Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegvallende verbinding met UPC.

Pagina: 1
Acties:

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 22:09
Onderstaande mail heb ik net naar Kassa gestuurd, vrienden hebben ook mails gestuurd over hetzelfde probleem.

Zijn er hier ook mensen die deze klachten hebben?

Mail:

"Beste,

Sinds enkele maanden valt onze internetverbinding van UPC geregeld weg; van enkele malen per dag tot enkele malen per uur. Dit maakt het online spelen van spellen nagenoeg onmogelijk omdat je vele spelletjes vroegtijdig en onvrijwillig moet beeindigen. Daarnaast verpest het de internetervaring omdat men regelmatig eventjes de verbinding verliest en enkele minuten moet wachten totdat deze zich herstelt.

Kennisen van mij die ook UPC hebben praten over dezelfde klachten en melden dat hier geen oplossing voor wordt aangeboden. Het switchen van router of het niet gebruiken van een router leidt niet tot een oplossing van het probleem.

Als men op internet gaat zoeken komt men vele verschillende bronnen tegen van mensen met exact dezelfde klachten die ook niet opgelost worden door UPC. Voor vele van deze mensen is UPC de enige mogelijke internet provider; zij kunnen dus niet overstappen.

Ik ben het onderhand zat dat er niks gebeurd en er geen oplossing wordt geboden. Graag zou ik dan ook zien dat er actie wordt ondernomen!

Bijgevoegd links naar enkele fora waarop meerdere mensen de klachten beschrijven.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Links:
http://forum.upclive.nl/t...?threadID=3212&tstart=100

http://80.94.70.24/upc/index.php?topic=16100.0

http://forum.fok.nl/topic/1312803

http://forum.viva.nl/foru...nding/list_messages/84987

http://buurtlink.nl/6921j...allee/997475/klachten+upc

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 18:46
En wat zei de helpdesk?

Heb je nog gecontroleerd of alle bekabeling goed is? En eventueel kabels vervangen?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
het beste wat je kan doen is upc bellen, ja ik weet het upc bellen :(. En dan vragen of ze jou modem goed kunnen bereiken( 0 meting geloof ik dat dat heet). Vervolgends als u hun zegge dat dat goed is kan je kijken of misschien aan apparatuur/kabels ligt. als staat upc erom bekend wegvallende verbindingen te hebben

How are you doing?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Wat ik een beetje mis in je verhaal is welke stappen je zelf ondernomen hebt? Heb je met de UPC helpdesk contact opgenomen en je verhaal daar voorgelegd? Zo ja, hoe is daar dan op gereageerd.

Moet zeggen dat ik geen klachten heb over de service van UPC. Digitale TV functioneerde niet helemaal lekker. Na een paar dagen hebben we een monteur gekregen die uiterst vakkundig de klachten opgelost heeft.

Daarnaast zijn de topics op de fora die je aanhaalt niet allemaal van recente datum. Ik kan eenzelfde lijst maken van elke andere internetprovider.

[ Voor 16% gewijzigd door Twistedmark op 14-08-2010 17:08 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
Ik zou die eens melden bij coax.nl die hebben goede contacten met upc en zo heb ik ook eens een probleem opgelost gekregen.
om je kabel te controleren, als je digitale tv hebt, ga naar 999 en controleer je bekabeling.
je kan ook je kastje van je digitale tv naar fabrieks instellingen zetten, let wel op dat je eerst je regiocode even noteert. bij de installatie komt in het begin een schem met een signaal sterkte en signaal kwaliteit.
Ik heb alle bekabeling in huis vervangen voor "goede" kabel, mijn ontvangst ging van 45% naar 80% en kwaliteit van 60% naar 100% proberen waard dus.

ehhh.. noppes

• Pandemic
UPC zei dat de router gek deed. Vervolgens hebben we de router omgeruild, en zonder router direct geinternet. Bij beide gevallen levert het hetzelfde probleem op. Alle kabels zitten zoals het hoort en het is samen met digitale tv aangesloten in de meterkast waar het allemaal binnenkomt.

Internet valt 1 minuut weg en komt vervolgens weer terug. Daarbij ben ik niet de enige met dit probleem, verscheidene mensen in ons dorp (Bergeijk) hebben dezelfde klacht.

Ze kunnen een monteur sturen, maar als het dan niet hun schuld is moeten we wel de kosten betalen (Is normaal, maar werkt wel afschrikwekkend, voor hetzelfde geldt gooien ze het op de router en ben je de sjaak).

En die helpdesk is verschrikkelijk; nu 15 minuten wachttijd a 1.30 per minuut.

