Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik zit hier met een bijzonder frustrerend probleem. Het betreft de pc van mijn zus, die ik 2 weken terug een compleet verse installatie van Windows XP Home heb gegeven. Tot deze week liep de pc perfect, maar sinds deze week zit er een rare fout in, waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden...

Simpel gezegd, de pc start normaal op, je kan normaal inloggen, maar zodra de desktop verschijnt, blokkeert het systeem voor zo'n 10 tot 15 minuten. Je kan nog wel de muis bewegen, maar niks reageert verder. De harddisk activiteit is laag (af en toe knippert de led). Na deze tijd wordt het systeem vrijgegeven en werkt het verder normaal.
Bij het opstarten geven een aantal services wel een fout, maar die worden zo goed als zeker veroorzaakt door het bevriezen van het systeem (en daarmee als gevolg een fout door een time-out). Het uitschakelen van deze services met msconfig leidt dan ook niet tot verbetering, enkel tot het verdwijnen van de foutmelding.

De machine draait met service pack 3 voor windowsXP en alle beschikbare updates. Tussen het moment dat de machine goed werkte en nu is er niks aan veranderd.

In de logbestanden kan ik geen fouten vinden.

Wat kan dit zijn, of hoe kan ik achterhalen wat het probleem precies is?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 01:04
gebruikt ze tabbed stardock?
bij mijn pc phenom 955 duurt het zelfs al 2 minuten na het inloggen voordat ik iets kan doen, kan de muis gebruiken maar de desktop is frozen
en zogauw als die dock geladen is, is alles weer goed

[ Voor 13% gewijzigd door Ellos op 14-08-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:14
Je kan systematisch zaken uitproberen, maar ook inde FAQ zoeken.
bijvoorbeeld:
is het ook in veilige modus?
Heb je al een nieuwe account geprobeerd?
Meld toch even de fouten.
En kijk in de eventvwr of het foutenlogboek naar de fouten bij het opstarten.
had je al gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door beascob op 14-08-2010 20:28 ]

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat er een programma is dat dit veroorzaakt. Hoe je het beste kan uitzoeken welk programma dat is weet ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het kan net zo goed liggen aan de virusscanner. Er staat niks vermeld welke programma's er draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
je zou autoruns kunnen gebruiken om te eens alle programma's welke opstarten met het systeem uit te zetten

http://techworld.nl/techn...windows-met-autoruns.html

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Met hd tune oppervlakte kontrolle doen.
Laats geinstalleerde software verwijderen.
Virussen en spyware scannen?
Wat start er op met windows?
Hijackthis laten lopen, de tekst file copieren en ingeven op www.hijackthis.de, problemen die hij aangeeft kontroleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, even wat extra info.

Veilige modus draait zonder problemen. Het probleem doet zich bij alle accounts voor, ook bij een vers account.
Er draait een virus scanner, namelijk AVG.

Als ik met msconfig alle microsoft services uitschakel (3rd party services starten dan wel), start de machine wel normaal.

Bij één van de laatste tests kreeg ik geen fout meldingen meer, maar had nog wel de lock-up.

Laatst geïnstalleerde software verwijderen is niet te doen. De machine is 2 weken terug volledig opnieuw geïnstalleerd en tussen toen en nu werkte alles goed. Er is geen andere software meer bijgekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 14-08-2010 23:57 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik met msconfig alle microsoft services uitschakel (3rd party services starten dan wel), start de machine wel normaal.
Dan is het toch makkelijk uit te zoeken waar het probleem zit. Gewoon 1 voor 1 dingen aanzetten tot je het probleem tegenkomt. Als je dan weet welke service het probleem veroorzaakt kan je daarmee wel een oplossing vinden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Behalve dat ik dit vanmiddag al gedaan heb, en 't me al uren heeft gekost, zonder ook maar 1 stap vooruit te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
deepbass909 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:59:
Behalve dat ik dit vanmiddag al gedaan heb, en 't me al uren heeft gekost, zonder ook maar 1 stap vooruit te komen....
Wat wil je dan dat we zeggen ? , schakel 1234.exe uit en het probleem is opgelost ?

