Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag zijn de onderdelen van mijn nieuwe pc afgeleverd.

Nu blijkt nadat ik Memtest86+ op mijn GeIL GV34GB1333C7DC sticks heb losgelaten, dat deze vol met errors zitten (er was een 'memory management' bluescreen aan vooraf gegaan). Ze zijn in de goede volgorde in de juiste dimm slots geplaats.
Vanwege mijn custom cpu cooler is er echter maar een paar centimeter ruimte tussen de 1e RAM stick en de cpu fan die erboven hangt.

Ik ben er vrijwel zeker van dat deze geheugen modules al kapot waren toen ze uit het doosje kwamen, maar wil toch graag een second opinion.
Feit is in ieder geval dat ze momenteel onbruikbaar zijn, dus wat zijn nu mijn opties? (weinig ervaring op dit gebied)

Dit is mijn systeem btw

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
2Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm€ 4,43€ 8,86
1Intel Core i5 760€ 179,45€ 179,45
1Seasonic M12II Bronze 520W€ 69,90€ 69,90
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 83,55€ 83,55
1MSI P55-GD65€ 114,23€ 114,23
1MSI Cyclone N460GTX Cyclone 1GD5/OC€ 196,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,47

Verwijderd

RMA aanvragen en terugsturen. Eventueel met screenshots van de testen. Ik neem aan dat je de modules per stuk getest hebt en in verschillende sloten. Dit om uit te sluiten dat het aan de sloten op je mobo ligt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 01:32 ]

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
DOA of RMA, verder kun je niet zoveel doen.

Staat het RAM op je Mobo support list?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het geheugen staat inderdaad op de HCL van het moederbord: http://eu.msi.com/uploads/test_report/TR10_1846.pdf In dit geval is het gewoon RMA aanvragen, tenzij het moederbord defect is, maar ik gok op het geheugen. Overigens zoals reeds geoppered, het geheugen ook afzonderlijk in verschillende sloten getest?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie mensen.

Ik heb alleen bijde modules tegelijk getest, en er kwamen zoveel errors naar boven dat ik bang ben dat mijn nieuwe pc explodeert als ik hem opniew aanzet. ;w

Moet ik ze dan een voor een in iedere dimm slot testen? Klinkt als ijdele hoop..
Om bij de bovenste 2 dimm sloten te komen moet ik namelijk eerst de cpu fan van de heatsink afhalen, en hiervoor weer mijn video kaart. (anders is het zon gepriegel)

Dat er door de smalle ruimte tussen de cpu fan en de bovenste 2 slots iets geks is gebeurd is dus wel vrij onaannemelijk?
Ik zou een volgende geheugen set gewoon in dezelfde setup kunnen draaien...? (mugen is een groot ding)

Verwijderd

Exploderen zal niet gebeuren. Maar als je alles wilt uitsluiten, zal je ze inderdaad stuk voor stuk in alle sloten moeten testen, alleen op die manier kan je zeker zijn. Kan je niet tijdelijk een standaardkoeler monteren op je cpu? Dat zou het werken een stuk makkelijker maken. Zolang de cpufan de modules niet raakt, zal er weining gebeuren.
Pagina: 1