82945GM Windows 7 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 22:28
Mijne dames en heren,

Gisteren heb ik op mijn laptop windows 7 geinstalleerd ( draai ik ook op m'n desktop, bevalt prima, dus nu ook op m'n laptop ).

Maar nu stuit ik op een ZWAAR irritant probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid de juiste vga drivers werkend. Nu had ik al begrepen dat er voor de Intel 82945GM Express Chipset Family geen officiële drivers waren, maar kwam op internet wel erg veel mensen tegen die Windows 7 wel prima kunnen draaien op hun Aspire 5633 WLMI.

Heb al verschillende drivers geprobeerd te installeren, windows update zelf heeft het ook al geprobeerd, maar telkens als ik de laptop opnieuw opstart pakt hij weer de VGASAVE adapter. En die beschikt niet over de juiste resolutie instellingen.

Please help me, 60Hz is making me crazy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor de 945GM notebook graphics zijn toch gewoon officiele Windows 7 drivers?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
Hey Strandbal,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook inderdaad dat dit wel zou werken, een aantal keer geïnstalleerd, maar hij blijft opstarten in de VGASafe modus. Heel vreemd dus. Heb inmiddels ook m'n bios geupdate, zonder resultaat.
Moet ik misschien verder nog wat veranderen? In Everest word alles wel normaal herkend trouwens, maar dat is altijd zo volgens mij.

Edit:

Ontdek net nog een vreemd detail. Onder apparaat beheer zie ik gewoon de beeldscherm adapter met het uitroepteken erbij, als ik vervolgens bij beeld de verborgen apparaten ook weer laat geven, komt er nog een beeldschermadapter bij. Precies dezelfde naar mijn idee, maar met een ander icoontje ervoor. Ook staat bij de beeldschermadapter met het uitroepteken onder bronnen dat hij niet genoeg vrije bronnen kan vinden en ik andere apparaten uit moet schakelen. Echt vreemd dit.

[ Voor 39% gewijzigd door WhiteKnight op 15-08-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Chipset drivers geinstalleerd? PCI bridge e.d. ? Speciale geheugencontrollers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
Hey Johnkeates,

Ook bedankt voor je reactie. Kun je misschien iets duidelijker omschrijven wat ik nog proberen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
uhhm, 60 hz is wel de frequentie waarop je beeldscherm werkt...

Je kan als eerste proberen om op de site van de laptop fabrikant te kijken: daar zal je de drivers voor jouw laptop vinden. Meestal vind win7 zelf de juiste drivers, maar blijkbaar dus niet altijd.

Een van de eerste zaken waarnaar je kijken kan is of er chipset drivers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb voor een paar maanden terug een laptop geïnstalleerd met deze chipset. Heb paar uur liggen prutsen omdat het me steeds niet lukte. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de driver niet gesigneerd was door Microsoft en dat heb ik kunnen oplossen met Driver Signature Enforcement Overrider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
Hey MikeKiller,

Dat klinkt interessant. Ik heb nu de Test Mode geactiveerd. Kun je me misschien vertellen wat je toen gedaan hebt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
Hmm... Kan er echt niet uitkomen... Iemand anders misschien nog ideeën of toevallig ongeveer hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
*KICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

WhiteKnight schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:02:

Edit:

Ontdek net nog een vreemd detail. Onder apparaat beheer zie ik gewoon de beeldscherm adapter met het uitroepteken erbij, als ik vervolgens bij beeld de verborgen apparaten ook weer laat geven, komt er nog een beeldschermadapter bij. Precies dezelfde naar mijn idee, maar met een ander icoontje ervoor. Ook staat bij de beeldschermadapter met het uitroepteken onder bronnen dat hij niet genoeg vrije bronnen kan vinden en ik andere apparaten uit moet schakelen. Echt vreemd dit.
Als je die eens allebei weggooit uit apparaatbeheer en dan reboot?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
strandbal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:41:
[...]

Als je die eens allebei weggooit uit apparaatbeheer en dan reboot?
Dan probeert Windows bij het opstarten de driver te installeren. Dat verloopt dan ook succesvol en hij vraagt of ik wil rebooten. Dit doe ik dan, maar als hij dan weer is opgestart pakt hij weer de VGASave

Edit:

Heb zojuist een complete reinstall van windows gedaan. Vervolgens de drivers geupdate met Driver Genius... Zelfde probleem. Windows blijft booten met de VGASave adapter. Heul heul heul irritant dit!

[ Voor 21% gewijzigd door WhiteKnight op 22-08-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
* Update *

Heb zojuist een originele versie van Windows 7 geïnstalleerd en alles werkt opeens wel normaal. Had hiervoor de Vinny27 - Windows 7 Ultimate Unattended Lite Edition x86 (NL).

Sorry voor de overlast...
Pagina: 1