Heeft een mediaspeler eigenlijk wel een bestaansrecht?

Pagina: 1
Acties:

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Veel mensen (zeker hier) hebben een losse mediaspeler thuis, van welk merk/type dan ook. Als het internet als bron voor content wordt weggenomen, heeft een mediaspeler dan eigenlijk wel een bestaansrecht zoals deze er nu is?
Zou je er dan ook een gekocht hebben?
Is het misschien geen raar idee om op mediaspelers, net als op blanco media, een kopieerheffing te zetten, zodat het kijken "gelegaliseerd" (te groot woord misschien) wordt?

Ik zou er zelf wel 1 gekocht hebben. Alleen vraag ik mee af of de ontwikkelingen ook zo hard zouden zijn gegaan als het internet niet bestond als bron voor content. Als ik geen mediaspeler zou hebben gekocht (vanwege de mogelijke langzamere ontwikkelingen) zou ik wel een HTPC hebben gehad.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Waarom zou het dan niet meer mogelijk zijn om je legaal gekochte DVD's (en blu-rays) op een centrale server te zetten om vervolgens een mediaplayer te gebruiken om ze daarmee af te spelen? Die apparaten zijn niet alleen bedoelt om je gedownloade films te kijken ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En hoe is dit anders dan voor Mp3-spelers, snelle internetverbindingen, abonnementen voor nieuwsservers etc. Voor al die dingen wordt (grotendeels) betaald, omdat je via internet dan content kunt downloaden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

ALS ALS . dan was natuurlijk alles anders.
En ja dan ook zonder downloads, kan ik zeker voor muziek nog wel nut in die dingen zien
Maar voor dvd's en al idd een stuk minder, dan kun je net zo goed naar de kast lopen voor een dvd'tje :)

Voor je id van legaliseren :
Compleet onwerkbaar zolang er geen bruikbare verdeel sleutel voor zowel de downloaders als de makers bestaat. zie ook Ilegaal downloaden legaliseren of niet, is dit de manier? voor eigenlijk dezelfde discussie.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
TrekDude101 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:36:
Waarom zou het dan niet meer mogelijk zijn om je legaal gekochte DVD's (en blu-rays) op een centrale server te zetten om vervolgens een mediaplayer te gebruiken om ze daarmee af te spelen? Die apparaten zijn niet alleen bedoelt om je gedownloade films te kijken ;)
Dat is voor mij ook een reden om een mediaspeler/HTPC te nemen. Maar hoeveel mensen die nu een mediaspeler hebben nemen die moeite? Ik denk zelf dat dit er veel minder zijn dan de groep mensen die hun mediaspeler hebben vanwege al het gedownloade materiaal

@Oscar:
Voor MP3 speler zie ik het probleem minder. Het rippen van een CD is in een poep en scheet gebeurd en is minder ingewikkeld dan rippen van een DVD of zelf een blu-ray.
Wat betreft de snelle internetverbindingen en nieuwsservers. Tja je kunt de industrie niet geheel ongelijk geven dat ander geld verdienen aan piraterij. Al is de manier hoe ze het geld verdienen wel volledig legaal, laat dat duidelijk zijn.

@Heuveltje:
Het inderdaad ALS, ALS, ik weet het maar ik vroeg het mezelf gewoon af en was benieuwd hoe andere mensen er over denken

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsja, ik kan alleen mijn eigen ervaring geven: ik heb n AppleTV als mediaspeler en die gebruik ik voor 3 dingen: muziek in de huiskamer, iTunes films huren met een US account, en de DVD's van de koters er naartoe rippen (kinderen en fysieke schijfjes/laatjes = slechte combo). Dit zou ik met een PS3 of Xbox360 ook kunnen doen, maar die waren duurder.

Ik heb ook een Vista-HTPC maar die is alleen voor TV/PVR (sat tuner) in gebruik - de rest installeren/up-to-date houden is me teveel werk.

[ Voor 28% gewijzigd door Dreamvoid op 16-08-2010 00:07 ]

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zit al een tijdje na te denken over de toekomst van dit alles, de gewone consumentenmarkt wordt overspoelt met speler van verscheidene merken.
Deze spelers gaan echter allemaal uit van content op de HD via Sata of HD via NAS.
Om dus even terug te komen op je vraag, zeg ik JA de mediaspeler heeft bestaansrecht echter zie ik geen glansrijke toekomst in de huidige vorm.

De visie die Boxee heeft komt misschien meer in de richting van de ideale "Mediaspeler".
Er vanuitgaande dat je enkel "legale" content hebt mist deze misschien nog een DVD/BR-speler.
Pagina: 1