Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Heren,

Zoals de titel al aangeeft wil ik weg uit de IT. Ben nu 46 jaar en zit nu 25 jaar in de IT en heb alles meegemaakt, van DOS 3.3 en dial-up 56k tot Windows 7 Ultimate en ADLS, van een 'pieper' tot een smart phone.

Heb de afgelopen jaren regelmatig met mensen waarvan ik me afvraag hoe die in godsnaam op die positie zijn gekomen. Projecten die tijdens de implementatie veranderen, doelstelling die aan het eind van het project werden veranderd, UTP kabels trekken van 200m, geen budget maar wel klagen dat niets werkt of slecht werkt. Neem aan dat iedereen deze lijst nog wel kan aanvullen. Laatste keer kreeg ik een dure consultant aan de lijn die niet connecten naar 192.168.1.1 vanaf zijn huis naar het kantoor. Proberen uit te leggen dat dat inderdaad niet kan daar die nummers alleen maar ik het kantoor werken en niet erbuiten. Om dat werkend te maken zullen we eerst het een en ander aan het netwerk moeten veranderen. Krijg ik toch de wind van voren dat ik zijn project probeer te saboteren zodat ik het kan overnemen! Volgende dag op kantoor ziet hij allemaal PC op het netwerk met 'shares' en verteld mij doodleuk dat mijn netwerk wagenwijd openstaat voor iedereen op internet. Hij informeert management en wie staat er aan het eind van de dag op het hoofdkantoor. Probeer je het uit te leggen maar de consultant krijgt gelijk..... Geen bonus dus voor mij dit jaar! Laatste voorbeeld, op een kantoor moest ik ADSL aanleggen daar management het CCTV wilde bekijken via internet - lastig want er is GEEN telefoon en ook in de wijde omtrek 15km is geen telefoon aanwezig. Weer krijg je de wind van voren dat je niet meedenkt met management hoe problemen op te lossen.

Eigenlijk zou ik helemaal iets anders willen gaan doen maar wat? Ben al die mensen zat die alles weten maar geen idee hebben waarover ze praten. Die niet willen luisteren en niet begrijpen dat IT / computers limieten hebben en niet alles mogelijk is alhoewel het op papier 'gewoon' werkt.

Wie heeft deze stap al gemaakt, de gehele IT wereld achter zich gelaten en is een hele nieuwe weg ingeslagen en zou zijn ervaring hier willen delen.

Groetjes,

M.

Misschien zit ik gewoon in een 'mid-life crises', zou ook kunnen http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

clogie886 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 05:13:
Heren,

Laatste keer kreeg ik een dure consultant aan de lijn die niet connecten naar 192.168.1.1 vanaf zijn huis naar het kantoor. Proberen uit te leggen dat dat inderdaad niet kan daar die nummers alleen maar ik het kantoor werken en niet erbuiten. Om dat werkend te maken zullen we eerst het een en ander aan het netwerk moeten veranderen. Krijg ik toch de wind van voren dat ik zijn project probeer te saboteren zodat ik het kan overnemen! Volgende dag op kantoor ziet hij allemaal PC op het netwerk met 'shares' en verteld mij doodleuk dat mijn netwerk wagenwijd openstaat voor iedereen op internet.
Het probleem is vaak dat veel mensen denken er veel vanaf te weten, maar eigenlijk erg smalle kennis hebben. Waarschijnlijk heeft die beste man gewoon een VPN verbinding naar de server op z'n werk, alleen heeft hij dat zelf niet door, en denkt hij dat hij gewoon met elke willekeurige pc met internet verbinding, kan komen op het bedrijfsnetwerk, inclusief 192.1.168.1 en de shares. :D
Heren,

Laatste voorbeeld, op een kantoor moest ik ADSL aanleggen daar management het CCTV wilde bekijken via internet - lastig want er is GEEN telefoon en ook in de wijde omtrek 15km is geen telefoon aanwezig. Weer krijg je de wind van voren dat je niet meedenkt met management hoe problemen op te lossen.
Soms moet je een onrealistische wens gewoon serieus in behandeling nemen. Je rekent gewoon uit wat het kost om een kabeltje te laten leggen van 15KM, inclusief de nodige tussenstations. Geef dan ook een goedkoper alternatief, bijvoorbeeld een Dongle van KPN. Laat de klant beslissen of hij nog steeds adsl wil, voor pak em beet een paar ton, of via een Dongle voor slechts 50 euro. :P
Heren,

Eigenlijk zou ik helemaal iets anders willen gaan doen maar wat? Ben al die mensen zat die alles weten maar geen idee hebben waarover ze praten. Die niet willen luisteren en niet begrijpen dat IT / computers limieten hebben en niet alles mogelijk is alhoewel het op papier 'gewoon' werkt. Wie heeft deze stap al gemaakt, de gehele IT wereld achter zich gelaten en is een hele nieuwe weg ingeslagen en zou zijn ervaring hier willen delen.
Ik heb zelf ook wel eens gedacht, erg irritant die mensen met relatief weinig ervaring, die denken dat ze net zoveel weten als iemand met 25 jaar ervaring (op ICT gebied). Ik denk dat je dit in alle vakgebieden wel hebt. Wel moet ik zeggen dat ik sinds dat ik voor mijzelf ben begonnen, hier veel minder last van heb. Je hebt dan veel meer controle over de situatie. Misschien is dat ook wat voor jou?

