Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Elemental - War of Magic

Pagina: 1
Acties:

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-05 20:37

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter

Elemental - War of Magic

Elemental - War of Magic is de naam van de nieuwe 4x/strategie titel van Stardock (bij hardcore 4x gamers ook wel bekend dankzij Galactic Civilizations 2. De designer van dit spel is Brad Wardell (tevens oprichter, president en CEO van Stardock), die eerder ook verantwoordelijk was voor het design van Galactic Civilizations 2 en de expansions.

In het spel, wat zich afspeelt in een wereld vol magie, monsters en ridders, ben je een "Sovereign"; een bijzonder machtige tovenaar. De bedoeling is dat je door onder meer het uitvoeren van quests, research, het bestuderen van magische spreuken, diplomatie, het bouwen van steden en het winnen van oorlogen de gehele spelwereld veroverd (via de bekende "explore, expand, exploit, and exterminate" methodiek dus).

Achtergrondverhaal
"Once, legend says, the world of Elemental was filled with magic. All peoples made use of this sorcery; with it, they built great kingdoms – Malaya in the south, Hallas in the west, fabled Al-Ashteroth in the East – raised splendid palaces, magnificent civilizations.

Then came the Titans, immortal beings who sought control of Elemental, and the magic contained within it. They waged war amongst themselves, and in the process turned men into their vassals - and worse. Seeking control of the world’s enchantment, in the end, they all but destroyed it. At the last of the great battles they waged, the land itself was broken. Civilization perished, and the Titans vanished from the world entirely. There were survivors. This is their story."

Meer achtergrondinformatie

Gameplay features
  • A strategy game in an RPG world.
  • Randomly Generated Maps.
  • 10 Unique Factions.
  • In-Depth unit and character design.
  • Tactical Battles.
  • Rich, story-driven campaign developed by Random House’s Del Rey.
  • Incredible replayability.
  • Single player or Multiplayer (up to 16 players).
  • Plays on very low end hardware.
  • Takes advantage of the latest hardware.
  • Massive modding support.
  • From the people who brought you Galactic Civilizations and Sins of a Solar Empire.
Meer over gameplay

Release & DRM
Elemental is al een flinke tijd in ontwikkeling en zal op dinsdag 24 augustus 2010 gereleased worden. De game zal zowel als boxed copy (via Amazon USA, Walmart, GameStop en Stardock zelf) als Digital Download (via Impulse) beschikbaar zijn.

Tevens is ook tijdelijk een Limited Edition box te koop die naast het spel zelf een poster, landkaart, handleiding, soundtrack en een beeldje in de vorm van een draak zal bevatten.

De Limited Edition zal € 54,85 kosten (exclusief S&H), de Standard Edition kost € 39,17 (exclusief S&H) en de digitale versie kost € 39,17.

Het spel zal worden verspreid via Stardock's digitale download service Impulse (vergelijkbaar met Steam) en zal ten behoeve van het bestrijden van piracy gebruik maken van Stardock's GOO (Game Object Obfuscation) DRM oplossing. GOO is een hele lichte vorm van DRM die ervoor zorgt dat het spel slechts gespeeld (eigenlijk gedecrypt) kan worden door degene die het spel heeft gekocht.

Update: Brad heeft bekend gemaakt dat álle beta testers en iedereen die vóór maandag de game hebben besteld een dag eerder kunnen spelen c.q. modden (maandag dus al!) - bron

De game direct via Stardock bestellen

Media
Screenshots

Concept Art

Meer media

Links
StardockVideo @ GameTrailers

CEO walkthroughs (tip!)Misc
Changelog
  • 19-8-2010
    Informatie over de 'early bird' release voor preorders en beta testers toegevoegd.
  • 15-8-2010
    Eerste versie TS gepubliceerd

mindcrash wijzigde deze reactie 19-08-2010 22:10 (3%)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• dukesbury
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-05 12:40
De digitale versie is nu gereleased! Het geheel weegt volgens Impulse 2.2GB.
Ben er enorm benieuwd naar! :)

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04 18:12

kaluro2

Kaluro.650

De barslechte graphics gaan deze game om zeep helpen denk ik zo.
Iets te lang in ontwikkeling geweest misschien?

