Mechwarrrior 4 free version uit !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138722

Topicstarter
Het spel is al wat langer gratis uit, maar ik zag geen topic hierover in de search.
.
Het spel: een zwaar gemodde versie van mechwarrior4: mercenaries met campaign en multiplayer is nu te downloaden op mektek.net
Een leuk ding van mech4 multiplayer is dat de gemiddelde leeftijd 30-40+ is en dat zelfs de beste spelers vaak rustig en behulpzaam van aard zijn.
Het meest geweldige vind ik persoonlijk het mechlab waarmee je mechs geheel kunt aanpassen aan je wensen.

Mektek heeft een eigen torrent client gemaakt (mtx) om het spel te downloaden en te patchen indien nodig.

Mektek homepage:
http://www.mektek.net/

Mtx client:
http://mtxgear.mektek.net/mtx/beta/SetupMTX1.0.3.5.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het werkt zonder de originele? Die heb ik nog wel op zolder liggen. Toen ik hun mod wilde gebruiken 2 jaar terug moest de CD er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt geen CD nodig, het is echt een gratis full version.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316994

ff kijken nu je voor quake moet betalen zoek ik iets anders eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Goh, dat het hier nog niet eerder was gemeld, het is inmiddels al een tijdje gratis te verkrijgen (juni ofzo?).

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gnimmeL_kraD schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:51:
Goh, dat het hier nog niet eerder was gemeld, het is inmiddels al een tijdje gratis te verkrijgen (juni ofzo?).
Nou, eigenlijk ben ik daar best blij mee, de echte launch was één groot drama dankzij de toen nieuwe en haastig geteste MTX client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 138722 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:01:
[...]

Nou, eigenlijk ben ik daar best blij mee, de echte launch was één groot drama dankzij de toen nieuwe en haastig geteste MTX client.
Dat klopt ja, gelukkig stond er binnen no-time een torrent link op de forums :) Dat werkte een stuk beter.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eens kijken of dat wat is.

Site vind ik wel een beetje onduidelijk, zo kan ik niet echt ergens (snel) screenshots of info vinden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Installatie gaat blijkbaar via een zeer wazige/trage torrent-based installer.
Dus ff snel kijken lukt ook nog niet echt :(

10 minuten verder nog niets gebeurd :(
Wel is er 3 maand geleden een versie op usenet gepost.
Dus mocht je dat hebben, dat schiet beter op :)

[ Voor 54% gewijzigd door heuveltje op 15-08-2010 11:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228929

heuveltje schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:51:
Installatie gaat blijkbaar via een zeer wazige/trage torrent-based installer.
Dus ff snel kijken lukt ook nog niet echt :(

10 minuten verder nog niets gebeurd :(
Wel is er 3 maand geleden een versie op usenet gepost.
Dus mocht je dat hebben, dat schiet beter op :)
Ik heb de torrent gedownload, dan via MTX client geinstalleerd. Naar mijn idee is die hele MTX client best een stukje bagger software, ondefineerbare foutmelding her en der. Verder wel leuk spel, online ook best gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zal het straks ook eens uitproberen, heb het al gedownload maar ben er nog niet aangekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Al die kleine lastige patches... zonde.

Installatie volgorde:
3.1.0021 (Full install)
3.1.0022 (Patch)
3.1.0023 (Patch)
3.1.0024 (Patch)
3.1.0025 (Patch)
3.1.0026 (Patch)

En niemand die ook maar het idee heeft om een directe patch van de laatste full install naar de laatste patch versie te maken zodat 'vers bloed' sneller aan de slag kan. |:(

[edit]

