in veilige modus windows opnieuw probeer te installeren word de C: schijf niet eens meer herkent?

[ Voor 15% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 15:34 ]

• wizkid_niels
fish schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:26:

en doe je dat niet
Dit krijg je dus niet Marnix?

Het is gewoon een legale Windows 7 DVD? Geen recovery CD of iets?

Edit: Probeer eens met een PS2 toetsenbord als je nu een USB toetsenbord gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door wizkid_niels op 15-08-2010 15:34 ]

• SirMemeAlot
nee het is geen legale versie.

Dit krijg ik wel, en dan druk op een knop en dan zou hij vanaf de dvd moeten opstarten.

edit; ik gebruik nu een ps2 toetsenbord.

[ Voor 75% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 15:36 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is simpel op te lossen door een legale versie te kopen. Op zo'n manier vraag je wel om problemen (illegale Windows, geen antivirus etc).

• SirMemeAlot
Ach als je niet wil helpen ga dan niet discuseren in dit topic? hier heb ik helemaal niks aan, ik werk hier al jaren mee en nooit problemen omdat ik nu 1 keer een mis stap maak hoef jij mij niet te vertellen hoe ik met windows om moet gaan!

• wizkid_niels
SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:44:
Ach als je niet wil helpen ga dan niet discuseren in dit topic? hier heb ik helemaal niks aan, ik werk hier al jaren mee en nooit problemen omdat ik nu 1 keer een mis stap maak hoef jij mij niet te vertellen hoe ik met windows om moet gaan!
Tja je kan nog een USB-DVD-drive proberen of anders (als je een sata hdd hebt) kun je misschien de stroom-stekkereruit trekken zodat ie van de DVD boot, en zodra die dat gaat doen snel de sata stekker weer erin doen zodat ie wel herkend wordt in de setup :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is wel degelijk hulp, maar niet wat je wilt horen. Maar een community is er niet om je te vertellen wat je wilt horen, zie ook de forum FAQ over illegale software.

Er zijn trouwens zat tutorials over hoe je kunt booten en dan naar de installatie DVD te gaan. Die zul je echter zelf moeten zoeken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij verteld je niet hoe je met windows om moet gaan. Maar het is niet toegestaan om mee te werken aan illegale handelingen op dit forum. Daarbij geeft hij je dus en goede oplossing. begin met een cd waarvan je zeker weet dat hij werkt. Daarmee sluit je gekloot van iemand ander uit. en steken wij geen moeite in onzin dvd's

Hij helpt je dus wel, het feit dat _jij_ geen geld uit wil geven, betekend niet dat dit geen oplossing kan zijn.

Iperf

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 09:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:34:
nee het is geen legale versie.

Dit krijg ik wel, en dan druk op een knop en dan zou hij vanaf de dvd moeten opstarten.

edit; ik gebruik nu een ps2 toetsenbord.
Nu dat zou ik niet zo op een forum donderen, maar goed.

Je kunt in windows ook de windows-7 dvd erin mikken en daar kiezen voor een installatie. Als ik het zo hoor heb je gewoon geen bootable dvd van windows.

Hoe heb je de vorige keer windows 7 geinstalleerd? Die methode moet nu ook werken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• SirMemeAlot
wizkid_niels schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

Tja je kan nog een USB-DVD-drive proberen of anders (als je een sata hdd hebt) kun je misschien de stroom-stekkereruit trekken zodat ie van de DVD boot, en zodra die dat gaat doen snel de sata stekker weer erin doen zodat ie wel herkend wordt in de setup :)
Ik heb de stekker van de hardeschijf er uit getrokken en nog start hij windows op tot hij blijft hangen dan in ieder geval, dit is echt ongelovelijk! :/

• SirMemeAlot
Pixeltje schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

Nu dat zou ik niet zo op een forum donderen, maar goed.

Je kunt in windows ook de windows-7 dvd erin mikken en daar kiezen voor een installatie. Als ik het zo hoor heb je gewoon geen bootable dvd van windows.

Hoe heb je de vorige keer windows 7 geinstalleerd? Die methode moet nu ook werken.
Met mijn windows 7 dvd....

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

No shit. Maar vanuit je vorige windows installatie? Als in; windows opstarten, dvd erin, schermpje krijgen en op 'installeren' meppen? Of vanuit het opstartproces, op een knop gedrukt wanneer dat gevraagd wordt (druk op een toets om vanaf de cd op te starten)?

Even een andere vraag; je hebt wel een dvd speler in je computer zitten toch? Geen CD-speler? (just to be sure)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• SirMemeAlot
Ik heb hem via deamon tools geinstalleerd, dus gewoon vanuit de windows interface.

Ja ik heb een dvd rw :-)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Er zijn gratis virusscanners die je kan gebruiken. Ook Microsoft heeft een gratis virusscanner en die werkt best goed. Je moet natuurlijk wel een virusscanner gebruiken. Hetzelfde geldt voor een firewall.

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 15-08-2010 16:07 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een schone Windows instaler je niet door eerst windows op te startten en dan via deamon tools een cd te mounten.
dat doe je door er een fysieke werkende (legale?) dvd er in te duwen

Iperf

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:04:
Ik heb hem via deamon tools geinstalleerd, dus gewoon vanuit de windows interface.

Ja ik heb een dvd rw :-)
Dat is best belangrijke informatie, en het sterkt mijn vermoeden dat je DVD niet bootable is. Wat je moet doen is op zoek gaan naar een DVD van windows 7 die wel bootable is. Tenzij je hetzelfde trucje (met daemon) nog een keer kan doen uit veilige modus. Overigens hoeft de dvd die je gebruikt niet legaal te zijn, als de productcode maar legaal is.