Ik denk ook niet dat het een A++ strategy game is die meekan met de grote toppers.

Dus, een "average" spel met "below average" graphics, die meer gaat kosten dan andere nieuwe strategy games. ( Nieuwe spellen zijn doorgaans 25 euro in webshops...deze 40!).

Nee dit gaat hem niet worden.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Yskonyn
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-03-2013
Gelukkig zijn er ook nog mensen die een spel niet meteen de prullenbak in kwakken als de graphics niet next-gen zijn.
Voor mij gaat en spel om de gameplay en het is nog te vroeg om te zeggen of Elemental een 'average' game is.

"The only time you have too much fuel on board is when you're on fire."

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
kaluro2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:04:
De barslechte graphics gaan deze game om zeep helpen denk ik zo.
Iets te lang in ontwikkeling geweest misschien?
Ik geloof anderhalf jaar in ontwikkeling geweest?
quote:
Ik denk ook niet dat het een A++ strategy game is die meekan met de grote toppers.

Dus, een "average" spel met "below average" graphics, die meer gaat kosten dan andere nieuwe strategy games. ( Nieuwe spellen zijn doorgaans 25 euro in webshops...deze 40!).

Nee dit gaat hem niet worden.
* gniffel want de graphics van Galactic Civilizations 2 waren wél overdonderend? :P

Naast Civilization 5, Starcraft 2 en Victoria 2 is dit volgens mij toch echt een van dé strategiespellen van het jaar ;)
In ieder geval zeer geanticipeerd door strategiefans.

Ik ben heel benieuwd. Helaas is fantasy niet mijn genre, maar ik geef Stardock het voordeel van de twijfel, anytime :Y

Is er iets bekend van een demo? Komt die überhaupt?

'); DROP TABLE users;--

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04 18:12

kaluro2

Kaluro.650

Geanticipeerd door strategiefans? Ik heb namelijk juist het tegenovergestelde gehoord en zeer slechte voorspellingen. Maar we zullen zien.

Dan nog vind ik 40 euro echt te duur als andere nieuwe spellen voor 25 á 30 euro verkrijgbaar zijn.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
kaluro2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:39:
Geanticipeerd door strategiefans? Ik heb namelijk juist het tegenovergestelde gehoord en zeer slechte voorspellingen. Maar we zullen zien.

Dan nog vind ik 40 euro echt te duur als andere nieuwe spellen voor 25 á 30 euro verkrijgbaar zijn.
De meeste nieuwe spellen zijn voor zover ik weet 40 a 50 euro? Al kan je vaak met goed zoeken iets van 35 euro vinden (vaak Play.com), maar bij release vind je ze niet vaak goedkoper, volgens mij?

Wat heb jij voor slechte voorspellingen gehoord dan? Buiten de graphics?
Zoals ik zei geef ik Stardock altijd het voordeel van de twijfel, maar als er terechte negatieve geluiden zijn wil ik ze wel lezen.

anandus wijzigde deze reactie 23-08-2010 15:49 (9%)

'); DROP TABLE users;--

• dukesbury
Het grafische heeft me nog nooit gestoord als de gameplay overheerst tenminste! :)

Ondertussen een uurtje met halve aandacht gespeeld... het is nog zoeken naar hoe alles werkt, want bijster veel gedocumenteerd is de manual alvast niet (pdfje met amper 35 blz). Daar mochten ze gerust een weekje langer voor uittrekken! :p