Blijkbaar is er een service die voor dit probleem zorgt, je moet alleen uitzoeken welke precies. Doe het anders in stappen van 5 serviceonderdelen per keer. Als je dan de groep van 5 gevonden hebt waar het probleem zit ben je er bijna uit. Op die manier hoef je niet service voor service uit te schakelen en ben je 5x sneller klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30
Je geeft aan dat het issue zich een tweetal weken geleden voor het eerst heeft voorgedaan.

Ik zou bijna een gaan checken met een herstelpunt van rond die tijd of het probleem zich dan nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien is het programma "Process monitor" van Sysinternals iets...
Of zoals aangehaald "Autoruns", kan ook zeer bruikbaar zijn.

Uiteraard kost zo een fout troubleshooten tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door High-Voltage2 op 15-08-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
Probeer eens (tijdelijk) de automatic updates uit te zetten. Als dat het oplost, zoek dan even hier op het forum naar svchost 100% CPU of iets dergelijks.

Maar je kan tijdens het "hangen" dus ook niet met ctrl-alt-del de taskmanager opstarten om te zien of er veel CPU-usage is en zoja welk proces dat dan doet?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

100% zeker is het AVG :) Gooi die er af en zie het verschil maar eens. Van AVG is bekend dat ie problemen (kan) hebben met XP. Zowel mijn eigen PC, die van mijn vriendin als die van mijn ouders hadden AVG en waren redelijjk traag qua opstarten etc. Met name een oudere PC was echt een kriem. Op een gegeven moment AVG er af en Avast er op (ook gratie) en grootste probleem opgelost :)
Leuke van Avast is dat je hem ook in kunt stellen dat ie na de rest pas opstart - dan zit er bij booten iig niks in de weg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

deepbass909 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:14:
De machine draait met service pack 3 voor windowsXP en alle beschikbare updates. Tussen het moment dat de machine goed werkte en nu is er niks aan veranderd.
Kan het zijn dat die ene update die het lnk lek fixed dwars ligt? Waren volgensmij meer mensen waarbij deze update niet zo best was....

edit: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=f91a708ce6d654e7

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 15-08-2010 12:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, een kleine update.
Inmiddels staat de machine bij mij thuis (is toch wat makkelijker dan als hij 30km verderop staat).

Gisteravond heb ik systematisch alle MicroSoft services afgelopen, maar geen hangers.... Ook met alles weer ingeschakeld startte de machine normaal op. :? De eerste keer dat ik hem gisteren opstartte bleef hij namelijk wel hangen.
Ik zet hem zojuist weer aan, en verrassing, de boel blokkeert weer volledig...

@PilatuS
Helaas, met jouw methode van systematisch in- en uitschakelen kom ik er dus niet achter...
Henkje.doc schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:59:
Je geeft aan dat het issue zich een tweetal weken geleden voor het eerst heeft voorgedaan.

Ik zou bijna een gaan checken met een herstelpunt van rond die tijd of het probleem zich dan nog voordoet.
Kan ik helaas niet, het oudste herstelpunt beschikbaar is van de dag dat juist de problemen zich voor begonnen te doen :?
DigiK-oz schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:36:
Probeer eens (tijdelijk) de automatic updates uit te zetten. Als dat het oplost, zoek dan even hier op het forum naar svchost 100% CPU of iets dergelijks.

Maar je kan tijdens het "hangen" dus ook niet met ctrl-alt-del de taskmanager opstarten om te zien of er veel CPU-usage is en zoja welk proces dat dan doet?
Ik zal automatic updates eens uitzetten, wellicht dat dat helpt.

crtl-alt-del (en de taskmanager) werkt inderdaad niet op het moment dat de machine hangt... Er is daardoor voor mij op geen mogelijkheid te achterhalen welk proces het nou veroorzaakt. Zodra de machine hangt, kan ik niks starten, en alleen de muis bewegen. Na deze periode van zo'n 10 tot 15 minuten, kan ik alles weer alsof er niks aan de hand is.

