Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Domino] Foutmeldingen in log.nsf, uiteindelijk crash server

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
In de logging van onze Domino 8.5.1FP3 server stonden sinds gisteren avond een aantal foutmeldingen die regelmatig voorkwamen:

8/13/2010 06:04:24 PM Router: Error searching mailbox file mail.box: Insufficient memory - Router pool is full.
08/13/2010 06:04:24 PM Router: Error in RouterRequestCreateRequest: Insufficient memory - Router pool is full.
08/13/2010 06:04:24 PM Router: Error in DispatchCreateRequest: Insufficient memory - Router pool is full.

Op een gegeven moment kwam alleen nog telkens de volgende foutmelding terug waarvan onderstaande de laatste is:

08/14/2010 06:10:28 PM Router: Error searching mailbox file mail.box: Insufficient memory - Router pool is full.

Toen vond de Domino server het blijkbaar welletjes en heeft deze zichzelf herstart:

08/14/2010 06:19:27 PM Lotus Domino (r) Server started, running Release 8.5.1FP3

Gedurende de tijd dat de foutmeldingen voorkwamen heeft de server geen mail gerouteerd. Op het moment dat de server zichzelf herstart heeft is schijnbaar in één keer alle mail alsnog gerouteerd.

(Ik merkte zelf het probleem doordat ik om 18:19 een mailtje op mijn telefoon ontving dat ik eigenlijk om 13:00 had moeten ontvangen.)

Ik heb op internet en in het Domino forum gezocht maar heb eigenlijk niets wat betreft dit probleem kunnen vinden. Misschien dat iemand hier een suggestie heeft wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe dit in de toekomst is te voorkomen.

Misschien moet ik er nog bij vermelden dat we anderhalve maand geleden van 6.5.4 naar 8.5.1 gemigreerd zijn.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Niemand?

Ik heb inmiddels bij IBM een service request aangemaakt, dus dan maar afwachten waar zij mee komen.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:36
Op GoT lopen niet zoveel mensen met Domino kennis rond en ik kijk ook niet vaak in dit forum om vragen te beantwoorden. Waarschijnlijk beter om de vraag in het 8.5 forum op Notes.net te stellen. Dan heb je meer kans dat je antwoord krijgt.

Is je router probleem eenmalig voorgekomen of is er een trend? Op basis van de gegevens die je nu geeft klinkt het of de Domino server out of memory was waardoor de router taak zijn werk niet meer kon doen. Wat het geheugen op de server dan heeft vastgehouden is op basis van wat je nu hebt geschreven niet te achterhalen. Is er een Fault report aangemaakt en verzamel je die in een database? Dan zou je op basis daarvan moeten kunnen zien hoeveel geheugen elke taak in beslag had genomen op dat moment.