Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb sinds gisteren de Fritzbox 7340 gekregen van XS4all om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheid op VDSL2. Ik heb voorheen een Linksys WAG200G gebruikt in combinatie met de Sitecom switch. Ik heb nu het volgende probleem, een probleem dat XS4all niet wil oplossen omdat het aan mijn interne netwerk ligt.

Met de Linksys configuratie heb ik zowel draadloos als bekabeld een werkende snelle internetverbinding. Door de gigabit switch heb ik ook een snelle overdrachtsnelheid tussen mijn computers.

Met de Fritzbox heb ik draadloos een werkende snelle internetverbinding maar via de bekabelde verbinding is internet heel erg traag, meer als 5-6 kb/s haal ik niet.

Wanneer ik 1 computer met kabel verbind aan mijn Fritzbox werkt de internetverbinding wel snel.

Zowel draadloos als bekabeld krijg ik de juiste ip-instellingen van de DHCP.

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik weet geen oplossing en XS4all ook niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Klinkt als een negotiation probleem. Heb je alle netwerkkaarten op autonegotiation geconfigureerd? Dus NIET op 100 of 1000 mbit full-duplex ofzo.

Doe ook eens netstat -e op n computer. Als je veel errors ziet zit het in ieder geval in de bekabeling/netwerkkaart instellingen.

[ Voor 31% gewijzigd door FatalError op 14-08-2010 17:38 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
Wanneer ik de linksysrouter gebruik met daaraan de switch dan heb ik totaal geen probleem dus aan netwerkkaarten of bekabeling lijkt het mij niet aan te liggen, alleen wanneer ik de Fritzbox in combinatie met de switch gebruik heb ik het probleem. Ik kan in de Fritzbox noch in de switch de optie negotiation vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Wat zegt netstat -e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Peter>netstat -e
Interface Statistics

Received Sent

Bytes 114061324 9877929
Unicast packets 109300 80756
Non-unicast packets 8132 2108
Discards 0 0
Errors 0 1
Unknown protocols 0

C:\Users\Peter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
Weet iemand of de netstat uitslag goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Schpitfrik schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:23:
Ik heb sinds gisteren de Fritzbox 7340 gekregen van XS4all om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheid op VDSL2. Ik heb voorheen een Linksys WAG200G gebruikt in combinatie met de Sitecom switch. Ik heb nu het volgende probleem, een probleem dat XS4all niet wil oplossen omdat het aan mijn interne netwerk ligt.

Met de Linksys configuratie heb ik zowel draadloos als bekabeld een werkende snelle internetverbinding. Door de gigabit switch heb ik ook een snelle overdrachtsnelheid tussen mijn computers.

Met de Fritzbox heb ik draadloos een werkende snelle internetverbinding maar via de bekabelde verbinding is internet heel erg traag, meer als 5-6 kb/s haal ik niet.

Wanneer ik 1 computer met kabel verbind aan mijn Fritzbox werkt de internetverbinding wel snel.

Zowel draadloos als bekabeld krijg ik de juiste ip-instellingen van de DHCP.

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik weet geen oplossing en XS4all ook niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zou eens proberen contact op te nemen met AVM (fabrikant van de Fritz!Box), misschien kunnen zij helpen.

Had zelf overigens een defecte 7340 binnen, de DSL poort doet helemaal niets.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Schpitfrik schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:37:
Weet iemand of de netstat uitslag goed is?
Kopieer eens n groot bestand en kijk dan nog eens. Zolang die Errors niet veel oploopt (niet hoger dan 5 ofzo) is het geen bekabelings of NIC-configuratieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
Robinski schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Ik zou eens proberen contact op te nemen met AVM (fabrikant van de Fritz!Box), misschien kunnen zij helpen.
Ik hoop dat zij mij wel een betere support geven als dat xs4all dat nu heeft gedaan..... Zij zeggen dat ik een werkende internetverbinding heb en mijn interne netwerk buiten hun support gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Schpitfrik schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:10:
[...]

Ik hoop dat zij mij wel een betere support geven als dat xs4all dat nu heeft gedaan..... Zij zeggen dat ik een werkende internetverbinding heb en mijn interne netwerk buiten hun support gaat.
Ik had ook niet zo goede ervaring met XS4all.
Heeft me twee keer bellen gekost om ze te overtuigen dat de DSL poort stuk is.

Zij: "Volgens mijn college werkt de 7340 alleen met VDSL"
Ik: "Volgens de handleiding op pagina 12, ervaringen van andere op tweakers, nieuwsgroepen en twitter, moet het ook met ADSL2 werken".

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem.
Alles onderzocht maar niets gevonden.
Uit pure ellende heb ik de bruin/bruin.witte en de blauw/blauw.witte doorgeknipt van de UTP die van de 7340 naar de LN-121loopt.
Wat schets mijn verbasing de switch schakeld naar 100Mb wat op zich niet erg is want de 7340 kan toch niet sneller dan 40Mb naar de buitenwereld en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmilan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 17:54
Soortgelijk probleem met dezelfde configuratie, lage overdrachtsnelheid en 80% packetloss.
Mijn oplossing:
Uplink naar de fritzbox 7340 op poort 1, andere apparatuur op de LN-121 aangesloten op de poorten 5-8. Functioneert nu naar verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studebake2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10-2011
Hallo!

Thanx voor de juiste tip.
Ook ik heb de Fritz 7340 en een sitecom LN-121 switch.

Komend vanaf de Fritz 7170 leek de 7340 een achteruitgang.
Hierbij heb ik ook de IPv6 functionaliteit geactiveerd bij XS4ALL.

Bij aansluiten de volgende punten:
- Snelle WLAN verbinding
- Langzame LAN verbinding achter de LN-121
- NAS Download service werkte niet meer.
- Streaming media op AC Ryan haalde geen snelheid (en daarmee geen beeld) meer.
- Netwerkprinter werkte niet meer. (Geen IP?)

Aansluiten zoals hierboven beschreven heeft al mijn problemen opgelost.
Oplossing:
- LAN verbinding tussen Fritz en LN-121 beiden op poort 1.
- Overige netwerkapparaten op de LN-121 aansluiten van achteren voren. ( Dus eerste app. op poort 8, daarna 7 enz.)

Alles werkt weer naar behoren.

Thnx again! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door studebake2 op 10-07-2011 10:03 ]

Pagina: 1