no video input, safe mode VGA werkt wél!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLID6920
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08 10:52
na een dagje dual-screen supreme commander op mijn laptop met een los beeldscherm van de thuispc heb ik ineens de melding "no video input" nu het scherm weer terug op de thuispc is aangesloten..

heb al wat dingen geprobeerd, o.a. Safe mode, wat gewoon werkt.
zelfs Safe mode VGA werkt gewoon prima, dus het scherm of de kabel is niet kapot en de onboard videokaart zit niet los.

opmerkelijk is, toen ik in Safe mode VGA zat kwam er een melding over dat ik niet de optimale resolutie had (safe mode vga heeft normaal erg laag geloof ik 480xnogwat) ik klikte erop en er werd aangeboden om automatisch de juiste resolutie te zoeken.. je raad het al: "no video input"

het ligt denk ik dus aan de resolutie..

misschien heb ik tijdens het dualscreen gamen een verkeerde resolutie gebruikt en is er iets blijven hangen?
heb wel al het beeldscherm zelf naar de fabrieksinstellingen gereset, maar dat heeft niets geholpen :(

wie o wie weet hoe dit opgelost kan worden?

PS als ik het scherm weer aan mijn laptop hang doet-ie het ook gewoon..
toch raar? ik heb verder niks veranderd aan instellingen van de thuispc..

[ Voor 10% gewijzigd door SOLID6920 op 14-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 06:08
De meeste laptops gaan automatisch met dual screen om.
Heb je toevallig een functietoets met 2 monitortjes er op?
(Bij mijn laptops FN+F3 en de ander "+F4)
Dan zet je het screen automatisch om.

De andere oplossing is een simpelere, accu los en stroom los. Ongeveer 15 seconde de power indrukken alles er weer in en op nieuw proberen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLID6920
nee het scherm van de thuispc doet het niet meer! ;)

als ik de thuispc aanzet krijg ik gewoon beeld maar zodra windows gestart is dan gaat het scherm op slaapstand.. maar in safe mode vga geeft het scherm gewoon beeld..

[ Voor 12% gewijzigd door SOLID6920 op 16-08-2010 18:30 ]

• SOLID6920
anyone?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Probeer het volgende eens:
Pc opstarten in veilige modus, daar je videokaart in systeembeheer verwijderen.
pc opnieuw opstarten (op de normale manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLID6920
bedoel je dan de drivers verwijderen? en ook opnieuw installeren neem ik aan 8)7
volgens mij is dat niet zo eenvoudig, die pc is 10 jaar oud.. :o

Ik zal eens kijken of het lukt

Maar evengoed, betekent dit dat ik elke keer als ik het desktopbeeldscherm aan mijn laptop hang, ik de drivers opnieuw moet installeren zodra ik het scherm weer op mijn desktop hang omdat ik anders no video input krijg? Dat klopt dan toch ook niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
SOLID6920 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:47:
bedoel je dan de drivers verwijderen? en ook opnieuw installeren neem ik aan 8)7

Maar evengoed, betekent dit dat ik elke keer als ik het desktopbeeldscherm aan mijn laptop hang, ik de drivers opnieuw moet installeren zodra ik het scherm weer op mijn desktop hang omdat ik anders no video input krijg? Dat klopt dan toch ook niet? 8)7
heb je al gekeken naar wat CQC Anaconda heeft voorgesteld?
Het lijkt er op dat zodra de drivers geladen worden deze het beeld outputten naar een beeldscherm wat jij op dat moment niet aan hebt staan. Met die knoppen combo kun je switchen tussen de monitor van de laptop en de externe monitor.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

SOLID6920 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:47:

Bij het verwijderen uit systeembeheer blijven de drivers staan. Bij opnieuw opstarten wordt je videokaart weer herkend, drivers eraan gekoppeld en begin je met je met schone instellingen voor je videokaart.

Je hoeft niets met de drivers te doen.

Een andere oorzaak voor je probleem kan zijn dat je de verkeerde aansluiting op je videokaart probeert.
Sommige kaarten hebben 2 uitgangen waarvan de drivers (zodra windows dus opstart) de 2e uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOLID6920
job schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:49:
[...]
Bij het verwijderen uit systeembeheer blijven de drivers staan. Bij opnieuw opstarten wordt je videokaart weer herkend, drivers eraan gekoppeld en begin je met je met schone instellingen voor je videokaart.

Je hoeft niets met de drivers te doen.

Een andere oorzaak voor je probleem kan zijn dat je de verkeerde aansluiting op je videokaart probeert.
Sommige kaarten hebben 2 uitgangen waarvan de drivers (zodra windows dus opstart) de 2e uitschakelt.
thanks! het verwijderen uit systeembeheer heeft gewerkt :) hij doet het weer!

maar nou vraag ik me nog steeds af hoe zoiets kan..
het komt er nu op neer dat ik elke keer nadat ik het beeldscherm aan mijn laptop heb gehangen, ik als ik het scherm weer op de pc aansluit, de videokaart uit systeembeheer moet verwijderen..?

het is toch juist een plug&play monitor?
Pagina: 1