Ik heb zelf trouwens 22 jaar ervaring, waarvan 16 jaar bij verschillende werkgevers en 6 jaar voor mijzelf. Veel succes in elk geval met wat je ook gaat doen. Hopelijk heb je wat aan mijn advies. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21

PeaceNlove

Deugleuter

Is het misschien iets voor jou om van baan te wisselen? Het klinkt meer alsof je nu vastzit op je huidige werk dan dat je de ICT in general zat bent. Zoek een baan waarin je minder met de gewone domme users te maken hebt, zoals serverbeheer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Misschien ben je eraan toe om voor jezelf te beginnen. Geen verantwoordelijk naar hoofdkantoor en zelf je eigen beslissingen nemen.Misschien krijg je dan weer plezier in je werk!

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje voor mezelf gewerkt, wel in een andere sector maar het beviel me perfect, lekker veel vrijheid en als ik dadelijk klaar ben met me omscholing probeer ik ook weer zo snel mogelijk voor mezelf te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55

SeatRider

Hips don't lie

Eigenlijk zou ik helemaal iets anders willen gaan doen maar wat? Ben al die mensen zat die alles weten maar geen idee hebben waarover ze praten. Die niet willen luisteren en niet begrijpen dat IT / computers limieten hebben en niet alles mogelijk is alhoewel het op papier 'gewoon' werkt.
Incompetente en/of 1-stap-te-ver-gepromoveerde mensen kom je overal tegen, niet alleen in de IT.

Wat mij overigens ook verbaast is dat je met 46 nog steeds vrij uitvoerend werk doet, en je dus niet inmiddels (al dan niet te ver) omhoog bent gepromoveerd ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

...
Wie heeft deze stap al gemaakt, de gehele IT wereld achter zich gelaten en is een hele nieuwe weg ingeslagen en zou zijn ervaring hier willen delen.
Ik koos er al na 5 jaar voor om uit de ICT te stappen. De hoofdredenen voor mij waaren vooral mijn eigen gevoelens. Ik voelde me simpelweg niet lekker. Ik had niet het gevoel iets te betekenen voor de maatschappij/wereld. Koude computertroep was ik mee bezig IMHO.

Toen koos ik voor de klas. Docent Engels zou het worden wat ik nu al meer dan een jaar doe, na een opleiding van 4 jaar. En als ik terug kijk: best choice of my life. En mijn ICT kennis is niet verloren gegaan, aangezien ik ook ICT les geef aan de Brugklassers. En zo combineer ik mijn hobbymatige interesse in ICT, met mijn interne vereiste iets te betekenen voor de mensheid door les te geven. En natuurlijk alle voordelen die je zoekt: vrijheid, "eigen baas", eigen tijden en daar boven op genoeg vakantieweken.

Ja het is heerlijk. Maar ik kan snappen dat het voor mij wel een makkelijke stap was. Jong met vee ondersteuning in mijn leefomgeving. Geen geldzorgen, en nog genoeg tijd.

ICT --> Docenschap is voor mij dus een superkeuze geweest, en ik hoop dat jij iets kan vinden waar je in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

cjdijk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 08:22:
Ik heb zelf ook wel eens gedacht, erg irritant die mensen met relatief weinig ervaring, die denken dat ze net zoveel weten als iemand met 25 jaar ervaring (op ICT gebied). Ik denk dat je dit in alle vakgebieden wel hebt. Wel moet ik zeggen dat ik sinds dat ik voor mijzelf ben begonnen, hier veel minder last van heb. Je hebt dan veel meer controle over de situatie. Misschien is dat ook wat voor jou?
Het omgekeerde bestaat ook hoor:
25jaar in de IT, "alles wel gezien hebben" en niks willen aannemen van een jong snaakie die echter wel gelijk heeft. Minstens even vervelend. Ervaring is in de ICT een relatief begrip. De wereld evolueert zo hard dat je door ervaring het risico loopt vast te roesten ipv vooruit te geraken. Misschien geldt dit evenveel voor andere sectoren, wie weet?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wil je uit de IT of uit een omgeving met spelletjes, belangen en politiek?

Ik heb de indruk dat het meer het tweede is. Je zou je daar in kunnen ontwikkelen om daar beter weerstand tegen te bieden. Ook denk ik, zoals al geopperd door Seatrider, dat het misschien tijd is om een andere rol te vervullen. Minder uitvoerend. Echter, daar heb je juist meer feeling voor het politieke spel en gezeik voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt die consultant serieuzer genomen dan jij, ondanks dat je meer jaren hebt? Waarom wordt er niet naar jou geluisterd? Heb je in het verleden veel communicatieproblemen gehad met het management of collega's?
Voor mij ziet het er naar uit het de hoogste tijd word om van werkgever te gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb het idee dat het niet zozeer de IT is waar je uit weg wil gaan, maar het bedrijf. Jouw probleem lijkt te zijn dat je simpelweg niet serieus wordt genomen. Dat is niet iets dat specifiek IT-gerelateerd is.

[ Voor 58% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-08-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Even bot: "Altijd de oorzaak buiten jezelf zoeken" ;) (vandaar de knipoog)

Maar nu even serieus: Je hebt het nu niet naar je zin, om diverse redenen. Wat kan jezelf er aan doen om dat plezier terug te krijgen in je werk?