Instructies om het spel te installeren en te patchen zonder het overbodige MTX:
  1. Download met je favoriete BitTorrent-client de laatste 'full install' en alle WinPatch/Non-MTX patches van deze pagina. Op dit moment is de laatste full install versie 3.1.0021 en de laatste patch 3.1.0026. Om het spel te patchen tot deze versie is het nodig om alle tussenliggende patches ook op te halen (dus 3.1.0022 t/m 3.1.0026).
  2. Open het .MTX ('mechwarrior4mercenaries.all.to.51.03.01.0021.mtx') bestand met bijvoorbeeld 7-Zip. De 'base' folder is de folder waar het gehele spel in zit. Pak deze uit. Eventueel mag deze na het uitpakken ook hernoemd worden (de officiële naam is 'Mechwarrior Mercenaries - Mektek Mekpak').
  3. Start elke patch handmatig. Begin bij de laagste (mekpak31.0022(0021).exe) en eindig bij de hoogste (mekpak31.0026(0025)-final.exe). Patch de eerder uitgepakte (en eventueel hernoemde) 'base' folder.
  4. Start uit de (eventueel hernoemde) 'base' folder het bestand 'MW4Mercs.exe'. Gevraagd wordt om je grafische voorkeuren te geven. Doe dit en kies 'Continue'. Het spel zal nu starten en het voorgaande venster zal niet meer bij het opstarten langskomen. Om opnieuw de grafische instellingen aan te passen, kan 'autoconfig_MERCS.exe' uit dezelfde folder gestart worden.

[ Voor 71% gewijzigd door The Zep Man op 24-08-2010 08:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nou, net maar even geprobeerd. Ten eerste wist ik niet welke van de 2 icoontjes op mijn desktop ik moest hebben: MW4Mercs of MW4Ed2. Ik heb MW4Mercs maar aangeklikt, dat bleek de goede te zijn.

Toen ik de interface zag, wilde ik eigenlijk meteen al afhaken. Sorry hoor, maar hóe oud die eruit ziet... De interface ziet eruit als van een spel van 10 jaar geleden.
Ik vond het ook allemaal erg vreemd, je moest eerst een pilot profiel aanmaken en 1 van de factions joinen. Daarna moest je een connection ( :? ) opgeven.

Toen ik dan eindelijk een server kon uitkiezen kon ik geen enkele server joinen. Bij elke server gaf hij zo'n fout aan dat hij geen verbinding kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Compizfox schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:02:
Toen ik de interface zag, wilde ik eigenlijk meteen al afhaken. Sorry hoor, maar hóe oud die eruit ziet... De interface ziet eruit als van een spel van 10 jaar geleden.
Klopt ook wel, komt uit 2000 (de originele mw4 tenminste, mercs zal 1-2 jaar later geweest zijn) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Shin_Alu op 24-08-2010 14:22 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom is de titel dan "Mechwarrior 4 free version uit!"? Dat suggereert toch dat het een nieuw spel is.

Maar goed, ik ben op zich wel bereid het spel te spelen, als de graphics/physics iig niet zo erg zijn als de interface.

Maar wat doe ik dan verkeerd, dat ik geen game kan joinen?

[ Voor 47% gewijzigd door Compizfox op 24-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Compizfox schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:26:
Waarom is de titel dan "Mechwarrior 4 free version uit!"? Dat suggereert toch dat het een nieuw spel is.
Ik lees nergens in de titel dat het een nieuw spel is. Assumption is the mother of all fuckups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Maar goed, ik ben op zich wel bereid het spel te spelen, als de graphics/physics iig niet zo erg zijn als de interface.

Maar wat doe ik dan verkeerd, dat ik geen game kan joinen?
Omdat deze versie gratis is en we blijven Hollanders (veel hier tenminste :) )

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Krijg hem helaas (nog) niet aan de gang met wine onder Ubuntu. Misschien dat ik hier nog wat tijd in ga steken, dan horen jullie het wel :)

Zo niet, speel ik hem waarschijnlijk wel een keer als ik weer in Windows zit. Dat is echter maar zelden :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

De titel suggereert juist dat er een nieuwe gratis versie van een bestaand spel is uitgekomen. "Free version" suggereert immers dat er ook andere versies bestaan.

Overigens denk ik niet dat je MechWarrior 4 leuk gaat vinden als het bij jou meer om de graphics, interface en physics gaat dan de gameplay. Dit is een re-release van een 10 jaar oud spel dus die graphics zijn inderdaad net zo verouderd als de interface. De gameplay is wel gewoon nog fantastisch en het gaat wel om een genre (mech sims) waarin sindsdien geen enkele degelijke game is uitgebracht. Het is dus niet alsof er moderne alternatieven beschikbaar zijn.

Mocht je per se screenshots willen zien dan biedt google altijd uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Droniac op 28-08-2010 21:38 ]

YouTube / Twitch

Pagina: 1