Ik heb vandaag een Asus P7H55-M met een I5 750 gekocht. Bordje is voorzien van 2x2Gb Kingston value RAM, 1333Mhz, staat op de QVL van asus. Bios is geupdate naar de laatste versie. Tevens zit er een standaard PCI-E videokaartje in.
Probleem is als volgt:
Met beide modules geinstalleerd start het bord niet door, het blijft rebooten, als ik 1 van beide modules installeer start het bord wel en lijkt alles gewoon te werken.
Ik heb het hangen en opstarten topic gelezen en google geraadpleegd, maar ben niet veel wijzer geworden. Er zijn wel mensen met een vergelijkbaar probleem, maar hier staat weer geen oplossing bij.
Gebruikte zoektermen o.a.:
"Asus P7H55-m" memory issue, dual channel, triple channel, dimm detection, RAM problems.
Asus forum ook al afgezocht, maar niks gevonden.
Andere 500 watt voeding geprobeerd.
Modules werken afzonderlijk wel.
Modules werkken alleen als ze in een blauw slot zitten.
Handleiding 10x doorgelezen.
Iemand enig idee, of is er iets defect?
overigens heb ik slechts 1 CPU voeding in gebruik, het mobo heeft plaats voor 2 maar 1 is afgedekt.
Probleem is als volgt:
Met beide modules geinstalleerd start het bord niet door, het blijft rebooten, als ik 1 van beide modules installeer start het bord wel en lijkt alles gewoon te werken.
Ik heb het hangen en opstarten topic gelezen en google geraadpleegd, maar ben niet veel wijzer geworden. Er zijn wel mensen met een vergelijkbaar probleem, maar hier staat weer geen oplossing bij.
Gebruikte zoektermen o.a.:
"Asus P7H55-m" memory issue, dual channel, triple channel, dimm detection, RAM problems.
Asus forum ook al afgezocht, maar niks gevonden.
Andere 500 watt voeding geprobeerd.
Modules werken afzonderlijk wel.
Modules werkken alleen als ze in een blauw slot zitten.
Handleiding 10x doorgelezen.
Iemand enig idee, of is er iets defect?
overigens heb ik slechts 1 CPU voeding in gebruik, het mobo heeft plaats voor 2 maar 1 is afgedekt.