[ Voor 8% gewijzigd door Pandemic op 14-08-2010 17:14 ]

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Pandemic schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:13:
UPC zei dat de router gek deed. Vervolgens hebben we de router omgeruild, en zonder router direct geinternet. Bij beide gevallen levert het hetzelfde probleem op. Alle kabels zitten zoals het hoort en het is samen met digitale tv aangesloten in de meterkast waar het allemaal binnenkomt.

Internet valt 1 minuut weg en komt vervolgens weer terug.

Ze kunnen een monteur sturen, maar als het dan niet hun schuld is moeten we wel de kosten betalen (Is normaal, maar werkt wel afschrikwekkend, voor hetzelfde geldt gooien ze het op de router en ben je de sjaak).

En die helpdesk is verschrikkelijk; nu 15 minuten wachttijd a 1.30 per minuut.
Als de monteur claimt dat het probleem bij de router ligt, moet je hem dat maar aan laten tonen. Dan zou de verbinding dus wel goed moeten zijn zonder router. Zelfde verhaal met de bekabeling. Dan moet hij maar laten zien dat de bekabeling niet goed is door het te testen met eigen bekabeling.

En als het inderdaad wel aan je eigen apparatuur of bekabeling ligt dan moet je betalen, maar dan heb je in ieder geval wel fatsoenlijk internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Twistedmark op 14-08-2010 17:18 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De mail die je naar Kassa stuurt vindt ik persoonlijk iets te voorbarig, zeker gezien er totaal geen inhoudelijke (al dan niet technische) informatie instaat waaraan men kan zien dat UPC hier niet goed heeft gehandeld.

Daarnaast stuur je een aantal links mee die eigenlijk ook nergens opslaan en waar Kassa danwel UPC niks aan heeft wanneer zij zo'n klacht in behandeling willen nemen, er dient altijd (persoonlijke) informatie in te staan waar men iets mee kan, wat er al is geprobeerd, wat er technisch is geconstateerd, etc, etc. Als ik deze mail onder ogen zou krijgen zou die onder het kopje "Frustraties" vallen en retour afzender gaan. Zo'n soort mail kan iedereen sturen, als ik merk X ruk vind en 1000 linkjes opzoek waarin men merk X ook ruk vindt denk je nou echt dat Kassa hier iets aan gaat doen ?

Laten we terzake komen, zoals ook eerder door anderen is aangegeven, leg jouw persoonlijke situatie eens uit als je uberhaupt wil dat wij willen helpen of wilde je gewoon even je frustraties kwijt ?

1. Je geeft aan dat de aansluitingen in de meterkast zitten, dus je ziet hier ook de ondoorbroken groene kabel alvorens deze naar het AOP kastje loopt (daar waar de groene kabel overgaat naar een kastje en jouw eigen coax bekabeling), klopt dat ?
2. Na het AOP kastje zit een splitter (of indien deze niet direct is aangesloten op de AOP, wat zit er dan?) die met een kabel van max. 2meter naar de UPC kabelmodem toegaat, klopt dat ?
3. Na het kabelmodem ligt er (korte) UTP kabel tussen jouw router en het UPC kabelmodem, klopt dat ?
4. Na jouw router heb je dan vervolgens een draadloze verbinding EN/OF loopt er een UTP kabel naar jouw computer toe ?
5. Heb je de verbinding gecontroleerd met meerdere computers op het moment dat deze wegvalt ?

Alvorens wij kunnen helpen zul je toch echt eerst meer informatie moeten verschaffen over jouw huidige situatie. Met dit soort info kan UPC jouw ook echt beter helpen en meehelpen te constateren waar dit probleem nu daadwerkelijk aan ligt. Maar aan zulke reacties/klachten hebben ze natuurlijk geen fluit.

Eigenlijk, maar dat vindt ik bij elke provider, kan je het de provider niet kwalijk nemen dat de verbinding wegvalt. Een en ander heeft namelijk allemaal met hedendaagse technieken te maken. Apparatuur gaat wel eens stuk, veranderingen in de kwaliteit van het signaal door bv grondwerkzaamheden, beschadigingen, etc komen voor, bekabeling gaat wel eens stuk, het gebruikte OS wil niet echt meewerken, wijkkasten waar corrosie in voorkomt en zo de kwaliteit aan kunnen tasten bij slecht weer, etc, etc... Je kan pas conclusies trekken zodra je weet wat er aan de hand is, en uit jouw post/mail kunnen wij, maar ook Kassa en UPC of elke andere firma, deze conclusie niet trekken.

