afschermen voeding??? elektromagnetisch storing...

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Ik heb een 2e voeding (300 watt 220V) onderin mijn bigtower geplaatst. De behuizing is eraf zodat die door mijn intake fans meteen gekoeld wordt. Nou zit die voeding voorin en loopt de voedingskabel onder me mobo door de kast uit.:):)

Nou hoorde ik dat zo'n kabel/voeding nog weleens storingen kan veroorzaken, heeft iemand hier enig weet van of ervaring mee???

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Ik denk dat die kabel wel meevalt, anders zou je in die oude AT's ook elke keer een stooring hebben. Voeding weet ik niet zo, maar je zou altijd kunnen overwegen om er een metalen afscherming omheen te maken, die dan bestaat uit een gaaswerk, dat moet denk ik genoeg zijn...

Suc6

Bestuh!!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Als er iets stoort is het de kabel onder je MB. Maar dat gebeurt alleen als er ergens anders een dikke stoorbron op het net zit (zware elektromotor o.i.d.). Deze genereert zogeheten spikes op het net. Deze zijn hoogfrequent en kunnen je MD storen. Over je voeding zou ik me niet zo heel veel zorgen maken. Als 'ie problemen geeft zet je de behuizing er weer op.

't zou natuurlijk kunnen, maar het is niet waarschijnlijk dat er iets dergelijks gebeurt.

Verwijderd

een schakelende voeding introduceert idd een aardige hoeveelheid HF signalen, maar deze worden meestal vlak voor de uitgang van de voeding flink onderdrukt. mocht je zelf zendontvangers en dergelijke hebben staan, en je HEBT echt last van die voeding, dan kan je met ferrietkralen, smoorspoelen, netfilters gaan filteren. het KAN dus storing geven maar het IS ten alle tijden te verhelpen :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

[/oude koe]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.