printer probleem Time Capsule

Pagina: 1
Acties:

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Van de week een timecapsule 1TB gekocht. De imac 21en een mbp 13 als cliënt. Geen probleem.

Geprobeerd een canon ip5300 printer erop aan te sluiten. Helaas draait dit niet zoals het hoort. Telkens als ik een printopdracht geef dan valt de printer in pauze met als gevolg dat hij een paar letters afdrukt en het hele a4 eruit gooit.

Tweede euvel is als ik de printer uitzet je de TC ook uit moet zetten en daarna de printer weer uit/aan om de printer zichtbaar weer te maken in het netwerk.

Veel gezocht maar niets gevonden wat help. Alle drivers zijn up to date. Schone printer install gedaan via het netwerk. Dus printer was zichtbaar in airport.

Zijn er TC gebruikers bij die de printer wel fatsoenlijk/soepel hebben draaien via usb? Van dit gedoe wil ik echt af.

Of kan ik beter een printerterje kopen met usb/lan aansluiten en het via de ethernet van de TC in het netwerk hangen.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 10:53

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

TecTo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:10:
Of kan ik beter een printerterje kopen met usb/lan aansluiten en het via de ethernet van de TC in het netwerk hangen.
Ik heb geen idee hoe jouw specifieke probleem opgelost kan worden, maar een ethernetprinter werkt vaak toch gewoon het beste als je hem aan je netwerk wilt hangen. Daarom raad ik het je dus in ieder geval niet af om zo één te kopen ;)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Of even een printerservertje er tussen ? Zo'n ding regelt het printverkeer wat van ethernet komt naar een USB printer toch ?

gewoon nee.

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
SanderPS3 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:40:
Of even een printerservertje er tussen ? Zo'n ding regelt het printverkeer wat van ethernet komt naar een USB printer toch ?
Dat zou de Time Capsule normaal ingebouwd hebben ;)

🤞🏻

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
bn326160 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:01:
[...]

Dat zou de Time Capsule normaal ingebouwd hebben ;)
Inderdaad en volgens de specificaties zou het met de aanwezige usb poort mogelijk zijn. Zodra ik een extra harddisk aan de usb poort aansluit werkt het prima.

Teveel gedoe het wel of niet zichtbaar in het netwerk zijn en het contant in pauze gaan.

Ga toch maar voor een print -server of een ander printertje met een lan poort. Voor bijna de prijs van de inkt heb je er al 1.

Bedankt voor de reacties.