[ADSL]Hoge CRC errors en lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 17:57
Wij hebben thuis een XS4ALL verbinding van ongeveer 4Mb en wij haalden hier qua downloads altijd rond de 320KB/s uit.

Nu hebben we al een tijdje last van zeer traag internet (youtube 360p is al een probleem). Nu heb ik net de router eens gereset en dit bood ook geen oplossing. Wat ik wel zag was een TX CRC error rate van 21000 bij een uptime van 50 minuten. Dit gaat ook nog steets rap omhoog met een gang van ongeveer 6 errors per seconde.

Dit lijkt mij veel? Wat ik kan vinden is ongeveer 1000 errors per DAG nog normaal.

Ik download op dit moment een bestand van youtube met 150KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
CRC fouten zijn uit me hoofd fouten die hersteld zijn of iets in die richting, niet iets om je zorgen over te maken. Zo heb ik een overvloed aan FEC-fouten, ondanks dat heb ik nergens last van.

En wat zei XS4all toen je belde? Heb je de bekabeling al nagelopen en/of vervangen?
Hangt je modem direct aan het ISRApunt? Gebruik je een splitter? Zo ja, probeer die er eens tussenuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Brad schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:36:
CRC fouten zijn uit me hoofd fouten die hersteld zijn of iets in die richting, niet iets om je zorgen over te maken. Zo heb ik een overvloed aan FEC-fouten, ondanks dat heb ik nergens last van.

En wat zei XS4all toen je belde? Heb je de bekabeling al nagelopen en/of vervangen?
Hangt je modem direct aan het ISRApunt? Gebruik je een splitter? Zo ja, probeer die er eens tussenuit te halen.
Je hebt twee type tellers (misschien wel meer):
FEC, of wel Forward Error Correction , dit zijn fouten op de lijn welke via een algoritme hersteld zijn, dit is normaal en geen probleem
CRC, of wel Cyclic Redundancy Check, dit zijn harde fouten en kunnen wel een probleem zijn, zeker als het er veel zijn.

Wellicht kan de TS, vertellen welk modem hij heeft zodat er iets gerichter hulp kan worden geboden.
Zo is het handig om te weten hoe het zit met de lijn waardes, zoals de Signal Noise Ration en Attenuation.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Robinski schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:41:
[...]

Je hebt twee type tellers (misschien wel meer):
FEC, of wel Forward Error Correction , dit zijn fouten op de lijn welke via een algoritme hersteld zijn, dit is normaal en geen probleem
CRC, of wel Cyclic Redundancy Check, dit zijn harde fouten en kunnen wel een probleem zijn, zeker als het er veel zijn.

Wellicht kan de TS, vertellen welk modem hij heeft zodat er iets gerichter hulp kan worden geboden.
Zo is het handig om te weten hoe het zit met de lijn waardes, zoals de Signal Noise Ration en Attenuation.
Het is een Draytek 2820Vn met de laatste firmware.

Waardes:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2rc8y94.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je hebt maximale verzwakking of je houdt bijna geen signaalruisverhouding over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
kijk toch maar een keer je bekabeling na en vervang eventueel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zoals het er uit ziet zul je onmogelijk meer uit de lijn kunnen halen.
Er is namelijk een SNR (signal noise ratio) van 6, lager dan dit wordt er nooit ingetraind omdat er dan te veel storing op de lijn is.

De Attenuation van 48 duid op een flinke afstand van de telefoon centrale.

Afhankelijk van hoe een en ander thuis is aangesloten is er nog zeer licht iets te winnen.
Hoe ver heb je het modem (kabel lengte) van je ISRA geplaats?
Wat voor kabels heb je hier voor gebruikt?
Heb je nog analoge/ISDN telefonie op die lijn?
Zo niet, heb je er een splitter tussen?

PS. waarom zit je lijn op ADSL2 en niet op ADSL2+? Kan het modem wellicht geen ADSL2+ ? Of is er iets anders mis?

