Toon posts:

Thermaltake Element V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik ben van plan de Thermaltake Elemelt V te gaan kopen, zou dit goed zijn voor een betere cooling/airflow?
Mijn huidige case is de NZXT Gardian 921.
Mijn huidige kast is ook best oke, maar ik vind hem zelf te krap. De 120mm fan aan de zijkant past net niet ivm mijn CPU cooler.

Mijn vragen:
* NZXT vervangen? of CPU cooler vervangen?
* Op het moment pas de 120mm fan aan de zijkant niet ivm de CPU cooler, zou het een verschil zijn met de Thermaltake kast? (lastig te beatwoorden waarschijnlijk :p)
* En zou een voeding van 550watt voldoende moeten leveren voor:
Al die leuke fans die in de Thermaltake element v zitten +
MSI gtx260 Lightning black edition (klik)
En een Q9550 ?

Heb met speedfan de cpu temperatuur gemeten dat is 44graden, mijn pc staat bijna 24/7 aan, soms even een restart voor updates en soms gewoon de nacht uit.
Is deze temperatuur acceptabel voor een Q9550 gekoeld door mijn cpu cooler?

Twist

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
Een case en een nieuwe koeler,
pricewatch: Cooler Master HAF 922
Als je graag een zij fentilator wil, deze past wel met elke heatsink. en is net zogoed als de thermaltake alleen de prijs is beter.
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus
pricewatch: be quiet! L7 530W
Deze voeding is genoeg voor een gtx260 en wel 80 fan's

een quadcore cpu heeft 4 kernen dus ook 4 tempraturen. ik lees de temps altijd uit met realtemp.
En die 44 is niet zo erg maar dat zal dan wel idle wezen. stres je cpu eens met ''intelburntest'' en leest dan de temp nog eens een x met realtemp uit.

http://www.techpowerup.com/realtemp/
http://www.softpedia.com/...marks/IntelBurnTest.shtml

[ Voor 41% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 02:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Wat betreft de cpu cooler, op het moment heb ik een 550W. Dus dan zou ik die impresiepe kunnen houden, toch?
En zijn er grote verschillen qua de airflow en ruimte tussen de Thermaltake en HAF?
De HAF lijkt mij ook wel wat, en is een stuk goedkoper, maar de Thermaltake vind ik er persoonlijk beter uitzien.
Die CPU cooler ga ik dan wel halen!

*edit

De temps met Everest zijn:
CPU 43 graden
#1 43
#2 43
#3 41
#4 40

Maar ik zal het eens met realtemp meten.
En dan cpu laten stressen met intelburntest
en dan nog eens meten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 02:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier een link naar een screenshot van de temp in ''Real temp''
Ik ga nu intelburntest laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje over intelburn test, ik neem aan dat ''Threads'' op 4 moet? of zal auto niet veel uitmaken?
Ik laat em wel lopen met de volgende instellingen:

Times to run: 5
Stress level: Standaard
Threads: Auto

• jbkappirossi
licht eraan wat voor voeding.

ze zullen allebei nagenoeg hetzelfde presteren, maar wel beter dan nzxt.
De haf922 is nog 3.3cm breder 25,3cm breedt. ik heb me hier ook in vergist want het is echt een bakbeest
Kwa afmetingen.

Met de cpu koeler zou ik dan nog even wachten. want ik zag dat je je post veranderde na dat ik antwoorde.
want er stond eerst niks bij over wat voor koeler je had, dus ging ik er vanuit dat je een stock koeler had.

Maar de hyper is dan nog beter dan de Xigmatek Dark Knight . als je dan toch een nieuwe koeler erbij wilt die echt nog een heel stuk beter is dan beiden moet je een mugen2 doen.

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:25:
Even een vraagje over intelburn test, ik neem aan dat ''Threads'' op 4 moet? of zal auto niet veel uitmaken?
Ik laat em wel lopen met de volgende instellingen:

Times to run: 5
Stress level: Standaard
Threads: Auto
jou cpu heeft geen hyper threading dus kun je hem op 4 treads zetten.

en de runs is vergelijk baar met ''tijd'' laat hem eerst maar eens 5 doen dan heb je een indicatie van de max temps van je cpu.
Stress Level kun je op standaard laten als je hem hoger zet gaat hij het geheugen erbij pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 02:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb zo net de stress test laten lopen, dit zijn de resultaten:
Threads op auto (op 4 waren de temps het zelfde.)
Stresstest voltooid

Oke, dan zal de HAF wel beter kunnen zijn door de breedte.
Ik weet niet wat de afmetingen zijn van mijn huidige cpu cooler en die van de hyper, zo maar eens kijken.

Wat ik dus wel wil, is dat de enorme fan aan de zijkant van die kast (HAF of Thermaltake) wel gaat passen, omdat er ook nog eens een cpu cool blok eronder zit.
In mijn huidige kast en met mijn cpu cooler wilt dat niet werken. maar dat zou best aan de kast liggen (nzxt) of de cool blok.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat de Mugen 2 ver uit mijn buurt te verkrijgen is. Ik woon in Utrecht.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is de verkeerde mugen ;) je moet de Rev.B variant hebben, is ietsje verbeterd en ondersteunt meer sockets.

pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Edit: Ik kan je geheid zeggen dat bij geen van beide de sidefan erop gaat passen met een Mugen II.

Maar dit wil je ook eigenlijk niet, want sidefans verneuken je airflow door turbulentie..