Blijven waar je zit of verder gaan kijken? Kijk om je heen, en probeer een stap vooruit te maken (daarmee zeg ik dus niet per definitie dat je de management kant op moet gaan)

Er zijn zat leuke functies en leuke bedrijven met functies op ICT-gebied. Ga lekker om je heen kijken.

Mozes ging ook naar de berg omdat de berg niet naar hem kwam. Jij kan het bedrijf niet veranderen, maar je kan wel andere stappen nemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:35:
Voor mij ziet het er naar uit het de hoogste tijd word om van werkgever te gaan veranderen.
En waarom denkt TS dat buiten de IT niet net zo'n grote blunders worden gemaakt. Wat TS beschrijft heeft met bedrijfscultuur te maken, maar heel gedeeltelijk met IT.

Als je gaat solliciteren denk dan goed aan of je een groot of klein bedrijf zoekt. In een groot bedrijf is veel meer geformaliseerd, in een klein bedrijf is juist veel minder geregeld....(hoewel een samenvatting in 2 zinnen daar geen recht aan doet...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

En waarom denkt TS dat buiten de IT niet net zo'n grote blunders worden gemaakt.
Dat weet je niet van te voren. Het komt op mij over alsof hier strubbelingen zijn onderling. Geen prettige werksfeer en dus misschien tijd om het honk te verlaten. Maar die afweging moet TS zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

De vraag is even of de TS uit de ICT wil, of in de ICT wil blijven maar dan in een andere situatie (andere werkgever, ZZPer, etc. Ik kreeg het idee dat hij gewoon de ICT zat is (niet alleen zijn huidige werkgever). Maar mischien hebben jullie wel gelijk dat hij alleen een andere werksituatie nodig heeft binnen de ICT.

We wachten TS reactie af.

[ Voor 0% gewijzigd door DeX op 15-08-2010 12:24 . Reden: tiepen is moejlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Dat weet je niet van te voren. Het komt op mij over alsof hier strubbelingen zijn onderling. Geen prettige werksfeer en dus misschien tijd om het honk te verlaten. Maar die afweging moet TS zelf maken.
In de afgelopen 15 jaar heb ik bij diverse werkgevers gewerkt - als consultant en als interne IT persoon - en dit soort politieke gedoe en typische "ik heb geen flauw idee hoe zo'n oetl*l ooit manager geworden is" personen heb je letterlijk overal waar mensen werken .. en is zeker niet typisch IT gerelateerd.

Alleen IT is wel veranderd en ik denk dat de TS dat nu mee maakt. In het "green screen" tijdperk van de jaren 80 en begin jaren 90 waren computers enge dingen die "onbegrijpelijke dingen" deden. Een soort van zwarte magie en het was altijd maar het beste om de "man met de toverstaf" met respect te behandelen en op zijn woord te geloven als "1 van de 512KB DIPP modulen in je werkstation vervangen moest worden".

Tegenwoordig heeft iedereen een PC of laptop thuis, wordt er lustig gesurft en iedereen kan zijn weg vinden naar Facebook of eBay ... en ineens zijn computers niet meer zo eng en "weet iedereen er ineens wel wat van".

Ik kom tegenwoordig toch veel meer mensen tegen die heftig aan het knoeien zijn maar echt nooit willen toegeven dat ze eigenlijk net te weinig weten om in te zien dat het zo nooit behoorlijk gaat werken. Behoorlijk frustrerend moet ik zeggen.

Maar goed, ik denk dat dit gedrag gewoon menselijk is en dat je altijd idioten tegen komt - ongeacht in welk vakgebied je bezig bent.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 12:13
Herkenbaar stukje wat je schrijft :)

Ik ben 7 jaar geleden uit de IT gestapt, ik was het zo zat op een gegeven moment. Ik heb veel projecten gedaan en liep ook veel tegen dezelfde problemen aan die jij omschreven hebt.

Na 1.5 jaar erover nagedacht te hebben heb ik toch de knoop doorgehakt en opzoek gegaan naar een ander soort job. Ik heb toen een flinke stap terug moeten doen en helemaal opnieuw moeten beginnen waar ik in het begin aardig moeite mee had. Als ik de situatie vergelijk met toen en nu zou ik voor geen goud willen ruilen!

Mijn IT "skills" benut ik nog dagelijks thuis en sinds kort mag ik mij "apco" noemen van een vrij pittige douane applicatie binnen ons bedrijf (expediteur) en heb zelf nog een aanvullende webapplicatie geschreven. Kortom, 80% ben ik nu werkzaam als niet ITer en met die kennis vul ik de overige 20% aan in mijn "apco" functie.

edit: percentages aangepast.. ;)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

In de afgelopen 15 jaar heb ik bij diverse werkgevers gewerkt - als consultant en als interne IT persoon - en dit soort politieke gedoe en typische "ik heb geen flauw idee hoe zo'n oetl*l ooit manager geworden is" personen heb je letterlijk overal waar mensen werken .. en is zeker niet typisch IT gerelateerd.
Ik zeg toch ook nergens dat dit typisch IT gerelateerd is? Quote je soms verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik snap veel organisaties ergens ook wel weer. Feit blijft dat in de meeste gevallen een onwijze kostenpost is. Ik merk ook dagelijks dat ze vooral op IT willen bezuinigen, en hierdoor vaak de verkeerde licenties, verkeerde hardware aangeschaft. Of wanneer IT alles onder controle lijkt te hebben projecten worden gestart waar een organisatie zich compleet op verkijkt.