UPDATE: man... het heeft me enkele uren gekost om te ontdekken hoe ik food kon produceren! :-(
Blijkbaar moet je een fertile tile aanklikken en dan zeggen dat je een farm wilt bouwen... lijkt misschien op het eerste zicht logisch, maar ik dacht dat alle gebouwen via de city interface gedaan moesten worden... en dat is zo, behalve gebouwen zoals bv. mine, farm, etc... wist ik veel! 8)7

dukesbury wijzigde deze reactie 23-08-2010 20:22 (37%)
Reden: extra info

• krakbracket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2014
Zijn er mensen die hem al hebben die iets kunnen zeggen over de speelbaarheid? ik kom zo her en der tegen dat hij door bugs vergeven is, bv hier bij PCgamer

in het artikel is een linkje te vinden naar een reactie van ceo Wardell van Stardock in een topic over de game. ik vind het er niet goed uitzien, heb hem op mijn shortlist staan om te kopen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met de game tot zover.

PC gameplay geen multiplatform!

• dukesbury
Net het artikel gelezen... mja... nogal een hoog drama gehalte. :O

Ik heb het spel nu al 8+ uren gespeeld en het heeft inderdaad af en toe last van crashes, maar om de 10 minuten is serieus overdreven.
Realiteit voor mij is: soms 3 crashes in 5 minuten, soms 1uur geen. Ik heb trouwens ook geen last van die 'i cannot fight' bug.

Toegegeven, Elemental geeft inderdaad de indruk wat te vroeg gereleased te zijn, vooral omdat sommige basisinformatie zoals hoe een farm te bouwen (cfr. m'n vorige post) gewoonweg nergens beschikbaar is. 8)7 Dit leidt tot vroegtijdige frustratie... en een eerste indruk heeft nogal de neiging om te blijven steken. :(

Na het bekijken van enkele video tuts gaat het al een stuk makkelijker en zit ik right in the game nu... met zin om verder te gaan! :9~

Update: gisteren een grote patch geïnstalleerd. De crashes zijn nog niet verholpen (had er 2 in 5 min), maar daarna gedurende 3 uur stabiel.

dukesbury wijzigde deze reactie 26-08-2010 09:34 (10%)
Reden: link toegevoegd + update crashen

• dukesbury
Even een korte update... sinds de laatste patch (vandaag) geen crashes meer gehad (v1.06). :)

Enkele dagen verder ... slechts 1 crash bij ALT-tabben.

dukesbury wijzigde deze reactie 31-08-2010 21:31 (24%)
Reden: langere periode kunnen evalueren

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Alleen maar crashes en niks doet het, stardock is een helden bedrijf maar deze game is niet af en verdient het niet om op dit moment goed te verkopen. Wat slecht zeg, bah bah.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-05 20:37

mindcrash

Rebellious Monkey

Topicstarter
Inmiddels is patch v1.07 (plus hotfix) uit met weer een hele sloot aan bugfixes en tweaks:
quote:
---------------------------------------------------
----------- Elemental v1.07 Change Log -----------
---------------------------------------------------

* Performance *
+ Major improvement to rendering system, especially when over cities.
+ Condensed scene rendering process from 3 passes through scene into a single pass
+ Bunch of fixes to the issues behind "DX Error: Invalid Call", particularly when Alt-Tab'ing. This will continue to be worked on.
+ Added new framerate limiter ( limits framerate to refresh rate of device )
- Removed throttle framerates option (this is always on now)
+ Particle Effects no longer render if the "Disable Particle Effects" option is on
+ Outlines now LOD-out as you zoom out
+ Added option "Disable Outlines" to the options screen to turn off rendering outlines (Might help lower-end machines, and some people prefer no outlines)
+ Commented out unnecessary debug messages