Een goede optie zou bijvoorbeeld zijn de CM690 Advanced II (+ een eventuele 140mm extra onderin)

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2010 02:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jbkappirossi
temps zijn netjes niks om je druk over te maken. want je hebt nu zon beetje de zwaarste test door je cpu gedraait die er is. Je tj max is 71.4C

Ik zou helemaal niks kopen, of je moet hem over willen clocken.

oei 8)7 ik zat even naar de verkeerde link te kijken, is dus 69 graden.
Je kunt dus eerst een mugen kopen die zal je temps nog aardig verder naar beneden krijgen dan je
dark knight. Dan kun je later nog kijken of je eventueel nog een haf koopt.

[ Voor 37% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 03:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, haha :) Danku.
Ik zal eens denken over de Mugen 2, word dan waarschijnlijk bestellen.
Zouden jullie denken dat 1 van die 2 cases een probleem zou geven met de fan aan de zijkant in combinatie met de Mugen 2?

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 03:01:
Oh, haha :) Danku.
Ik zal eens denken over de Mugen 2, word dan waarschijnlijk bestellen.
Zouden jullie denken dat 1 van die 2 cases een probleem zou geven met de fan aan de zijkant in combinatie met de Mugen 2?
Kijk eens naar mijn sinature, ik heb een haf 922 met een mugen2.
De thermaltake weet ik niet, omdat ik al eerder zei dat deze 3,3cm smaller is dan de haf
D4NG3R NL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:56:
Dat is de verkeerde mugen ;) je moet de Rev.B variant hebben, is ietsje verbeterd en ondersteunt meer sockets.

pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Edit: Ik kan je geheid zeggen dat bij geen van beide de sidefan erop gaat passen met een Mugen II.
ik zit net te vertellen dat hij wel past.
D4NG3R NL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:56:
Maar dit wil je ook eigenlijk niet, want sidefans verneuken je airflow door turbulentie..
bij de videokaart scheelt dat dus wel 3 graden.
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 03:01:Een goede optie zou bijvoorbeeld zijn de CM690 Advanced II (+ een eventuele 140mm extra onderin)
een haf 922 heeft ook nog een optionele 140 onderin.

[ Voor 56% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 03:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan dat is duidelijk.
Ik overweeg toch om voor de Thermaltake te kiezen, mocht het een probleem opleveren zal ik hem waarschijnlijk kunnen inruilen.
En dan word het ook een Mugen 2.
Maar, zijn er nog voorkeuren voor coolpasta? ik heb nog ergens een tubetje in huis liggen wat ik er laatst na een schoonmaakbeurt op heb gesmeerd. (ik gok dat ik deze heb)

• jbkappirossi
is ook een helemooie kast die thermaltake maar vraag jezelf eens af of dat wel die extra 55euro waard is.
Want ik durf te wedden dat hij niks beter koelt dan een haf922 of 690 Advanced

Dat is wel goede pasta (AS5) maar dat wist je al. ;)
Maar als je ook nog percee wil weten wat de beste pasta is dan zeg ik.
pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultramaar pas wel op dit is een vloeibaar metaal soort en dus geleident hiermee wil je niet op je pcb knoeien, want dan heb je kortsluiting. maar is nog wel minimaal 2 graden koeler dan AS5.
http://www.innovationcooling.com/

[ Voor 67% gewijzigd door jbkappirossi op 15-08-2010 03:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar heb je een punt. Hoewel, de kast is hoger en heeft leuke kleur verwisslende led's die wel eens leuk kunnen zijn.
Het is dat ik dat al een keer eerder wou maar niet wist waar ik moest zoeken, tot ik die kast zag.
Ik kan de HAF nemen, maar dan zal ik achter af toch wel van die lichten willen en een hogere kast (weer eens wat anders) Daarom dat ik het dus niet erg vind om er €55 euro meer voor te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je ook nog percee wil weten wat de beste pasta is dan zeg ik.
pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra
Interessant :)
Ik zal eens kijken.

Edit.

Minimaal 2 graden koeler is toch wel wat.
Ben benieuwd wat de temps zullen zijn met Thermal, Mugen 2, en deze pasta :)

Maar goed, als ik me koel pasta niet kan vinden word het Liquid ultra. Lijkt me wel wat!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 03:33 ]

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 03:28:
Hmm, daar heb je een punt. Hoewel, de kast is hoger en heeft leuke kleur verwisslende led's die wel eens leuk kunnen zijn.
Het is dat ik dat al een keer eerder wou maar niet wist waar ik moest zoeken, tot ik die kast zag.
Ik kan de HAF nemen, maar dan zal ik achter af toch wel van die lichten willen en een hogere kast (weer eens wat anders) Daarom dat ik het dus niet erg vind om er €55 euro meer voor te betalen.
een zakje van 30 rgb leds kost volgensmij 1euro. En dat is de fentilator niet de case.
Je kun ook zelf de kast modden. bouw een led strip in of weet ik het wat?
YouTube: RGB LED Strip Demo

Verder is dat een kwestie van smaak. is helemaal jou keuze als je die case graag wil moet je hem gewoon nemen. maar persoonlijk zou ik zeggen dat hij zijn geld niet waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Die stips zijn leuk, ik ga eens op led's jacht.
Misschien dat ik wat er wat leuks van kan maken, zo niet, dan word het thermaltake :p
Ik ongeveer een week om te beslissen en dan koop ik de spullen.

Bedankt voor je hulp & info! ;)
Pagina: 1