Waar ik zelf heel veel moeite mee heb is het consultants wereldje, dat er drie weken gediscuseerd moet worden over een stukje code of een oplossing welke slechts triviaal van aard is. Vervolgens duurde de implementatie weken, wat vaak een kwestie was van 1 of 2 regels code aan te passen.

Waar ik me zelf het meest over verbaasd heb in de IT zover, is de arbeidsmarkt. Het ene moment moet je flink vechten om een baan, maar het andere moment worden fietsenmakers omgeschoold tot managers, en stratenmakers omgeschoold tot systeembeheerders. Meestal zijn deze trainingen van slechts 4 dagen waarna de IT-er in spé kan beginnen met het aanrichten van puinhopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

heel herkenbaar kerel. helaas. Hoe langer je in het vak zit, hoe minder je zin hebt om door zo'n broekie de pan uitgeveeegd te worden. Daar wil je zo snel mogelijk vandaan. Aan de andere kant: het is nou eenmaal het vak waar je de meeste expertise in hebt..Iedere beroepsgroep kent zn eikels. Wisselen schiet je dus niks mee op

Heb in een aantal posts hierboven het goede antwoord al gezien om er mee om te leren gaan. Samenvattend: managers (en mensen die denken dat ze belangrijk zijn ) willen beslissen, niet uitdenken. Je geeft ze de alternatieven, eventueel uitgewerkt met kostenplaatjes, (on)mogelijkheden etcetera, en die leg je voor. Zet er gerust jargon in, uiteindelijk vragen ze je toch "wat zou je adviseren?". Dan zeg je gewoon waar je (technisch ) achter staat. Bevestig dat in een mailtje en presto. Uiteindelijk beslis je dus zelf. Je reputatie is gevestigd. Blijf altijd professioneel. Gewoon de vraag parkeren en offline uitwerken.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Laatst online: 23-09 14:48

SilentSimon

Have you been hopped?

Ik heb een tijdje in de IT gewerkt als flash developer en weet ik wat andere kleine meuk dingen. Ik persoonlijk werd gek van collega's die elke dag precies hetzelfde ritueel doen. En dan elke dag precies van half negen tot vijf tussen die 4 muren zitten werd ik gek van :)

Ik ben nu een tijdje bioscoopoperateur en dan bevalt dikke prima, volledig onder mijn niveau en totaal niks met IT te maken :) héérlijk :p

maw, wat mij betreft is vrije tijd en minder verdienen aanmerkelijk belangrijker dan elke dag met tegenzin naar het werk toe gaan.
Zo zit er bij mn vader op school een pipo die cum-laude is afgestudeerd universitair weet ik wat, die is conciërge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Laat ik zeggen dat ik nog relatief kort in de IT werk, zelfstandig. Maar laat ik zeggen dat ik niet in jouw situatie terecht wil komen dat ik nog opzoek moet naar iets anders. Ik doe veel met open source/data, coden, lezingen geven enzo. Een alternatief moet me dan ook hetzelfde gevoel gaan geven.

Ik dacht daarom een jaar geleden aan iets wat niets met IT te maken had, waar je letterlijk de wereld een handje mee kunt helpen: imkeren. Naar ik verwacht zit de helft van GoT nu met een :? 8)7 :o voor z'n scherm. Daarom verduidelijk het even.

Biologisch gezien gaat het slecht met de bijen in de wereld. Het is dan ook een risico onderneming omdat er gewoon veel bijensterfte is. Daarbij zijn er relatief weinig professionele imkers, er is wel altijd een markt voor bestuiving, honing, was en bijen. Economisch is er dus een schaarste en er zijn weinig grote spelers in het veld.

Nouja het concept is natuurlijk, begin er dan gewoon mee. Wat ik ook vorig jaar heb gedaan; allereerst mezelf ingeschreven voor een cursus. Die is februari gestart, en ga morgen m'n volken ontdoen van honing en zaterdag honing slaan.

Wat ik met dit verhaal wil aangeven is dat ik compleet iets anders als backup plan heb gezocht, maar wel vrijwel al m'n interesses er in kwijt kan. En geeft me tevens een complete andere invalshoek op de wereld. Als je dus iets kan vinden wat niet direct in je interesse gebied ligt, maar je verwacht dat het wel je honger naar enige waardering kan genieten, ik zou zeggen: gewoon doen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor een klein bedrijfje werken waar je de enige IT-er bent. Dan ben je (grotendeels) van de politieke onzin af en als enig IT-mannetje in de onderneming verdien je nog eens flink ook en krijg je het respect dat je verdient voor je harde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:37:
Ga voor een klein bedrijfje werken waar je de enige IT-er bent. Dan ben je (grotendeels) van de politieke onzin af en als enig IT-mannetje in de onderneming verdien je nog eens flink ook en krijg je het respect dat je verdient voor je harde werk.
Zie markering in de quote.
Meestal hebben kleine bedrijven geen geld voor een eigen systeembeheerder ;)
Of onze opvattingen mbt kleine bedrijven moeten nogal verschillen. Bij mij zijn kleine bedrijfjes ondernemingen met minder dan 10 medewerkers.

@ TS:

Volgens mij word het hoog tijd dat je jezelf eens gaat oriënteren op een andere werkgever. Als ik het zo eens lees, zit je te diep verwikkeld in politieke spelletjes. Maar zoals iemand boven mij al vermelde, speelt er mbt het consultant verhaal ook iets uit het verleden. Maar goed, dit kan gewoon mijn fantasie zijn :)

Maar als je toch echt uit de IT wil stappen: misschien heb je hobby's waar je iets mee kunt gaan doen mbt je broodwinning ?

Succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:02
nextware schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:32:
[...]
Of onze opvattingen mbt kleine bedrijven moeten nogal verschillen. Bij mij zijn kleine bedrijfjes ondernemingen met minder dan 10 medewerkers.
Aan klein bedrijf denk ik persoonlijk eerder aan 25-50 man en daar klopt het denk ik wel. Mijn vrouw werkt bijv. als 'manager automatisering' (1 systeembeheerder die ze aanstuurt) bij een klein bedrijf van +/- 35 man waar IT geen core business is. Betaalt zeker niet slecht en je krijgt idd alle respect (maar in haar geval ook heel veel 'eindgebruikers-shit' omdat niemand iets van computers weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Bedankt voor alle reacties.....

Ik werk niet in Nederland maar in Thailand - ook daar wordt Tweakers gelezen - waar ik Regionaal IT Manager was voor een internationaal bedrijf.

Op een gegeven moment leek mijn werk gewoon op "Cirque du Soleil" - iedere dag was ik omgeven door clowns.

Van managers ( eiste ADLS waar in 15km geen telefoon lijn beschikbaar was) tot staf (zaten naar een GPS systeem te kijken dat al 3 dagen geen contact had gemaakt met de vracht auto's). Toen ik het nieuwe kantoor moest inrichten met PC's en printers ZONDER geld - is er niet(!) - was voor mij de maat vol en ben ik mee gestopt. Zit nu heerlijk al een jaartje lekker thuis en bevalt me goed. Ben bezig met mijn MCSE en heb thuis de helft van mijn PC's / laptops overgezet op Ubuntu 10.04. LTS / Ubuntu 10.04 Netbook Remix

Heb wel geleerd dat geld ondergeschikt is aan mijn werk, ga mijn MCSE halen en weer opnieuw beginnen of voor mezelf, weet het nog niet.

Opties:
1) Wil ik in de IT blijven - met al z'n eikels overal - dan zit er niets anders op dan het advies van Peter00 op te volgen.

2) Andere mogelijkheid is om een ander werkgever op te zoeken maar ook daar kom je waarschijnlijk weer nieuwe eikels tegen die het NOG beter weten...

3) Laatste mogelijkheid is iets HEEL anders gaan doen, zie Dex, aKeY, Skinkie

Laat jullie het later wel weten.

Iedereen succes vanuit Azië!

Cheers,

M.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, waar je ook gaat werken, managers, directeuren etc zitten overal. In mijn vak (wetenschap/biologie) loop ik ook tegen stompzinnigheid aan, beslissingen die een lobotomie-slachtoffer nog beter had kunnen nemen, en ga zo maar door.

De kunst is te leren er mee om te gaan, en je grenzen te stellen. Pick your battles :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nextware schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Zie markering in de quote.
Ik had misschien beter geschreven: "KMO"s (Kleine & Middelgrote Onderneming, weet niet of jullie dat acronym in Nederland ook gebruiken). Daar heb ik het dan over bedrijven van 50-500 werknemers.

Ikzelf werk als quasi-enige IT-er voor een productiebedrijf met 800 werknemers (al moet ik toegeven dat het de laatste tijd een beetje veel op mijn boterham wordt). Salaris dik OK, politiek nul komma nul en respect is er zeker ook, als je je beloften kunt waarmaken (wat ik tot nu toe altijd kon doen).

Heb vroeger nog voor een mega-IT-afdeling gewerkt waar je één van de 25 Oracle DBAs was en ik zou nooit of te nimmer nog naar zo'n functie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
Ik had misschien beter geschreven: "KMO"s (Kleine & Middelgrote Onderneming, weet niet of jullie dat acronym in Nederland ook gebruiken). Daar heb ik het dan over bedrijven van 50-500 werknemers.
Wij NL-ers noemen dit 'MKB' (midden- en kleinbedrijf), waarbij middelgroot <250 werknemers, klein <50 (en micro < 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
cjdijk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 08:22:

Soms moet je een onrealistische wens gewoon serieus in behandeling nemen. Je rekent gewoon uit wat het kost om een kabeltje te laten leggen van 15KM, inclusief de nodige tussenstations. Geef dan ook een goedkoper alternatief, bijvoorbeeld een Dongle van KPN. Laat de klant beslissen of hij nog steeds adsl wil, voor pak em beet een paar ton, of via een Dongle voor slechts 50 euro. :P
Ik weet niet of de wet nog bestaat en hoe die precies heet maar er was/is dus een wet/regeling die de toenmalige PTT verplichte om voor een vast bedrag een telefoon aansluiting te maken in een bewoonbaar gebied. Iets in de buurt van 150 gulden. Maar of zo'n lijn ook geschikt moet zijn voor DSL is wat anders ;)

Verder ben ik zelf nooit echt volledig in de IT gezeten maar me huidige werkt kent wel regelmatig IT facetten. Zoals bv Camera systemen toegankelijk maken via het internet. Maar ook in de soms wat grote woonhuizen een goed werkend wireless netwerk opzetten. (maar persoonlijk blijf ik voorstander van bekabeld)
Daarnaast hang ik met grote regelmaat inbraak systemen op, al dan niet met ip kiezer maar dat laatste is niet meer dan 2 a 3 poorten open zetten in een router ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

Ikzelf werk als quasi-enige IT-er voor een productiebedrijf met 800 werknemers (al moet ik toegeven dat het de laatste tijd een beetje veel op mijn boterham wordt). Salaris dik OK, politiek nul komma nul en respect is er zeker ook, als je je beloften kunt waarmaken (wat ik tot nu toe altijd kon doen).