Ook zal ik AVG eens uitschakelen, maar deze heeft altijd op deze machine gedraaid, zonder problemen te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
De PC hangt nu in jouw netwerk? Dan kan je, om te zien welk proces eventueel CPU vreet, op een andere PC perfmon opstarten, en de proces CPU usage (en andere zaken zoals memory usage, disk, netwerk etc) van de probleem-PC remote uitlezen.

EDIT : Om windows update service corruptie te herstellen (geen idee of dat je probleem is, maar symptomen lijken er op):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
@echo off
Echo Re-registering Windows Update components and Clear the corrupted Windows Update temp folder
Rem Re-register dlls
REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
Rem Stop Services
net stop WuAuServ
taskkill /f /im wuauclt.exe
Rem Delete SoftwareDistribution Folder
RMDIR C:\windows\SoftwareDistribution /s/q
net start WuAuServ
Echo Look for any errors
echo Any key to reboot
Pause
shutdown -r -t 5

[ Voor 59% gewijzigd door DigiK-oz op 20-08-2010 10:56 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:38:

Ook zal ik AVG eens uitschakelen, maar deze heeft altijd op deze machine gedraaid, zonder problemen te geven...
Een update van een virusscanner kan dergelijke problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Automatisch updaten is uitgeschakeld en nu lijkt (met nadruk op lijkt) het over te zijn. Zeker weten doe ik het pas als de machine niet meer hangt met updates uit, maar wel met deze aan (wat ik nu aan het testen ben). Als hij wel normaal opstart met updates aan, weet ik dus niet of het uitschakelen de reden was dat het nu ineens wel goed gaat (zie mijn eerdere ervaring met alle services in- en uitschakelen...).

ok, hij hangt (updates ingeschakeld), net 2 keer succesvol opgestart met updates uit, dus nu nog een keer met updates uit, en als hij wel opstart, kan ik redelijk veilig concluderen dat dat de veroorzaker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
argh... Alles wat ik probeer lijkt te werken, tot ik een tweede keer opnieuw opstart en het probleem gewoon net zo hard weer terug is...

Ook de fix van DigiK-oz had dat effect... Gek word ik ervan...

Het enige wat permanent lijkt te werken, is automatische updates permanent uitschakelen... Maar aangezien deze pc bij m'n zus komt te staan en ik zo min mogelijk omkijken wil hebben naar zaken als updates, wil ik dat liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:39:
argh... Alles wat ik probeer lijkt te werken, tot ik een tweede keer opnieuw opstart en het probleem gewoon net zo hard weer terug is...

Ook de fix van DigiK-oz had dat effect... Gek word ik ervan...

Het enige wat permanent lijkt te werken, is automatische updates permanent uitschakelen... Maar aangezien deze pc bij m'n zus komt te staan en ik zo min mogelijk omkijken wil hebben naar zaken als updates, wil ik dat liever niet...
Leer haar dan 1x per maand handmatig de updates te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik onderhoudt 20+ Pc's, en kom dit bij verschillende tegen.
Probleem is Microsoft Update, dat een geheugen lek in svchost en wucault.exe veroorzaakt (200MB+ gebruik)

Wat je kan doen, is naar de site van Microsoft update gaan en Microsoft update uitschakelen, en de klassieke Windows update gebruiken.

Dit is de oplossing, natuurlijk maar half.

