Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een vreemde vraag maar ik zit met het volgende in m'n hoofd:
Ik wil in m'n huidige kast (HAF X) 3 200mm led-fans installeren, echter ik wil graag ook de ledjes kunnen uitschakelen mocht ik dat willen.
Deze ledjes branden normaal gesproken non-stop en kun je niet uitschakelen tenzij je de fan uitschakelt.
Mijn vraag is als volgt: Gaan de ledjes uit als ik de led-fans op een fancontroller aansluit en de fans handmatig uitzet (0%)? Fancontrollers reguleren namelijk het voltage naar de fans zover ik heb begrepen, dus lijkt het mij dat de ledjes dan ook uitgaan/dimmen.

Zijn er echter nog andere manieren om de ledjes op een fan uit te schakelen zonder fancontroller en teveel gesleutel aan m'n kast?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

virus.elektro

profesionele monitor sloper

dan gaan de ledjes als het goed is ook uit.

Wat je ook kan doen is kijken of de leds via een aparte draad gevoed worden. Deze draad onderbreken en er een schakelaar tussen plaatsen. Dan kunnen je fans aan maar hoeft het licht niet altijd aan.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Er zit achter de sticker die op de megaflow 200 fan zit (op de pcb) een weerstandje daar staat bij d2.
Dat weerstandje soldeer je los om er vervolgens een dun stroom draadje op te solderen. op het linker puntje,
want de rechter is van de motor. dat draadje verbind je dan met de gele draad van je voeding en vervolgens kun je je een omderbreker tussen dat gesoldeerde draadje maken. is vrij simpel te doen ik heb het namelijk afgelopen weekend ook gedaan. Want normaal worden de ledjes gevoed door dezelfde draad als de motor .door dat weerstandje om te leiden en appart te voeden kun je de ledjes dus onderbreken. :)

anders moet je de sticker er maar aftrekken en een goede duidelijke foto van maken dan zal ik je de puntjes wel aanwijzen die je moet solderen. Als het om de CM megaflow gaat

[ Voor 13% gewijzigd door jbkappirossi op 14-08-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties beide.
@virus.elektro ik heb de fans nog niet aangeschaft maar ik zal het onthouden. Op zich zou het niet moeilijk moeten zijn.

@jbkappirossi Het gaat inderdaad om de megaflow 200 fans. Ben niet echt een genie op technisch gebied maar solderen moet me nog wel lukken :) Bedankt voor de tip! Als ik er niet uitkom zal ik destijds wel contact opnemen.