Heb vroeger nog voor een mega-IT-afdeling gewerkt waar je één van de 25 Oracle DBAs was en ik zou nooit of te nimmer nog naar zo'n functie willen.
Spreek je ook de taal van de business een beetje? Mijn ervaring is dat het nog al eens misgaat (in meer of mindere mate) tussen de IT'er en de digibeet als ze 2 verschillende talen blijven spreken. Respect is er in zo'n geval ook eigenlijk niet (ik moet ook meteen denken aan IT-crowd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:55
sorry even offtopic maar
Op een gegeven moment leek mijn werk gewoon op "Cirque du Soleil" - iedere dag was ik omgeven door clowns.
made my day :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Hij informeert management en wie staat er aan het eind van de dag op het hoofdkantoor. Probeer je het uit te leggen maar de consultant krijgt gelijk..... Geen bonus dus voor mij dit jaar!
Je hoeft niet de IT uit, je hebt gewoon een nieuwe baas nodig. Deze keer een die het wél snapt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
mphilipp schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:19:
[...]

Je hoeft niet de IT uit, je hebt gewoon een nieuwe baas nodig. Deze keer een die het wél snapt.
Het kan ook de bekende druppel zijn als TS al meer zat van werken in de IT is..

Ik kan het me voorstellen, ik ben nu ook al bijna 20 jaar bezig in de IT en begin ook langzamerhand (hoewel het sneller gaat dan 'verwacht') IT moe aan het worden. Het resultaat van een recente beroepskeuze test heeft ook aangetoond dat de IT ver uit mijn interesse top is verdreven. Voor mij is het echter niet eenvoudig om eruit te stappen, financieel kan het (nog) niet uit en ook mijn opleidingen (incl. een door de baas bekostigde HBO studie die ik nu nog volg) zijn alleen maar gericht op IT, omscholing kost veel tijd en er is ook nog zoiets als een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Hoop bekende verhalen hierzo :)
Na zo'n 10 jaar ICT gedaan te hebben (ICT dienstverleners danwel intern systeem- en netwerkbeheer) was ik de clowns, de managers en de politieke spelletjes een half jaar terug ook wel zat.
Toen kwam ik via een familielid terecht bij een klein bedrijfje wat hier en daar wat ICT kennis tekort begonnen te komen, door de steeds verder uitbreidende digitalisering.
Tegenwoordig installeer ik dus digitale projectie-systemen (projectoren en servers) bij bioscopen, met als IT component daarbij de (netwerk)zaken als centraal en extern beheer, contentverspreiding en -opslag, en dergelijke. Geen 'gezanik' meer met lagen managers en projectleiders e.d... Klein bedrijfje van 8 man waarbij de twee directeuren ook maar gewoon techneuten op de werkvloer zijn :)

Voor mij in ieder geval een erg goede manier gebleken om uit "de IT" weg te gaan, zonder er helemaal niks meer mee te doen. Ik vind de techniek op zich nog altijd leuk, en het is ook zonde om 10 jaar kennis en ervaring helemaal weg te gooien. Daarnaast een heel ander stuk erg leuke techniek er bij gaan doen; beeld, geluid, lichtsturingen e.d....

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 05-09-2010 00:55 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024
Ook ik herken aardig wat punten. Ik loop al vrij lang met het idee: is dit wat ik echt wil; wat draag ik bij aan de maatschappij. Ik krijg echter ook de tijd om hierover na te denken omdat de werkdruk ontzettend laag is (beheerafdeling die diverse contracten/systemen beheert, maar waar weinig werk meer binnen komt).

Ik werk nu bijna 6 jaar als software-ontwikkelaar in de IT, waarvan 5 bij mn huidige werkgever. Inmiddels ben ik het beeldschermwerk wel een beetje zat en wil ik 'echt' wat doen. Toen ik een paar weken terug, tijdens mijn vakantie, weer eens aan het klussen was (tuinhuisje bouwen), bedacht ik: dit ga ik doen. Het grappige is dat ik wel vaker gezegd heb (voor de grap): was ik maar bouwvakker geworden :P
Ben nu zzp-er en begin de eerste tijd als deeltijd-klusser. De hypotheek moet namelijk ook betaald blijven worden en zo kan ik eerst eens kijken hoe het me bevalt en wat echte ervaring opdoen.

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als ik je TS lees, dan lijkt me vooral iets mis met je werkgever. Dat is bij mij ook het geval, maar ik heb wel steun van mijn hiërarchie. Als dat bij jou niet het geval is dan is dat natuurlijk demotiverend en overweeg je best van werkgever te veranderen. IT of niet IT doet er eigenlijk niet toe: dit soort toestanden heb je in alle sectoren. En geloof me, ondanks mijn leeftijd (30) heb ik al heel wat professionele watertjes doorzwommen. Zelf zou ik in de IT blijven, alleen al omdat daar waarschijnlijk je grootste expertise ligt.

