Toon posts:

overclocken achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af of je kan achterhalen of je ooit je pc hebt overgeklokt bv de proccesor ?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zolang jij software-matig overclockt, kan je het aan de hardware niet terugzien. Je zou het via eventuele logs misschien kunnen terughalen (als de pc nu niet overclockt is, want dan kan je het natuurlijk gewoon zien via cpu-z oid). :)

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
je kunt beter een overgeclockte cpu van een tweaker kopen, die overgeclockt is geweest. Dan een cpu van iemand die er geen verstand van heeft, waar de cpu dus met stock koeler (vooral in de zomer) verschrikkelijk warm wordt. Want een tweaker let er simpel weg op bij het overclocken. En inpresiepe maakt het niks uit bij een cpu is het vaak zo ''hij doet het wel of hij doet het niet''.

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 14-08-2010 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik vroeg me af als ik overklok is mijn garantie weg toch ? dus als er wat stuk gaat en je klokt hem weer terug kan je hem dan opsturen en zeggen dat hij nooit is overgeklokt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar als hij overgeklokt was en daardoor stuk is heb je weinig mogelijkheid om hem terug te klokken ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:45:
kijk ik vroeg me af als ik overklok is mijn garantie weg toch ? dus als er wat stuk gaat en je klokt hem weer terug kan je hem dan opsturen en zeggen dat hij nooit is overgeklokt.
Een losse CPU is niet overgeklokt. De settings in het moederbord zorgen ervoor dat een CPU overgeklokt is. Haal jij die CPU uit het moederbord en stop je deze in een andere PC is de overklok ook weg. Daarom is dus ook nooit te zien of je overgeklokt hebt. Overklokken doe je met het moederbord en niet met de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt dat wou ik weten.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:25
Good job jongens, nu stuurt hij z'n pc terug naar z'n pc-boer en vraagt om een rma, terwijl hij z'n processor/videokaart gesloopt heeft door met wat settings te prutsen... d:)b

:F

Edit: @ beneden, mosterd na de maaltijd? :')

[ Voor 11% gewijzigd door Joep op 15-08-2010 00:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik snap je vraag prima, maar wees wel een vent dat als je iets kapot klokt je ook zelf de verantwoordelijkheid daarvoor neemt en niet garantie gaat claimen. Als ik mijn HDD van de trap af laat vallen ga ik niet naar de winkel toe en zeg ik dat ie spontaan kapot gegaan is.

Edit:
Joep schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:16:
Good job jongens, nu stuurt hij z'n pc terug naar z'n pc-boer en vraagt om een rma, terwijl hij z'n processor/videokaart gesloopt heeft door met wat settings te prutsen... d:)b

:F
Vandaar ook nog even deze reply.

Sowieso ben je wel erg lomp bezig als je iets kapot klokt. Ik klok al jaren alles over wat over te klokken valt en heb nog nooit iets gesloopt. Met luchtkoeling iets kapot klokken maakt je ook wel een erg slechte overklokker. Met dingen zoals LN2 is het een ander verhaal.
Edit: @ beneden, mosterd na de maaltijd? :')
Ik geef gewoon antwoord op zijn vraag. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat hij er mee doet. Als jij mij verteld hoe ik 700pk uit mijn auto krijg ben jij ook niet verantwoordelijk als ik er 300km/u mee ga rijden of als ik het blok opblaas.

Moralistisch gezien kan je alles natuurlijk ver doortrekken maar als ik het hem niet vertel had iemand anders het wel gedaan. Niet dat dit via Google niet te vinden is zonder dat er bij gezegt wordt dat het niet netjes is garantie te gaan claimen voor iets dat je zelf gesloopt hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2010 00:25 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ach, zolang je maar eerst checked of je ln2-buis contact maakt met de core.. of het waterblok idem.. been there done that, didn't get the t-shirt. instant frituur

[ Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 15-08-2010 00:27 ]

• PilatuS
  • Niet online
AlexanderB schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:27:
ach, zolang je maar eerst checked of je ln2-buis contact maakt met de core.. of het waterblok idem.. been there done that, didn't get the t-shirt. instant frituur
Dat gaat tegenwoordig toch wel goed met de beveiliging van CPU's ? Ik heb zelf ooit eens een Athlon XP in rook op zien gaan doordat het waterblok geen contact maakte. Dit zie ik dan maar even niet als iets kapot klokken maar gewoon dom zijn en het waterblok verkeerd monteren :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2010 00:29 ]

• Joep
Met mosterd na de maaltijd doel ik op het feit dat je Luke eerst verteld hoe hij kan sjoemelen en vervolgens er nog even bij vertelt dat hij de informatie die je 'm gaf niet gebruikt mag worden om de boel te flessen.

Kom op. Kijk eens naar z'n username (lowercase, vlot geschreven), naar z'n schrijfstijl (interpunctie, hoofdletters), z'n leeftijd en z'n profiel. 'T is overduidelijk dat hij deze vraag stelt omdat hij z'n videokaart/processor/whatever gesloopt heeft door gewoon dom met wat settings te prutsen en jullie zien dat niet eens. Jullie geven hem gewoon direct de info waarmee hij de boel kan bezeiken zonder z'n bedoelingen in twijfel te trekken.

Dat is hetzelfde als antwoord geven op de vraag: "Kan Brein zien of ik illegaal files heb geupload?"

:N

Edit: Oh ja, Luke, niet doen, foei :')

Edit 2: Even wat logischer:
PilatuS schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:16:
Ik geef gewoon antwoord op zijn vraag. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat hij er mee doet. Als jij mij verteld hoe ik 700pk uit mijn auto krijg ben jij ook niet verantwoordelijk als ik er 300km/u mee ga rijden of als ik het blok opblaas.
Dat is iets anders dan jou zeggen dat jouw dealer niet kan natrekken of je jouw motor hebt opgevoerd :Y
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:45:
joep liever niet mijn prive gegevens op forums zetten aub beetje eng dat je me gaat google ( handjes boven tafel )
Edit 3: Sorry Luke, je hebt gelijk

[ Voor 45% gewijzigd door Joep op 15-08-2010 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
dam tweakers hier zijn wel negatief (joep) en ik vroeg het om dat 1 van mij 2 ethernet kaarten stuk is gegaan alles doet het prima. en joep liever niet mijn prive gegevens op forums zetten aub beetje eng dat je me gaat google ( handjes boven tafel )

• Joep
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:45:
ik vroeg het om dat 1 van mij 2 ethernet kaarten stuk is gegaan alles doet het prima.
Wat heeft het feit dat een ethernetkaart van je stuk is gegaan in hemels naam te maken met je vraag? Dat is toch helemaal niet van toepassing op jouw kapotte ethernetkaart?

Verwijderd

Topicstarter
nou lees als je gaat overclocken vervalt dus me garantie van mijn hele pc dus ook van de ethernetkaart daarom wou ik het weten niet dat het nodig is heb er nog 1 in zitten.

• Joep
Ik ga er dan maar vanuit dat je de waarheid vertelt.

Om je vraag te beantwoorden:
Zolang de pc het gewoon doet, je fysiek geen rare fratsen hebt uitgehaald en je de settings van rivatuner en/of je bios terugzet naar default kunnen ze het niet zien. Het lijkt me sowieso sterk dat het bedrijf waar je je computer gekocht hebt moeilijk doet vanwege de overclock, zeker gezien de hoeveelheid geld die je besteed hebt aan je pc.

Edit: Ben ik eng/over-the-top bezig?

[ Voor 7% gewijzigd door Joep op 15-08-2010 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
in iedergeval bedankt voor de info. ga naar bed trusten tweakers
Pagina: 1