Oracle wil stoppen met OpenSolaris, onjuiste weergave memo

Pagina: 1
Acties:

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Als de memo authentiek is dan wil oracle niet stoppen met opensolaris maar IS oracle gestopt met opensolaris, of om het anders te verwoorden opensolaris heet vanaf nu solaris 11 express en zal niet meer open ontwikkeld worden.

Maar wat ik vooral even wilde melden is dat in deze memo niets staat over de inhoud van de express versie behalve dat deze eind dit jaar moet verschijnen een free developer RTU license heeft en er een optional support plan komt.
Tussen de regels door lees ik dat het de development versie is van solaris 11 die ergens in 2011 moet uitkomen. En dit een light versie noemen is dus niet juist, of minimaal speculatief.

Tevens staat er uitdrukkelijk in de tekst dat er geen enkele release meer komt tot solaris 11 express. Dus 2010.05 komt niet uit en er komt ook geen andere opensolaris meer uit.
Wat betreft het opensource gedeelte is er ook een belangrijke verandering. De source wordt niet meer open ontwikkeld maar de source van elke release wordt vrij gegeven als, of nadat de release uitkomt.

Dit betekent dat voor de mensen die niet van ON gebruik maakte er eigenlijk niet zo heel veel veranderd. Er is wel wat meer duidelijkheid. En voor ON developers is het dramatisch, want deze moeten nu of wat anders gaan doen of lang wachten op de source of een deal met oracle sluiten en als laatste optie kunnen ze bij oracle of intel soliciteren ;)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dit zouden diverse inhoudelijke aanpassingen aan het artikel betekenen. Ik zal de auteur even een berichtje sturen en informeren over dit topic, aangezien hij zich in het onderwerp had ingelezen.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Ik heb het nodige aangevuld/veranderd in 1e alinea. Dank voor de input.

Abort Retry Fail?