PS. 't Is ADSL (Assymetric Digital Subscriber Line). Eerst dat ik dat het een typfout was, maar omdat je het twee keer post ... :p
PPS. Voor de mensen die hier het woord 'politiek' gebruiken: interpersoonlijke relaties en belangen hebben niets te maken met politiek. Ga eens voor een Belgische of Italiaanse overheid werken als je wil weten wat politieke IT beslissingen zijn :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door YellowOnline op 12-09-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55

SeatRider

Hips don't lie

YellowOnline schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:24:
PPS. Voor de mensen die hier het woord 'politiek' gebruiken: interpersoonlijke relaties en belangen hebben niets te maken met politiek. Ga eens voor een Belgische of Italiaanse overheid werken als je wil weten wat politieke IT beslissingen zijn :Y)
Wel degelijk politiek hoor:
Politiek is de (per definitie onvolmaakte) wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen - meestal op basis van onderhandelingen - op de verschillende bestuurlijke en maatschappelijke niveaus.
Misschien niet op de manier waarop de Italianen politiek bedrijven, maar dat is een andere discussie.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SeatRider schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:14:
[...]
Wel degelijk politiek hoor:
[...]
Er zijn vier definities van politiek*:
- Politiek als bestuurskunde
- Politiek als zaken van maatschappelijke belang
- Politiek als compromis en consensus
- Politiek als macht en goederenverdeling

De 4e is de breedste interpretatie en Wikipedia neemt die. Het onderscheidt zich van de andere definities die politiek beperken tot overheid, staat en het 'publieke': in deze definitie zit politiek in elk hoekje van onze samenleving. Mijn inziens wankelt dat op de rand van de politicologie en de sociologie (sowieso twee nauw verweven menswetenschappen). Omdat ik tegenwoordig de twijfelachtige eer heb politiek op overheidsniveau mee te maken ben ik nog meer geneigd om niet akkoord te gaan met die definitie. Omdat de meesten hier meer thuis zijn in de exacte wetenschappen: je kan parallellen trekken met de verhouding tussen wiskunde en informatica bijvoorbeeld - ook twee domeinen die onlosmakelijk verbonden zijn met elkaar en waar de grens tussen beiden niet altijd even duidelijk is. Bij programmeren, bijvoorbeeld, komt heel wat wiskunde te zien, maar als je het vergelijkt met calculus ga je het toch niet snel wiskunde durven noemen.

Maar eigenlijk ben ik hier helemaal OT aan het gaan. Voor meer discussie moet je maar DMen :+

*HEYWOOD, Andrew; Politics; New York, NY, USA, Palgrave, 1997; pp.1-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Laatst online: 26-09 11:39
Ik heb mijn opleiding sys/netwerkbeheer niet eens afgemaakt... makkelijke stof, dus geen uitdaging, slechte begeleiding en een ongemotiveerde klas. Daarnaast werd ik ook nog eens voor een lange periode ziek. Geen groot succes dus.
In de tijd er na had ik dan ook genoeg tijd om eens goed na te denken over wat ik nou echt zou willen doen en ben uiteindelijk uitgekomen bij meubelmaken. Totaal iets anders, maar ik doe dit nu met veel plezier. Als ik genoeg ervaring heb start ik mijn eigen bedrijf als ZZP-er. De ICT kennis die ik heb is natuurlijk weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Heren,

Zoals de titel al aangeeft wil ik weg uit de IT. Ben nu 46 jaar en zit nu 25 jaar in de IT en heb alles meegemaakt, van DOS 3.3 en dial-up 56k tot Windows 7 Ultimate en ADLS, van een 'pieper' tot een smart phone.

Groetjes,

M.

Misschien zit ik gewoon in een 'mid-life crises', zou ook kunnen http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif
Ah bekend gevoel. Ik heb in Februari 2009 afscheid genomen van de IT branche, en doe het tegenwoordig puur als hobby. HEERLIJK!

Ervaringen hier delen is een moeilijk verhaal. :) Iedereen heeft dan namelijk zijn mening weer klaar liggen. Stuur me een email dan kunnen we van gedachten wisselen. Zo nee? ook ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
Eikels zitten er overal. Wen er maar aan. Het beste zal zijn om jezelf zo te trainen om daar mee om te gaan, zodat jij daar vrede mee hebt. Tja en die jonge lui van tegen worodig zeggen al dat ze network engineer zijn als ze 5 PCs met elkaar kunnen laten communiceren 8)7

Gewoon leren ermee om te gaan. Zulke mensen heb je zelfs in de familie zitten doe je niks aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Ik vind de IT toevallig erg leuke branche.
Maar gezien de snelheid van de ontwikkelingen kan ik me niet voorstellen dat ik boven de 60 nog een nieuw kunstje leer (en moet wel moet werken tot 70 ofzo).

De mensen die oorspronkelijk een andere studie/expertise hadden en in schaarse tijden de IT zijn ingegaan, die hebben nog een 'kunstje' achter de hand.
Maar er zijn genoeg mensen die niks anders kunnen.

Tuurlijk, van brood stront maken en bij de AH vakken vullen kan iedereen. Maar dan bedoel ik natuurlijk ander werk wat ook nog eens voldoende oplevert om de hypotheek te betalen en alle kinderen te eten te geven...

Rhy 'boven mij' weet de nieuwsgierigheid wel te prikkelen. iets anders gaan doen maar niet zeggen wat...