• SirMemeAlot
Ok, maar in ieder geval heb ik het vanuit de windows interface op de setup gedrukt en zo geinstalleerd. Niet eerst in de bios boot devices verandert etc..

ik snap er echt niks meer van, ik heb al mijn drie harde schijven los gekoppeld en nog blijft hij zeggen starting Windows, is het mogelijk dat er virtuele schijf is gecreeerd? Misschien is dit heel raar maar ik snap er niks meer van :/

[ Voor 43% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2010 16:15 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:12:
Ok, maar in ieder geval heb ik het vanuit de windows interface op de setup gedrukt en zo geinstalleerd. Niet eerst in de bios boot devices verandert etc..

ik snap er echt niks meer van, ik heb al mijn drie harde schijven los gekoppeld en nog blijft hij zeggen starting Windows, is het mogelijk dat er virtuele schijf is gecreeerd? Misschien is dit heel raar maar ik snap er niks meer van :/
Vanuit de windows interface, dude. Hoe denk je dat hij de oude windows/partitie weg kan halen als de installatie op dat platform zelf draaid?

Niet!

Dus nogmaals. boot van de dvd.
Je hebt er toch geen livecdtje ipv een installatie cd ingeduwd ?

Iperf

• SirMemeAlot
Ja er stond ook nog een windows.old. op mijn c: schijf, maar had genoeg ruimte en het zat me niet in de weg dus had er verder nog geen actie tegen genomen.

Nu heb ik alle disks los gekoppeld en windows opgestart, hij zegt dan windows loading files, starting windows en dan zie ik een blauw windows 7 scherm en verder niks en daar blijft hij in hangen of ik nou dezelfde dvd er in doe waar ik de oude mee heb geinstalleerd of dat ik een x64 er in doe ik blijf hangen op dat blauwe windows 7 scherm.

Verwijderd

Dit zegt die ook in het begin bij het inladen van de installatie..., daarna krijg je de installatie interface voor je neus.
Je moet gewoon ff geduld hebben en hem door laten ratelen daar.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SirMemeAlot schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:21:
Ja er stond ook nog een windows.old. op mijn c: schijf, maar had genoeg ruimte en het zat me niet in de weg dus had er verder nog geen actie tegen genomen.

Nu heb ik alle disks los gekoppeld en windows opgestart, hij zegt dan windows loading files, starting windows en dan zie ik een blauw windows 7 scherm en verder niks en daar blijft hij in hangen of ik nou dezelfde dvd er in doe waar ik de oude mee heb geinstalleerd of dat ik een x64 er in doe ik blijf hangen op dat blauwe windows 7 scherm.
Euh ... een windows installatie zal een hd zoeken om windows op te zetten, sja dan zou ik ook mischien hangen zonder hd beschikbaar

Iperf

• SirMemeAlot
Ik kreeg inderdaad setup er voor maar toen bleef hij hangen, dus heb ik de hdd's weer aangesloten en nu blijf ik heel geduldig wachten...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar het kan wel eens dat je extra drivers voor je sata moet inladen. iets met f6 to load drivers oid

Iperf

• wizkid_niels
fish schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:35:
ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar het kan wel eens dat je extra drivers voor je sata moet inladen. iets met f6 to load drivers oid
Als het goed is heeft Windows 7 dat niet. Mocht dat toch nodig zijn dan ziet ie gewoon geen HDD's in de setup en moet je (in de Windows 7 setup) op Stuurprogramma's laden drukken. Bij Win. XP moet je idd F6 doen zodra de setup begint met laden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je al niet eens de basiskennis hebt om een install from scratch te kunnen doen is het al helemaal onbehoorlijk om tekeer te gaan tegen diegenen die je wel een antwoord geven wat je moet doen.

Ik heb je topic nu al een tijdje aangekeken maar ik stel nu toch echt voor dat je zelf de handen uit de mouwen gaat steken - een [google=pc schoon installeren] levert anders al meer dan genoeg aanknopingspunten op om maar niet te zwijgen over alternatieven als USB stick installs als je je DVD drive niet kunt gebruiken.

Kijk eerst eens goed naar wat je nu aan het doen bent voordat je een datadisk compleet overschrijft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SirMemeAlot
alt-92 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:40:
[...]

Als je al niet eens de basiskennis hebt om een install from scratch te kunnen doen is het al helemaal onbehoorlijk om tekeer te gaan tegen diegenen die je wel een antwoord geven wat je moet doen.

Ik heb je topic nu al een tijdje aangekeken maar ik stel nu toch echt voor dat je zelf de handen uit de mouwen gaat steken - een [google=pc schoon installeren] levert anders al meer dan genoeg aanknopingspunten op om maar niet te zwijgen over alternatieven als USB stick installs als je je DVD drive niet kunt gebruiken.

Kijk eerst eens goed naar wat je nu aan het doen bent voordat je een datadisk compleet overschrijft.
Okee, wie zegt dat ik niet over de basiskennis beschik? Wat is het probleem om de windows old er op te houden behalve dat het ruimte in beslag neemt wat ik genoeg in mijn computer heb? En ik had het best anders kunnen doen, maar als ik daar het nu niet van in zie heb ik het niet zo gedaan.

Desalniettemin bedankt voor de gene die me wel wouden helpen en ik ben er al uit.

• iisschots
  • Laatst online: 24-11 23:49
We zijn hier op het forum er niet voor om je te helpen bij het installeren van illegale software. Lees daarna voordat je een volgend topic opent Het algemeen beleid even door.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.