Gesloten Subwoofer kast ( Basspoort inbouwen??? )

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 20:46

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
ik hier nog een 12inch caliber subwoofer staan met de 112S behuizing van caliber
nu had ik de vraag krijg ik meer bass als ik daar een basspoort inbouw ?
mn z-680 was gister overleden dus daarvan wil ik de basspoort gaan van gebruiken
hier zijn nog wat plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://i527.photobucket.com/albums/cc357/SeriousSamuel1/Foto0345.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i527.photobucket.com/albums/cc357/SeriousSamuel1/Foto0346.jpgAfbeeldingslocatie: http://i527.photobucket.com/albums/cc357/SeriousSamuel1/Foto0347.jpg

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt niet zomaar 'een' basspoort van de ene subwoofer in de andere zetten. De basspoort is afhankelijk van een heleboel factoren, specifiek voor die woofer/kast. Dus tenzij je het geluid van je subwoofer wilt verkloten, zou ik het niet doen ;) Zoek anders eens op 'Thiele/Small'.

[ Voor 15% gewijzigd door Plague op 14-08-2010 16:03 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee, de kast is berekend en kan niet zomaar veranderd worden. Hij is trouwens bedoeld voor in de auto, ik vermoed dat je thuis geen diepe bas hiermee krijgt (wel hard).

Edit: je was me voor

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 14-08-2010 16:03 ]

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Plague schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:02:
Je kunt niet zomaar 'een' basspoort van de ene subwoofer in de andere zetten. De basspoort is afhankelijk van een heleboel factoren, specifiek voor die woofer/kast. Dus tenzij je het geluid van je subwoofer wilt verkloten, zou ik het niet doen ;) Zoek anders eens op 'Thiele/Small'.
hoe kan je dan achter die factoren komen? :)

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
TBTL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:03:
Nee, de kast is berekend en kan niet zomaar veranderd worden. Hij is trouwens bedoeld voor in de auto, ik vermoed dat je thuis geen diepe bas hiermee krijgt (wel hard).

Edit: je was me voor
het gaat wel er komt flinke bass uit meer als die z-680 dus alleen kan je nog met iets meten hoe groot enzo de basspoort moet zijn?

• TBTL
  • Niet online
SerSam1 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:03:
hoe kan je dan achter die factoren komen? :)
Laten opmeten, maar de factoren weten is iets anders dan ze veranderen. ;)
SerSam1 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:05:
het gaat wel er komt flinke bass uit meer als die z-680 dus alleen kan je nog met iets meten hoe groot enzo de basspoort moet zijn?
Ja het kán natuurlijk wel, maar zoals Plague zei zal je het geluid wel verkloten.

Het beste verkoop je deze woofer incl. behuizing en koop je een woofer voor thuisgebruik, waarvan de T/S-parameters bekend zijn. Of je laat 'm gewoon zoals hij is, de fabrikant heeft niet voor niets voor een gesloten kast gekozen.

[ Voor 74% gewijzigd door TBTL op 14-08-2010 16:10 ]

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
TBTL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

Laten opmeten, maar de factoren weten zal niet opeens maken dat de woofer in een basreflex kast kan.

[...]
Ja het kán natuurlijk wel, maar zoals Plague zei zal je het geluid wel verkloten.

Het beste verkoop je deze woofer incl. behuizing en koop je een woofer voor thuisgebruik, waarvan de T/S-parameters bekend zijn. Of je laat 'm gewoon zoals hij is, de fabrikant heeft niet voor niets voor een gesloten kast gekozen.
ok dus het beste advies zo laten die kast ;)

• TBTL
  • Niet online
Ik heb even gezocht op CWP 12 maar ik kon geen T/S-parameters vinden. De parameters op dit forum kloppen niet, die zijn van de CW 12 (maar stel dat ze toch kloppen, dan vertellen ze dat hij in een gesloten kast moet).

Ergens anders op het internet vond ik wel dat de CWP 12 een gesloten kast van 45L nodig had, dat zal jouw kast wel ongeveer zijn.

Je kan dus inderdaad het beste de kast houden zoals hij is.

[ Voor 255% gewijzigd door TBTL op 14-08-2010 16:55 ]

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
TBTL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:35:
Ik heb even gezocht op CWP 12 maar ik kon geen T/S-parameters vinden. De parameters op dit forum kloppen niet, die zijn van de CW 12 (maar stel dat ze toch kloppen, dan vertellen ze dat hij in een gesloten kast moet).

Ergens anders op het internet vond ik wel dat de CWP 12 een gesloten kast van 45L nodig had, dat zal jouw kast wel ongeveer zijn.

Je kan dus inderdaad het beste de kast houden zoals hij is.
ik heb even berekend en mijn kast is 80liter dus een beetje erg veel denk ik :|

• TBTL
  • Niet online
Da's misschien het bruto volume, het netto volume is 48L als je de BC 112 S hebt.

Als de kast te groot is is dat helemaal niet erg, de bas zal dan zelfs strakker zijn. ;) Let wel op dat dit alleen geldt bij gesloten kasten.

[ Voor 45% gewijzigd door TBTL op 14-08-2010 17:47 ]

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
TBTL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:43:
Da's misschien het bruto volume, het netto volume is 48L als je de BC 112 S hebt.

Als de kast te groot is is dat helemaal niet erg, de bas zal dan zelfs strakker zijn. ;) Let wel op dat dit alleen geldt bij gesloten kasten.
ok bedankt voor je info ! ;)

oo jaa jij had de BC 112 S berekent maar ik heb de 112S zonder cijfers of letters ervoor nog ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SerSam1 op 14-08-2010 22:21 ]

Pagina: 1