Toon posts:

WD640 HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Zo gek veel verstand heb ik niet van computers, en vraag jullie daarom advies en hulp bij het volgende.

Ik heb een WD6400AAKS externe harde schijf. Ik had hem destijds nieuw gekocht en meegenomen op een schip. Heb hem daar zelden gebruikt en goed behandeld, hij is nooit gevallen of iets in die richting. echter hield hij er ineens mee op na een paar maand (door trillingen???), indicatielampje dood en hij startte hem niet meer.

In de overtuiging dat de schijf nog goed is heb ik zojuist een diginote sata behuizing gekocht, modelnummer 10021574. na het aansluiten gaat het indicatie lampje knipperen en herkent de computer hem niet. als ik alleen de aansluiting van de behuizing aansluit brand het lampje en wordt hij herkent. (dit is ook het geval bij de originele voeding). dus zodra hij aan de hdd hangt nokt hij ermee.

is het printplaatje op de hdd stuk? of zelfs de hele hdd?

en wat kan ik doen! denk niet te hoeven melden dat de inhoud van de hdd me erg veel waard is.

bedankt voor alle reacties!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

hmmm,

Ik ben niet helemaal mee met je verhaal, dus als je de HDD via de diginote aan je PC hangt werkt hij niet ?

maar wat wil je nu eigenlijk hier mee bedoelen ?
als ik alleen de aansluiting van de behuizing aansluit brand het lampje en wordt hij herkent.
Heb je de HDD al eens intern in je PC aangesloten ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
nou hij bestaat uit 2 delen.....printplaten zeg maar. 1 waar de voeding, uitgang en lampje opzitten, die dus wel wordt gepakt. en de ander aan de hdd via sata. zodra die wordt gelinkt valt hij weg en doet hij niets.

beetje duidelijker?

overigens heb ik hem niet in mijn pc weten aan te sluiten omdat ik windows heb en de schijf voor een apple is

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:44:
Beste mensen.
Ik heb een WD6400AAKS externe harde schijf.
Dat type is een interne harde schijf?
overigens heb ik hem niet in mijn pc weten aan te sluiten omdat ik windows heb en de schijf voor een apple is
Schijven zijn niet óf voor een Windows pc, óf voor een Apple. Het enigste wat kan verschillen is 't bestandssysteem op de schijf, maar er zijn zat tools om onder Windows een eventueel Apple bestandssysteem als HFS+ te lezen. Mogelijk is ook gewoon FAT32 gebruikt, welke beide ondersteunen. Sluit de schijf dus gewoon intern op je pc aan en kijk dan of je bij je bestanden kan.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

als ik het goed begrepen heb:

als je doe voedingsconnector van je externe behuizing aan de HDD aansluit dan start de HDD op en van zodra je de SATA aansluiting ook aansluit draait je HDD niet meer.

Je hebt het dus enkel over de externe behuizing die je HDD "herkent".

Ik zou zeggen neem je HDD eruit, steek hem in een gewone PC (mag windows zijn) en kijk of hij het daar in doet. Als het daar werkt gewoon een image van nemen en terugzetten op een nieuwe HDD, werkt hij daar niet jah dan zal je PCB waarschijnlijk kaduuk zijn.

Je HDD maakt toevallig geen rare geluiden en draait normaal ? klikjes, krassende geluiden, piepjes,...

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is hem. alleen dan in een behuizing.

ok, dan is me het verkeerde verteld. goede optie ook, alleen is de schijf sata en heb ik in mn pc alleen....ide aansluitingen?

of zit ik nu weer helemaal mis:P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Zou kunnen, maar dan is het wel een vrij antiek systeem. Wat voor een pc is het, en dan specifiek wat voor een type mainboard erin zit?

Verwijderd

Topicstarter
ja ongeveer pm1

het printplaatje van de behuizing doet het, en zit de schijf nog niet aan. lampje brand en pc herkent nieuwe software.

maar zodra ik hem connect met de schijf kapt alles. en de schijf draait dus helemaal niet:P

maar ik zal es kijken of het me gaat lukken hem in een pc te doen, op 1 of andere manier.

stomme vraag, maar wat is een pcb?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is vrij antiek nielson:P

ja ben hier echt een leek in!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

PCB is de printplaat die aan je harde schijf zelf hangt ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
haha! ja dat vermoeden had ik al:P

weer wat geleerd!

is die ook apart te koop?
(K)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

http://www.harddrive-repair.com/pcb-repair.html foutje even goeie zoeken

hier is een betere maarjah wel $ 39 http://www.hddzone.com/

edit: ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken dat het je PCB is hoor maar het kan wel.

[ Voor 73% gewijzigd door pm1 op 14-08-2010 20:21 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Al overwogen dat er een breuk in je SATA kabel zit? Voor zover ik kan lezen zit het probleem in de SATA verbinding aan je moederbord, right?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Blue-Tiger schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:05:
Al overwogen dat er een breuk in je SATA kabel zit? Voor zover ik kan lezen zit het probleem in de SATA verbinding aan je moederbord, right?
het is een externe schijf }:O en heeft ze al getest in een nieuwe enclosure maar werkt nog steeds niet.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1