[ Voor 9% gewijzigd door Robinski op 14-08-2010 21:11 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Robinski schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:08:
Zoals het er uit ziet zul je onmogelijk meer uit de lijn kunnen halen.
Er is namelijk een SNR (signal noise ratio) van 6, lager dan dit wordt er nooit ingetraind omdat er dan te veel storing op de lijn is.

De Attenuation van 48 duid op een flinke afstand van de telefoon centrale.

Afhankelijk van hoe een en ander thuis is aangesloten is er nog zeer licht iets te winnen.
Hoe ver heb je het modem (kabel lengte) van je ISRA geplaats?
Wat voor kabels heb je hier voor gebruikt?
Heb je nog analoge/ISDN telefonie op die lijn?
Zo niet, heb je er een splitter tussen?

PS. waarom zit je lijn op ADSL2 en niet op ADSL2+? Kan het modem wellicht geen ADSL2+ ? Of is er iets anders mis?
Zo'n idee had ik al. Alle bekabeling is een half jaar geleden hier opnieuw gedaan en certificeerd omdat we toen soort gelijke problemen hadden. XS4ALL heeft ons toen ook terug gezet van 6Mb naar 3 of 4 weet ik niet meer precies. Ik heb de boel er al even direct aangeknoopt en dat doet ook niks.

De router en kan gewoon 2+ aan, waarom wij 2 krijgen geen idee, morgen maar weer bellen naar XS4ALL die dan wel weer zullen aankomen met nog een snelheids verlaging :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-05 15:23
Ik heb bij mijn ouders het zelfde probleem, daardoor zeer traag en instabiel internet.

Lijn specs:
Down up
DSL Noise Margin: 5.6 dB 8.4 dB
DSL Attenuation: 50.5 dB 28.9 dB
DSL Transmit Power: 19.0 dBm 12.4 dBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90188

Ik heb een zelfde soort probleem met mijn online livebox d166. Sinds begin deze avond viel mijn internet connectie steeds weg, na een restart deed het internet het steeds 2 à 3 minuten en viel daarna weg. Ben er uiteindelijk achter gekomen dat er iedere second ongeveer 80 crc errors bij komen. Ik neem aan dat het een hardware probleem is maar ik wou toch nog even vragen of iemand een zelfde soort probleem heeft gehad met een livebox? Ik heb nog niet de kans gehad om de helpdesk te bellen maar dat ga ik zo snel mogelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:16
Hoever woon je van de Dslam af, weet je dat toevallig? Loop att word anders weergegeven ik ken de berekening niet om terug te rekenen of de demping dan te hoog is. Je snr marge is wel wat aan de te lage kant!

Wat ik nog vreemder vind aan je waardes (aangenomen dat je een 4/1mbit verbinding hebt) is dat je één je downstream van 4mbit niet haalt en twee je maar een halve upload hebt!

Heb je een isra met losse kabels of gewoon een klik systeem? Indien je een losse kabel is/ra hebt kan je het beste je kabels opnieuw strippen(corrosie). Indien je gewoon een klik systeem hebt en je je kabel tussen is/ra en modem al een keer hebt vervangen (aannement dat je geen flatcables gebruikt maar kwaliteitskabels!) het beste de helpdesk bellen het lijkt erop of er dan in de KPN lijn iets mis gaat

@msr911: fouten op de lijn hoeft geen modem issue te zijn. Sluit altijd alles eerst opnieuw aan met nieuwe kabels zo kort mogelijk op het is/ra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 22:18
Bel je ook nog via de KPN lijn? Hoe is daar je kwaliteit? Heb een half jaar geleden hetzelfde meegemaakt waarbij de ADSL verbinding er om de haverklap uitvloog. Heb toen de KPN helpdesk gebeld (op aanraden van XS4ALL) en gemeld dat mijn telefoonverbinding niet oke was en toen is de lijn doorgemeten. Daaruit bleek al heel snel dat een monteur zou moeten kijken naar het probleem. Daarna is uiteindelijk een KPN monteur langs geweest en bleken er in de straat een aantal kabelmoffen versleten te zijn en de voedingslijn in de straatkast was niet oke. Toen dat gefixt was, was ik ineens van mijn disconnects af en CRC fouten af.
Pagina: 1