* Bug Fixes *
+ Fixed Various Memory Leaks
+ Fixed the issue that was causing the unimproved tile designs for elemental shards to stick around after a shard-harvesting improvement was built on top of them.
+ fixed a bug where if you have the option on where when entering/leaving city build mode, the camera switches between overhead and default view, you could get stuck in overhead view (and forced to manually move the camera back) if you pressed the city build mode button, while already in city build mode
+ fixed bug where AI demands a tribute of 0 gildar
+ fixed display issue where improvement cost entries overfilled the improvement build list
+ fixed display issue where units with long names overfilled the name area on the level up wnd.
+ fixed display issue on battle init wnd, if defense or attack was negative then it showed up as a huge number. Beserker ring gives a -3 to defense, which could give you negative overall defense. Same might be true of attack if in the future we have some strange item that decreases your attack.
+ Fixed bug where units in tile designs (like horses, wargs, etc) would not fade out when the tile is under fog of war
+ Fixed "jumping units" when starting new game from within a game (or loading a game within a game)
+ Other fixes regarding battle initition window, creating mountains in map editor, first contact status not being set to relation unknown
+ Fixed a bug where improvements that were flagged as once-per-city were able
to be placed twice.

* Gameplay / Balance *
+ Fixed bug where economic treaty gold bonuses weren't getting added to the global resource pool
+ Changed how creatures and NPCs increase their stats when they level up to nerf incredibly powerful high-level monsters running around
+ Stacking of items fixed (can now only wear 1 per type per champion)
+ Pioneers in a boat can no longer build a Settlement at sea
+ Wild improvements will now be able to be taken into account in a city's resource usage correctly, if any of them ever have negative resource production
+ Refugee camps (and other wild improvements that provide population storage bonuses) improvements
+ Fixed Miner sovereign profession bonus
+ Fixed Great Warriors faction bonus
+ Removed really high starting mana regen ability from Umber's faction config
+ Fixed Advanced Tracking techs (in both tech trees) to change the player ability that is hooked up to affect movement
+ Fixed broken productionreq tag on vengeance coating
+ References to Ice shards changed to Water for consistency
+ Sprint duration adjusted to 2
+ Lowered HP for fallen peasant
+ Fixed up resource hoard description text
+ Various food resources now provide different amounts as indicated by old description text
+ Improved output of Temple of Essence
+ Improved output of Tower of Titans, Tower of Souls
+ Fixed construction resource cost for curgen's exchange
+ Resource hoard costs now mirror kingdoms resource costs
+ Fixed up description text for construction yard
+ Great Theatre no longer provides +100% Gildar, only +100% Prestige
+ AI: Added code to send sovereign back to his capital city if he has no destination after the early phase of the game
+ Fixes for various terrain types not responding to RaiseLand spell
+ Resource hoards no longer deduct from the buildable tiles of a city (the 'bananna cities' from the forums)

* Battles *
+ Changed the calculation for battle damage to take multiple troops into better account (with each unit getting an individual attack roll).
+ Every time panic is caused, the combat text for the panic will be shown.
+ Fixed a problem where misses and non-damage spells would cause an on hit animation to be played in tactical battles.
+ Fixed a possible bug where units would no longer update their troop counts after reaching a single troop left.
+ When selecting the spell book in tactical battles the cursor should now reset to the arrow.
+ When clicking on a unit's hiergemenon entry in tactical battles the cursor should now reset to the arrow.
+ Turned on bounding box picking for tactical battles to improve the feel of unit selection.
+ Selecting units should now be turned back on while other units are animating in tactical battles.
+ Fixed a bug where unit tooltips in tactical battles would draw over tooltips for items and spells.
+ Added some checks to the battle init window to stop the window from showing when defenders or attackers were null. Also added logic to clear waiting flags in this case.