En ik ben op moment opzoek naar de Windows Installer 3.0 Fix, die helpt dit probleem.
Probleem zit hem geloof ik in de Windows installer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Haaglander
Was het maar zo simpel ;) Ik probeer haar ook al jaren te leren om deze pc alleen voor haar bedrijf te gebruiken en niet privé, maar ook dat gaat maar moeizaam. Ze weet hoe ze hem moet gebruiken, maar beheer gaat haar pet gewoon te boven. Daarnaast heb ik zelf bij de herinstallatie al ruzie genoeg gehad met de updates (3 dagen herinstalleren, waarvan 2 dagen alleen voor alle updates...), waarbij bijv. mediaplayer ook al niet wou (uiteindelijk via een omweg op het internet een oplossing voor gevonden).

@SirYoshi
Ik heb het op het moment uitgeschakeld. Ik hou me aanbevolen voor jouw oplossing. Gelukkig hangt de machine achter een firewall (hardware in het modem) en heb ik zelf van AVG/Kaspersky erg goede ervaringen wat betreft het buiten houden van virussen en trojans. Ik had wat downloads op een netwerkschijf staan, die spontaan alarmbellen af lieten gaan :X Ik draai zelf geen anti-virus (alles in mijn huis draait op Linux + een hardware firewall) en waren kleine pakketten voor haar pc, die na de antivirus geïnstalleerd zouden worden. AVG bewees z'n diensten daarmee dus direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Argh... Ik blijf met het kreng (of beter gezegd Windows) bezig... Na dit weekend helemaal geen problemen meer gehad te hebben na het uitschakelen van Microsoft Update, start ik hem vanavond weer op om te kijken of alles naar behoren werkt, zodat ik hem morgen terug kan brengen, en ja hoor... De machine bevriest weer bij het inloggen...

Blijkbaar gebeurd het nu maar 1 keer per dag, bij de eerste keer opstarten. Als hij dan 10 minuten heeft staan niks doen, is er niks aan de hand, en kan ik hem ook gewoon zonder problemen herstarten...

Hoewel ik het niet graag doe, moet hij nu maar even terug naar m'n zus, inc. defect... Dan moet ze de komende tijd maar even geduld hebben met de eerste keer opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Is SP2 (Service Pack) en/of SP3 al geinstalleerd? (Kijk bij configuratiescherm-Systeem).
Download anders ergens de offline installatie file van SP3 en installeer deze. Trek de netwerkkabel er uit. Is SP3 dan geinstalleerd klik dan in het startmenu onder programma's op Windows Updates om de resterende 77? updates geforceerd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Inmiddels had ik xp al 26 x opnieuw geinstalleerd..... Ik begin er niet meer aan om dagen te gaan zitten troubleshooten, zeker niet met een wat oudere installatie (> 1 jaar). Veel mensen zien er tegen op maar de juiste tooltjes om achter passworden en instellingen te komen helpen hier erg bij. (wat was ook al weer het pop3 wachtwoord van mijn ISP? )

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@winwiz
Het troubleshooten bestond uit eigenlijk 1 weekend dingen proberen, in de hoop het op te lossen. Dat is minder tijd dan in een complete herinstall gaat zitten (het is namelijk niet alleen Windows opnieuw erop zetten, maar ook alle software, instellingen, backup's, etc). Maar gisteren de knoop doorgehakt met m'n zus en de pc staat nu weer bij mij thuis, maar nu met de cd's er weer bij, voor een nieuwe install...

@intermusic
SP3 staat er ook op.
Jouw instructie voor SP3 offline installeren en daarna de updates geforceert, snap ik niet helemaal om eerlijk te zijn. Bedoel je alles offline? En waarom persé offline? Ik weet dat je bij Win2k bij een installatie zonder SP1 offline moest blijven tot dat SP1 erop staat, omdat je anders direct het Bugbear-virus te pakken hebt, maar voor zover ik weet, heb je dat risico met WinXP niet...

Het is ook die bijna eindeloze lijst aan updates als je vanaf SP1 komt (de officiële installatie-CD is al geupdate met SP1), waar ik vooral tegenop zie... Het is namelijk xx-aantal updates installeren, rebooten, windows-update starten, weer xx-aantal updates installeren, weer rebooten, en dat een keer of 10...

