HDD defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo,

Ik heb voor een maat van mij een pc samengesteld. Deze ziet er als volgt uit:

Asus P5QL/EPU
Intel Core 2 Quad Q8400
2x 2GB Kingston HyperX 1066MHz
PNY GeForce GTS250 1GB
Huntkey 500watt voeding
Samsung DVD brander s-ata

en dan de harde schijf:
een 2ehands 320GB Seagate S-ATA laptop harde schijf.
deze heb ik zelf weinig gebruikt, geruild gekregen tegen iets anders van een maat van mij.

Ik heb er Windows 7 ultimate op geinstalleerd en een aantal games en benchmarks.
Over het algemeen loopt het prima, zoals je kan verwachten maar soms crashed ie zomaar of loopt ie vast.
Toen ik een paar keer een kort BSOD scherm voor me kreeg(de eerste 2x dat ie crashte) dacht ik dat die harde schijf misschien niet helemaal 100% meer was. Maar nu loopt ie in Modern Warfare 2 soms ook zomaar op het Victory scherm vast. Kan dit aan de harde schijf liggen?

Ik heb er nog niet veel aan getest want ik ben daar niet de hele dag uiteraard. Wel heeft hij 2 volledige benchmarks afgerond: 3DMark06 en Vantage, speelt ie over het algemeen Modern Warfare en Just Cause 2 prima af. Ik heb alles op stock speed lopen behalve het geheugen. Deze loopt uiteraard op 1066MHz(iets wat het moederbord zelf als overclock ziet maar het is gewoon de snelheid waar het geheugen voor gemaakt is natuurlijk).

Weet iemand iets anders?
Alvast bedankt

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als het aan de harde schijf ligt zou je dat aan de SMART gegevens moeten kunnen zien (met bv. HD Tune).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Uit jouw verhaal is geheel geen conclusie te trekken. Eigenlijk heb je nog helemaal niets aan trouble shooting gedaan. Wat je eerst eens kunt gaan doen is het volgende:

1. Een BSOD geeft altijd een melding, haal deze melding eens door google of de GoT search om te kijken waar deze naar verwijst.
2. Control de Eventlogs eens van Windows.
3. Wanneer je denkt dat het de hardeschijf is ga deze eerst een testen met de diagnostisch software van de fabrikant. Veelal kun je een ISO downloaden om een bootable CD te maken zodat je geheel buiten Windows om de schijf kunt testen.

Aangezien we hier op GoT er vanuit gaan dat een ieder toch enig eigen initiatief toont en ik deze toch mis in de topic start, gaat dit topic op slot. Heb je bovenstaande punten doorlopen en je komt er nog niet uit voel je dan vrij om een nieuw topic aan te maken in het juiste subforum, want nogmaals uit dit verhaal is niet op te maken waar het probleem ligt.

Overigens een opmerking met betrekking tot het geheugen; je kunt het moederbord wel zo ingesteld hebben dat het geheugen op stock speed van het geheugen zelf draait, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een stock snelheid is van het moederbord. Je kunt sneller geheugen in het moederbord hebben gestoken dan eigenlijk ondersteund wordt. Kijk eens of het geheugen op de HCL staat van het betreffende moederbord bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 14-08-2010 22:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.