Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Zo gek veel verstand heb ik niet van computers, en vraag jullie daarom advies en hulp bij het volgende.

Ik heb een WD6400AAKS externe harde schijf. Ik had hem destijds nieuw gekocht en meegenomen op een schip. Heb hem daar zelden gebruikt en goed behandeld, hij is nooit gevallen of iets in die richting. echter hield hij er ineens mee op na een paar maand (door trillingen???), indicatielampje dood en hij startte hem niet meer.

In de overtuiging dat de schijf nog goed is heb ik zojuist een diginote sata behuizing gekocht, modelnummer 10021574. na het aansluiten gaat het indicatie lampje knipperen en herkent de computer hem niet. als ik alleen de aansluiting van de behuizing aansluit brand het lampje en wordt hij herkent. (dit is ook het geval bij de originele voeding). dus zodra hij aan de hdd hangt nokt hij ermee.

is het printplaatje op de hdd stuk? of zelfs de hele hdd?

en wat kan ik doen! denk niet te hoeven melden dat de inhoud van de hdd me erg veel waard is.

bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALS de files op je schijf echt zoveel waard waren geweest, had je wel een backup gehad. Misschien dat dit een wijze les voor je is en dat je dat voortaan wel doet. Wat je nog kan proberen, is de schijf direct op het mobo aansluiten, als die dan niet meer herkent wordt, heb je een probleem en zal je waarschijnlijk een recovery bedrijf moeten inschakelen.