Het eerste wat er wel gebeurd, zodra ik die hele routine doorlopen heb en de benodigde software staat er weer op, is een image maken van de installatie...

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Waarom maak je niet gewoon een install-cd met sp2, sp3 en alle updates geslipstreamed (met bv nlite http://www.nliteos.com/)?

Specs

• Haaglander
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:22:

Het eerste wat er wel gebeurd, zodra ik die hele routine doorlopen heb en de benodigde software staat er weer op, is een image maken van de installatie...
_/-\o_

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@ossy
Zou makkelijk zijn, alleen is het een Dell machine, met een Dell OEM windows. Mijn ervaring is dat de licentiesleutels van dergelijke windows-versies ook alleen werken met de versie die met de pc geleverd is... Ik hoef bij installatie ook geen licentiesleutel in te voeren, maar de cd in een andere pc stoppen gaat niet, want dan krijg je doodleuk de melding dat het geen Dell is en dat daarom deze Windows niet geïnstalleerd kan worden.ff
Daarnaast is een eigen slipstream cd maken leuk als je vaak moet installeren, maar dit is voor deze machine nu de 2 keer in z'n leven (helaas volgt nr. 3 dus wel heel snel nr 2 op, maar goed) dat er een volledige herinstallatie plaats vond. De tijd die het maken van een slipstreamed installatie-cd kost, weegt daarom voor mij dus niet op tegen de tijd die ik ermee zou uitsparen.

@Haaglander
Oorspronkelijk was ik dat ook al van plan, maar omdat 2 software pakketten nog niet geïnstalleerd waren, maar er nog wel op moesten, had ik dat dus uitgesteld... Nu dus maar een image maken zonder die 2 pakketten... (ik heb ze namelijk nog steeds niet)

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:22:

Het is ook die bijna eindeloze lijst aan updates als je vanaf SP1 komt (de officiële installatie-CD is al geupdate met SP1), waar ik vooral tegenop zie... Het is namelijk xx-aantal updates installeren, rebooten, windows-update starten, weer xx-aantal updates installeren, weer rebooten, en dat een keer of 10...

Het eerste wat er wel gebeurd, zodra ik die hele routine doorlopen heb en de benodigde software staat er
Heb je nog geluk dat je sp 1 hebt want xp heeft geen net software , als die in de verkeerde volgorde wordt geinstaleerd , moet alles van net er weer eraf . Om opnieuw er weer op te zetten in de goede volgorde. En wat gebruikt die net in xp, dat zijn volgens mij alleen maar hulpprogrammas zoals ATI CCC en de intel toolbox .Bij me volgende instal laat ik heel die net eraf dan boot xp onder de 10 seconden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/26/1282832969-30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nu al eens geprobeert zonder AVG?
na het opstarten van de pc start AVG altijd het update proces en deze blokkeert de boel behoorlijk....zeker als er een update beschikbaar is.... (en oudere pc's hebben het hier nog zwaarder mee...)

wanneer het trouwens de windows update is die blokkeert, dan kun je ook deze nog even 'resetten'. Hiervoor stop je de service en verwijder je alles uit de map c:\winodws\softwaredistribution. Je verliest hiermee alleen de update historie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@djeems
Yep, beiden geprobeerd, en beiden zonder succes... Ik ken de opstartende blokkades van bepaalde programma's, maar die duren nooit 10 volle minuten, dan heeft windows ze zelf meestal al gekilled...
Maar nu ben ik bezig met een nieuwe install, in de hoop dat het daarmee voorlopig weer weg is...

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Was deze oplossing elders tegen gekomen,
Soms kan het probleem in Microsoft.NET framwork zitten.
Als je het hangprobleem weer heb maak een bat bestandje met deze regels:

c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\ngen.exe update
c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\ngen.exe update
c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\ngen.exe update

Start deze af en kijk de dagen erna of dit probleem nog steeds optreed.
Pagina: 1