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Unknown Alien schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:18:
Eikels zitten er overal. Wen er maar aan. Het beste zal zijn om jezelf zo te trainen om daar mee om te gaan, zodat jij daar vrede mee hebt. Tja en die jonge lui van tegen worodig zeggen al dat ze network engineer zijn als ze 5 PCs met elkaar kunnen laten communiceren 8)7

Gewoon leren ermee om te gaan. Zulke mensen heb je zelfs in de familie zitten doe je niks aan :+
Goede tip vind ik zelf. Maar mensen die wat lager op de ladder staan hebben zo nu en dan de neiging om de functie die ze uitoefenen specialer te laten klinken dan het daadwerkelijk is. Zo ken ik een hoop mensen die op een helpdeskfunctie het plakaat systeem/netwerkbeheerder plakken.

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Rhy schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:34:
[...]

Ah bekend gevoel. Ik heb in Februari 2009 afscheid genomen van de IT branche, en doe het tegenwoordig puur als hobby. HEERLIJK!

Ervaringen hier delen is een moeilijk verhaal. :) Iedereen heeft dan namelijk zijn mening weer klaar liggen. Stuur me een email dan kunnen we van gedachten wisselen. Zo nee? ook ok :)
Ik ben toch wel benieuwd hoe je aan de skills bent gekomen om een ander vak uit te oefenen of het nog een financiële impact heeft?

Als ik uit de IT zou stappen heb ik namelijk twee problemen:
1) Ik kan niet veel meer dan software ontwikkelen
2) Ik verdien nu redelijk goed en wat anders gaan doen zou een behoorlijke terugval in salaris betekenen aangezien ik dan min of meer van voren af aan moet beginnen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Zelf zit ik ook te kijken om over te stappen naar iets buiten de IT. Buiten mijn informatica diploma heb ik niet veel skills. Dit zal voor mij dus betekenen dat ik een duale opleiding van vier jaar moet gaan doen en dat ik terugval naar het minimumloon de eerste drie jaar. Dat is een behoorlijk financiële aderlating, maar als je liever iets doet wat je ook daadwerkelijk wilt doen in tegenstelling iets doen om er geld mee te verdienen, dan is het het zeker waard in mijn ogen.

Uiteraard moet je dan wel in de luxe positie zitten dat je het kan betalen (bijvoorbeeld door een goed verdienende partner) ;)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Je moet inderdaad dan wel mazzel hebben. Ik zit bijvoorbeeld met een hypotheek en twee kindertjes. Dan kan je niet zomaar even een baan in een ander vakgebied accepteren voor de helft van het geld zonder enorm ingrijpende gevolgen. (niet dat ik uit de IT wil, maar ik vind het wel een interessant onderwerp).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Roenie
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:31:
Je moet inderdaad dan wel mazzel hebben. Ik zit bijvoorbeeld met een hypotheek en twee kindertjes. Dan kan je niet zomaar even een baan in een ander vakgebied accepteren voor de helft van het geld zonder enorm ingrijpende gevolgen. (niet dat ik uit de IT wil, maar ik vind het wel een interessant onderwerp).
Tja, vrijheid is duur. En dan heb ik het niet alleen over geld. Het heeft ook alles te maken met je persoonlijke keuzes. Dat is lastig, want je weet niet wat de toekomst brengt, maar je eigen keuzes kunnen maken is net zo waardevol als een groot huis, dure auto en meerdere vakanties per jaar.

Ik heb altijd geprobeerd om juist die keuzes te maken zodat ik zo autonoom mogelijk blijf. Dat geeft dan wel geen instant plezier, maar wel uitgesteld genoegen :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 06:51
Ik was het ook eigenlijk helemaal zat afgelopen jaar. Al dat gezeik van mensen die ik aanstuurde, gezeik van de directie. Nooit is iets goed. Ik was daar team-leider van een team wat het redelijk goed deed. Op dat moment dacht ik dat ik uit de IT wilde. Gewoon iets simpels doen.

Ondertussen heb ik een stap terug gezet. Ik ben bij een ander bedrijf gaan werken, weer gewoon als ontwikkelaar, maar wel met veeel minder politiek. Er staat 1 iemand boven mij en dat is de baas, de rest zijn collega's met allemaal een goede vak-kennis. Het verdiend meer als de team-leider baan, maar ik heb iets minder verantwoordelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Ik werk ook al 20 jaar in de software ontwikkeling, heb bij een paar softwarebedrijven gewerkt.
Ben nu 47 en doe nog redelijk mee met de jonkies die net afstuderen, echter motivatie en zin is gewoon weg. Ben ook niet de type die een manager of product owner wordt. Ik verdien best goed en mag niet klagen, zit qua salaris ook iets onder uurtarief van een zelfstandig IT er. Maar het plezier is gewoon weg en het wordt steeds erger.

Als je een beetje handig ben zijn er veel kansen in de bouw, je kan met 1 opdracht al veel verdienen.
Ik liet mijn opnieuw badkamer betegelen, toen ik hoorde wat hij zelfstandig verdiende werd ik wel jaloers :)
Ik focus nu op een aantal zaken waarvan ik zeker weet dat er genoeg mogelijkheden zijn:
- autotechniek elektrisch rijden
- verduurzamen woningen (warmpte pomp)
- bouw.

kortom je bent niet alleen, ik hoop zelf dat ik binnen 1-2 jaar weg uit de iT ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een 10 jaar oud topic kicken is niet de bedoeling. Deze gaat dus op slot, maar voel je vrij om zelf een topic over hetzelfde onderwerp te openen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.