Externe harde schijf-USB voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Ik kom er met google niet uit.

Kan iedere mediaspeler genoeg voeding leveren aan een externe schijf zonder voeding, ongeacht
de grootte?

(Ik weet dat 3.5 voordeliger is als 2.5 maar het gaat mij om het gemak)

Edit,

Mediaspeler; pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini

Ext schijf; pricewatch: Western Digital Elements SE WDBABV0010BBK 1TB Zwart

Dit zijn slechts 2 voorbeelden waar ik wel over zit te denken, maar waar het mij om gaat is dat de fabrikant/importeur
(van de mediaplayers) spreekt over, het liefst een externe schijf met aparte voeding om problemen te voorkomen?

Terwijl ik gebruikersevraringen lees die het tegendeel bewijzen.

(vraag me niet al die pagina's weer op te zoeken :o )

Vraag me dus af wat het probleem kan zijn met een USB voeding, kan de ene mediaspeler wel genoeg stroom
leveren en de andere niet?

[ Voor 74% gewijzigd door Firedre op 14-08-2010 18:21 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat is geheel afhankelijk van de externe hardeschijf. USB heeft bepaalde specificaties voor spanning en stroom. Er zijn externe hardeschijfen die voldoende hebben aan 1 USB poort, maar dan zit je zover ik weet direct aan een 2,5" schijfje vast.

Of een bepaalde mediaspeler genoeg vermogen leverd, hangt af of de fabrikant zich aan de specificaties heeft gehouden, dat geldt overigens ook voor de fabrikant van de externe hardeschijf.

Je merkt wel er valt weinig te zeggen over jouw geval. Edit je topic start eens en geef eens aan over welke apparatuur wij hier spreken (merl/type) of wat had je in gedachten aan te schaffen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/