* UI *
+ Adopted the unit vitals context for a Details tab to show when a wild improvement is selected on the main map, to give more meaningful and easier to read information
- If the improvement is under construction, it says so and uses the level slider to show the progress towards completion and the turns left
- If the improvement is done, it shows what that improvement is producing and has an entry to get further information about the improvement by opening up the lorebook
- Also, it shows which city an improvement is linked to, or "Not linked" if it isn't. If it is linked, the tooltip explains that this city is contributing production bonuses to the resource production of that improvement. If the improvement is not linked, the tooltip says how many tiles the nearest city needs to be closer to link with that city, explaining that it will be able to get city production bonuses if it does link
+ New Tactical Icons hooked up for Smelter, Trade Center, Construction Yard, Merchant Guild
+ New Tile Designs for Ventri Iron Mine, Stone Quarry, Clay Quarry, Marble Quarry, Drath Village, Shrill Hive, Spider Nest
+ Fixed bug where double-clicking on a spell you couldn't cast from the spellbook popup would queue a bunch of "Can't cast tactical spell" message boxes to appear over and over, now just plays a little failure sound if something that can't be cast is double-clicked
+ Fixed a typo in a campaign dialog
+ When you build an improvement on a resource, the map notifier for it is removed
+ Fixed typo "completly restored" to "completely restored"
+ Fixed some places where the display of per-turn gold production lagged behind changes to it, gets rid of some income discrepancies between some screens when loading a game, adding/cancelling a treaty, etc.

* Known Issues *

+ Tactical Battles: Stuck turn if you use space bar or click "Pass Turn" button while selected unit is moving. Clicking auto-resolve will end the battle if the turn is stuck.
+ Occasional instances of damage indicators not appearing over units.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

12 posts en niemand heeft Master of Magic genoemd? :o

Dit is een re-imagining van dat geniaal spel.

Ironie is dat MoM destijds om zeep geholpen is door bugs, bugs en nog eens bugs. Het had een totale klassieker moeten zijn, maar was pas na ruim een jaar tegen patch 1.3 enigszins speelbaar. Met 1.31 vind ik het trouwens nog steeds (na 16 jaar...) een van de leukere spellen om te spelen. Dat is trouwens ook de reden dat ik Elemental met enorme interesse gevolgd heb en ook gelijk gekocht hebt toen het uitkwam.

Nu loopt Stardock met Elemental tegen exact hetzelfde aan, 1.0 was onspeelbaar, 1.07 is aanzienlijk beter, maar nog steeds onbetrouwbaar als wat - vanaf turn 150 krijg je crashes met Out of Memory errors of gewoon freezes. Als je autosave op per turn zet en je accepteert dat het af en toe fout gaat is het trouwens nog te doen.

En dat is maar goed ook, want het spel is werkelijk geniaal. Learning curve vind ik nog meevallen, na m'n eerste voltooide spel had ik de meeste concepten onder de knie, nu ben ik het nogmaals van de andere kant aan het spelen (eerst als Kingdom, nu als Empire). Graphics vind ik eerlijk gezegd erg goed - juist niet teveel flitsende meuk, gewoon goed gerenderd wat je moet zien, en niet meer. Schijnt ook een netbookversie te komen waar je alleen vanaf campaign map speelt - dat zou helemaal MoM doen herrijzen.

Ik zit iig met smart op volgende bugfix te wachten, en tot die tijd met lichte frustratie maar veel plezier te spelen :)

Soittakaa Paranoid!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een update:

Ondertussen zitten we aan 1.2a, en het is een enorme verbetering tov zes maanden terug, maar daarmee is alles gezegd, het is nog steeds te buggy. Ben met mijn laatste spel gestopt toen een party aan boord van een schip vastraakte in een beach-tile en het hele spel hing als je party of schip probeerde te verplaatsen :/

Soittakaa Paranoid!

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:37

Pheace

The Eviler of Evil

Ik weet niet of er andere topics voor zijn maar ondertussen is deze game getransformeerd into Fallen Enchantress en binnenkort Fallen Enchantress: Legendary Heroes (Standalone). Als je Elemental vroeg gekocht had krijg je deze beiden gratis. Als je die of FE niet hebt kan je iemand vinden die FE heeft en FE:LE voor halve prijs laten giften. (€15)

Moet zeggen dat Legendary Heroes me wel bevalt ondertussen, daar waar Elemental het toch liet liggen voor mij.

Pheace on Steam | Ik verkoop Steam games op de V&A

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True