Als we nu voor 100% kunnen uitsluiten dat het niet aan jouw binnenhuissituatie ligt maar ergens voor het AOP of wellicht het gebruikte kabelmodem, dan kun je UPC hiervan (evt met technische uitleg) op de hoogte stellen. Vervolgens zijn zij of een derde partij die hiervoor in wordt geschakeld echt niet te beroerd om hier naar te kijken.

Offtopic, ik kan me nog heel goed herinneren dat er iemand in mijn prive omgeving telefonisch het volgende tegen mij zei:
A: "Ja hallo, met mij, HIJ doet het niet" ....
B: "Hoi A, WAT doet het niet" ?
A: "Ja de computer"...
B: "Ja wat aan de computer"...
A: "Ja internet krijg ik niet"....
B: "Ja wat dan aan internet"...
....

Al met al bleek het een lullige instelling in Internet Explorer te zijn die iets blokkeerde, maar we begonnen met het feit dat HIJ van A het niet meer deed. Als ik voor dit soort dingen 100km moet rijden, dan zou ik (terecht) voorrijkosten gaan bereken, net zoals andere bedrijven en dus ook UPC doet. Zo komt deze hele thread op mij over en gaan we dus ook babystap voor babystap uitpluizen waar de fout nu zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Enforcer op 14-08-2010 19:15 ]

• Pandemic
1. Je geeft aan dat de aansluitingen in de meterkast zitten, dus je ziet hier ook de ondoorbroken groene kabel alvorens deze naar het AOP kastje loopt (daar waar de groene kabel overgaat naar een kastje en jouw eigen coax bekabeling), klopt dat ?
2. Na het AOP kastje zit een splitter (of indien deze niet direct is aangesloten op de AOP, wat zit er dan?) die met een kabel van max. 2meter naar de UPC kabelmodem toegaat, klopt dat ?
3. Na het kabelmodem ligt er (korte) UTP kabel tussen jouw router en het UPC kabelmodem, klopt dat ?
4. Na jouw router heb je dan vervolgens een draadloze verbinding EN/OF loopt er een UTP kabel naar jouw computer toe ?
5. Heb je de verbinding gecontroleerd met meerdere computers op het moment dat deze wegvalt ?
De groene kabel gaat een splitsingskastje in (AOP denk ik dus?) en daaruit komt slechts 1 coax kabel. Die kabel wordt later gesplit in 1 kabel voor de modem en een voor de digitale tv. De modem is verbonden met de router met een 1 meter lange UTP kabel zonder beschadigingen. Met de router heeft 1 apple computer een draadloze verbinding en 1 een Windows 7 PC is verbonden met een UTP kabel.

Op deze beide PC's valt altijd gelijktijdig de verbinding weg. Het wegvallen van de verbinding is niet afhankelijk van of 1 of beide pc's op internet bezig zijn; ongeacht de combinatie het probleem doet zich voor.

Ik heb 2 verschillende modellen routers geprobeerd (wel beide Linksys, maar 1 heeft gedurende 1 jaar lang probleemloos gefunctioneerd op een andere locatie); beide geven hetzelfde probleem. Ook met veranderde instellingen.

Zonder router en met een directe verbinding met 1 van de twee pc's doet het probleem zich nog altijd voor.

Ik merk zelf met name dat internet wegvalt bij het spelen van warcraft 3, sc, sc2 en WoW. Mijn gezinsleden merken het omdat hij youtube filmpjes niet geheel laadt, msn op offline springt etc.

Rest mij te melden dat op 2 locaties in dit dorp mensen exact hetzelfde probleem melden met een frequent wegvallende verbinding. Dit merken we omdat we er bijvoorbeeld omste beurt uit klappen bij een potje DOTA. Zo'n disconnect kondigt zich meestal aan met een onverklaarbare toename van de ping en lagspikes.

Vanmiddag nog tijdens een potje DOTA zij een vriend dat hij weer lagspikes begon te krijgen met enkele seconden later een disconnect. Met nadruk op "disconnect", dat is iets anders als lag/te hoge ping. 1 Minuut later kon hij me alweer skypen en was zijn verbinding herstelt.

Er is een monteur geweest die de problemen niet op kon lossen; het signaal zou zwak zijn. Dit zou ook mede verklaren waarom we sommige zenders niet kunnen ontvangen met de digitale TV. Op zich een redelijke verklaring ware het niet dat deze problemen zich pas sinds enkele maanden voordoen en we al jaren internet hebben via Chello en vervolgens UPC.

• Enforcer
  • Niet online
Pandemic schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:39:
[...]

Er is een monteur geweest die de problemen niet op kon lossen; het signaal zou zwak zijn. Dit zou ook mede verklaren waarom we sommige zenders niet kunnen ontvangen met de digitale TV. Op zich een redelijke verklaring ware het niet dat deze problemen zich pas sinds enkele maanden voordoen en we al jaren internet hebben via Chello en vervolgens UPC.
Kijk, dat zijn de teksten die we nodig hebben ...

En wat zegt UPC als je contact met hun opneemt en dit gehele verhaal aan hun uitlegt ? Zeggen ze dan niet ze een monteur kunnen sturen die naar de wijkkast kan kijken om te kijken of daar iets mis mee is ?

Als UPC al heeft geconstateerd aan de hand van de eerdere monteur die geweest is en dit ook heeft verwerkt in de administratie dat er een zwak signaal is, dan kunnen zij dit terugvinden en kunnen zij alsnog een kabelmonteur sturen die nogmaals naar het signaal kijkt maar dan bij de wijkkast. Of bedoel je dat er al een monteur geweest is bij die wijkkast ?

Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over evt voorrijkosten, het meten van een signaalsterkte gebeurd EN in de wijkkast EN bij jouw thuis op het AOP. Als het signaal te laag binnenkomt op 1 van deze punten dan MOET daar actie op ondernomen worden.

Dat de problemen zich pas enkele maanden voordoen kan talloze oorzaken hebben, zoals ik al eerder aangaf, beschadigingen aan de kabel, corrosie, etc, etc. Er zijn gewoon elementen in de techniek die je niet tegen kan gaan en dit soort dingen kunnen er dan gebeuren.

Laat gewoon een monteur komen, vraag specifiek om iemand die het signaal zowel in de wijkkast als bij jouw thuis in de meterkast te meten. Indien hier geen gehoor aan wordt gegeven kun je denk ik wel contact opnemen met een ander fora waar enkele UPC medewerkers zitten (zoek op google indien je deze nog niet kent). PM hen een bericht met de volledige inhoud zoals je hier ook hebt gedaan en leg de situatie helder uit. Zij kunnen wellicht hier nog een rol in spelen.

Suc6

[ Voor 30% gewijzigd door Enforcer op 14-08-2010 22:00 ]

• Enforcer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:06:
Gisteren is de monteur van UPC geweest omdat mijn modem meerdere malen per dag ineens terugviel naar 2 lampjes en ik dan de coax kabel opnieuw moest aansluiten op het modem alvorens internet weer werkt.

Ik moet zeggen dat deze monteur (Feli) erg goed werk geleverd heeft. Hij heeft alle verbindingen nagelopen met een DB meter (signaalsterkte) en kwam tot de conclusie dat het AOP (iets van abonnee ontvangst punt) defect was, waardoor de kabel een verlies van 11 DB had vanwege het AOP. Dit AOP is vervangen en nu zou het probleem opgelost moeten zijn. Ondertussen in elk geval de avond en deze ochtend kunnen internetten zonder te hoeven resetten.

Ook on-demand deed het hierdoor niet en dat werkt nu ook! Erg relaxte monteur die veel tips gaf en zijn mobiele nummer achter liet voor als er nog vragen zouden zijn. Top service, dat mag ook wel eens gezegd worden.
En zo kan het dus ook (uit een andere topic), ik verwacht dat de problemen bij jouw hier vergelijkbaar aan zijn. Waar je nog op kan letten, wanneer je geen verbinding hebt meer met internet, is wat het modem op dat moment aan het doen is, in een aantal gevallen reset ie zijn eigen omdat ie even het signaal verloren is om vervolgens online te komen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:00

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb exact hetzelfde hoor, en woon niet in Bergeijk.

Ook telefoon van UPC (VOIP) valt af en toe weg. Het wisselt van tijd tot tijd hoe lang en hoe vaak het wegvalt.

Router is al vervangen, daar ligt het 100% niet aan. Kabels zijn goed, digitale TV geet een goed testresultaat.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook ik heb de laatste 3 weken last van een wegvallende verbinding, zit nu via m'n telefoon online..

[ Voor 12% gewijzigd door Imperium op 16-08-2010 13:22 ]

• Pandemic
Even een update.

Die persoon bij ons in het dorp met exact hetzelfde probleem heeft volgende week een afspraak met een monteur van UPC. Ik wacht dat even af.

Ook wist UPC te melden dat er veel problemen waren met de verbindingen in onze regio, en dat er aan gewerkt werd. Een termijn was niet te noemen.
Pagina: 1